Zelf maar een punt erachter zetten?

10-12-2017 14:28 315 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk iets waar ik het antwoord al op weet maar ik hecht wel waarde aan jullie mening;

Situatie is als volgt; gescheiden, dochter van 7,5. Te snel, maar dat weet ik nu, kind voorgesteld aan nieuwe partner.

Met ups en downs ging het goed, ze kan het heel leuk met hem hebben maar ook heel lelijk tegen hem doen. En daar wringt het. Hij neemt het persoonlijk en ziet haar als een blok aan zijn been. Met mij vindt hij het geweldig maar met het kind erbij niet. Overigens wijs ik haar terecht als ze weer zo rot doet.

En nu wil hij erover nadenken, hij twijfelt of hij verder wil. En ik zit dus vanaf gisteren in onzekerheid.

Eigenlijk wil ik hem gewoon laten weten dat het klaar is, dit kan volgens mij niet meer goed komen. Daarnaast vind ik het waardeloos dat hij mij dus zo lang laat bungelen nu. Of zie ik het verkeerd?
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Hij laat jou niet bungelen, hij wil jou namelijk helemaal niet kwijt denk ik. Maar hij weet niet hoe het goed kan blijven gaan gezien het gedrag van je dochter. Is er niet een mogelijkheid elkaar te zien wanneer je dochter bij je ex is (mocht er een regeling zijn?).
Als je dochter nog maar zo jong is denk ik niet dat je vriend het gaat trekken die nog minstens 10 jaar in huis te hebben inclusief de puberteit.
Alle reacties Link kopieren
Dat doen we al zoveel mogelijk. Het voelt wel als bungelen hoor, gisteren via dat stomme whatsapp gehoord dat hij twijfelt en na moet denken.. terwijl hij weet dat ik me hartstikke rot voel. Ik heb niks meer gehoord.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Heb je met je ex 'n volwaardig co-ouderschap zodat je je vriend om de week kunt zien?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
10-12-2017 14:34
Als je dochter nog maar zo jong is denk ik niet dat je vriend het gaat trekken die nog minstens 10 jaar in huis te hebben inclusief de puberteit.
Nee, dat denk ik ook niet... ik kan het me niet voorstellen
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
10-12-2017 14:34
Heb je met je ex 'n volwaardig co-ouderschap zodat je je vriend om de week kunt zien?
Nee, om het andere weekend dus dat is echt weinig. We proberen het met haar te beperken tot soms samen eten, hij is pas 2 keer blijven slapen als zij er was en dan was het echt wel heel gezellig. Wilde zij lekker ontbijt maken enzo. Maar af en toe trekt ze het even niet en wil ze mama niet meer delen. Ik snap haar wel, maar hij heeft er veel last van
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
felice71 schreef:
10-12-2017 14:37
Nee, om het andere weekend dus dat is echt weinig. We proberen het met haar te beperken tot soms samen eten, hij is pas 2 keer blijven slapen als zij er was en dan was het echt wel heel gezellig. Wilde zij lekker ontbijt maken enzo. Maar af en toe trekt ze het even niet en wil ze mama niet meer delen. Ik snap haar wel, maar hij heeft er veel last van
Hij moet niet zo kinderachtig doen.
Denk dan niet dat 't wat wordt, als je maar 1 keer op 14 dagen kindvrij bent. Da's voor iemand die 'n kind niet trekt niet te doen, zelfs niet als ie zwaar verliefd is.
Alle reacties Link kopieren
Als jij denkt dat het niet meer goed kan komen zou ik, als ik jou was, inderdaad zelf de knoop doorhakken. Anders ben jij namelijk degene die laat bungelen.

Ik geloof dat je je kind hoe dan ook op de eerste plaats moet zetten. Daarom zou ik heel snel klaar zijn met een man die aangeeft mij alleen zonder kind leuk te vinden. Een man die aangeeft dat hij bepaald gedrag niet leuk en oké vindt daar zou ik nog wat mee kunnen (misschien zelfs wel met hem eens kunnen zijn). Man die denkt dat hij kan vragen mezelf te splitsen in leuke vriendin en vrouw met kind kan de boom in.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Hoe snel is snel?

Hij is de volwassene en zou door het gedrag van jouw dochter heen moeten prikken i.p.v. het zich persoonlijk aan te trekken.
Jouw dochter voelt waarschijnlijk ook aan hoe hij er tegenaan kijkt en dat kan haar gedrag ook weer versterken.

Jouw dochter blijft voorlopig nog wel even bij jou en als dit nu al speelt en je nu op de 'wachtbank' wordt gezet zou ik zelf inderdaad er een punt achter zetten.
Echt niet leuk, TO. Maar verder: je kind op 1 zetten. Het is niet anders.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp ook niet dat tegenwoordig allerlei issues maar even via Whatsapp worden aangekaart. Hij had ook in het kindvrije weekend tijd kunnen nemen om het onderwerp bespreekbaar te maken. Ik vind dit allemaal niet erg volwassen overkomen vanuit zijn kant.
Ik denk eigenlijk dat dit niets met jouw dochter te maken heeft maar met onrealistische verwachtingen van je vriend. Heeft hij zelf kinderen / ooit een kinderwens gehad?
Zet je kind op de eerste plaats. Als hij daar nu al problemen mee heeft is dit niet de juiste man voor jou. Ik zou hem dus aangeven dat het voor jou klaar is.
Sunshine585 schreef:
10-12-2017 14:53


Hij is de volwassene en zou door het gedrag van jouw dochter heen moeten prikken i.p.v. het zich persoonlijk aan te trekken.
Ook al trekt ie 't zich niet persoonlijk aan, hij is oud en wijs genoeg om door te hebben dat die dochter 'n fijne relatie met TO in de weg blijft staan voor nog heel wat jaartjes.
Alle reacties Link kopieren
feow schreef:
10-12-2017 14:46
Als jij denkt dat het niet meer goed kan komen zou ik, als ik jou was, inderdaad zelf de knoop doorhakken. Anders ben jij namelijk degene die laat bungelen.

Ik geloof dat je je kind hoe dan ook op de eerste plaats moet zetten. Daarom zou ik heel snel klaar zijn met een man die aangeeft mij alleen zonder kind leuk te vinden. Een man die aangeeft dat hij bepaald gedrag niet leuk en oké vindt daar zou ik nog wat mee kunnen (misschien zelfs wel met hem eens kunnen zijn). Man die denkt dat hij kan vragen mezelf te splitsen in leuke vriendin en vrouw met kind kan de boom in.
Dit laatste. Hoe lief ie verder ook is, hij is niet compatibel met je helaas TO. Hij is eerlijk hierover en dat is goed en hij is vast geen lul. Hij geeft zelf aan dat het niet gaat lukken waarschijnlijk door je dochter en dan zou het klaar moeten zijn. Maak het zelf uit, zodat jij en je dochter straks niet met het gevoel zitten dat hij het beëindigde door je dochter. Dat is een kater die je jullie allebei moet besparen.
Iemand die je kind als een blok aan het been ziet is per definitie geen geschikte partner wanneer je een kind hebt.
Afscheid nemen zou ik doen. Ik snap ook niet zo goed hoe het kan dat je hem nog steeds aantrekkelijk vindt nu hij deze dingen heeft gezegd en nu je dot van hem hebt gezien.
Alle reacties Link kopieren
Nee, wordt niks. Ik weet niet hoe lang je gescheiden bent en na hoeveel tijd je dochter deze nieuwe partner in haar maag gesplitst heeft gekregen, maar je zegt zelf te snel. Dan is het logisch dat ze af en toe weerstand biedt, zij moet ook wennen. Misschien zit ze in een loyaliteitsconflict tav haar vader, of misschien is ze bang dat jij straks meer van je vriend houdt dan van haar. Hoe dan ook, een nieuwe stiefouder krijgen is niet niks voor een kind. Dat is een proces dat tijd nodig heeft en waar boosheid ook bij hoort. Het is goed dat je haar corrigeert, maar je moet ook het hele plaatje kunnen blijven zien. Als jouw nieuwe vriend dat niet verdraagt omdat ie het heel persoonlijk maakt, vrees ik dat deze constructie m niet gaat worden. Hij vindt haar een blok aan zijn been..dat merkt zij echt wel, zelfs als hij het probeert te verbergen. Het zal de hele situatie niet ten goede komen. Hij kan beter opzoek naar iemand zo der kinderen.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
10-12-2017 14:58
Ook al trekt ie 't zich niet persoonlijk aan, hij is oud en wijs genoeg om door te hebben dat die dochter 'n fijne relatie met TO in de weg blijft staan voor nog heel wat jaartjes.
Ja, maar dat ligt waarschijnlijk niet alleen aan de dochter van TO, maar ook aan hoe hij er zelf mee omgaat. Soms als je elkaar wat ruimte geeft en ook het kind laat voelen dat ze nog steeds op één staat bij mama, dan kan er heel veel.

En waarom in een prille relatie niet eerst genieten van eens in de 14 dagen een weekend samen?
Alle reacties Link kopieren
Erizon schreef:
10-12-2017 14:57
Ik denk eigenlijk dat dit niets met jouw dochter te maken heeft maar met onrealistische verwachtingen van je vriend. Heeft hij zelf kinderen / ooit een kinderwens gehad?
Ja, maar die ziet hij niet meer, zij willen geen contact en ik kom er niet achter waarom.

Het knaagt gewoon.

En ik zou echt niet iemand van ik zoveel zou houden als hij zegt zo lang in onzekerheid laten zitten. En het is nu dus complete radiostilte hè. Ik heb hem gezegd dat ik 'm met rust zou laten om de boel op een rijtje te zetten, dat wel maar inmiddels ben ik er eigenlijk zelf wel klaar mee.

En mijn kind, ze is nog klein, ze is puur, direct en eerlijk. Ik kan het haar niet kwalijk nemen dat ze het allemaal maar lastig vindt. En ik snap ook wel dat het voor hem ook niet altijd leuk is maar tjee, het is een kind.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Sunshine585 schreef:
10-12-2017 15:01
Ja, maar dat ligt waarschijnlijk niet alleen aan de dochter van TO, maar ook aan hoe hij er zelf mee omgaat. Soms als je elkaar wat ruimte geeft en ook het kind laat voelen dat ze nog steeds op één staat bij mama, dan kan er heel veel.

En waarom in een prille relatie niet eerst genieten van eens in de 14 dagen een weekend samen?
Het is gewoon geen match, van beide kanten niet. Voor zo'n jong kind is een nieuwe partner van ma een indringer en voor de relatiekandidaat is een kind 'n blok aan 't been.
Denkt je dochter dat het ooit nog goed komt tussen haar vader en moeder?
felice71 schreef:
10-12-2017 15:03
En ik zou echt niet iemand van ik zoveel zou houden als hij zegt zo lang in onzekerheid laten zitten. En het is nu dus complete radiostilte hè.
.
Een machtsstrijd dus. En hij hoopt dat jij toegeeft en jezelf en je dochter in allerlei bochten gaat wringen. Zou ik klaar mee zijn en blij dat ik daar relatief snel achter ben gekomen.
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
10-12-2017 15:11
Denkt je dochter dat het ooit nog goed komt tussen haar vader en moeder?
Natuurlijk wil ze dat het liefste van alles... maar ik ben daar ook heel duidelijk over, dat gaat niet meer gebeuren.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven