Groot leeftijdsverschil.

11-12-2017 23:10 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben een meisje van 18 ( over 2 maand 19 ) en ik heb gevoelens voor een man dat 2 keer zo oud is als mij ( 37 ).

Nu, ik had al lang ondervonden dat ik graag aandacht krijg van oudere mannen. Heb ook al altijd oudere vriendjes gehad, maar die waren max 5 jaar ouder. Ik besef maar al te goed dat dit een serieuze leeftijdsverschil is, en dus een reden om daar nachtje over te slapen.
Ik vind het zelf een beetje lastig. Zou een keer met zo'n man moeten thuis komen.. Met een jongen van rond mijn leeftijd is dat uiteraard makkelijker en acceptabeler. Maar ja, als je nu eenmaal verliefd bent.

Soms denk ik ook wel dat ik naar een soort "vaderfiguur" op zoek ben. Omdat het toch een serieus leeftijdsverschil is, en ik mijn vader verloren had toen ik 6 was, dus ben ik alleenstaand opgevoed geweest.
En pas nu mis ik hem, als kind had ik daar niet zoveel last van, maar als ik naar films kijk ofzo en daar een mooi vader-dochter relatie zie, word ik emotioneel. Dus dat kan best zijn dat dat de reden is maar daarmee is het niet opgelost.

Wat zou ik doen? Het hem vertellen? Of maar opkroppen en hopen dat mijn gevoelens voorbij gaan?
anoniem_312733 wijzigde dit bericht op 11-12-2017 23:12
0.31% gewijzigd
het hem vertellen je bent 18 dus het kan, zorg er alleen wel voor dat hij niet stiekem getrouwd is. ;)
Alle reacties Link kopieren
Als ik ;-)

Ik zou deze man voorbij laten gaan en iemand in dezelfde levensfase kiezen.
Alle reacties Link kopieren
sleepylady92 schreef:
11-12-2017 23:12
het hem vertellen je bent 18 dus het kan, zorg er alleen wel voor dat hij niet stiekem getrouwd is. ;)
Hij is ( normaal ) niet getrouwd. Maar ja zoals je zegt "stiekem". Was overlaatst uitgeweest en er was zo een jongen dat met mijn vriendin aan het zoenen was en achteraf kwam het uit dat hij een vriendin had & hij ontkende het nog..
Alle reacties Link kopieren
Hier ook sprake van een leeftijdverschil, 11 jaar. Moet zeggen het is per situatie verschillend maar als ik het verhaal van jou lees. Vind ik het persoonlijk ook teveel omdat je dan wel echt in een totaal andere leeftijd fase zit. Hij zit echt tegen de 40 aan terwijl jij pas tegen de 20 aan bent. En dan ook voor je toekomst, hoe zit het met de toekomstplannen, kinderen etc?

Ik heb ook altijd geroepen dat ik val op wat oudere mannen. En dit is nu eenmaal zo gelopen. Maar ik vind wel als je wat jonger ben dat je er dan anders naar kijkt als je toch een paar jaar ouder ben. Ik hoop dat je begrijpt wat ik wil zeggen. Maar ik was jong toen ik mijn partner ontmoette en we zijn nu heel wat jaren verder. Maar soms denk ik wel, had ik nog maar even gewacht.
Alle reacties Link kopieren
Wel vraag ik mij af hoe het zou zijn op sexuele vlak. Aan de ene kant vind ik het spannend, maar aan de andere kant vreemd.. ben dan bang dat ik mij daar niet goed bij ga voelen of dat het vreemd zou aanvoelen.
Hebben jullie seks-ervaringen met een groot leeftijdsverschil?
Ik kwam laatst Henk Bleker tegen. Is een oud politicus(onbelangrijke info). Hij is 63, zijn vrouw 32 en hun kind een maand of tien. Zijn andere kinderen zijn rond haar leeftijd geloof ik. Ik moet er niet aan denken maar ze zagen er heel gelukkig uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het belachelijk op jouw leeftijd. Hoe zie je een toekomst met hem? Jij gaat nog studeren enzo? Wat van de wereld zien. En gewoon leven zoals je dat doet in je jonge jaren. Dit is vragen om toestanden. Jullie zitten in totaal verschillende levensfasen.
Alle reacties Link kopieren
En wat denkt hij wel niet met zo'n jong grietje? Kan hij niemand van zijn eigen leeftijd vinden? Op jouw leeftijd vind ik dit verschil echt te groot en vies.
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk moet ik er niet aan denken, ook omdat ik erg heb genoten van de leeftijdsfase 18-28: reizen, studeren, hele dagen in m’n bed liggen uitbrakken van een feestje, nieuwe mensen ontmoeten, etc. Ik denk dat ik daarin echt was gehinderd wanneer ik een relatie had gehad met iemand die in een andere levensfase had gezeten.

Daarnaast ken ik een stel met een dergelijk leeftijdsverschil waarbij de vrouw me wel eens toefluisterde het niet nog een keer te doen. Zij was 45+ en enorm energiek, maar hij (65+) niet meer. Dat speelde steeds op in de dingen die ze samen deden. Zij wilde uitstapjes maken, hij bleef liever thuis.

Maar het is voor iedereen persoonlijk.
Girl-1999 schreef:
12-12-2017 00:16
Hebben jullie seks-ervaringen met een groot leeftijdsverschil?
Toen ik mid-twintig was het wel eens met een vrouw gedaan die 17 jaar ouder was. Ondanks het leeftijdsverschil was de seks samen heel relaxed en prettig. Maar dat is natuurlijk nog anders dan in jouw situatie: ik was de man en zelf al wat ouder dan jij nu. Heb je voorheen wel al wat ervaring met verschillende mannen? Een relatie lijkt me inderdaad uitgesloten. Ken je hem goed? Als je seks met hem wil hebben, kan het handig zijn als je hem daarna nooit meer hoeft te zien.
Alle reacties Link kopieren
Charles_Gentle28 schreef:
12-12-2017 09:57
Toen ik mid-twintig was het wel eens met een vrouw gedaan die 17 jaar ouder was. Ondanks het leeftijdsverschil was de seks samen heel relaxed en prettig. Maar dat is natuurlijk nog anders dan in jouw situatie: ik was de man en zelf al wat ouder dan jij nu. Heb je voorheen wel al wat ervaring met verschillende mannen? Een relatie lijkt me inderdaad uitgesloten. Ken je hem goed? Als je seks met hem wil hebben, kan het handig zijn als je hem daarna nooit meer hoeft te zien.
Ja, met 4 verschillende. En ik ken hem niet super goed, maar voldoende. Hij is de verantwoordelijke van mijn broer. Tzou nogal gênant zijn voor hem denk ik.
prinsesmaxima schreef:
12-12-2017 03:08
Ik vind het belachelijk op jouw leeftijd. Hoe zie je een toekomst met hem? Jij gaat nog studeren enzo? Wat van de wereld zien. En gewoon leven zoals je dat doet in je jonge jaren. Dit is vragen om toestanden. Jullie zitten in totaal verschillende levensfasen.
Ow crap, ik heb een gewoon leven gemist...
Toen ik 22 was, woonde ik samen (mijn man is 3,5 jaar ouder, dus dezelfde levensfase), ging met de caravan op vakantie naar Frankrijk en werkte op dezelfde plek als ik nu 11 jaar later nog werk. Dus waarom zou dat een probleem moeten opleveren? Niet iedere 20-jarige wil studeren, het studentenleven in duiken, feestvieren en reizen.

TO : ik denk dat je zelf het beste kan inschatten wat je moet doen. Wij kunnen vanaf hier lastig inschatten hoe de situatie precies is. Je zou ook nog even kunnen afwachten en kijken of de verliefdheid vanzelf over gaat. Heb je enig idee of er van zijn kant ook interesse is?
Hij is bijna 40, hij is de baas van je broer, je gaat hier voornamelijk in op het seksuele aspect en denkt niet aan de toekomst, en je gebruikersnaam is Girl1999.
Ik denk dat het verschil in volwassenheid te groot is, je brengt je broer in een lastig parket, je denkt er niet goed over na (Want seks is hier niet het grootste probleem).

Niet doen zeg ik. Je bent nog heel jong, dan weet je echt niet goed wat je wil. ALs je zelf al schrijft dat je denkt dat je op zoek bent naar een vaderfiguur, denk je dan dat dit een gezonde relatie kan worden?

Ja, er zijn altijd uitzonderingen, sommige relaties met leeftijdsverschil gaan hartstikke goed, maar als je zelf al twijfelt zou ik niks ondernemen.
Ik ken ook mensen met enorme leeftijdsverschillen. Die mensen zijn gelukkig en al lang bij elkaar. Een stel is de vrouw een eind dertiger net als ik en de man ruim zestig. En ja, de liefde is nog groot. De uitjes zijn echter wel vaak zonder hem (te moe te dit te dat) dus dat is het verschil bijvoorbeeld tussen hen en mijn relatie (ik scheel paar jaar met mijn man). En daarnaast weet je dat met kinderen krijgen met een partner die veel ouder is een zwaar iets kan zijn. Hoeft niet, kan wel. TO je bent nog zo jong, denk toch maar even na of dat is wat je zou kunnen dragen.
Girl-1999 schreef:
12-12-2017 10:39
En ik ken hem niet super goed, maar voldoende. Hij is de verantwoordelijke van mijn broer. Tzou nogal gênant zijn voor hem denk ik.
Ik denk dat je mentaal wel sterk genoeg bent (in tegenstelling tot wat anderen hier schrijven), maar ik zou toch niet aanraden om het met hem te doen als je jouw broer een gênante situatie wil vermijden. Je kan het ook met een twintiger doen als je nieuwsgierig bent naar seks met iemand ouder...
Alle reacties Link kopieren
Meid, ga dit avontuur gewoon eens aan. Wie niet waagd blijft maagd zei mijn moeder vaker. Mocht het niet lukken dan ben je een ervaring rijker en je bent nog jong genoeg om opnieuw te beginnen. En zijn leeftijd is nog lang niet oud genoeg om achter de geraniums te zitten. Ik ben 53 en sport, ga uit en zie nog genoeg van de wereld. Mijn dochter van 23 is sneller moe dan ik als we de toeristen uithangen in een stad.
En de seks? Kan heel goed zijn met zijn ervaring, misschien minder egoïstisch dan sommige van je leeftijdsgenoten. Kan natuurlijk ook shit zijn omdat het een klootzak is.
Kort gezegd, probeer anders weet je het nooit. Liever gedaan en spijt dan nooit gedaan zeg ik wel eens.
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
13-12-2017 06:11
Ow crap, ik heb een gewoon leven gemist...
Toen ik 22 was, woonde ik samen (mijn man is 3,5 jaar ouder, dus dezelfde levensfase), ging met de caravan op vakantie naar Frankrijk en werkte op dezelfde plek als ik nu 11 jaar later nog werk. Dus waarom zou dat een probleem moeten opleveren? Niet iedere 20-jarige wil studeren, het studentenleven in duiken, feestvieren en reizen.

TO : ik denk dat je zelf het beste kan inschatten wat je moet doen. Wij kunnen vanaf hier lastig inschatten hoe de situatie precies is. Je zou ook nog even kunnen afwachten en kijken of de verliefdheid vanzelf over gaat. Heb je enig idee of er van zijn kant ook interesse is?
Ik weet niet of hij interesse in mij heeft. Maar hij doet altijd zo lief, en hij kijkt ook lang naar mij als ik weg kijk (wat natuurlijk niet per se wil zeggen dat als je iemand knap vindt dat je die persoon ziet zitten ). Hij lijkt mij ook wel een hele verstandige man. Maar juist om zijn charisma en goede uitstraling ( altijd zeer verzorgd en beleeft ) vind ik hem zo aantrekkelijk. Ik denk bijna heel de tijd aan hem.. En oké ik moet iets bekennen, heb eigenlijk een vriend. En ik zie hem ook heel graag, maar denk nog niet in de helft zo veel als aan die man en voel mij daar enorm schuldig over. Ik ben absoluut niet van plan om hem te bedriegen ofzo, maar kan het zijn dat je op 2 mensen tegelijk verliefd bent?..
Nu ga je wel een heel andere kant op, TO.
Jawel, je kàn verliefd zijn op twee mannen, maar of je met al die gevoelens iets moet doen, dat is andere koek.
Wil jij je vriend bedriegen? Dat is de vraag in deze.
Zelf geen (negatief) oordeel over het leeftijdsverschil trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Viva-Account schreef:
13-12-2017 12:47
Nu ga je wel een heel andere kant op, TO.
Jawel, je kàn verliefd zijn op twee mannen, maar of je met al die gevoelens iets moet doen, dat is andere koek.
Wil jij je vriend bedriegen? Dat is de vraag in deze.
Zelf geen (negatief) oordeel over het leeftijdsverschil trouwens.
Kweet, had dat beter in begin vermeld. En nee, ik wil hem niet bedriegen ( zo erg ben ik niet) maar ik kan er ook niet aan doen dat ik gevoelens kreeg voor een ander. Die man weet overigens wel dat ik een relatie heb. Maar niet dat ik hem leuk vind (denk ik).
Alle reacties Link kopieren
kippetje29 schreef:
12-12-2017 02:26
Ik kwam laatst Henk Bleker tegen. Is een oud politicus(onbelangrijke info). Hij is 63, zijn vrouw 32 en hun kind een maand of tien. Zijn andere kinderen zijn rond haar leeftijd geloof ik. Ik moet er niet aan denken maar ze zagen er heel gelukkig uit.
Het maakt uit of je een grietje van 18 (maar bijna 19! :rofl: ) bent of een volwassen vrouw van in de dertig.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Anyway: deze topics zijn er heel regelmatig.

De ene helft van de reageerders roept plichtmatig: gatverdamme / je zoekt een vaderfiguur. De andere helft roept plichtmatig: ‘op liefde zit geen leeftijd.’

En een jaar later zijn ze bijna altijd uit elkaar.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Je zit in een totaal andere levensfase. Vanuit je emotionele bagage is hij aantrekkelijk, that's it. Luister even naar je verstand en laat hem maar gaan voor je je echt emotioneel aan hem gaat binden en dit pijnlijk wordt. Als je ouder bent is zo'n leeftijdsverschil minder een probleem, maar nu is het echt gigantisch.
Alle reacties Link kopieren
Bloody_Mary schreef:
13-12-2017 13:19
Je zit in een totaal andere levensfase. Vanuit je emotionele bagage is hij aantrekkelijk, that's it. Luister even naar je verstand en laat hem maar gaan voor je je echt emotioneel aan hem gaat binden en dit pijnlijk wordt. Als je ouder bent is zo'n leeftijdsverschil minder een probleem, maar nu is het echt gigantisch.
Ik zit al een tijdje met hem in mijn hoofd. Nog voor ik samen was met mijn vriend. Misschien moet ik er gewoon uit gooien en we zien wel. Het is erg frustrerend als je in een relatie zit, waarvan je van die persoon houdt, en terwijl aan een ander denkt..
Vind je dat fair ten opzichte van degene met wie je een relatie hebt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven