Man vindt mij niet meer opwindend

12-12-2017 13:24 228 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft aangegeven dat hij niet meer geniet van seks met mij. Hij heeft gezegd dat hij mij niet meer aangetrokken is tot mij en dat de aanblik van mijn lichaam hem niet meer opwindt. Hij zegt dat daar niets aan te doen valt. Ik weet niet of een huwelijk op die manier verder kan bestaan.

Ik ben 15 jaar samen met mijn man. Ik ben moeder van 2 kindjes. De jongste is 5 jaar. Na de bevalling van de jongste ben ik ziek geworden, waardoor ik langdurig een hoge dosis cortisone heb moeten nemen. Mijn lichaam was nog niet hersteld na de zwangerschappen (kilo's bijgekomen, uitgehangen, striemen) en ik ben na die ziekte nog heel wat bijgekomen ( met zo'n typisch lelijke lichaamsbouw - bol gezicht, brede rug). Ik kon door mijn ziekte ook niet altijd de moeder zijn, die ik wilde zijn, waardoor ik psychisch diep heb gezeten.

Ondertussen ben ik voor het grootste deel genezen, kan ik de moederrol beter aan en ben ik ook wat aan mijn lichaam gaan doen. Ik ben ondertussen door een dieet al 7 kg afgevallen (over 2 jaar, wat dus heel traag gaat).

De relatie met mijn man is lang onbestaande geweest. We leefden eerder naast elkaar, hadden elk onze eigen zorgen en bekommernissen, man moest meer taken uit mijn handen nemen, ik volgde nog fysiotherapie. Mijn man heeft in die periode veelvuldig geklaagd dat hij aandacht, intimiteit en seks tekort kwam. Ik kon daar toen niets mee en ben er ook niet op ingegaan. De laatste 2-3 jaar probeer ik mij bewust in te spannen om hem frequenter terug seks te geven (eerder voor hem, dan echt voor mij). Hij ging daar steeds minder in mee. Terwijl ik dacht dat ik mijn best deed, trok hij zich meer terug. We hadden weer langere seksloze periodes. Ik dacht dat we daar beiden mee konden leven en had niet in de gaten dat hij niet gelukkig was. Als we seks hadden, gaan we niet altijd meer all-the-way (enkel orale seks bij hem) of doen we het op zijn hondjes. In een ruzie heb ik hem egoïstisch genoemd, hij heeft terug gesnauwd dat hij mij niet meer opwindend vindt.

Zijn groeiende afwijzingen zijn het gevolg dat hij op mij uitgekeken raakt. Hij heeft gelijk. Ik ben nog steeds te dik, slonzig en uiterlijk ben ik niet zo veel meer waard. Toch maak ik mij veel zorgen over de toekomst van mijn relatie. Ik weet niet wat ik moet doen om mijn huwelijk hieruit halen.
Alle reacties Link kopieren
en hij is Dé Adonis ?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
ga praten!

zowel voor jou als voor je man en gezin zijn het tropenjaren geweest.

Omwindend vinden is echt meer dan aantrekkelijkheid, of dat je maatje s hebt en mooi haar. Het gaat vooral om de uitstraling die iemand heeft en hoeveel echte aandacht je voor elkaar hebt.

Zo lang jij jezelf niet meer de moeite waard vindt, hoe kan je dan van je man verlangen dat hij dit wel vindt?

Hebben jullie ook echt man/vrouw tijd samen? Een avondje zonder kinderen? Een weekendje weg samen? Alleen dat wat je echt aandacht geeft zal groeien en bloeien.

Jullie probleem zit dieper dan alleen de seks! Lukt het niet om er samen uit te komen. Dan zou ik aan relatietherapie denken.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
En hoe ziet je man dit huwelijk dan nog voor zich? Beide een celibatair leven of is hij je aan het klaarstomen voor een buitenechtelijk liefje?
Nou zolang je het als 'seks geven' ziet, is het tijd voor therapie. Voor jullie allebei.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
12-12-2017 13:38
Nou zolang je het als 'seks geven' ziet, is het tijd voor therapie. Voor jullie allebei.
Ik zou ook niet meer opgewonden worden als een vrouw mj seks zou ‘geven’.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
12-12-2017 13:38
Nou zolang je het als 'seks geven' ziet, is het tijd voor therapie. Voor jullie allebei.
yep.dit.
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
12-12-2017 13:31
en hij is Dé Adonis ?

Ik vind het lichamelijk nog heel aantrekkelijk.
Alle reacties Link kopieren
LiveLoveLaugh2 schreef:
12-12-2017 13:37
En hoe ziet je man dit huwelijk dan nog voor zich? Beide een celibatair leven of is hij je aan het klaarstomen voor een buitenechtelijk liefje?

Geen idee, hij heeft gezegd dat hij niet weet of er iets aan te doen valt.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
12-12-2017 13:38
Nou zolang je het als 'seks geven' ziet, is het tijd voor therapie. Voor jullie allebei.

Ik gaf het hem ook. Mijn libido was nul, ik kon perfect seksloos door. Als ik in de spiegel keek, zag ik een walrus. Ik ben het bewust voor hem gaan doen.
guyana schreef:
12-12-2017 13:51
Ik gaf het hem ook. Mijn libido was nul, ik kon perfect seksloos door. Als ik in de spiegel keek, zag ik een walrus. Ik ben het bewust voor hem gaan doen.
Gaf? Volgens mij doe je het nog steeds zo of heb je er inmiddels weer lol in?
Alle reacties Link kopieren
Zo te lezen vindt jij je man ook niet meer opwindend, omdat je hem seks "geeft" als hij erom zeurt, maar het zelf helemaal niet fijn vindt. (je man windt je dus niet meer op)
Maar misschien zie ik dit wel verkeerd.

Ik zou idd met je man gaan praten, echt serieus samen gaan praten om te kijken of jullie jullie huwelijk nog een kans kunnen geven. En geen overhaaste beslissingen gaan maken.

Succes en sterkte
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
12-12-2017 13:31
en hij is Dé Adonis ?
Dat slaat in dit geval dus nergens op hé. De man is zijn vrouw verloren, de moeder van zijn kinderen (to eigen woorden) en ze is gewoon niet meer die ze was. Dat heeft niets met dik te maken maar met het totaal plaatje.
Wie slonzig er uit ziet doet slonzig, zo is het nou eenmaal.
Kan me er wel wat bij voorstellen.

Ga praten TO en doe wat meer aan jezelf Niet in de zin van afvallen oid maar een kapper, een keer een nieuwe outfit en de energie die je hebt dan ook een keer besteden aan wat leuks samen.
guyana schreef:
12-12-2017 13:51
Ik gaf het hem ook. Mijn libido was nul, ik kon perfect seksloos door. Als ik in de spiegel keek, zag ik een walrus. Ik ben het bewust voor hem gaan doen.
Sorry maar ik heb moeite te geloven dat je door die 7 kg je opeens weer een seksgodin voelt. Wat is er nu wekelijk aan de hand dat jij geen toenadering meer tot je man zocht? Zeker als hij je liet merken naar je te verlangen en jij hem woest aantrekkelijk vind.
Je schuift nu alles af op je zwangerschappen, maar dat is natuurlijk niet helemaal eerlijk. Een zwangerschap hoeft er absoluut niet voor te zorgen dat je (langdurig) dik bent. Je jongste is al vijf! Waarom heb je jezelf zo verwaarloosd? Waarom geniet je zelf niet meer van seks? Waarom gun je jezelf niet wat meer?

Sorry, maar ik zou het ook niet aantrekkelijk vinden als mijn partner zichzelf zou verslonzen. Bij een relatie onderhouden hoort ook voor jezelf blijven zorgen.
Hoeveel kilo weeg je?
Alle reacties Link kopieren
guyana schreef:
12-12-2017 13:51
Ik gaf het hem ook. Mijn libido was nul, ik kon perfect seksloos door. Als ik in de spiegel keek, zag ik een walrus. Ik ben het bewust voor hem gaan doen.
Maar dat straal je toch uit! Denk je nou echt dat een man dat leuk vind???
Alle reacties Link kopieren
guyana schreef:
12-12-2017 13:49
Geen idee, hij heeft gezegd dat hij niet weet of er iets aan te doen valt.
Ook wel weer te makkelijk gezegd van hem. Ook hij heeft, net zo goed als jij, de verantwoordelijkheid om er alles aan te doen om dit gezin bij elkaar te houden. Juist ook omdat er kinderen bij betrokken zijn. Wat mij betreft valt daar trouwens, het proberen om aantrekkelijk te blijven voor de ander, ook onder. In het redelijke natuurlijk. Ik zou zeggen beide om de tafel en eens heel erg eerlijk naar elkaar zijn; wat zijn jullie wensen/verwachtingen van dit huwelijk en van elkaar? Hoe kunnen jullie elkaar daarin tegemoet komen?
Je kunt er toch iets aan doen? En sex geven, dat klinkt ook niet bepaald als of het opwindend is tussen de lakens.

7 Kilo op 2 jaar is ook heel erg weinig als je echt veel was aangekomen. Dat zou mij ook wel tegen gaan staan, dat partner niet meer wil doen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft in die periode veelvuldig geklaagd dat hij aandacht, intimiteit en seks tekort kwam. Ik kon daar toen niets mee en ben er ook niet op ingegaan. De laatste 2-3 jaar probeer ik mij bewust in te spannen om hem frequenter terug seks te geven (eerder voor hem, dan echt voor mij). Hij ging daar steeds minder in mee. Terwijl ik dacht dat ik mijn best deed, trok hij zich meer terug.

Tja, je man voelt ook wel dat het van jou niet meer hoeft als je alleen maar geeft omdat het moet. Ik begrijp wel dat het op deze manier voor hem ook niet meer hoeft.

Ik weet niet wat jouw ziekte inhoudt, maar kennelijk is dat voor jou een reden geweest om de handdoek maar in de ring te gooien. Waarom? Want uiteindelijk ben je dan toch echt zelf degene die vond dat je niet meer aantrekkelijk genoeg was en jezelf dus verslonsde. Dat gedeelte kun je hem niet aanrekenen. Ik begrijp dat ie veelvuldig heeft aangegeven dat hij je miste.
grobbekuiken_ wijzigde dit bericht op 12-12-2017 14:07
3.47% gewijzigd
Life is a bitch (and I'm helping her).
Jejoue schreef:
12-12-2017 13:57
Hoeveel kilo weeg je?
Dat maakt toch niet uit? Man vond haar prima, want ook na de zwangerschap van de jongste bleef hij toenadering zoeken en was gefrustreerd toen het seksleven non existent was.
LiveLoveLaugh2 schreef:
12-12-2017 14:06
Dat maakt toch niet uit? Man vond haar prima, want ook na de zwangerschap van de jongste hij bleef toenadering zoeken en was gefrustreerd toen het seksleven non existent was.
Ze zal niet direct 30 kilo zijn aangekomen he, dat gaat in stapjes (ik weet niet hoe veel ze is aan gekomen maar ze zegt zelf dat het veel is).

Er komt een punt dat het niet meer aantrekkelijk is voor iemand. Waar dat punt ligt is verschillend. Allemaal even valide. Als stel zou je daar wat aan moeten doen. Echt onredelijk kun je het niet noemen (onredelijk is plastische chirurgie eisen of zo, of iemand met BMI 19 op leggen nog af te vallen).
LiveLoveLaugh2 schreef:
12-12-2017 14:06
Dat maakt toch niet uit? Man vond haar prima, want ook na de zwangerschap van de jongste bleef hij toenadering zoeken en was gefrustreerd toen het seksleven non existent was.
Nu vindt hij haar lichaam onaantrekkelijk en dat vindt zij zelf ook.
Als je jezelf niks vindt maakt dat je niet sexy.
Alle reacties Link kopieren
Als we seks hadden, gaan we niet altijd meer all-the-way (enkel orale seks bij hem) of doen we het op zijn hondjes. In een ruzie heb ik hem egoïstisch genoemd

Wat maakt hem nou precies zo egoïstisch? Dat begrijp ik niet goed want je zegt zelf dat je alleen maar geeft.
Life is a bitch (and I'm helping her).
strikjemetstippels schreef:
12-12-2017 14:09
Ze zal niet direct 30 kilo zijn aangekomen he, dat gaat in stapjes (ik weet niet hoe veel ze is aan gekomen maar ze zegt zelf dat het veel is).

Er komt een punt dat het niet meer aantrekkelijk is voor iemand. Waar dat punt ligt is verschillend. Allemaal even valide. Als stel zou je daar wat aan moeten doen. Echt onredelijk kun je het niet noemen (onredelijk is plastische chirurgie eisen of zo, of iemand met BMI 19 op leggen nog af te vallen).
Maar de afgelopen 2 jaar is ze afgevallen (oké niet zo veel, maar wel iets) en toen pas is zijn zin afgenomen. Terwijl ze die 3 jaar ervoor gewicht aan kwam hij gefrustreerd raakte. Terwijl ze dus steeds dikker werd. :huh:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven