Omgang met andere vrouwen binnen een relatie

12-12-2017 21:49 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,
Even een vraagje mbt een specifieke situatie, stel, je bent in een relatie (vrij recent, iets meer dan twee maanden, hoewel de duur er niet toe doet, maar even om te schetsen) en je partner (man) gaat sowieso goed om met vrouwen, op vriendschappelijke basis.
Is niet de bedoeling dat niet meer kan, bvb hij belt af en toe met een aantal vrouwen, vriendschappelijk, ik ben niet van plan te vragen van hem dat niet meer te gaan doen.
Immers, enig vertrouwen binnen een relatie, is wel van tel.
Ik vertrouw hem ook wel degelijk, ik zie in mijn partner een trouw persoon binnen een relatiegegeven. Temeer daar hij zelf al meerdere keren eerder bedrogen werd, binnen een huwelijk, en mogelijks in zijn laatste relatie, waarbij hij op heterdaad betrapte, hoewel de situatie niet geheel duidelijk was, maar zeker niet oké.
Nu vraag ik me af, of het niet of wel een ongeschreven regel is binnen een relatie (ik voel dat zo aan, ik word er alleszins sterk ongemakkelijk van), dat het vrij abnormaal is, dat de man in een relatie dus, s avonds ook bij single vrouwen thuis langsgaat die hij helemaal niet zo goed kent (om iets af te halen en haar had hij paar keer maar gezien eerder in een vrijgezellengroep, die opgericht was op fb) en daarbij binnengaat om iets te drinken, dus wel degelijk in de thuissfeer. Zo was er nu een meningsverschil (hij ziet er geen probleem in, omdat hij niks misdoet maar ik vraag me toch af of dat niet een beetje teveel gelegenheid scheppen is) of het nu wel of niet kan binnen een relatie..
Ik was eerder bij een man, die steeds omgeven was door vrouwen (de vader van mijn kind) en die hield er diverse vriendinnen (waaronder mijzelf, ik had wel het gevoel het niet klopte toen, maar had geen bewijzen, wél heel sterke aanwijzingen, na de relatie pas ben ik dat ook effectief te weten gekomen) op na, tegelijkertijd...
Ik vraag dit ook even na, omdat ik echt geloof van mn partner hij omwille van zn goedgelovigheid en goedaardigheid gewoon het 'probleem' niet ziet of m'n 'zorgen' daaromtrent niet begrijpt. En omdat ik ook voor mezelf even duidelijk wil krijgen, ik wil nl niet - zoals mn vader bij mn moeder dat deed - dat ik dingen van iemand vraag of verlang of verwacht, die helemaal niet kunnen. Ik vind het net heel belangrijk mensen zichzelf kunnen blijven rond mij, en zichzelf niet al teveel moeten gaan beperken, maar natuurlijk, één en ander moet wel leefbaar blijven, in een relatie 'moeten' er haast afspraken worden gemaakt over bepaalde zaken, wil men het laten werken en ik wil nu éénmaal heel graag dat deze relatie alle kansen tot slagen krijgt. Ik wil niet het contact met vrouwen afsnijden, het gaan m mij in deze om én het gegeven single vrouwen, hij niet goed kent, én in de thuissfeer, bij een aantal glazen alcohol...
En wat zei hij zelf toen je dit bij hem aankaartte?

EDIT: over dat je zo onzeker bent en hem niet vertrouwt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet heel relaxed vinden als mijn vriend dat zou doen. Vertrouwen komt wel van twee kanten. Hij moet jou ook geen aanleiding geven om hem te wantrouwen.

Mijn vriend spreekt nog regelmatig af met zijn ex (hebben samen een huisdier). Maar hij gaat niet nu nieuwe contacten aan en ook niet bij vrijgezelle vrouwen ‘s avonds een drankje drinken als hij die vrouwen nog amper kent. Hij weet dat ik dat niet leuk zou vinden en daarom zou hij het ook niet doen.
Alle reacties Link kopieren
@Amant : Hij vindt dat het wel moet kunnen, maar wil er wel rekening mee houden wanneer ik me er niet gemakkelijk bij voel. Dat ik me geen zorgen hoef te maken, omdat hij bij mij is.
anoniem_360541 wijzigde dit bericht op 12-12-2017 21:57
2.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Is je vriend in het verleden zelf ook weleens vreemdgegaan?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Als je je hier druk om maakt vertrouw je hem kennelijk niet.
Alle reacties Link kopieren
@Viva-amber : We kennen mekaar nog niet zolang, we hebben het er wel over gehad, hij zei toen van niet. Ik geloof 'm daarin.
madamecannibale schreef:
12-12-2017 21:55
Vertrouwen komt wel van twee kanten.
Het is een Nederlandse zin die je schrijft, maar wat betekent het?
Hij moet jou ook geen aanleiding geven om hem te wantrouwen.
'Controledwang' staat hier.

Vertrouwen geef je niet aan een ander, het is iets wat je zelf hebt (of niet).
Alle reacties Link kopieren
Ik kan het verhaal erg moeilijk volgen. Maar ik doe mijn best: je vertrouwt je vriend niet, ondanks dat je aangeeft dat hij wel te vertrouwen is. Of. Wacht. Nee, ik snap het niet.
Alle reacties Link kopieren
@Sara9876 We zitten in fase elkaar leren kennen. Ik voel wel aan hij dat verdient, vertrouwen. Maar ik voel enigszins wat onrust over dat specifiek gegeven, single vrouwen, thuissfeer.
Alle reacties Link kopieren
Blijf me verbazen over het stukje "op heterdaad betrapt hoewel de situatie niet geheel duidelijk was. En ik vraag e ook af....tja....vertrouw je hem echt? Op zich, als hij niets fout doet, lijk je me hem wel te kwetsen met je wantrouwen. Anderzijds als je dat uitspreekt zou ik van hem wel verwachten dat hij wel begripvol naar jou zou kunnen zijn....
Alle reacties Link kopieren
@Jufjoke : Ik stel me gewoon de vraag, we zijn allen mensen, met gevoelens enzo, of het niet wat al teveel gelegenheid scheppen is.. of het niet om problemen vragen is zo'n situaties. En of het done is al dan niet binnen relaties, net wél om mezelf af te toetsen. Ik heb deze vraag hier niet gesteld om gelijk te krijgen.. ofzo..
Gewoon, even aftoetsen.. Daarom hoeft men nog niet zo hard te gaan oordelen.
Wij kennen mekaar pas twee maanden en het gaat verder heel goed tussen ons.
Maar bij deze situatie werd k wat ongemakkelijk, ik verwacht daarom nog niet gelijk van hem hij zich daaraan gaat aanpassen. Een mens mag toch wel even de tijd om te 'groeien' in een relatie, niet dan ?
Wil je het hem gaan verbieden dan?
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg dus eigenlijk gewoon of het done of not done is binnen een relatie, single vrouwen thuis op te gaan zoeken.. Mochten daar een aantal deftige antwoordjes kunnen op komen, dan concludeer ik zelf wel , wat er evt gaande is.. Angst ofzo..
Alle reacties Link kopieren
@Moiren, Neen ik wil het hem niet gaan verbieden. Lijkt me duidelijk uit wat k schreef in mn topic.
lizzie265588 schreef:
12-12-2017 22:14
@Moiren, Neen ik wil het hem niet gaan verbieden. Lijkt me duidelijk uit wat k schreef in mn topic.
Niet echt. Je hebt het over ongeschreven regels, blabla.
Doe zoals het voor jullie fijn voelt en als het niet fijn voelt bespreek je het en vertrek je als het niet goed gaat voelen.
Alle reacties Link kopieren
Wacht even.
Hij kent een vrouw (nog niet zo lang), hij gaat 's avonds iets bij haar ophalen/brengen.
Zij zegt:"kom even binnen! Wil je wat drinken?"
Hij drinkt daar een drankje en komt dan weer naar huis.

Heb ik het zo goed begrepen?
Hij zit of zat dus in een fb-groep voor single mensen. Weten ze daar dan nu dat hij inmiddels bezet is?
Want bij een van die vrouwen ging hij dus iets halen of brengen en een drankje doen?
Het zou voor mij belangrijk zijn wat de opzet van die ontmoeting was.
Alle reacties Link kopieren
Gezien je schrijfstijl denk ik dat Nederlands niet je moedertaal is.daarnaast draai je in je vraag een beetje om de hete brei heen, ik denk dat wat onduidelijkheid veroorzaakt.
Wat betreft je vraag: er zijn geen geschreven of ingeschreven regels over wat wel en wat niet kan. Er zijn wel regels die je met vriend afspreekt, en als jullie (met enige redelijkheid in acht nemend) niet uit kunnen komen, dan moet je nagaan of hij wel de juiste is voor jou. Succes!
Alle reacties Link kopieren
2 maanden samen en jij hebt het al over "je partner" en "jullie relatie". Volgens mij ziet hij zichzelf niet als exclusief voor jou.
sweetfirefly wijzigde dit bericht op 12-12-2017 23:10
3.42% gewijzigd
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Je partner???

Mijn hemel, ben je al 25 jaar samen ofzo?

Je partner, wat hilarisch om je nieuwe liefje zo te noemen.

Ik heb je hele verhaal niet gelezen (ik kan het door dat partnergedoe al niet meer serieus nemen), maar ik zou een man met allerlei damesvriendschappen niet zo goed kunnen handelen. Op de vrouwen van zijn vrienden na dan, maar die komen er vanzelf bij.

Ik geloof niet zo in platonisch tussen man en vrouw. Daar is nagenoeg altijd iets seksueels (geweest), of ze hebben geconcludeerd dat er niks seksueels inzit, maar dan is dan wel al de revue gepasseerd.
Moiren’ schreef:
12-12-2017 22:16
Niet echt. Je hebt het over ongeschreven regels, blabla.
Doe zoals het voor jullie fijn voelt en als het niet fijn voelt bespreek je het en vertrek je als het niet goed gaat voelen.

Dit ja. Zo simpel is het.

Er is geen goed of fout of wat ‘men’ ervan vindt.

Wat jij voelt, alleen dát doet er toe.

Ik weet van mezelf dat ik er geen trek in zou hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet met iemand willen leven die mij aan banden legt.
We turn the Cube and it twists us. — Professor Rubik
Alle reacties Link kopieren
lizzie265588 schreef:
12-12-2017 22:13
Ik vroeg dus eigenlijk gewoon of het done of not done is binnen een relatie, single vrouwen thuis op te gaan zoeken.. Mochten daar een aantal deftige antwoordjes kunnen op komen, dan concludeer ik zelf wel , wat er evt gaande is.. Angst ofzo..
Als ik single ben, pak ik wat ik pakken kan. Zeker als deze op een dienblad gepresenteerd wordt ( bij mij thuis).

Maar goed, vent moet wel willen hè.
Ga niemand verkrachten.

Kwestie vam.vertrouwen dus.
Girls compete with each other, women empower one another
Je schrijft je eigen regels als koppel. Maar aangezien jullie relatie nog zo pril is vind ik het niet meer dan normaa dat hij niet meteen alle vrijgezelle vrouwen in zijn leven laat vallen omdat je bang bent dat hij gebruik gaat maken van de gelegenheid.
Ook daarna zou het niet meer hoeven vind ik, ik vind vertrouwen in een relatie een van de belangrijkste factoren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven