Hoeveel aanpassen in relatie?

13-12-2017 12:56 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn relatie van een jaar is nu ruim een maand uit en ik zit midden in onwijs liefdesverdriet. Vraag me zelf nu steeds af of ik dingen verkeerd heb gedaan want hij is steeds zo boos op mij.

Ik zal zo kort mogelijk de situatie schetsen. Ik ben een hele vrije meid. Heb vroeger een open relatie gehad en ik ga ook graag met mannen om. Ik ga heel vaak met vriendinnen weg naar feestjes enzo.Mijn vriendje wist dit vanaf t begin en was daar oke mee. Hij vond dat juist leuk aan mij. In t begin waren we eigelijk meer scharrels. Hij heeft met meerdere meiden nog dingen gehad en ik heb nog 1 keer sex gehad met een vriend van mij. Op een gegeven moment hebben we afgesproken monogoom te zijn. En daar hield ik me aan. Na een tijdje heb ik m wel verteld dat ik nog 1 keer sex heb gehad met die vriend (toen we nog scharrels waren dus) en hij gaf toe vreemd te zijn gegaan toen we wel al monogaam waren. Vanaf toen werd hij heel jaloers...
Ik ben nog een keer met die vriend naar een feestje geweest plus een vriendin en daarna hebben ze hier 10 minuten thee gedronken. Hij was woedend. En er van overtuigd dat we wat uitgespookt hadden wat gewoon niet zo was. Ik heb toen t contact met die vriend verbroken want ik snapte dat t misschien ook wel te veel was allemaal. Vond t wel lastig want t was een goede vriend.

Daarna werd t steeds erger. Als ik ergens heen wilde werd hij heel verdrietig en stuurde zielige fotos. Hij werd boos als ik met een vriend van hem een terrasje pakje en daar op hem wachtte. Hij was telkens bang dat als ik met mijn vriendinnen naar feestjes ging dat ik die vriend zou tegenkomen. Als ik naar een vriendin ging die in dezelfse stad woonde als die vriend werd hij heel onrustig. Hij controleerde heel mijn facebook en werd dan boos als ik hartje plaatstje op een reactie van een willekeurige man (een neef ofzo maar dat wist hij niet).
Nou was hij zelf ook niet zo braaf want hij kwam telkens in de verleiding als ie zelf weg ging ofzo of was opeens niet bereikbaar als hij een avond weg ging.

Nou begrijp ik wel dat dat jaloerse gedrag niet normaal is... maar goed ik ben dan ook wel een heel vrije meid en hij was als de dood voor die vriend. Hij zei altijd dat ik liever met hem was geweest (voor ik met hem ging was ik verliefd op hem maar na de ene keer in t begin is er niks meer gebeurd. Ik wilde gewoon vriendschap maar dat heb ik later opgegeven voor hem had hem alleen nog wel op facebook). Hij had verdriet en daarom ging ik steeds bewijzen waar ik was want ik vond t niet leuk dat hij t zo moeilijk had.

Ik ging wel nog gewoon naar feestjes waar die vriend ook kwam maar dan praatte ik niet met hem want dat mocht niet en ik wilde hem geen verdriet doen. En ik wilde ook nog gewoon met vriendinnen weg kunnen... die vriend komt toevallig vaak op dezelfde feestj
es).

Dat hij vreemd is gegaan toen we wel monogaam waren heb ik niet zo vaak meer wat van gezegd. Ook niet van andere vage dingen die hem gebeurde en eigelijk niet volgens afspraak waren. Ik heb een open relatie gehad. Ik vond t jammer dan maar ik maak er nooit een heel groot probleem van.

Nu is t uit. En hij verwijt mij dat ik niet echt voor hem ben gegaan. Had ik mijn feestjes moeten opgeven omdat hij het er moeilijk mee had? Had ik moeten toegeven om die vriend van facebook te gooien (ik dacht altijd als ik dat doe dan is t einde zoek... hij is overal jaloers om).

Het klinkt misschien stom... maar verdee was ie echt perfect. Hij was super lief voor mij en mijn kinderen, deed alles voor me. We hadden t super fijn samen. Hij heeft gewoon vertrouwens issues en ik heb er verdriet van dat ik hem niet meer verrouwen heb kunnen geven. Ik heb echt niks uitgespookt. Nooit. Maar misschien had ik t moeten bewijzen door niet meer zonder hem naar feestjes te gaan waar die vriend ook komt. Ik wilde nooit dat ie in mijn telefoon las ook al stond er niks in maar ik ben vaak met vriendinnen aan t appen en ik vind dat gewoon prive. Ook al gaat t nergens over.

Misschien is t maar beter zo en moet ik niet alles op mezelf betrekken. Ik voel me gewoon zo schuldig de hele tijd. Als je samen bent moet je misschien ook dingen voor elkaar laten. En ik mis hem. Maar ja dat zal vast ook wel over gaan.

Wat vinden jullie? Hoe ver moet je je aanpassen voor iemand?
Ik dacht dat je 16 was, toen ik opeens las dat je kinderen had :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Wat me zo opvalt is dat je pas na tien lange alinea’s laat vallen dat je zelf kinderen hebt.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Ja wat hebben mijn kinderen er verder mee te maken dan?
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen zijn regelmatig naar hun vader en ik ga graag met mijn vriendinnen naar festivals bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
" Hoe ver moet je je aanpassen voor iemand? "


Niks moet. Het kan, als je dat wilt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Zijn jullie beide écht volwassen? ( Behalve de leeftijd dan)
Waarom wil je eigenlijk een monogame relatie ? Als vrije meid lijkt me dat niet handig. Hoe doe je dat trouwens, een vrije meid zijn met kinderen ? Zie je de kinders tussen de vrienden en het facebooken en het aflopen van feestjes door of zijn ze alleen af en toe een weekend bij jou ? Hoe dan ook, als supervrije en relaxte meid die overal voor in is en die alles chill vindt is het misschien ook handig om je in het vervolg een beetje in te leven in degene waar je een relatie mee hebt. Een goede vriend had ik niet weggedaan voor mijn jaloerse partner, maar een feestje minder moet toch kunnen. Je weet het zelf ook wel, je geweten speelt niet voor niets op.
Alle reacties Link kopieren
abracadabra schreef:
13-12-2017 13:09
Ja wat hebben mijn kinderen er verder mee te maken dan?
Vind je het goed/ leuk als je kinderen vriendjes hebben die hun dingen verbieden?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
hij deed vaag, ging vreemd, jij moest je verantwoorden en voelt je schuldig.
oke.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
tarataz schreef:
13-12-2017 13:13
Waarom wil je eigenlijk een monogame relatie ? Als vrije meid lijkt me dat niet handig. Hoe doe je dat trouwens, een vrije meid zijn met kinderen ? Zie je de kinders tussen de vrienden en het facebooken en het aflopen van feestjes door
Wat een rotopmerking

of zijn ze alleen af en toe een weekend bij jou ? Hoe dan ook, als supervrije en relaxte meid die overal voor in is en die alles chill vindt is het misschien ook handig om je in het vervolg een beetje in te leven in degene waar je een relatie mee hebt. Een goede vriend had ik niet weggedaan voor mijn jaloerse partner, maar een feestje minder moet toch kunnen. Hoezo? Van wie moet dat ? Je weet het zelf ook wel, je geweten speelt niet voor niets op.
Geweten ? Of " gewone " twijfel?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht ook stiekem dat het iemand was die nog heel jong zou zijn... en daar komt de aap uit de mouw: kinderen.

Overigens heeft die zogenaamde open relatie je niet veel geholpen hè....
Nou ik denk dat dat vreemd gevonden wordt omdat als je het hele verhaal zo leest, het inderdaad geschreven lijkt te zijn door een puber. Puberaal gedrag lees ik.

En nee je hoeft niet te treuren om het einde van deze relatie. Hij doet dingen die niet afgesproken zijn, maar jij zou schuld hebben aan het einde van de relatie. Wees blij dat je ervan af bent.
Oke ik had even beter niet kunnen loepen.
Alle reacties Link kopieren
ghostly41 schreef:
13-12-2017 13:16


Overigens heeft die zogenaamde open relatie je niet veel geholpen hè....
Geholpen bij wat?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb co ouderschap. En als mijn kids hier zijn ben ik gewoon thuis. Als ze weg zijn ga ik graag naar festivals. Is dat iets strafbaars?

Ja ik ben een super vrije meid en ik heb ook een aantal feestjes laten schieten omdat hij die te veel vond. Hij ging ook vaak mee. T is denk ik 3 keer voorgekomen dat ik zonder hem ging.
Je wilt toch ook af en toe met vriendinnen onder elkaar zijn toch.
Alle reacties Link kopieren
abracadabra schreef:
13-12-2017 13:09
Ja wat hebben mijn kinderen er verder mee te maken dan?

Nou niks.

Ik was verbaasd dat er zoveel geneuzel is over jaloersheid / feestje links feestje rechts / ex scharrels / platonische vrienden met wie je al dan niet het bed deelt en oh ja... dan blijkt dat je niet 21 jaar bent maar al tijdenlang moeder bent.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Hoe oud ben je?
Alle reacties Link kopieren
8102 dat mag hoor... dat zijn dingen die in mijn vorige relatie zijn gebeurd. Ik heb over deze relatie nooit iets gepost.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
13-12-2017 13:17
Geholpen bij wat?
Om de relatie fris en spannend te houden... daarvoor ga je toch een open relatie aan over het algemeen?
@blijf gewoon Bianca: quote : “wat een rotopmerking.”

Je hebt gelijk, mijn excuses TO.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van mening dat je elkaar in een relatie moet kunnen vertrouwen en dat 'bewijzen' niet nodig is.

Ondanks dat jouw voorkeur ligt bij een open relatie, vond je hem zo leuk dat je de afspraak hebt gemaakt monogaam te zijn in deze relatie. Jij gaat uit van afspraak = afspraak en vanaf het moment dat jullie samen deze afspraak hebben gemaakt, heb jij je daar aan gehouden. Daarentegen heeft je vriend zich niet aan deze afspraak gehouden en is hij wél vreemd gegaan.

Ik krijg de indruk dat je vriend boos en jaloers gedrag vertoont, omdat hij niet gelooft dat jij je aan de afspraak kunt houden. Ofwel, hij vertrouwt je niet op je woord. Tja, zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.

Je kunt feitelijke 'bewijzen' aanleveren tot in het oneindige, maar dat zal niks veranderen aan zijn gevoel. Zijn gevoel gaat namelijk helemaal niet over feiten.
"You are not entitled to your opinion. You are entitled to your informed opinion. No one is entitled to be ignorant."
Alle reacties Link kopieren
8102 halverwege de 30
abracadabra schreef:
13-12-2017 13:20
8102 halverwege de 30
Sorry maar je klinkt ergens begin 20
Alle reacties Link kopieren
ghostly41 schreef:
13-12-2017 13:19
Om de relatie fris en spannend te houden... daarvoor ga je toch een open relatie aan over het algemeen?
Geen idee; ik heb nooit een enquete gehouden onder mensen die een open relatie hebben. Het lijkt mij dat elk stel daar zo zijn eigen reden(en) voor heeft.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven