Dwanggedachtes

13-12-2017 17:46 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Allemaal bedankt voor de reacties!
anoniem_360581 wijzigde dit bericht op 15-12-2017 10:12
96.12% gewijzigd
Nee, herken het niet maar heb wel een tip: uitmaken.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het niet helemaal. Heb je nu paniekaanvallen en dwanggedachtes uit angst dat je het uit moet maken?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
13-12-2017 17:58
Ik snap het niet helemaal. Heb je nu paniekaanvallen en dwanggedachtes uit angst dat je het uit moet maken?
Ja daar komt het op neer. Door een twijfelend gevoel in het begin(terwijl ik echt vrijwel geen dingen heb die ik niet leuk aan hem vind) ben ik daar bang voor geworden. Ben daar helemaal in mee gegaan. Klinkt ontzettend achterlijk, ik weet het.
Alle reacties Link kopieren
Redlover schreef:
13-12-2017 18:01
Ja daar komt het op neer. Door een twijfelend gevoel in het begin(terwijl ik echt vrijwel geen dingen heb die ik niet leuk aan hem vind) ben ik daar bang voor geworden. Ben daar helemaal in mee gegaan. Klinkt ontzettend achterlijk, ik weet het.
Ik vind het niet achterlijk klinken. Wel zorgelijk, goed dat je naar een psycholoog gaat.
Hoe gaat je vriend hiermee om? Weet hij het?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ben je wel echt verliefd dan? Of ben je jezelf aan het overtuigen dat je verliefd zou moeten zijn?
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
13-12-2017 18:04
Ik vind het niet achterlijk klinken. Wel zorgelijk, goed dat je naar een psycholoog gaat.
Hoe gaat je vriend hiermee om? Weet hij het?
Hij weet het wel, en hij gaat er heel goed mee om. Laat mij praten en vraagt elke dag hoe het gaat. Maar als ik bij hem ben, is het allemaal stukken minder.
Alle reacties Link kopieren
Honingdropje2 schreef:
13-12-2017 18:04
Ben je wel echt verliefd dan? Of ben je jezelf aan het overtuigen dat je verliefd zou moeten zijn?
Nee ik ben echt wel verliefd.
Alle reacties Link kopieren
Hadewychh schreef:
13-12-2017 17:51
Nee, herken het niet maar heb wel een tip: uitmaken.
Lees nou even wat ze zegt. Ik word er wel een beetje moe van dat er bij dit forum altijd gelijk word gezegd dat je het moet uitmaken. Denk nou even na.
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Lastig, ik herken het niet helemaal, niet op het gebied van liefde dan. Maar ik herken wel dat gevoel dat je alsmaar blijft pierkeren en malen over iets en twijfelt aan je beslissingen en aan jezelf eigenlijk ook. Ik heb geen ervaring met een dwangstoornis maar mijn autisme bestaat wel voor een gedeelte daaruit. Dus ik begrijp de moeilijkheid ervan wel, lastig ook om het aan mensen uit te leggen.

Maar ik denk niet dat dit een probleem is wat je even snel met dit forum oplost. Blijf in contact contact met je psycholoog denk ik.

En een gedachte die mij soms helpt als ik mentale problemen heb, is dat je geest je zó voor de gek kan houden. Dan probeer ik het echt op die manier te bekijken. "Wat ik nu denk is niet realistisch, ik word voor de gek gehouden"
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het geloof ik niet zo. Je bent verliefd op hem, maar je bent bang dat er geen liefde voor hem is als je leert de spanning los te laten.
Waar ben je dan zo bang voor? Is het dat als de verliefdheid over zou moeten gaan in houden van, dat niet zal gebeuren?
Life is a bitch (and I'm helping her).
Alle reacties Link kopieren
Je bent volgens mij nog jong. En heb je nog veel te groeien en te leren.

Focus nu vooral eerst op jezelf. Leer zelfstandig te zijn en om te gaan met stress en spanningen.

Gezien de statistieken, bestaat er een reële kans dat je relatie uit gaat. Dat geldt voor ons allemaal. Heel vervelend en pijnlijk, en hopelijk gebeurt dig niet. Maar het kan wel.

Daarom is het zo belangrijk dat jij als een zelfstandig jonge vrouw door het leven gaat. Niet afhankelijk van partner, stage, werk etc.

Je psycholoog kan je daar verder mee helpen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je naar een psych gaat. Wat ik hier uit lees is dat de liefde je eigenlijk heel klein en onzeker maakt.

Misschien is het beter om hier eerst aan te werken voor je echt in een relatie blijft..ik denk namelijk niet dat dat je beter maakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven