Jarenlang liegen en vreemdgaan

15-12-2017 12:50 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een paar maanden geleden ben ik er achter gekomen dat mijn man al jaren tegen me liegt. We zijn nu 3 jaar samen. Ik heb vijf gesprekken gevonden op zijn telefoon met andere vrouwen. Geen gesprekken om gezellig te kletsen, maar seks gesprekken. Heel heftig ook. Met foto’s, heftige teksten, alles erop en eraan. Voor mij is dat vreemdgaan. Hij heeft toegegeven dat hij dit al doet sinds het begin. Paar van die vrouwen zijn zelfs ex scharrels. Drie weken later heeft hij toegegeven dat hij ook fysiek is vreemdgegaan. Dat was in het begin van onze relatie. Dit heeft hij alleen toegeven omdat ik ben blijven graven en zoeken. Alles wat ik weet is omdat ik het heb gevonden. Hij zegt dat er niks meer is, hij wil me absoluut niet kwijt. Hij zegt nu dat het een soort verslaving is en aan zichzelf wil gaan werken. Hij heeft contact opgenomen met passende hulpverleners.

Ik vind dit zo een moeilijke situatie, mijn hart is gebroken. Verscheurd is hoe ik me voel, aan de ene kant vind ik hem een klootzak. Aan de andere kant is mijn liefde voor hem niet zomaar weg. Ik heb nu een paar weken afstand genomen om na te denken.

Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt? Of heeft iemand advies? Ik voel me zo ontzettend eenzaam en verdrietig....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit ook mee gemaakt. Ondertussen gescheiden. Ondanks de vele beloftes dat hij zou stoppen ermee kwam ik er steeds weer achter dat hij toch weer bezig was.

Heel veel sterkte voor jou en een dikke knuffel
Geen hand vol maar een land vol met idioten mannen
Alle reacties Link kopieren
Kijk, als het vertrouwen zo kapot is, dan is het ook echt voorbij.
Deze man deugt niet en jij bent daar achter gekomen. Tis een enorme klootzak.
Hè, wat naar. Ik zou het vooral ook moeilijk vinden hem daarin (dat hij aan zichzelf wil werken) te vertrouwen, omdat hij niets uit zichzelf heeft opgebiecht, maar alleen nadat hij er niet onderuit kon. Dan hou je toch een gevoel dat er misschien nog wel meer is.
Alle reacties Link kopieren
Ben je getrouwd? Ik ben best openminded maar gelieg en bedrieg op deze schaal vanaf het begin: het zou voor mij exit zijn.
Vreselijk...
Ik zou proberen je verdriet om te zetten in trots! Dit verdien je niet en hij verdient het al helemaal niet dat jij zijn vrouw blijft. Bah!
Jullie zijn 3 jaar samen en hij heeft je 3 jaar met meerdere vrouwen bedrogen. ik zou geen vertrouwen hebben in de toekomst met hem, dus er een punt achter zetten.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft ook verteld dat hij in vorige relaties ook is vreemdgegaan, maar dat ik de eerste ben die erachter is gekomen. Ik had hier altijd een mening over, geloof me. Maar als het je zelf overkomt is het zo anders. En ja, natuurlijk heb ik het gevoel dat er meer is.. Het is zo verdomd moeilijk als je leven overhoop wordt gehaald zonder dat je daar voor gekozen hebt.
ik ben ruim 25 jaar getrouwd, 1 maal vreemdgaan en mijn koffers staan buiten.
dit pareltje had ik er allang uitgezet.
Alle reacties Link kopieren
Joy-85 schreef:
15-12-2017 13:01
Hij heeft ook verteld dat hij in vorige relaties ook is vreemdgegaan, maar dat ik de eerste ben die erachter is gekomen. Ik had hier altijd een mening over, geloof me. Maar als het je zelf overkomt is het zo anders. En ja, natuurlijk heb ik het gevoel dat er meer is.. Het is zo verdomd moeilijk als je leven overhoop wordt gehaald zonder dat je daar voor gekozen hebt.
Och die arme man, pikt hij er uit zoveel vrouwen juist degene uit die hem betrapt, daar gaat zijn leuke leventje. Of ja jij moet het gewoon accepteren, dan gaat dat leuke leventje gewoon door
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Bij mij heeft dit in het begin vd relatie ook gespeeld, praktisch 1op 1 hetzelfde verhaal. Wij zijn er met dank aan de hulpverlening en met veel praten en huilen (ik) en boosheid uiten (ik) wel uitgekomen. We zijn nu 4 jaar verder en dit probleem speelt helemaal niet meer. Ik geloof dus wel dat het kan als de intentie aan beide kanten oprecht is.
Moet er wel bij zeggen dat het bij ons een paar maanden gespeeld heeft, en geen jaren.
Alle reacties Link kopieren
Joy-85 schreef:
15-12-2017 13:01
Hij heeft ook verteld dat hij in vorige relaties ook is vreemdgegaan, maar dat ik de eerste ben die erachter is gekomen. Ik had hier altijd een mening over, geloof me. Maar als het je zelf overkomt is het zo anders. En ja, natuurlijk heb ik het gevoel dat er meer is.. Het is zo verdomd moeilijk als je leven overhoop wordt gehaald zonder dat je daar voor gekozen hebt.
Inderdaad heel erg voor je. Andere kant is: nu je het weet sta je weer achter het stuur van je eigen leven. Jarenlang liegen en bedriegen slaat de complete basis van vertrouwen en partnerschap weg. Wat is er dan nog over? Ik zou ervoor passen mijn leven te leiden in angst en wantrouwen.
Hij had er ook eerder hulp voor kunnen zoeken. Aan de ene kant zegt hij dat er nu niks meer aan de hand is, maar hij zegt ook verslaafd te zijn. Dan is er dus wel wat aan de hand.

Wil jij altijd in de onzekerheid blijven met het risico dat hij hiermee door gaat?
Als hij dit soort gedrag al jaren heeft en in eerdere relaties ook, dan zie ik het somber in. Het is dan geen eenmalig slippertje meer maar een vast gedragspatroon.
Zie het als een alcoholverslaving; je kan verwachten dat iemand die probeert af te kicken nog enkele terugslagen krijgt. De vraag is: is jouw liefde groot en sterk genoeg om dan toch nog met hem door te gaan?
Meid, wees toch verstandig. Dit speelt al jaren; ook bij vorige relaties. Dit gaat hij echt niet kunnen veranderen, al zou hij het willen. Hij is verschrikkelijk respectloos met jouw vertrouwen omgegaan. Zo iemand wil je toch niet als partner? Je verdient toch véél meer dan dat?!

Oprechte vraag: hoe zou je nog verder kunnen gaan met iemand die zijn eigen pleziertjes zo belangrijk vindt, dat het hem niet interesseert wie hij daar verder mee kwetst? (Je hebt immers overal zelf achter moeten komen, en hij geeft niks toe waar jij geen bewijs van hebt. Hij is dus totaal niet oprecht naar jou en er is dus ook nog steeds geen sprake van open en eerlijkheid...)
Je hoeft nu niets te beslissen, het is begrijpelijk dat je nu nog niet klaar bent om afstand van hem te nemen. Neem de tijd om dit te verwerken, jij hebt het heft in handen. Waarschijnlijk gaat je verdriet wegebben en ga je erg boos worden in de plaats en vanzelf niet meer verder willen.
Hij is blijkbaar altijd al een vreemdganger geweest, heeft de aandacht en spanning nodig, de kans is klein dat hij plots een brave huisvader gaat worden.
Alle reacties Link kopieren
Zalmsnipper schreef:
15-12-2017 12:57
Ben je getrouwd? Ik ben best openminded maar gelieg en bedrieg op deze schaal vanaf het begin: het zou voor mij exit zijn.
dit inderdaad
Joy-85 schreef:
15-12-2017 13:01
Hij heeft ook verteld dat hij in vorige relaties ook is vreemdgegaan, maar dat ik de eerste ben die erachter is gekomen. Ik had hier altijd een mening over, geloof me. Maar als het je zelf overkomt is het zo anders. En ja, natuurlijk heb ik het gevoel dat er meer is.. Het is zo verdomd moeilijk als je leven overhoop wordt gehaald zonder dat je daar voor gekozen hebt.
Klopt, als het jezelf overkomt, is het ook anders. De buitenwereld (en jij zelf misschien ook ooit) roept heel makkelijk dat het exit zou zijn. Totdat je er zelf in zit.
Maar in jouw geval vind ik het wel heftig dat het meerdere keren is gebeurd en dat het in vorige relaties ook is gebeurd. Hij kiest waarschijnlijk bepaalde partners uit die niet makkelijk voor zichzelf kiezen.
Het is geheel aan jou wat je kiest, maar ik denk uiteindelijk dat je beter af zonder bent ...en wie weet in de toekomst een betere en lekkere man. Door de zure appel heen....!!
Alle reacties Link kopieren
Verhip schreef:
15-12-2017 13:45
Meid, wees toch verstandig. Dit speelt al jaren; ook bij vorige relaties. Dit gaat hij echt niet kunnen veranderen, al zou hij het willen. Hij is verschrikkelijk respectloos met jouw vertrouwen omgegaan. Zo iemand wil je toch niet als partner? Je verdient toch véél meer dan dat?!

Oprechte vraag: hoe zou je nog verder kunnen gaan met iemand die zijn eigen pleziertjes zo belangrijk vindt, dat het hem niet interesseert wie hij daar verder mee kwetst? (Je hebt immers overal zelf achter moeten komen, en hij geeft niks toe waar jij geen bewijs van hebt. Hij is dus totaal niet oprecht naar jou en er is dus ook nog steeds geen sprake van open en eerlijkheid...)
Ik vraag me vooral af hoe het kan dat iemand die zegt zoveel van je te houden, je zo een pijn kan doen. En ik denk inderdaad dat er eigenlijk nog steeds geen sprake is van volledige openheid en eerlijkheid. Hij denkt nu waarschijnlijk ‘ik vertel haar niks meer, ze heeft al zo een pijn’. Terwijl eerlijkheid veel belangrijker is.
Zo denkt een notoir vreemdganger niet hoor. Wel 'ik moet zorgen dat ze nergens meer achter komt want anders krijg ik nog meer op mijn donder en ik wil dat alles weer zoals vroeger wordt. In het vervolg moet ik voorzichtiger zijn'
Alle reacties Link kopieren
Zalmsnipper schreef:
15-12-2017 13:14
Inderdaad heel erg voor je. Andere kant is: nu je het weet sta je weer achter het stuur van je eigen leven. Jarenlang liegen en bedriegen slaat de complete basis van vertrouwen en partnerschap weg. Wat is er dan nog over? Ik zou ervoor passen mijn leven te leiden in angst en wantrouwen.
Ik vind dit heel mooi gezegd van je ‘je staat weer achter het stuur van je eigen leven’. Dank je.

Weet je wat het nog erger maakt? Dat we vaak gesprekken hadden over ons seksleven, dat mijn behoefte groter was dan die van hem. Dat ik spanning miste en hoe we dat terug konden brengen. En dan kom je erachter dat hij dat wel deelde met die andere vrouwen.. voel me zo verraden.
Alle reacties Link kopieren
Hij gaat aan zichzelf werken omdat hij betrapt is niet omdat hij zelf vindt dat hij een probleem heeft want dan had hij in de afgelopen 3 jaar ook aan de bel kunnen trekken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Hadewychh schreef:
15-12-2017 14:27
Zo denkt een notoir vreemdganger niet hoor. Wel 'ik moet zorgen dat ze nergens meer achter komt want anders krijg ik nog meer op mijn donder en ik wil dat alles weer zoals vroeger wordt. In het vervolg moet ik voorzichtiger zijn'
Dat waren zijn eigen woorden toen ik na 3 weken praten en zoeken en alles uiteindelijk uit kwam dat hij dus ook fysiek vreemd was geweest. ‘Ik wilde je niet nog meer pijn doen’. Allemaal kut smoesjes.. mensen die dit doen zijn zo egoïstisch.
De afgelopen weken meerdere topics zoals deze voorbij gekomen. Iedereen is boos en blijft alsnog bij vent. Ik vermoed jij ook. Sterkte, want het gaat je alleen maar nog meer ellende brengen.
Ik heb dit ook meegemaakt. Geloof me, dit stopt niet.
Daarom ben ik ook gescheiden...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven