Ongewenst,jaloezie, twijfel

15-12-2017 16:06 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
k heb een vraag, mijn stiefkind ( wij hebben en goeie band ) van 8 vroeg aan mij of ik van plan ben om een kindje te nemen.
Ik vertelde dat dat wel een keer gaat gebeuren, ik merkte dat er niet leuk op werd gereageerd het kwam erop neer dat ik dan geen aandacht meer zou geven aan mijn stiefkind, een vorm van jaloezie ? Nu heb ik echt het gevoel, als ik een baby zou willen dat het ongewenst zou zijn door omgeving stiefkind, familie van me vriend enz? ( omdat er nooit heel positief op gereageerd word).. En zijn moeder maakt ook vaak opmerkingen jullie hebben toch al een kind ( mijn vriend word ook wel beïnvloed hierdoor). Maar ik vond het best apart dat mijn stiefkind dat zei..
Heeft iemand hier ervaringen mee? Of wat zouden jullie in dit geval doen

Lieve groet
Alle reacties Link kopieren
Is een zwangerschap iets dat nu op de planning staat?
Zo niet, waarom wordt het dan met jan en alleman besproken?
Kijk de documentaire 'stiefkind van de rekening' en trek zelf je conclusie of je dit je kind aan wil doen.

Als je echt een sterke kinderwens hebt dan kun je beter nu gaan investeren in een relatie met een man die nog geen kind heeft. Je bent nog jong.
Alle reacties Link kopieren
volgens mij reageren heel veel kinderen zo
Ik zou hier niet met een 8-jarige over praten, en ook niet met de familie van je partner. Het is een vraagstuk tussen jouw en je partner, en als jullie een kindje willen en het gelukt is om zwanger te worden, is er nog alle tijd om dat aan iedereen te vertellen. Tot die tijd is het antwoord: 'dat weten we nog niet' voldoende.
Ik zou alleszins geen kinderen van 2 verschillende partners willen.
Dat was ook een vraag die ik van mijn zoon kreeg een paar jaar na mijn scheiding. Angst stond in zijn ogen te lezen. Blij dat ik er nooit aan begonnen ben.
Alle reacties Link kopieren
Stiefkind begon het onderwerp uit het niets.
En waarom jan en alleman? Ja er word best vaak gevraagd ( ik ben er zelf nog niet aan toe), En wacht er nog liever mee, ook door die opmerkingen en zulke rare dingen stoort mij en kwetst mij, want het geeft mij een gevoel dat het helemaal niet gewenst zou zijn, En dat het toch niet zou gebeuren als iedereen ze woord al klaar heeft en mijn vriend is ook iemand die snel beïnvloed word.
gewoon lekker kinderen baren ten koste van alle kinderen die er al zijn. tenslotte laat je je toch zeker niet afwijzen door een 8 jarige? wat denkt dat kind wel.
Je vriend wil toch niet eens praten over een kind van jullie beiden? Of is de situatie veranderd en wil hij ineens wel?
Je hoeft niet op alle vragen antwoord te geven. 'Ik weet het nog niet', is ook een antwoord.

Als je vriend geen kind wil, dan is het sowieso klaar. Achter zo'n grote beslissing moet je beide 100% staan. Julie zijn samen de enige twee mensen die hierover iets te zeggen hebben, dus als je een kinderwens hebt zou ik maar eens een serieus gesprek met hem aanknopen. Wil hij niet, dan heb je twee keuzes: bij hem weggaan, of het accepteren.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik hebben besloten voor ons zelf dat wij een kind nemen als we er allebei aan toe zijn, En ook omdat die zelf een kindje heeft die erg veel aandacht vraagt.
Maar er is zoveel negativiteit mensen die vragen omgeving, stiefkind die zulke dingen vraagt ? Moeder met zulke opmerkingen. Het maakt mij onzeker, omdat het mij een gevoel geeft dat het al ongewenst is terwijl ik nog niet eens zwanger ben of terwijl het nog niet eens gepland is. En dat maakt me wel kwaad van binnen om eerlijk te zijn.
Alle reacties Link kopieren
eh.. deze mensen klinken niet zo leuk. Ik zou voor een spiraal gaan tot je een leuke vent treft die niet makkelijk beïnvloed word door zeikers
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Anderen mensen hebben zich niet te bemoeien met wat 1. Privé van jullie gezin is en 2. uberhaupt nog niet aan de orde is. Sluit die discussies af met 'dat is op dit moment niet aan de orde'.
Je kent de toekomst niet, voor hetzelfde geld kunnen jullie geen kinderen krijgen of gaan jullie voor die tijd uit elkaar. Laat het rusten. Komt tijd, komt raad.
Alle reacties Link kopieren
Zolang het kindje door jullie enorm gewenst is en jullie ervoor zorgen dat de zoon van jouw partner niets te kort komt aan aandacht en liefde, zou ik complete schijt hebben aan wat de rest van de familie zegt en doet.

Wel zou ik als ik jullie was het gesprek met jouw partners zoon hierover open houden. Laat hem zijn zorgen uiten, maar stel hem dan wel gerust dat jullie (mochten er ooit kinderen bij komen) nog altijd net zo veel van hem blijven houden en dat hij altijd zo belangrijk blijft als dat hij nu is. En als jullie eenmaal zo ver zijn, zorg dan ook dat hij ook echt niet naar achteren geschoven wordt. Als je niet zeker weet of dat lukt, moet je of geen kinderen krijgen, of uit deze relatie stappen.
Alle reacties Link kopieren
Lala1992 schreef:
15-12-2017 16:33
Mijn vriend en ik hebben besloten voor ons zelf dat wij een kind nemen als we er allebei aan toe zijn,
.
.
Jullie nemen een kind ?
Adoptie of zo ?
Of weten jullie een plek waar je ze gewoon mee kunt nemen ?
Niet geschoten is altijd mis
Ik zou eerst eens zorgen dat jullie relatie stabiel is. Zo leuk klinkt deze niet in je vorige topic.
Lala1992 schreef:
15-12-2017 16:33
Mijn vriend en ik hebben besloten voor ons zelf dat wij een kind nemen als we er allebei aan toe zijn, En ook omdat die zelf een kindje heeft die erg veel aandacht vraagt.
Maar er is zoveel negativiteit mensen die vragen omgeving, stiefkind die zulke dingen vraagt ? Moeder met zulke opmerkingen. Het maakt mij onzeker, omdat het mij een gevoel geeft dat het al ongewenst is terwijl ik nog niet eens zwanger ben of terwijl het nog niet eens gepland is. En dat maakt me wel kwaad van binnen om eerlijk te zijn.
ik snap die negativiteit. Dat jij het niet snapt en ziet als afwijzing betekent dat je nog lang niet klaar bent voor het moederschap
Geef ons normaal antwoord hier zeg wat hatelijk bah!!! (enkele vriendelijke reacties nagelaten) To het is iets waar jij en je vriend een beslissing over gaan maken. Wat de buiten wereld wil doet er niet toe. Tegen die tijd dat er wel een kindje komt van jullie, kun je stiefkindje er bij betrekken zodat het iets leuks wordt waar hij onderdeel van uitmaakt. Het is onzin om te denken dat mensen dit zouden afkeuren of dat het slecht is voor een ouder broertje. Hier zitten alleen maar zure gemene dames die het zelf blijkbaar niet goed voor elkaar hebben.
Alle reacties Link kopieren
Oh wacht, ik had even niet in de gaten dat jij al eerder een topic over je relatie, stiefkind en kinderwens hebt geopend. Je vorige topic meegenomen zou ik voorlopig nog helemaal niet met kinderen bezig zijn. Zorg eerst maar eens dat jullie relatie beter wordt.
Alle reacties Link kopieren
Waarom 2 topics?? Weet je hoe irritant dat is?? En je vertelt nu ineens maar de helft van het verhaal. Je gedraagt je onvolwassen. Ga een tijd single zijn en dan kijken of je toe bent aan een serieuze relatie.
Als je geboortejaar 1992 is, zou ik in jouw plaats zonder twijfel kiezen voor een kinderloze man.
TO, tot nu toe wil je vriend helemaal geen kind met je, dus daar kun je geen uitspraken over doen.
Ook zit jullie relatie niet goed. Wellicht ziet jullie omgeving dat ook en zijn daarom niet enthousiast.
Ik zou nog maar geen plannen maken op dit gebied, want in die fase zitten jullie niet.
Als de buitenwereld het unaniem eens lijkt te zijn en de algemene houding ten opzichte van jullie idee om een kind te krijgen overwegend negatief is, is dat een signaal waar ik naar zou luisteren. Het is niet toevallig dat je met dit gevoel een topic opent. Ik zou er voorlopig niet aan beginnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven