Verliefd, wat moet ik ermee.

15-12-2017 19:40 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goeieavond.

Ben een 33-jarige man, werk sinds eind februari bij een groot bedrijf, kom sinds eind vorig jaar uit een relatie van 10 jaar. En heb me voorgenomen niet te snel weer te binden en het er eens goed van te nemen in mijn "eentje"/ vrienden/ etc. Ik doe wat ik zelf wil, zonder concessies en vind het eerlijk gezegd heerlijk.

Geen vuiltje aan de lucht. Maar ik ben (bah) verliefd geworden op een directe collega. Ze is 3 jaar ouder, werkt er al 7 jaar en ik vind haar irritant leuk. Ik dacht alles zo goed op de rit te hebben, en nu dit. Probeer het zakelijk te houden wat eigenlijk betekent dat ik ongeïnteresseerd en koel probeer over te komen op haar (misschien zelfs horkerig) maar goed ik droom zelfs over haar (gênant). Dus nu weet ik het niet zo goed meer.

Uit subtiele dingen merk ik (of wil ik merken, vul maar in) dat ze mij ook wel leuk vindt , doet ook wat vermijdend maar dat kan ook omdat ik die signalen afgeef. Maar de blikken, lachjes en het instinct lijken er niet om te liegen.

Nu ga ik op vakantie met mijn broers en zie ik haar pas mid januari weer. En merk toch dat dit me niet onberoerd laat. Tegelijkertijd wil ik niet weer te snel ergens instorten en van mijn hart een moordkuil maken. Er is buiten werk om geen contact, heb haar nummer wel maar wel berichten niet.

Het voelt als een enorm dilemma waar ik mijn gevoel en verstand enorm bij in de clinch liggen . Ik wil dan ook graag advies. Wat hadden jullie gedaan?

Zie jullie reacties graag tegemoet. Zal later even reageren . Dankjulliewel!
Is ze vrijgezel? Ik zou alleszins niks proberen met een directe collega, te veel gezeik.
Alle reacties Link kopieren
Bloody_Mary schreef:
15-12-2017 19:43
Is ze vrijgezel? Ik zou alleszins niks proberen met een directe collega, te veel gezeik.
Ze is vrijgezel ja. Je noemt net een (van de) praktische bezwaren waar ik mee rondloop. Toch liegt mijn gevoel er niet om. Daarom de lastigheid ervan.
Op mijn bedrijf zijn er veel koppels, maar ze zitten nooit op hetzelfde verdiep, werken nooit voor dezelfde dienst. Op dezelfde dienst werken is volgens mij vragen om problemen.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk toch verliefd zijn :flirting:
Niks mooier in het leven dan de liefde. Werken kun je overal, je liefde vinden niet.
Ik zeg; werk van maken :high5:
Ja en?
Oei, lastig als je op dezelfde afdeling werkt! Ik bedenk me in dit soort situaties welke eventuele gevolgen ik liever accepteer; Je doet er niks mee en wellicht loop je iets moois mis, of: je doet er iets mee, het loopt niet goed af en het eindigt in lastige situaties op je werk.

Vraag jezelf af hoe leuk je haar echt vindt en hoe belangrijk je werk(sfeer) voor je is? Werk je aan een carrière binnen dit bedrijf of zie je het als iets tijdelijks tot er een leukere baan op je pad komt?
snoopylynn schreef:
15-12-2017 20:20
Heerlijk toch verliefd zijn :flirting:
Niks mooier in het leven dan de liefde. Werken kun je overal, je liefde vinden niet.
Ik zeg; werk van maken :high5:
En misschien ook een beetje van dit
Banoniem33 schreef:
15-12-2017 19:46
Ze is vrijgezel ja. Je noemt net een (van de) praktische bezwaren waar ik mee rondloop. Toch liegt mijn gevoel er niet om. Daarom de lastigheid ervan.
Never put your dick in an office chick. Wijze les.
Je benoemt het dilemma niet, TO. Moeten we raden wat het is?
Wat is het probleem, mij hele omgeving bestaat uit stellen die elkaar hebben ontmoet op hun werk. Geen probleem. Ziekenhuizen, advocatenkantoren, banken, makelaarskantoren, telecombedrijven zijn best groot...je hoeft niet op elkaars schoot te gaan zitten tijdens een werkdag. Je kunt je eigen weg gaan, moet je eigen weg gaan, wel ook zo gezond. Niet suf samen gaan lunchen als het zover is, maar houd je eigen sociale kring binnen het werk.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie het probleem niet geloof ik...
Heb ook lang bij groot bedrijf gewerkt waar het stikte van de koppels. Legale en stiekeme.
Genoeg gelukkige relaties uit ontstaan!
Alle reacties Link kopieren
Je had in je hoofd dat je het langer uit ging stellen, maar je hart heeft besloten van niet.

Ga lekker op vakantie en als je terug komt, durf je dan voor haar open te stellen?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon ervoor gaan. Maar mocht het wat worden, wel op het werk gepaste afstand houden.
Alle reacties Link kopieren
Verliefdheid is een fantasie. Je verlangen naar het opheffen van je natuurlijke eenzaamheid speelt je parten. Opeens draaien je gedachten om één persoon: wat vindt hij van je? Wat als hij zijn hand op jouw schouder zou leggen, jou aan zou kijken en moeite voor je ging doen? Aangezien dat niet gebeurt ga je daar steeds meer over dromen. In die dromen speel jij de mooiste rol van je leven en tegelijkertijd voel je je kleiner dan een mier als hij in werkelijkheid niet naar jou kijkt. Je zou alles voor hem over hebben. Al gauw ben je verslaafd aan je fantasieën en lijkt de wereld zonder hem niks meer an. Voor je vriendinnen ben je geen leuk gezelschap meer..

Als hij jou vanaf het begin meteen achterna had gezeten had je niet hoeven dromen en kon je zijn waarde voor jou veel realistischer inschatten. Maar ja; schaarste bepaalt nu eenmaal de markt.

Verliefdheid is gewild, dus je moet er zelf vanaf zien te komen. "De bons" waardoor je je eigenwaarde weer bijelkaar grabbelt en afleiding werken het beste.
retrostar wijzigde dit bericht op 16-12-2017 09:42
0.59% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Voornemens / beslissingen om je wel of niet te binden, werken niet. Is allemaal ratio en dat legt het toch altijd af tegen emotie.

Dat je het zakelijk probeert te houden is goed. Dat je ongeïnteresseerd en koel probeert over te komen op haar is een soort zelfbescherming, dus dat kan ik nog wel een beetje begrijpen vanuit jouw visie.

Dat je misschien zelfs horkerig tegen haar bent, snap ik dan weer helemaal niet. Dat heeft ze toch helemaal niet verdiend?

Misschien rare suggestie hoor, maar probeer eens normaal en aardig te doen tegen haar. Gewoon als collega die je graag mag. Dikke kans dat zij dan ook meer haarzelf is. Leer je haar vanzelf beter kennen en misschien is ze dan helemaal niet je type....
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
16-12-2017 09:33
Verliefdheid is een fantasie. Je verlangen naar het opheffen van je eenzaamheid speelt je parten. Opeens draaien je gedachten om één persoon: wat vindt hij van je? Wat als hij zijn hand op jouw schouder zou leggen, jou aan zou kijken en moeite voor je ging doen? Aangezien dat niet gebeurt ga je daar steeds meer over dromen. In die dromen speel jij de mooiste rol van je leven en tegelijkertijd voel je je kleiner dan een mier als hij in werkelijkheid niet naar jou kijkt. Je zou alles voor hem over hebben. Al gauw ben je verslaafd aan je fantasieën en lijkt de wereld zonder hem niks meer an. Voor je vriendinnen ben je geen leuk gezelschap meer..

Als hij jou vanaf het begin meteen achterna had gezeten had je niet hoeven dromen en kon je zijn waarde voor jou veel realistischer inschatten. Maar ja; schaarste bepaalt nu eenmaal de markt.

Verliefdheid is gewild, dus je moet er zelf vanaf zien te komen. "De bons" waardoor je je eigenwaarde weer bijelkaar grabbelt en afleiding werken het beste.
Ff voor de duidelijkheid : TO is een man en zijn 'target' is een zij. Maar je hebt wel gelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven