Relatie beginnen met vriendin van beste vriend

15-12-2017 19:50 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo. Zal ik beginnen bij het begin: ik ben nog steeds verliefd..

Ik ben nu bijna 5 jaar samen met mijn vriendin. Echter, 5 jaar geleden was zij samen met een van mijn goeie vrienden. We hadden samen een mooie vriendengroep. Maar geleidelijk aan zijn er gevoelens gegroeid tussen mij en de toenmalige vriendin van mijn goeie vriend.

Toen alles plots in een sneltempo ging, hebben we alle kaarten op tafel gegooid. We zijn eerlijk geweest en hebben opgebiecht dat we gevoelens hebben voor elkaar. Dit liep niet echt van een leien dakje. Uiteindelijk heeft mijn vriendin haar toenmalige relatie verbroken en hebben we gekozen om samen te starten. Onze vriendengroep heeft ons hierbij verstoten..

Ik vind dit tot op vandaag nog steeds zeer jammer en eigenlijk ook niet 100% "eerlijk". Oké, we hebben onze vrienden bedrogen. Maar liefde kan je toch niet tegenhouden? Daar word je anders toch ook ongelukkig van? Ik vind het gewoon zo jammer dat we niet terug vrienden kunnen zijn. Ik begrijp dat het vertrouwen een deuk gekregen heeft, maar waarom kunnen we de draad niet gewoon terug oppikken? Mensen moeten elkaar toch kunnen vergeven? Zeker als het in de weg staat van een 'vredevolle' toekomst..

Wat denken jullie hiervan?
Iets beginnen met de ex van een vriend is al niet helemaal ok maar met met zijn vriendin is echt niet ok. Ik begrijp wel dat die vrienden voor hem gekozen hebben. Hoe zou je het vinden als je vriendin er nu met een vriend van jou vandoor zou gaan? Hen vergeven? Gewoon de draad weer oppikken? Samen een vredevolle toekomst in gaan? Geloof je het zelf?
Alle reacties Link kopieren
Vraag het aan je (oude) vrienden, dat weten wij toch niet?

Persoonlijk krijg ik jeuk van “liefde laat zich niet tegenhouden”.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
Ik noem dit matennaaierij....dat doe je gewoon niet.
Ik zou het verraad vinden en zou het ook niet pikken. Het is een loyaliteitskwestie. Sommige dingen vergeef je niet, dit lijkt me er eentje van.
Alle reacties Link kopieren
Als jouw vriendin niet gelukkig was met haar toenmalige vriend (tevens voormalig goede vriend van jou) waarom heeft ze het dan niet gewoon netjes uitgemaakt en hebben jullie gewoon een tijdje gewacht? Dan had jouw vriend een beetje van zijn verdriet kunnen bekomen en was hij waarschijnlijk een stuk vergevingsgezinder geweest.
vandale schreef:
15-12-2017 19:55
Vraag het aan je (oude) vrienden, dat weten wij toch niet?

Persoonlijk krijg ik jeuk van “liefde laat zich niet tegenhouden”.

Vooral in combinatie met de zin ervoor: "Oké, we hebben onze vrienden bedrogen." Alsof het niets is...
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat je van mensen die je zo hebt gekwetst kunt verwachten dat ze hun gevoel opzij zetten omdat jullie zo verliefd zijn. Misschien gunnen ze het jullie uiteindelijk ook wel maar continu geconfronteerd worden met wat je is aangedaan is een ander verhaal.
Waarom wil je die vrienden terug? Je zou in mijn vriendengroep ook niet meer welkom zijn. Leuk voor die vriend om steeds met jullie liefdesnestje geconfronteerd te worden.
Jullie hebben sociale groepsregels flink gebroken. Blijf weg en laat hen met rust. Bij jullie nieuwe relatie hoort in jullie geval dus ook een nieuwe vriendenkring.
Oh wacht even, het is een eerste post van een nieuw lid.
nerdopviva schreef:
15-12-2017 20:04
Oh wacht even, het is een eerste post van een nieuw lid.
Oh Oh , niet goed opgelet..

TO, je hebt helemaal gelijk! Wat denken die kwallen wel niet, vrienden voor het leven toch! Ik zou een goedmakertje organiseren en een grote groepsorgie bij jullie thuis houden. Met een darkroom. Gewoon lichten uit en allemaaal :moon: :moon: :moon: Dan maakt het voor niemand meer uit wie het met wie doet joh :thumbsup:
vandale schreef:
15-12-2017 19:55
Vraag het aan je (oude) vrienden, dat weten wij toch niet?

Persoonlijk krijg ik jeuk van “liefde laat zich niet tegenhouden”.
Ja ik ook,
Dat je vriendschap niet als prioriteit hebt gezien, boven de jeuk voor de vriendin van je vriend, moet je uiteraard zelf weten, maar dan moet je niet raar opkijken als die vriendschap daarna afgelopen is, dat is zijn goed recht,
Aan sommige dingen zitten consequenties, en je kunt niet altijd alles hebben, jullie hebben hier zelf voor gekozen.
Ik denk dat je blij mag zijn dat jullie alleen maar uit de groep verstoten zijn, zooooooo laag! (6)
Alle reacties Link kopieren
Ik plaats ook maar eens een reactie.
5 jaar geleden????
En daar nog mee bezig zijn?
Alle reacties Link kopieren
Wees maar blij dat jullie na vijf jaar nog bij elkaar zijn en ga verder met je leven....
Zo jammer?
Jammer dat jij je vrienden hebt gekwetst. Ze zullen blij zijn dat ze al 5 jaar van jullie af zijn. Ze zullen je echt niet missen door je foute actie.
Alle reacties Link kopieren
Labalade schreef:
15-12-2017 20:04
Jullie hebben sociale groepsregels flink gebroken. Blijf weg en laat hen met rust. Bij jullie nieuwe relatie hoort in jullie geval dus ook een nieuwe vriendenkring.
Dit dus
Computer says nooooo
Een relatie beginnen met de ex van je beste maatje is een universele no go. Soort van code.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt liefde prima tegenhouden, bent daar geen slachtoffer van. En fatsoen komt voor liefde. Logisch dat ze je verstoten hebben, je bleek geen fatsoenlijke en loyale vriend.
Alle reacties Link kopieren
Jullie hebben samen een ongeschreven regel verbroken en willen een vriendschap herproberen...volgens mij begrijp jij het woordje vriendschap niet helemaal.
Alle reacties Link kopieren
Wat is dat toch?
Wanneer mensen je onrecht aandoen, verwacht je de maximale straf.. Wanneer je zelf echter een ander onrecht aandoet, verwacht je begrip en vergeving.

Het is zeker waar dat je gevoelens niet uit kunt schakelen, maar dat betekent niet dat je daarmee gelijk je principes over boord moet gooien. Jullie zijn 5 jaar verder en nog steeds samen, dus het was het waard.. Maar, had je niet beter op haar kunnen wachten? Je had je ''goeie'' vriend de tijd kunnen geven om te helen. Je hebt bewezen geen goede, betrouwbare en loyale vriend te zijn. Dat zijn zo'n beetje de belangrijkste eigenschappen in een vriendschap. Ik snap je punt dus niet zo goed? Zou jij met iemand bevriend willen zijn die heeft geflikt wat jij hebt geflikt?

Was je ook zo'n goeie vriend toen je het nieuws net bracht? Ik heb het idee dat je te druk bezig was met je eigen geluk en geen oog had voor het pijn van je ''goeie'' vriend..

Afijn, wie de bal kaatst.. die is zijn bal kwijt. Sorry, maar ik vind dat je je er maar bij neer moet leggen. En om je vraag over ''vergeving'' te beantwoorden.. Hij kan je wel vergeven, maar denk niet dat die vriendschap ooit nog hersteld gaat worden.. Ook niet zo gek.
Alle reacties Link kopieren
Soortgelijke situatie meegemaakt, maar ik was toen die 'vriendin' die genaaid werd. Door (zo dacht ik) mijn vent en mijn beste vriendin. Bijna zes jaar geleden.

Ik ben door een hel gegaan. Voelde me waardeloos, had een flinke deuk in mijn ego (was ik niet mooi genoeg? Slank genoeg? Slim genoeg?) en mijn vertrouwen in mannen en (vooral) vriendinnen was helemaal weg.

Ik werd zo hard geraakt hierdoor, dat ik niet meer normaal kon functioneren: eetstoornis, psychisch in de war, leven door de war.

Nu, zes jaar later, ben ik er uit eindelijk overheen: heb mn eetstoornis overwonnen, weer een goede baan en langzaam krijg ik weer vertrouwen in mensen. Maar die ex en die vriendin? Nee, die wil ik nooit meer zien of spreken. Ik heb ze vergeven en wil ze nu vergeten.

Schetst dit ongeveer het beeld van wat jij je vriend hebt aangedaan? En het feit dat jij denkt dat je 'recht' hebt op een tweede kans is zo bijzonder respectloos naar je vriend. Je hebt duidelijk niets geleerd van je fout. Wat een egoistische denkwijze, dat het allemaal na vijf jaar weer koek en ei moet zijn.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties.

Ik wil wel even zeggen dat ik mij zeer bewust ben van het feit dat deze situatie echt not done is. Maar ik heb de keuze gemaakt en ik leef met de consequenties. Ik heb mij er ook bij neergelegd.

Ik zeg dus ook niet dat ik recht moet hebben op een tweede kans. Ik gun mijn vroegere vriend alle geluk (veel meer dan dat van mij!)

Ik wou gewoon even delen met jullie dat ik het jammer vind dat mensen bewust niet meer met elkaar omgaan omwille van gebeurtenissen uit het verleden. We zijn maar 1 keer met zn allen samen op aarde, dus we moeten toch proberen zoveel mogelijk het beste er van te maken.

Maar nog eens. Ik ben me zeer bewust van mijn fout en heb zeker mijn les geleerd. Mijn vriendenkring verliezen is de prijs die ik betaal. Ik besef nu maar al te goed wat dit waard is en kan alleen maar verlangen ooit opnieuw goeie nieuwe vrienden rond mij te hebben en met hen in vertrouwen door het leven te kunnen gaan.
Alle reacties Link kopieren
ouwewijsneus schreef:
15-12-2017 20:17
Ik denk dat je blij mag zijn dat jullie alleen maar uit de groep verstoten zijn, zooooooo laag! (6)
Ik ben nu wel nieuwsgierig welke andere sancties je in gedachten had.
Ik moet helemaal niks!
Essevee schreef:
15-12-2017 23:48
Bedankt voor jullie reacties.

Ik wil wel even zeggen dat ik mij zeer bewust ben van het feit dat deze situatie echt not done is. Maar ik heb de keuze gemaakt en ik leef met de consequenties. Ik heb mij er ook bij neergelegd.

Ik zeg dus ook niet dat ik recht moet hebben op een tweede kans. Ik gun mijn vroegere vriend alle geluk (veel meer dan dat van mij!)

Ik wou gewoon even delen met jullie dat ik het jammer vind dat mensen bewust niet meer met elkaar omgaan omwille van gebeurtenissen uit het verleden. We zijn maar 1 keer met zn allen samen op aarde, dus we moeten toch proberen zoveel mogelijk het beste er van te maken.

Maar nog eens. Ik ben me zeer bewust van mijn fout en heb zeker mijn les geleerd. Mijn vriendenkring verliezen is de prijs die ik betaal. Ik besef nu maar al te goed wat dit waard is en kan alleen maar verlangen ooit opnieuw goeie nieuwe vrienden rond mij te hebben en met hen in vertrouwen door het leven te kunnen gaan.
Weinig van wat we zeggen komt nog binnen bij jou he?

Ik begrijp uit je laatste zin dat je dus geen nieuwe vrienden gemaakt hebt in die vijf jaar? En nu wil je de oude terug. Want jij vindt het allemaal wel meevallen wat er is gebeurd en dat kunnen ze je best vergeven. Verrassing: het valt niet mee en je zal nieuwe vrienden moeten zoeken. Leuk doel voor het nieuwe jaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven