Relatie kapot door schoonouders

15-12-2017 22:58 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
X
anoniem_360707 wijzigde dit bericht op 27-12-2017 11:01
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Waarom zei je ex het tegen jou? Wat een koekwaus
Tenzij hij met zijn ouders breekt zullen deze mensen altijd een donkere wolk boven jullie (inmiddels hypothetische) relatie zijn.

Dit wil je niet, TO. Het is verdrietig, maar zulke mensen wil je niet in je familie. Jij kunt kiezen, hij (bijna) niet.
Wees blij dat je er af bent! Moet je je voorstellen dat je nog 40 jaar opgescheept zit met zulke familie. En je ex is een flapdrol dat hij doorbrieft aan jou wat zijn ouders over je te zeuren hebben.
Hugh-Jazz schreef:
15-12-2017 23:06
En je ex is een flapdrol dat hij doorbrieft aan jou wat zijn ouders over je te zeuren hebben.
+34578987788

TO, dit is een zeer trieste familie... je ex is triest maar ik vind het ook ongehoord wat zn ouders doen.
Dit zegt echt niks over jou, laat die mafklappers lekker gaan..
Alle reacties Link kopieren
Zelfs als jullie op jezelf gaan wonen, je zult altijd met zijn ouders te maken krijgen. Met de kerst, met verjaardagen, etc.
En als hij geen duidelijk standpunt naar zijn ouders in neemt, zal dit een bron van ergernis voor je worden.

Je kunt nóg zo gek zijn op iemand, maar dit kan je gevoel wel om zeep brengen. Maar dan ben je wel intussen weer een paar jaar verder.
Bij mijn ex een beetje het zelfde verhaal. Moest ook wel eens commentaar horen via mijn ex. Was zijn moeder die dan ook commentaar had op mijn kleding enzo. Heb mij daar nooit echt thuis/op mijn gemak gevoelt. Die stiefvader was ook fantastisch, eerste jaar zei hij niks tegen mij. Ieder jaar praatte hij ietsje meer tegen mij. Erg gezellig dus...

Ben blij dat ik allemaal van ze af ben.
anoniem_64202935ed703 wijzigde dit bericht op 15-12-2017 23:22
Reden: verkeerde zinsbouw
1.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
15-12-2017 23:18
Zelfs als jullie op jezelf gaan wonen, je zult altijd met zijn ouders te maken krijgen. Met de kerst, met verjaardagen, etc.
En als hij geen duidelijk standpunt naar zijn ouders in neemt, zal dit een bron van ergernis voor je worden.

Je kunt nóg zo gek zijn op iemand, maar dit kan je gevoel wel om zeep brengen. Maar dan ben je wel intussen weer een paar jaar verder.
Eens.
Je ex had ook wel wat meer voor je op kunnen komen. Dat hij dat niet deed zegt veel over hem.

Het is nu even verdrietig maar dat gaat over :hug:
Waarom zei je ex dat in hemelsnaam tegen jou? Blijf weg van zoveel negativiteit en probeer je te omringen met positieve mensen.
Alle reacties Link kopieren
Ook zo'n situatie gehad in het verleden. Het probleem lag daar bij mijn ex die volledig aan zijn ouders gebonden zat.
Koos elke keer partij voor zijn ouders. Bewust of onbewust. Ook al woonden we samen, zijn ouders bleven altijd belangrijker.

En nu weet ik dat het ook anders kan. Met nieuwe schoonmoeder had ik binnen een maand direct een dikke ruzie. Ik gaf mijn grenzen daarin aan en huidige vriend stond achter mij. Daarna kende iedereen zijn plek en hebben we een goede band opgebouwd.

Ik denk dus vanuit mijn eigen ervaring dat samenwonen het niet gaat veranderen. Jullie zijn nog jong en zolang je allebei ook nog thuis bent maak je je niet makkelijk los van je ouders. Dus misschien als jullie een aantal jaar op jezelf wonen (apart dus) en afstand hebt genomen van je ouders dat het dan nog kan werken. Maar dan hebben jullie denk ik allebei al best wat andere partners tussendoor gehad en waarschijnlijk heb je dan al een nieuwe ware.
Je beeld van over een jaar praten en samenwonen en dan zijn alle problemen met schoonouders over, lijkt mij niet realistisch. Tot het overlijden van schoonouders of je vriend, zullen je schoonouders immers minstens in je leven zijn. Bovendien is je relatie niet alleen kapot door je schoonouders, maar net zo goed door de onvolwassen houding van je vriend. Hij komt niet voor je op, hij laat toe dat zijn ouders met hem en jou laten spelen door hun boodschappen aan jou door te geven etc. Kortom: ik zou toch al liever een andere vent zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Waren het wel zijn ouders die commentaar gaven? Of was het eigenlijk de mening van je vriendje zelf wat hij op een laffe manier zogenaamd via zijn oudrs aan jou doorgaf. Sowieso raar dat hij alles door briefde. Klinkt allemaal heel volwassen...
Alle reacties Link kopieren
Lisa97 schreef:
15-12-2017 22:58

In mijn hoofd heb ik het beeld geschetst dat als we over een jaar of iets gaan praten en het geld hebben om samen te wonen dat onze problemen dan ook verholpen zijn. Verder hadden we namelijk wel een hele goede relatie.

Laat dat idee maar varen hoor. Die jongen gaat het dan echt niet ineens wél voor je opnemen tegenover zijn ouders en je bent ook echt nog niet van die ouders af want hij zal voorlopig/altijd zijn oren naar zijn pappie en mammie laten hangen.

Het is verdrietig voor je dat het nu uit is, maar beter nu dan over een paar jaar want dit wordt hem niet (aangezien je vriend zijn eigen aandeel niet wil zien).
Alle reacties Link kopieren
Heb je hen wel eens rechtstreeks gevraagd of op opmerkingen van hen gereageerd? Was het niet gewoon jouw vriend die iets vond en dit op deze manier naar jou gebracht heeft?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven