Bindingsangst?

16-12-2017 10:35 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een fijne relatie van bijna 10 mnd, alleen lijkt het alsof mijn vriend bindingsangst heeft......hij zegt zelf verlatingsangst door zijn verleden. Bv met kerst is hij door zijn familie uitgenodigd en vraagt niet of ik mee wil ( hij heeft niet een hele goed band, en gaat zelf ook liever niet) ik heb ze ook nooit gezien....ik heb een kleine familie en daarvan heeft hij er een paar per ongeluk gezien. Hij wil ook niet ver vooruit kijken hij leeft in het 'nu' wat niet verkeerd is maar wel ook typerend is...
Bij de juiste partner bestaat bindingsangst niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Je kan toch zelf vragen of je mee mag naar het kerstfeest? Of vind je dat niet gepast? Ik heb het zelf ook gevraagd aan mijn vriend. Toen heeft zijn familie overlegd en mag ik ook komen. Voelde wel vreemd dat het overlegd moet worden, maargoed soms moet je dingen zelf voorstellen als je ze wilt.
Alle reacties Link kopieren
Pluisi schreef:
16-12-2017 10:39
Bij de juiste partner bestaat bindingsangst niet meer.
Daar geloof ik niet zo in. Bovendien TO heeft al een relatie. Alleen heeft vriend niet zoveel behoefte aan elkaars familie. Dat kan toch gewoon? Als je zelf geen hechte band hebt met je familie kan ik dat voorstellen.
licht-blauw schreef:
16-12-2017 10:39
Je kan toch zelf vragen of je mee mag naar het kerstfeest? Of vind je dat niet gepast? Ik heb het zelf ook gevraagd aan mijn vriend. Toen heeft zijn familie overlegd en mag ik ook komen. Voelde wel vreemd dat het overlegd moet worden, maargoed soms moet je dingen zelf voorstellen als je ze wilt.
Zou ik absoluut niet willen.

TO hij schaamt zich misschien voor zijn familie?
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor wil me zeker niet opdringen

Hadewychh: ja dat zou ook kunnen
Alle reacties Link kopieren
Gaat je vriend wel mee naar het kerstdiner bij jou familie?
Alle reacties Link kopieren
Nee mijn familie is heel klein en doen niks
Alle reacties Link kopieren
Je viert het zelf wel thuis toch?
Die andere dag, laat hem naar zijn familie gaan.
Jij dan gezellig met jouw kinderen.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
Het is ook geen probleem dat ik 1 kerstdag alleen ben maar meer de vraag of dit herkenbaar is voor bindingsangst!?
Alle reacties Link kopieren
Pluisi schreef:
16-12-2017 10:39
Bij de juiste partner bestaat bindingsangst niet meer.
Als dat zo is dan was er sowieso al geen sprake van bindingsangst maar een gevalletje 'jij bent het nét niet'.😂
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook lastig dat vriendinnen er steeds naar vragen of ik zijn familie al ontmoet heb en hij mijn naaste, ik weet ook dat het niet belangrijk is wat een ander vindt maar toch.....
Bij het niet leuk vinden van zijn familie en het genoeg houden van jou, had hij je juist meegevraagd. Als afleiding en gepaste trots "zie mij eens een leuke vriendin hebben". Dus bindingsangst? Nee...
Alle reacties Link kopieren
Ik snap de link niet tussen kerst vieren met zijn ouders met jou en bindingsangst niet zo geloof ik.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
itsme16 schreef:
16-12-2017 12:21
Ik vind het ook lastig dat vriendinnen er steeds naar vragen of ik zijn familie al ontmoet heb en hij mijn naaste, ik weet ook dat het niet belangrijk is wat een ander vindt maar toch.....
Wat een nare vriendinnen. Zeg eens dat ze daar mee stoppen.

Het heeft heel lang geduurd eer ik mijn ex man zijn familie mocht ontmoeten. Omdat hij zich schaamde en achteraf begreep ik wel waarom.
Zou het niet op mezelf betrekken.
Alle reacties Link kopieren
Hadewijchh: ja hij heeft er zelf ook totaal geen zin in en doet het voor de goede vrede......tnx voor je lieve reactie!
Alle reacties Link kopieren
itsme16 schreef:
16-12-2017 12:02
Het is ook geen probleem dat ik 1 kerstdag alleen ben maar meer de vraag of dit herkenbaar is voor bindingsangst!?
Nee denk ik niet.
Meer het ongemakkelijk voelen zou kunnen.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven