Ik wil ervoor gaan, maar hoe?

16-12-2017 20:50 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een studente (25), ik moet officieel mijn MA-diploma nog halen maar ik ben al in dienst bij de Uni en er komt een contract(je) aan. Zij is een docente en collega (35) die ik nu 3 jaartjes ken. We kunnen vanaf het begin af aan al heel goed met elkaar overweg en hebben vaak contact gehad, we zijn naar hetzelfde buitenlandse congres gegaan en daar samen uit eten geweest. Het is duidelijk dat ze mij graag mag. Ze maakt altijd een praatje en als we elkaar een tijdje niet gezien hebben wil ze wel eens koffie drinken. We kunnen echt urenlang praten. Of ze mijn collega blijft is onduidelijk (misschien ga ik naar een andere afdeling).

De eerste tijd dat ik haar leerde kennen had ik nog een relatie met een man, nu niet meer. Zij is volgens mij al die tijd single, al weet ik natuurlijk niet wat ze prive uitspookt (ze is iig niet getrouwd geweest en heeft geen kinderen). Ik ben zelf bi en ik val meer op vrouwen dan op mannen. Ik weet niets over haar geaardheid maar ik kan ook niet uitsluiten dat zij op vrouwen valt, zij weet dit van mij ook niet. Sinds een paar maanden zie ik haar als meer dan een vriendin of een leuke collega. Ik mis haar een beetje als we even geen contact hebben, en ik denk er soms aan hoe het zou zijn als we een stel zouden zijn. Ik zou heel graag met haar willen daten om te kijken of het echt iets zou kunnen worden.

Laatst gebeurde er iets: we waren aan het borrelen met nog 2 andere docenten en toen kwam het gespreksonderwerp student-docentrelaties naar boven. Bij onze faculteit gebeuren die heel vaak en daar wordt meestal geen probleem van gemaakt. Docente gaf toen aan dat ze een relatie met een student zeker wel zou zien zitten als er een goeie klik zou zijn, en dat ze het logisch vond dat zulke relaties ontstaan als je gemeenschappelijke interesses hebt. Ik was hier aangenaam door verrast en heb niks ondernomen, maar wel toegevoegd dat ik er ook zo over denk natuurlijk. Zij maakte toen vrij veel oogcontact maar misschien lees ik daar teveel in! Vervolgens ging men weer verder roddelen.

Hoe pak ik dit aan? Liever inventariseer ik eerst voorzichtig. Maar ik ben een beetje onhandig. Zij overigens ook.

Bedankt voor het lezen van deze lange OP :)
anoniem_360742 wijzigde dit bericht op 17-12-2017 22:05
28.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heb je nu of is de kans groot dat je les van haar krijgt?
Alle reacties Link kopieren
montblanc schreef:
16-12-2017 21:02
Heb je nu of is de kans groot dat je les van haar krijgt?
Ik heb nu geen les van haar. Waarschijnlijk krijg ik dat ook niet meer. Als ik dat wel krijg dan weet ik niet zeker of een relatie dan een probleem gaat zijn.. mijn beste vriendin is sinds kort ook docente bij ons en ik had vorig jaar les van haar samen met haar vriendje (zij is maar 2 jaar ouder).
Alle reacties Link kopieren
InspectorLynley schreef:
16-12-2017 20:50
Laatst gebeurde er iets: we waren aan het borrelen met nog 2 andere docenten en toen kwam het gespreksonderwerp student-docentrelaties naar boven. Bij onze faculteit gebeuren die heel vaak en daar wordt meestal geen probleem van gemaakt. Docente gaf toen aan dat ze een relatie met een student zeker wel zou zien zitten als er een goeie klik zou zijn, en dat ze het logisch vond dat zulke relaties ontstaan als je gemeenschappelijke interesses hebt.
Hier val ik echt steil van achterover! Welke faculteit kan student-docent relaties ok vinden? Zo onprofessioneel!
Alle reacties Link kopieren
Als jullie toch al leuk met elkaar omgaan, kun je toch eens vragen of ze aan het daten is en dan een beetje doorvragen? Ik zou dan ook gewoon makkelijk doorvragen, bij een ja: vertel eens wat over hem... of over haar? ;) En bij nee: vind je dat jammer, ben je op zoek naar een man... of vrouw of vind je het wel prima zo? ;) Zo maak je er een grapje over, maar zet je de deur heel duidelijk open voor haar om erop door te gaan als ze dat met je wil delen.

Je kan ook zelf zeggen (verzinnen) dat je een date had met een vrouw maar dat het niets is geworden (en er dan gelijk bij zeggen dat je dat niet erg vond, want ze was toch niet je type).

Of je vertelt dat je buurvrouw/tante/nicht/beste vriendin net een nieuwe relatie heeft met een vrouw en dat je dat zo leuk voor haar vindt.

Of je vertelt iets over een nieuwsartikel over homoseksualiteit en je geeft je mening.

Kortom: er zijn legio mogelijkheden, de een wat subtieler dan de ander.

En over het flirten in het algemeen: dat wijst zichzelf toch wel? Denk dat stap 1 is om te bepalen of ze (ook) op vrouwen valt, anders wordt alle moeite sowieso voor niets.
Alle reacties Link kopieren
maxi14 schreef:
16-12-2017 21:10
Hier val ik echt steil van achterover! Welke faculteit kan student-docent relaties ok vinden? Zo onprofessioneel!
Dat hoor ik wel vaker hoor. Niet iedereen zegt het hardop. Vaak wordt het vanuit de opleiding (voorzitter etc) beoordeeld op de afzonderlijke gevallen. Iedereen kent elkaar gewoon en zo hoor je ook sneller wat er speelt. Ik heb al een aantal succesvolle relaties zien ontstaan, en ook gehoord over one night stands en zo, heel vermakelijk is dat. En die mensen halen echt niet opeens veel betere cijfers voor dat vak van die ene docent.. Misschien juist ook wel omdat het toch niet zo stiekem gebeurt en het juist zou opvallen.

Maar we dwalen af :)
anoniem_360742 wijzigde dit bericht op 16-12-2017 23:01
11.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
nina*89 schreef:
16-12-2017 21:11
Als jullie toch al leuk met elkaar omgaan, kun je toch eens vragen of ze aan het daten is en dan een beetje doorvragen? Ik zou dan ook gewoon makkelijk doorvragen, bij een ja: vertel eens wat over hem... of over haar? ;) En bij nee: vind je dat jammer, ben je op zoek naar een man... of vrouw of vind je het wel prima zo? ;) Zo maak je er een grapje over, maar zet je de deur heel duidelijk open voor haar om erop door te gaan als ze dat met je wil delen.

Je kan ook zelf zeggen (verzinnen) dat je een date had met een vrouw maar dat het niets is geworden (en er dan gelijk bij zeggen dat je dat niet erg vond, want ze was toch niet je type).

Of je vertelt dat je buurvrouw/tante/nicht/beste vriendin net een nieuwe relatie heeft met een vrouw en dat je dat zo leuk voor haar vindt.

Of je vertelt iets over een nieuwsartikel over homoseksualiteit en je geeft je mening.

Kortom: er zijn legio mogelijkheden, de een wat subtieler dan de ander.

En over het flirten in het algemeen: dat wijst zichzelf toch wel? Denk dat stap 1 is om te bepalen of ze (ook) op vrouwen valt, anders wordt alle moeite sowieso voor niets.
Dank je wel voor je uitgebreide reactie! Je komt wel met goede ideeen! Aan sommige dingen had ik zelf ook wel gedacht maar ik twijfelde of het niet te overdreven werd zegmaar. Gek, want tegen vriendinnen waar ik geen gevoelens voor heb praat ik wel gewoon over relaties en stel ik ook vragen!

Dat van dat artikel over homoseksualiteit heb ik trouwens wel een keer gedaan, en toen reageerde ze heel fel tegen homodiscriminatie (was ook wel te verwachten, maar toch), alleen kwam er toen nog een andere collega bij en toen kreeg het gesprek weer een andere wending dus zij heeft helaas niks over haar eigen geaardheid gezegd tegen mij.
Alle reacties Link kopieren
gewoon meer contact met haar zoeken als dat prettig is.
Alle reacties Link kopieren
InspectorLynley schreef:
16-12-2017 23:00
Dank je wel voor je uitgebreide reactie! Je komt wel met goede ideeen! Aan sommige dingen had ik zelf ook wel gedacht maar ik twijfelde of het niet te overdreven werd zegmaar. Gek, want tegen vriendinnen waar ik geen gevoelens voor heb praat ik wel gewoon over relaties en stel ik ook vragen!

Dat van dat artikel over homoseksualiteit heb ik trouwens wel een keer gedaan, en toen reageerde ze heel fel tegen homodiscriminatie (was ook wel te verwachten, maar toch), alleen kwam er toen nog een andere collega bij en toen kreeg het gesprek weer een andere wending dus zij heeft helaas niks over haar eigen geaardheid gezegd tegen mij.
Graag gedaan. Ik denk dat je er vooral niet te moeilijk over moet denken! Jij weet hoe jullie contact is, dus je kunt vast prima inschatten wat je wel/niet kunt zeggen of vragen. Ik snap dat je het spannend vindt, maar maak het ook niet groter dan dat het is. You can do it :-)
Alle reacties Link kopieren
nina*89 schreef:
16-12-2017 23:46
Graag gedaan. Ik denk dat je er vooral niet te moeilijk over moet denken! Jij weet hoe jullie contact is, dus je kunt vast prima inschatten wat je wel/niet kunt zeggen of vragen. Ik snap dat je het spannend vindt, maar maak het ook niet groter dan dat het is. You can do it :-)
Dank je voor de bemoedigende woorden :) Ik kan normaal gesproken wel inschatten wat ik wel/niet moet vragen maar omdat geaardheid ook hiermee te maken heeft ben ik denk ik een beetje te onzeker geworden!!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag te horen gekregen dat ze niet naar de kerstborrel komt, want ze vertrekt die dag alvast naar Denemarken om kerst door te brengen (daar wonen haar ouders) :-( Een gemiste kans!
Alle reacties Link kopieren
TO, is er in de buurt een gaycafe/bar waar een leuke sfeer heerst? Of een COC locatie?? Als die er zijn kan je aan haar vragen waar ze graag uitgaat en als ze het dan weer aan jou vraagt (want dat doen mensen toch altijd) dan zeg je dat je naar het gaycafe gaat... :lol: Dan weet ze gelijk hoe de wind waait en kan ze er ook heen als ze wil.

Jammer dat er zo weinig reacties komen TO terwijl jij wel terugkomt in dit topic voor updates!
Alle reacties Link kopieren
Leuchtt schreef:
17-12-2017 20:41
TO, is er in de buurt een gaycafe/bar waar een leuke sfeer heerst? Of een COC locatie?? Als die er zijn kan je aan haar vragen waar ze graag uitgaat en als ze het dan weer aan jou vraagt (want dat doen mensen toch altijd) dan zeg je dat je naar het gaycafe gaat... :lol: Dan weet ze gelijk hoe de wind waait en kan ze er ook heen als ze wil.

Jammer dat er zo weinig reacties komen TO terwijl jij wel terugkomt in dit topic voor updates!
Dank je wel, dat is echt een goeie tip zeg!! Er is zeker wel een gaycafe waar ik wel eens heen ga (1x per maand ofzo), daar komen vooral mannen maar het is wel gezellig. En inderdaad, zo weinig reacties! Blijkbaar is mijn topic niet sensationeel genoeg vergeleken bij alle troltopics.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon eens vragen of ze zin heeft iets te doen (film, drankje oid) en er dan niet vanuit gaan dat zij dat als iets romantisch ervaart. Dus langzaam opbouwen en kijken wanneer/of het onderwerp ter sprake komt. Als jullie er hetzelfde in staan gaat dat vanzelf gebeuren, als dat niet zo is, heb je ook een antwoord.
Alle reacties Link kopieren
Loes10 schreef:
17-12-2017 22:54
Ik zou gewoon eens vragen of ze zin heeft iets te doen (film, drankje oid) en er dan niet vanuit gaan dat zij dat als iets romantisch ervaart. Dus langzaam opbouwen en kijken wanneer/of het onderwerp ter sprake komt. Als jullie er hetzelfde in staan gaat dat vanzelf gebeuren, als dat niet zo is, heb je ook een antwoord.
Dank je wel Loes! Wel een beetje eng, maar misschien moet ik dat inderdaad maar gewoon een keer doen. Ze heeft wel bijna nooit tijd (ze is ontzettend druk met haar werk omdat we een personeelstekort hebben en zij 2 mensen moet vervangen) maar ik wacht dan wel totdat het wat beter gaat. Anders krijg ik sneller een nee te horen denk ik terwijl het dan niet aan mij ligt maar aan haar drukke schema!
Alle reacties Link kopieren
Daar ben ik weer, even een update.

Ik had gehoopt haar te zien bij de kerstborrel zodat ik haar kon vragen of ze een keer iets leuks wilde gaan doen ofzo maar ze had helaas griep en bleef thuis dus ik heb haar niet meer gezien :sick: Ze is nu in het buitenland voor onderzoek maar ze stuurde me wel een lief berichtje met "Gelukkig nieuwjaar!" en wat emoji's, op Facebook :yes: Verder zit ze bijna nooit op Facebook dus veel contact is er verder niet. Later in januari zal ik haar weer zien. Ik hoop dat ik er deze maand in ieder geval achter kan komen of ze een relatie heeft en of ze een keer gezellig wil lunchen of zoiets.
Alle reacties Link kopieren
Haha, dit topic vind ik schattig :)

TO, je schrijft dat ze niet zo actief is op Facebook, maar hoe vaak komt ze er ongeveer?
Op Facebook heb je natuurlijk ook de Events.
Nodig haar eens uit voor een Event in de buurt waarvan je denkt dat ze het wel leuk vindt. Tag haar gewoon en wie weet reageert ze.
Blijkt ze geen interesse te hebben dan heb je toch een gezellige tijd met haar gehad.
Alle reacties Link kopieren
@Abstract, dat is een geweldige tip! :thumbsup: Volgens mij zit ze wel héél weinig op Facebook maar ik kan het wel proberen. Als ze niet op mijn tag reageert dan is er niet direct een man over boord.

Ik hoop dat ze het niet raar gaat vinden?!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ze dat niet raar vindt hoor iedreen tagt elkaar echt gewoon de hele tijd op FB, maak je geen zorgen!

Wonen jullie trouwens in dezelfde stad?
Alle reacties Link kopieren
Leuchtt schreef:
03-01-2018 20:13
Ik denk dat ze dat niet raar vindt hoor iedreen tagt elkaar echt gewoon de hele tijd op FB, maak je geen zorgen!

Wonen jullie trouwens in dezelfde stad?
Dankje

Nee we wonen niet in dezelfde stad; 30 minuten met het OV.
Alle reacties Link kopieren
Update:

Ik heb haar getagd in een event en ze heeft kort gereageerd dat ze dan nog steeds in het buitenland zit, maar dat ze hoopt dat alles goed met me gaat en dat we elkaar begin februari weer zullen zien.
Haar berichtje is heel aardig maar ze stelt geen datum voor om iets anders te gaan doen...

Aan de andere kant is ze nu natuurlijk weg en is het goed te begrijpen dat ze nog niet zo ver vooruit gaat plannen. Het lijkt er tot dusver op dat ze me graag mag maar ik bespeur nog geen verdere interesse :-[

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven