Relatie beëindigd na 5 jaar, wat wil ik nu?

17-12-2017 09:05 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Graag zou ik even mijn verhaal doen.

Ik ben 21 jaar woonde net 1 jaar samen met mijn vriend in een prachtig huis die we samen gekocht hadden. Wat mij betreft een droomplek. Ik ben vanaf mijn 16e samen geweest met hem en hebben een erg fijne relatie gehad, eigelijk tot op het laatst aan toe. Alleen vond ik dat het op sommige gebieden absoluut wel passievoller etc kon..

Hij is altijd al rustiger geweest en ik ben altijd wat impulsiever. Ik waardeerde dat altijd aan hem en lieten elkaar daar opzich ook vrij in.

Maar tot dat bij mij door een andere jongen mijn ogen geopend zijn. Kwam ik er achter dat een oké relatie misschien wel niet oké is.. ik mis de passie die ik de eerste jaren voelde. En thuurlijk word het normaal en moet je er voor werken. Maar mijn vriend vond het altijd fijn zo.. stabiel en niet te gek.. ik daarin tegen houd van uitdagingen ( wat ik zelf niet altijd handig vind want zou liever wat stabieler zijn net als mijn vriend maar dat ben ik nou een maal niet). En ik merkte als ik echt ontspannen mezelf was met zulke zaken en doe wat ik zelf wou.. hij mij minder leuk vind.. en ik wil niets liever dan een ander gelukkig maken dus paste mij dan aan en deed me achteraf voor als een ander.. vandaar dat het als een klap voor hem kwam dat ik met mijn twijfel aan kwam.. een paar maanden heb ik gedacht en mijn vriend liet mij hier vrij in en nadat er geen meer duidelijkheid was heb ik besloten om er een einde aan te maken.. een sprong in het diepe en eigelijk geen duidelijke keuze maar niets doen hielp ook niet.. nu is het dus een paar weken uit en woon ik weer in mijn ouderlijke huis.. ik zie mijn ex-vriend nog vaak en praten veel.. ik voel me zo gehecht aan hem of is het vertrouwd?? En vertrouwd wil niet zeggen goed.. ik ben zo bang dat ik de verkeerde keuze heb gemaakt en dat ik nooit van zon lieve jongen afscheid had moeten nemen. Maar hij verdient iemand die 100 voor hem gaat en niet iemand die er genoegen mee neemt..

Iemand tips of ervaringen ?
anoniem_354883 wijzigde dit bericht op 17-12-2017 09:16
Reden: -
71.45% gewijzigd
Te jong een relatie begonnen en te jong een gezamenlijk huis gekocht. Neem aan dat dat nu verkocht moet worden als je nog zo jong bent en dus waarschijnlijk nauwelijks inkomen hebt?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
17-12-2017 09:14
Te jong een relatie begonnen en te jong een gezamenlijk huis gekocht. Neem aan dat dat nu verkocht moet worden als je nog zo jong bent en dus waarschijnlijk nauwelijks inkomen hebt?
Neehoor dat zal allemaal meevallen. De keuze voor het huis was een bewuste keuze. Mijn ex vriend is een paar jaar ouder en wij beide hebben een goed betaalde baan.. dus een van beide zal er kunnen blijven wonen
Alle reacties Link kopieren
Ik zou jouw 5 jarige relatie zien als oefenen. Dat is uit. De jongen die jou ogen geopend heeft, daar zou ik mee verder gaan. Geen hand vol maar een land vol
Zou eerst 'ns een paar jaar van 't vrije leven gaan genieten. Van het ouderlijk huis is TO gelijk gaan samenwonen. Nooit 'ns lekker alleen geweest en vrijheid geproefd.
Alle reacties Link kopieren
Wat rb zegt, ga eerst een paar jaar van het leven als single genieten. Leer hoe het is om zelf verantwoordelijk te zijn voor alles. Geniet, maak je eigen vrienden, ga op reis.

En wie van jullie blijft er in dat huis wonen, waar gaat de ander heen?
Jank het verdriet weg en ga verder.
Alle reacties Link kopieren
20062016 schreef:
17-12-2017 09:20
Ik zou jouw 5 jarige relatie zien als oefenen. Dat is uit. De jongen die jou ogen geopend heeft, daar zou ik mee verder gaan. Geen hand vol maar een land vol
Wat een raar advies.
TO schrijft helemaal niks over die jongen die zijn/haar ogen geopend heeft en volgens jou moet TO dus maar met hem verder gaan?

:sarcastic:
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
17-12-2017 09:54
Wat een raar advies.
TO schrijft helemaal niks over die jongen die zijn/haar ogen geopend heeft en volgens jou moet TO dus maar met hem verder gaan?

:sarcastic:
Lezen is ook een kunst. Staat toch echt in de openingspost.
Toen ik jouw leeftijd had was ik ook bang om de 'verkeerde' keuze te maken. Alleen kwam ik erachter dat er vaak niet echt een verkeerde keuze is. Het leven is niet van tevoren al voor je uitgestippeld, er is geen 'antwoord' waar je naartoe moet werken en als je de 'verkeerde' keuze maakt komt het niet goed.

Ik ben uit elkaar gegaan met mijn vriend op mijn 19e, achteraf denk ik 'wat zag ik ooit in die jongen?' Inmiddels meer dan 10 jaar samen met iemand anders, getrouwd, relatiecrisis, nog steeds getrouwd. Ik heb een vriendin die vanaf haar 16e tot haar 21e samen was met haar jeugdliefde die het plots uitmaakte, inmiddels is zij al jaren (5 jaar ofzo?) samen met iemand anders. Ook heb ik een vriendin die rond haar 20e uit elkaar ging met haar jeugdliefde, die zijn ongeveer een jaar uit elkaar geweest, inmiddels zo'n 8 jaar verder en getrouwd, huisje, kindje. Nog een andere vriendin, ook rond haar 20e uit elkaar gegaan met jeugdliefde, sindsdien geen serieuze relatie meer gehad.

Ik denk dat het goed is om in ieder geval een tijdje zelfstandig te zijn van elkaar.
Alle reacties Link kopieren
20062016 schreef:
17-12-2017 10:10
Lezen is ook een kunst. Staat toch echt in de openingspost.
Ja er staat welgeteld 1 zin waarin alleen staat dat er een jongen was die in liet zien dat haar relatie misschien niet oké was. Niet dat ze nu dolverliefd is op die ander of whatever.
Een tip TO: ga nooit meer een relatie aan waarin jij je altijd aan moet passen.
Een meningsverschil hebben en bij je standpunt blijven is echt geen schande.
Ryanvandalen schreef:
17-12-2017 09:18
Neehoor dat zal allemaal meevallen. De keuze voor het huis was een bewuste keuze. Mijn ex vriend is een paar jaar ouder en wij beide hebben een goed betaalde baan.. dus een van beide zal er kunnen blijven wonen

Op je 21e een goed betaalde baan? Dat zal wel meevallen, of tegen.

Hoe hebben jullie je huis gekocht? Op beider namen? Op 1 of 2 salarissen? Niet te makkelijk over denken, want of je een huis van 2 op 1 naam kunt zetten ligt iets ingewikkelder dan je hebt allebei een goed betaalde baan.

Maar goed, dat zijn allemaal bijzaken die geregeld kunnen worden, ook als dat betekent dat het huis verkocht moet worden. Dat is dan zo.

Natuurlijk voelt het vertrouwd, je kent hem al vanaf je 16e. Je bent aan het afscheid nemen, en daar horen gevoelens van twijfels en schuld ook bij. Dat betekent niet dat het een foute keuze was.

Ik denk dat het een hele goede keuze was, je wordt volwassen en je leert over jezelf. Jij hebt nu geleerd dat je iets meer actie en avontuur in iemand nodig hebt, en dat kan en mag ook gewoon.
En ik denk heel erg dat iedere jong volwassene een paar jaar echt helemaal alleen op zichzelf zou moeten wonen. Je leert dan zoveel over jezelf en over zelfstandig zijn.
op je 21 achter de geraniums in je koophuis. Wat doe je dan op je 60e?
Ga leven als een 21-jarige, niet als een 40-jarige.
Hoe goed betaald kan die baan zijn op jouw leeftijd? Heb je wel een opleiding gedaan?
Meid, je bent 21!!! En had al een vaste relatie van 5 jaar en samen een huis gekocht. Natuurlijk voelt hij vertrouwd, je bent 5 jaar met hem samen geweest.
Maar je bent nog hartstikke jong dus het is niet gek dat je meer wil. Ga een paar jaar op stap met vrienden, vakanties, paar vriendjes etc.
Natuurlijk voelt je ex vertrouwd inderdaad, je hebt 5 jaar met hem een relatie gehad. Echter denk ik wel op basis van wat TO beschrijft, dat je de juiste keuze hebt gemaakt om de relatie te verbreken.
Ik zou, als ik in jouw schoenen stond, nu een (huur)huisje voor mezelf gaan zoeken. Je was er immers al klaar voor om uit je ouderlijk huis te gaan. Wanneer je alleen woont leer je jezelf goed kennen, word je zelfstandig en weet je uiteindelijk ook wat je wil qua relaties.
Ik herken je verhaal zo ontzettend! Ik heb een maand geleden exact dezelfde beslissing genomen, 6 jaar samen, koophuis, zelfde reden. Ik denk dat je niet moet vergeten dat hij gewoon ook een van je beste vrienden was, die mis je dan vanzelfsprekend, ook zonder de factor liefde. Het is toch iemand met wie je veel gedeeld hebt :). Voor de rest: je komt er echt wel:) hopelijk vind je snel wat leuks voor jezelf!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven