Wat hiermee te doen?

17-12-2017 09:58 78 berichten
Hoi,

Graag advies. Mijn vriendin gaat vreemd, ze is ruim 20jaar met haar partner en ik ben sinds 6 jaar bevriend met beide.
Heb haar al gezegd dat ze mij er buiten had moet houden, het vreemdgaan is een uiting van relatie problemen tussen haar en partner. Maar op deze manier krijgt haar partner geen kans. Haar al twee keer goed hierover gesproken, ze begrijpt me, zegt dan dat ze gaat stoppen en aan de relatie problemen met partner wil werken. Maar gisteren merkte ik aan alles, dat ze niet met hem gestopt is.
Dit is nu een paar weken aan de gang. Partner en zij gaan in het nieuwe jaar samen op vakantie gelukkig. Dus ik hoop dat ze daar weer nader tot elkaar komen.
Maar wat als dat niet gebeurt? Ik zie haar partner maandelijks, ben dol op hem. Haar zie ik vaker.

Ik vind het erg belastend dat ik dit weet. Doet me verdriet. Als ik hen beide zie, begin ik mij ongemakkelijk te voelen.

Wat zouden jullie in dit geval doen?
Ikzelf wil nu de vakantie af wachten en als zij daarna nog steeds vreemd gaat, wil ik een stap terug doen in onze vriendschap. En even niet meer met haar omgaan, tot ze weer bij zinnen is.

Andere ideeën zijn welkom.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me er niet druk over maken, en ik zie mezelf niet als opvoeder van mijn vrienden. Verder vind ik vreemdgaan niet zo bijzonder
Dit zijn niet jouw zaken. Je bent haar gezegd hoe je erover denkt, meer kun je niet doen.
Neem nu al afstand van deze mensen. Ga niet wachten tot hun vakantie.
Waar om zou jij je ongemakkelijk voelen om dat zij, als onderdeel van het setje, iets doet of niet doet? Haar relatie, hun zaak. Ik zou gewoon duidelijk zijn dat je er iig geen onderdeel van wil zijn, dus geen alibi gaat spelen. En laat ze het voor de rest zelf uit zoeken.
Alle reacties Link kopieren
sinnombre schreef:
17-12-2017 10:04
Dit zijn niet jouw zaken. Je bent haar gezegd hoe je erover denkt, meer kun je niet doen.
Neem nu al afstand van deze mensen. Ga niet wachten tot hun vakantie.
+1

Zijn jouw zaken niet.
Afstand nemen. Meteen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niets doen, ook geen afstand nemen. Ik wil een toegewijde, goede vriendin zijn, zo onvoorwaardelijk mogelijk dus ik zou het absurd vinden mijn vriend(in) te straffen omdat ze haar leven anders inricht dan ik.
Ik zou in gesprek blijven over de relatieproblematiek, immer een luisterend oor zijn voor zowel haar als hem.
Sec genomen zijn dit jouw zaken niet, je hoeft alleen maar vriendin te zijn.
...
Rooss4.0 schreef:
17-12-2017 10:07
Ik zou niets doen, ook geen afstand nemen. Ik wil een toegewijde, goede vriendin zijn, zo onvoorwaardelijk mogelijk dus ik zou het absurd vinden mijn vriend(in) te straffen omdat ze haar leven anders inricht dan ik.
Ik zou in gesprek blijven over de relatieproblematiek, immer een luisterend oor zijn voor zowel haar als hem.
Sec genomen zijn dit jouw zaken niet, je hoeft alleen maar vriendin te zijn.
Dit ja, ik snap ook niet waar om je afstand zou moeten nemen, tenzij je samen bij een of andere actiegroep tegen vreemd gaan zit of zo.
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
17-12-2017 10:07
Ik zou niets doen, ook geen afstand nemen. Ik wil een toegewijde, goede vriendin zijn, zo onvoorwaardelijk mogelijk dus ik zou het absurd vinden mijn vriend(in) te straffen omdat ze haar leven anders inricht dan ik.
Ik zou in gesprek blijven over de relatieproblematiek, immer een luisterend oor zijn voor zowel haar als hem.
Sec genomen zijn dit jouw zaken niet, je hoeft alleen maar vriendin te zijn.
Exact dat. Vrienden die je willen opvoeden zijn geen vrienden in mijn boekje
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
17-12-2017 10:08
Dit ja, ik snap ook niet waar om je afstand zou moeten nemen, tenzij je samen bij een of andere actiegroep tegen vreemd gaan zit of zo.
:HA:
Zijn zeker niet mijn zaken. Dus ga mij er verder niet mee bemoeien.
Ik open dit topic ook voor mijzelf, ik weet het nu en merk dat ik dat heel belastend vind.
anoniem_186668 wijzigde dit bericht op 17-12-2017 10:10
23.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ywtje schreef:
17-12-2017 10:09
Zijn zeker niet mijn zaken. Dus ga mij er verder niet mee bemoeien.
Ik open dit topic ook voor mijzelf, ik weet het nu en merk dat ik dat heel belastend vind.

Kerst en O&N vieren we samen. Dus nu afstand nemen is vreemd. Leg ik druk op de relatie.
Je bemoeit je er al stevig tegenaan
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
17-12-2017 10:07
Ik zou niets doen, ook geen afstand nemen. Ik wil een toegewijde, goede vriendin zijn, zo onvoorwaardelijk mogelijk dus ik zou het absurd vinden mijn vriend(in) te straffen omdat ze haar leven anders inricht dan ik.
Ik zou in gesprek blijven over de relatieproblematiek, immer een luisterend oor zijn voor zowel haar als hem.
Sec genomen zijn dit jouw zaken niet, je hoeft alleen maar vriendin te zijn.
Hoewel ik me kan voorstellen dat het ongemakkelijk voor je is ben ik het hier mee eens.
Life is a bitch (and I'm helping her).
Omdat zij mij geconfronteerd heeft met het vreemd gaan. Ze was met hem samen gekomen.

Geen afstand dus, ik open een topic voor meningen omdat het mij hoog zit. Niet omdat ik haar wil opvoeden. Ben emotioneel hierbij betrokken en dat is moeilijk.
ywtje schreef:
17-12-2017 10:12
Omdat zij mij geconfronteerd heeft met het vreemd gaan. Ze was met hem samen gekomen.

Geen afstand dus, ik open een topic voor meningen omdat het mij hoog zit. Niet omdat ik haar wil opvoeden. Ben emotioneel hierbij betrokken en dat is moeilijk.
Ze kwam met haar minnaar aan bij een afspraak met jou?
strikjemetstippels schreef:
17-12-2017 10:12
Ze kwam met haar minnaar aan bij een afspraak met jou?
Klopt! En ik met mijn mond vol tanden. Maar toen had zij zelf nog niet door dat ze gevoelens had. Het waren ECHT alleen vrienden.
Voor mij was het meteen duidelijk dat zij meer voelde. Er was toen nog niks gebeurd. Week later wel.
Alle reacties Link kopieren
ywtje schreef:
17-12-2017 10:12
Omdat zij mij geconfronteerd heeft met het vreemd gaan. Ze was met hem samen gekomen.

Geen afstand dus, ik open een topic voor meningen omdat het mij hoog zit. Niet omdat ik haar wil opvoeden. Ben emotioneel hierbij betrokken en dat is moeilijk.
Je voert gesprekken waardoor zij besluit te stoppen. Dan denk jij dat ze niet stopt en stelt een ultimatum. Zij doet wat jij wil of je staakt de vriendschap.

En dat is geen poging haar op te voeden?
ywtje schreef:
17-12-2017 10:15
Klopt! En ik met mijn mond vol tanden. Maar toen had zij zelf nog niet door dat ze gevoelens had. Het waren ECHT alleen vrienden.
Voor mij was het meteen duidelijk dat zij meer voelde. Er was toen nog niks gebeurd. Week later wel.
Ok maar sec gezien kwam ze nog niet met haar minnaar aan want dat was hij nog niet en ze had het zelf nog niet door. Je kunt haar dan niet verantwoordelijk maken voor de confrontatie om dat je achter af de link hebt gelegd.

Wat is het probleem nu exact? Is het dat je dit nooit van haar verwachtte, je eigen moraal, is ze van 100% anti vreemdgaan gedraaid naar neuken buiten de deur, of is het om dat die man een goedzak is die nooit vreemd gaat en haar op handen draagt, wat?
Alle reacties Link kopieren
ywtje schreef:
17-12-2017 10:15
Klopt! En ik met mijn mond vol tanden. Maar toen had zij zelf nog niet door dat ze gevoelens had. Het waren ECHT alleen vrienden.
Voor mij was het meteen duidelijk dat zij meer voelde. Er was toen nog niks gebeurd. Week later wel.
Dan kwam ze dus niet met haar minnaar bij jou, maar met de man die later haar minnaar werd
LeesMee schreef:
17-12-2017 10:16
Je voert gesprekken waardoor zij besluit te stoppen. Dan denk jij dat ze niet stopt en stelt een ultimatum. Zij doet wat jij wil of je staakt de vriendschap.

En dat is geen poging haar op te voeden?
Dat is mij nu toch al terug gegeven? Hoef je mij niet nogmaals op te wijzen hoor. Het ultimatum heb ik nog niet gesteld! Daarom dit topic voor meningen wat ik kan doen in deze situatie.
Dat ik mij mening geef aan haar is mij goed recht. Zij betrekt mij in een situatie waar ik niet in wil zitten.
Alle reacties Link kopieren
ywtje schreef:
17-12-2017 10:15
Klopt! En ik met mijn mond vol tanden. Maar toen had zij zelf nog niet door dat ze gevoelens had. Het waren ECHT alleen vrienden.
Voor mij was het meteen duidelijk dat zij meer voelde. Er was toen nog niks gebeurd. Week later wel.
Je hebt ook alle recht om tegen haar te zeggen dat je deze confrontatie niet echt een bewonderenswaardige actie vindt. Je mag zelfs vragen of ze wil stoppen met praten over het hele gebeuren omdat het je raakt en omdat je je geen houding weet te geven naar haar man toe.
Je kan haar alleen niet dwingen tot trouw of monogamie. En ik vind het ook niet vriendin-like om daar straffen (zoals afstand) tegenover te zetten.
...
Alle reacties Link kopieren
ywtje schreef:
17-12-2017 10:20
Dat is mij nu toch al terug gegeven? Hoef je mij niet nogmaals op te wijzen hoor. Het ultimatum heb ik nog niet gesteld! Daarom dit topic voor meningen wat ik kan doen in deze situatie.
Dat ik mij mening geef aan haar is mij goed recht. Zij betrekt mij in een situatie waar ik niet in wil zitten.
Natuurlijk is dat je goed recht. En ook dat je haar wil opvoeden, ook al ontken je dat. Hoe betrekt ze jou in welke situatie exact?
LeesMee schreef:
17-12-2017 10:19
Dan kwam ze dus niet met haar minnaar bij jou, maar met de man die later haar minnaar werd
Een week later stond ze met hem te zoenen tijdens het uitgaan. Waar ik bij was. Weer een week later te appen met hem een meter naast haar partner, waar ik bij was. Dus ja, de confrontatie was/is er.

Maar ok, duidelijke meningen. Voel mij hier bijna de boeman. Wil graag eem goede vriendin zijn, maar het doet mij pijn deze situatie.
En waarom, omdat ik van beide mensen veel hou. En ik haar, haar relatie zie kapot maken.

Maar goed, eigen keuze. Ikzelf moet met mijn eigen gevoelens zien te dealen.
LeesMee schreef:
17-12-2017 10:22
Natuurlijk is dat je goed recht. En ook dat je haar wil opvoeden, ook al ontken je dat. Hoe betrekt ze jou in welke situatie exact?
Waar ontken ik dat? Ik bevestig alleen jullie mening. Dat ik dat dus inderdaad niet moet doen.
Zo had ik het niet gezien, omdat ik emotioneel betrokken ben. Daarom ook dit topic, omdat ik niet helder zie wat ik hiermee kan voor mijzelf.
Alle reacties Link kopieren
ywtje schreef:
17-12-2017 10:24
.
En waarom, omdat ik van beide mensen veel hou.
Als dat echt zo is, als je echt van ze houdt dan laat je ze hun eigen fouten maken en hoef jij alleen maar het vertrouwen te hebben in hun beslissingen. Houden van uit zich niet in het mengen van wat dan ook. Je hoeft echt helemaal niks te doen om houden van te laten zien. Je hoeft alleen maar vriendin te zijn.
...
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
17-12-2017 10:20
Je hebt ook alle recht om tegen haar te zeggen dat je deze confrontatie niet echt een bewonderenswaardige actie vindt. Je mag zelfs vragen of ze wil stoppen met praten over het hele gebeuren omdat het je raakt en omdat je je geen houding weet te geven naar haar man toe.
Je kan haar alleen niet dwingen tot trouw of monogamie. En ik vind het ook niet vriendin-like om daar straffen (zoals afstand) tegenover te zetten.
Weer eens.
Life is a bitch (and I'm helping her).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven