Leuke man bij de sportvereniging

03-01-2018 12:02 180 berichten
Ik zit met een “probleem”. Ik vind iemand leuk (om te zien, qua uitstraling en om mee te praten) en ik wil graag met hem afspreken. Maar ik durf geen move te maken. :facepalm: Dat heb ik ook nog nooit gedaan. Ik word normaal gesproken altijd versierd. Maar hij is super lief en rustig en ik betwijfel of hij (in deze context) mij ooit zal gaan vragen. En ik weet niet eens in hoeverre hij interesse heeft in mij.

Ik sport er nog niet zolang en heb hem nog maar 3x gezien. Hij sport er al jaren en is er heel goed in. Wanneer we in duo’s oefeningen moesten doen, kwam hij naar me toe of werden we bij elkaar ingedeeld. Hij legt alles heel geduldig aan me uit en hij doet echt súper lief. :flirting: Maar dit kan dus heel goed puur zijn karakter zijn, het hoeft helemaal niets met (interesse in) mij te maken te hebben. Bijna iedereen is daar overigens vriendelijk en open en behulpzaam. Hij is lang niet de enige die met me heeft gekletst en dingen heeft uitgelegd enzo.

Maar goed, we werken allebei onregelmatig dus we zijn er allebei niet altijd (training is op vaste dagen en tijdstippen). Jammer genoeg zie ik hem dus niet zo vaak als ik zou willen. Ook tref ik hem nooit alleen, de kleedruimtes zijn apart en in de zaal staan er altijd mensen om ons heen. Ik geef toe dat ik het extreem spannend vind om ook nog eens openlijk te flirten en initiatief te nemen. Ik flirt eigenlijk nooit bewust. Ik kan dat ook niet zo goed, want als ik iemand interessant vind word ik een beetje verlegen en onhandig. Terwijl ik normaal gesproken juist open en spontaan ben.

Gelukkig durf ik wel met hem te praten! En hem uit mezelf te begroeten enzo. Vroeger had ik dat nooit gedurfd (bij iemand die ik leuk vind). Hij vertelde best veel over zichzelf. O.a. wat voor werk hij doet, en waar hij woont én dat hij vrijgezel is (nadat ik vroeg of hij samenwoont of alleen woont). Ik hoop hem morgen weer te zien. Wat moet ik doen? Ik merk dat ik niet durf, maar wel ongeduldig ben en bang ben dat hij straks al met iemand anders is. Help! :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Nou je weet al dat hij vrijgezel is en alleen woont, welk werk hij doet, waar hij woont. Als je dat al hebt gevraagd lijkt het mij niet een hele grote stap om tijdens zo'n zelfde moment te vragen of hij zin heeft om een keer een hapje te gaan eten? Want iedere gek weet echt wel dat de vraag: 'woon je alleen of samen' niet impliceert dat je interesse hebt in zijn belastingaangifte.
enn wijzigde dit bericht op 03-01-2018 12:09
29.97% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
heb je hem al opgezocht op social media?
Lorem Ipsum
Enn schreef:
03-01-2018 12:06
Nou je weet al dat hij vrijgezel is en alleen woont, als je dat al hebt gevraagd lijkt het me niet een hele grote stap om tijdens zo'n zelfde moment te vragen of hun zin heeft om een keer een hapje te gaan eten? Want iedere gek weet echt wel dat de vraag: woon je alleen of samen niet impliceert dat je interesse hebt in zijn belastingaangifte.
Hahahaha! Je hebt wel gelijk. Ik vond dat echt heeeeeeeeeeel knap van mezelf.

Maar, ik vroeg het aan hem nadat iemand anders mij naar mijn woonsituatie had gevraagd. We stonden toen met meerdere mensen te praten.

En helaas.. Die stap voelt voor mij gigantisch groot. :@@:
turquasi schreef:
03-01-2018 12:08
heb je hem al opgezocht op social media?
Ja, al meteen nadat ik hem voor het eerst zag, helaas is hij niet actief op social media. :cry:
Lotus90 schreef:
03-01-2018 12:11
Hahahaha! Je hebt wel gelijk. Ik vond dat echt heeeeeeeeeeel knap van mezelf.

Maar, ik vroeg het aan hem nadat iemand anders mij naar mijn woonsituatie had gevraagd. We stonden toen met meerdere mensen te praten.

En helaas.. Die stap voelt voor mij gigantisch groot. :@@:

Misschien moet je ervoor zorgen dat je hem op een totaal andere plek "per ongeluk" tegenkomt.
In een winkel bijvoorbeeld, of op het station. Ik ken z'n gangen natuurlijk niet.
En dan: "Heeeeee, da's toevallig. Ook de weekendboodschappen aan het doen? "
Alle reacties Link kopieren
Als je nog een keer met hem een duo moet vormen, vragen of hij zin heeft om daarna wat te gaan drinken.
Alle reacties Link kopieren
Waarom is dat toch zo moeilijk Als je hem ziet en je hebt het over koetjes en kalfjes, en de sport, geef dan een zucht en "zooo'n zin in.....(tapas, chinees whatever) maar alleen ergens een restaurant in duiken is ook zo wat" Mompelt hij wat dan heeft hij geen interesse, als hij die wel heeft zal hij die kans wel aangrijpen om een aanbod te doen. Als hij geen zin heeft in eten kan dat altijd nog een borrel zijn of koffie.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
03-01-2018 12:19
Als je nog een keer met hem een duo moet vormen, vragen of hij zin heeft om daarna wat te gaan drinken.
dat ja
"goh, ik ben helemaal kapot van deze oefening, ga je mee even wat drinken en uithijgen?"
Alle reacties Link kopieren
Zeg gewoon dat je van het sporten altijd zo'n honger en of dorst krijgt...
Na de training ergens wat drinken of eten is niet echt een optie, dan zijn we super bezweet. Ik wil dan meteen naar huis om te douchen. Ik zal dus moeten vragen of hij gewoon een keer wat wil drinken. Ik snap zelf ook niet waarom ik dat zo eng vind. Omdat ik verlegen word als ik hem zie en iets gewaagds doen dan extra spannend is. En omdat ik het nog nooit gedaan heb. Waarschijnlijk ook omdat het best wel awkward zou zijn als hij nee zegt. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Nooit geschoten is altijd mis. Je kunt ook een briefje met je nummer aan hem geven. Dit heb ik toen bij mijn man gedaan. Hij zei toen heel bijdehand moet ik je bellen? Ik schaamde me toen heel erg.
Lotus90 schreef:
03-01-2018 12:49
Na de training ergens wat drinken of eten is niet echt een optie, dan zijn we super bezweet. Ik wil dan meteen naar huis om te douchen.
Doe eens iets waanzinnigs geks en neem een douche in de sportvereniging, dat kan toch?
Ik zit ook bij een sportvereniging, heb er een aantal vriendinnen vandaan maar iemand die zich niet verfrist na het sporten is een absolute nogo.
Wat vooooooor spoooooort doe je dan?
Alle reacties Link kopieren
durf je te vragen of hij je met iets in huis helpt? hij lijkt me iemand die graag helpt

iets de trap af sjouwen of juist iets in elkaar zetten en dat je dan als bedankje voorstelt een etentje te maken of betalen?
Lorem Ipsum
HuLang schreef:
03-01-2018 13:10
Doe eens iets waanzinnigs geks en neem een douche in de sportvereniging, dat kan toch?
Ik zit ook bij een sportvereniging, heb er een aantal vriendinnen vandaan maar iemand die zich niet verfrist na het sporten is een absolute nogo.
Ik typte eerder al dat ik altijd direct na het sporten naar huis ga om te douchen. Dus ik zie niet in wat “niet opfrissen” hier mee te maken heeft. Ik ga niet douchen op de sportvereniging dus die optie valt af. Bedankt voor het meedenken in ieder geval! :)
turquasi schreef:
03-01-2018 13:18
durf je te vragen of hij je met iets in huis helpt? hij lijkt me iemand die graag helpt

iets de trap af sjouwen of juist iets in elkaar zetten en dat je dan als bedankje voorstelt een etentje te maken of betalen?
Leuk idee! Weet alleen even niet met wat hij me zou kunnen helpen. Behalve een schoenenrekje in elkaar zetten. :proud: Ik ben zeker niet te trots om hulp te vragen hoor, mijn vader doet altijd alles voor mij qua klusjes. Maar iemand random vragen iets voor me te doen is niet echt mijn stijl. Dat kan een afknapper zijn voor hem.
Rocket1984 schreef:
03-01-2018 12:49
Nooit geschoten is altijd mis. Je kunt ook een briefje met je nummer aan hem geven. Dit heb ik toen bij mijn man gedaan. Hij zei toen heel bijdehand moet ik je bellen? Ik schaamde me toen heel erg.
Haha dat is echt romantisch! :heart: Misschien doe ik dit wel. Als ik het écht niet durf te vragen. Ik ga een poging doen morgen.
Alle reacties Link kopieren
Jaaa doen, volg je hart, you go girl :yes:
Lotus90 schreef:
03-01-2018 13:57
Ik ga niet douchen op de sportvereniging dus die optie valt af.
... schreef ze kordaat edoch de essentie missend.
"Waarom niet?" opperde ik "Je verliest er geen tijd mee en je kunt nog even nagenieten in gezelschap van sportmaatjes die ook niet meteen naar huis vluchten!" B)
Alle reacties Link kopieren
misschien kunnen jullie vaker samen sporten, dan vraag je op die manier zijn input

dus stel hij doet iets samen met jou of legt je iets uit dat je verzucht dat het zo warm is en dat het veel leuker zou zijn om in het park te oefenen
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Je komt leuk over en volgens mij is die kerel ook leuk — go for it :heart:
HuLang schreef:
03-01-2018 14:16
... schreef ze kordaat edoch de essentie missend.
"Waarom niet?" opperde ik "Je verliest er geen tijd mee en je kunt nog even nagenieten in gezelschap van sportmaatjes die ook niet meteen naar huis vluchten!" B)
Hahaha ik snap je punt! Blijven hangen in de hoop hem nog even te kunnen zien/spreken is natuurlijk een super goed idee. Daar kan ik wat mee. Er is alleen een reden -die ik liever niet benoem wegens herkenbaarheid- dat ik meteen na de les wegga. Maar goed, wanneer het wél kan, zal ik inderdaad eens kijken of hij blijft hangen. Bedankt voor de tip.
framboos1981 schreef:
03-01-2018 14:18
Je komt leuk over en volgens mij is die kerel ook leuk — go for it :heart:
Lief! Dankjewel! Ik ga al mijn moed bij elkaar verzamelen als hij er is morgen. :angel:
turquasi schreef:
03-01-2018 14:17
misschien kunnen jullie vaker samen sporten, dan vraag je op die manier zijn input

dus stel hij doet iets samen met jou of legt je iets uit dat je verzucht dat het zo warm is en dat het veel leuker zou zijn om in het park te oefenen
Een onschuldige reden verzinnen om tijd met hem alleen door te brengen! Hmm.. Klinkt heel goed. Dat is minder eng. Ik ga er even over nadenken. :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven