Trouwen in 2018/2019

05-01-2018 14:12 688 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg op het vorige Trouwen topic, open ik een nieuw topic voor het jaar 2018/2019

Het lijkt me leuk om elkaar te volgen en elkaar om tips en adviezen te vragen :).

Ik zal een schema maken. Als je er ook in wilt dan hoor ik dit graag :).


Naam:LeeftijdTrouwdatumLocatie
Aardbei_8631April 2018Gelderland
BoardBabe8236AprilNoord-Brabant
Jaine9126Mei/JuniNoord-Holland
Masatu25Juni 2018Zuid-Holland
Iren1227Juni 2018Utrecht
Miets199424Juli 2018Overijssel
Bailey26-Augustus 2018Overijssel
Perzina38Augustus 2018Zeeland
Spasz33Augustus 2018Gelderland
Ladenkastje30September 2018Zuid-Holland
Sneazydwarf24September 2018Overijssel
Minimoose33September 2018Friesland
Kevers..September 2018Gelderland
Yakatani+/- 40September 2018-
Missmadame32September 2018Zuid-Holland
Puntpaprika26Novemer 2018Zuid-Holland
Lauren-8927December 2018Groningen
Sunshine199226Maart 2019Caribisch Eiland
Zonneblooempje8532Mei/Juni 2019Noord-Brabant
Honinginnetje26Mei/Juni 2019Zuid-Holland
N27822Juni 2019Zuid-Holland
Mariahhh27Half 2019Gelderland
Amaryllisbol272019Utrecht
anoniem_264465 wijzigde dit bericht op 23-04-2018 19:31
66.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben met Kerst ten huwelijk gevraagd en jullie :)

Omdat we graag een bepaalde fotograaf en BABS wilde, zijn we (lees vooral ik) gelijk in de regel modus gegaan. Ze staan nu vast. Ook al volgt er nog een kennismakingsgesprek. Ook hebben we een locatie op het oog en gaan we daar binnenkort naar kijken. We willen graag trouwen op 1 locatie. Lijkt ons het meest relaxed voor iedereen :).

Ik heb 1001 ideeën en moet echt opletten dat ik mezelf maar ook mijn vriend niet gek maak. Echt serieus: het is nog maar januari :P hahaha. Ideeen heb ik al jaren en nu mag het er eindelijk uit :P

Eind januari ga ik op jacht voor een trouwjurk :)
Gefeliciteerd! :redrose:
Ja hier!
Wij trouwen in augustus.

Omdat ik afgelopen 2 maanden vrij ben geweest heb ik al heel veel geregeld. Lokatie, gemeente allemaal rond. Heb zelf de bedankjes al gemaakt en uitnodigingen gereed.

Mijn trouwjurk volgt nog, probeer de feestkilo’s nog even kwijt te raken. Dus in maart/april ga ik daarvoor. Ringen hebben we nog niet, maar ontwerp is klaar.

Wij trouwen ook op 1 lokatie, een landelijke en gezellige theetuin, heerlijk relax. Verder doen we het vrij klein, ongeveer 50-60 gasten.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!

Ik heb geen bijdrage te leveren aan dit topic (nog niet in ieder geval... een mens mag dromen he?? :proud: ), maar vind het wel leuk om dingen te lezen hierover.

Leuke huwelijksaanzoeken gehad? Of is dat te privé/herkenbaar?
Alle reacties Link kopieren
@RosesAreRed en Yraatje: Bedankt!

Wat fijn dat je al zoveel kon doen Perzina. Al hoop ik niet dat je om een vervelende reden 2 maanden thuis zat :-|

Succes met het kwijt raken van de kilo's! Gaat je vast lukken.
Mag ik je in de tabel zetten Perzina?

Kan ik me voorstellen dat je het leuk vindt om mee te lezen Yraatje. En wie weet komt je droom uit ;)

Aanzoek:
Ik heb een aanzoek gehad zonder poespas. ''Gewoon'' tijdens een rondje lopen. Ik wist dat het ging komen, in de zin dat we het er over hadden enzo. Maar toen we de wandeling maakte had ik niets door :hihi: . Tot hij begon over ons samen zijn en dat hij wat wilde vragen :heart: Schatje :-$ Hij was ook stiekem naar mijn ouders geweest!

Wij hebben de trouwringen al uitgekozen. Nog niet 100%, offerte werd opgevraagd. Bedenk me nu dat ik nog niets gehoord heb na ruim een week.
Zou ik bellen of is dat weer ongeduldig, hahaha
Ik ook met kerst! Super leuk. Wij hebben nog geen datum, maar willen in zomer 2019 trouwen. Duurt nog even maar ik ben er al druk mee bezig haha.
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt wel lief, zeg! Dat aanzoek.
Voor mij zou het perfecte aanzoek verrassend zijn. En dat betekent niet dat er een hele planning met enorm veel mensen aan vast hoeft te zitten, maar wel dat ik bijvoorbeeld thuis kom en dat ik iets aantref wat ik niet verwacht (wel iets leuks natuurlijk :proud: ) en dat hij me dan DE vraag stelt.
Maar goed... we hebben pas een half jaar een relatie, dus dat is wat vroeg misschien!

Ik zou wel bellen. Wat er geregeld is is een vinkje op je lijstje.

En of ik wel of niet ooit trouw: ik ga wel ooit trouwjurken passen ;-)
Alle reacties Link kopieren
hoi, ik schrijf graag mee!

Ben op kerstavond gevraagd, middels een mooie lange brief, tijdens een wandeling met het hondje van m'n ouders, toen wij daar waren.
Vriendlief heeft het ook eerst aan mijn vader gevraagd.

Omdat wij net in het proces zitten om een huis te gaan kopen, en daar al ons geld waarschijnlijk in gaat zitten, willen we dat eerst afronden en daarna trouwen.

dan kan eind dit jaar zijn, of ergens in 2019 - dat hangt er van af.

We (met name ik) weet wel dat het een budget bruiloft wordt, ik vind de verbintenis zelf belangrijker en mooier dan een feest met veel poespas en traditie.

Ook qua locatie zijn we er nog niet uit, wellicht in de buurt van een van onze ouders, of in onze eigen stad.
'we are all a little broken. but the last time I checked, broken crayons can still color.'
Alle reacties Link kopieren
gefeliciteerd allemaal!! Wat

Ik ga trouwen in April! Ik ben op kerstavond 2016 ten huwelijk gevraagd. Wij vonden het erg fijn om ruim een jaar te hebben om alles voor te kunnen bereiden, zodat we alles op een lekker rustig tempo kunnen doen. Als eerst zijn we begonnen met het zoeken van een fotografe en een locatie. Deze twee dingen zijn voor mij erg belangrijk en omdat wij nog zo lekker vroeg waren hadden we alle keus! Nog niks was volgeboekt. Trouwringen zijn we ook een beetje tegenaan gelopen. We hadden al mooie ringen bij een juwelier gezien en toen kwamen ze met een heel goede aanbieding dus hebben we de ringen maar gekocht. Zelfde met de jurk. Ik had al in mijn hoofd wat voor een soort jurk ik wilde en bij gewoon zomaar eventjes rondkijken kwam ik zo'n zelfde jurk tegen in de sale. Dus wel een gelukje. Ook de huwelijksreis was al snel uitgezocht en geboekt.

Maar.... nu de laatste 3,5 maand begin ik stiekem toch wel een beetje zenuwachtig te worden. Alle grote dingen zijn bijna allemaal geregeld, maar nu de kleine dingetjes nog (boeket, decoratie, gastenboek, bedankjes etc.) en hoewel ik bij de grote dingen wel echt een duidelijk idee had wat ik wilde, weet ik het met dit soort kleine dingetjes niet echt.

Het wordt trouwens een bruiloft met de hele dag een groep van ongeveer 50 gasten op één locatie. Geen dresscode, geen gaten in de dag, geen heen- en weer gereis, de hele dag voldoende eten en drinken (vind ik erg belangrijk). Ik vind het erg belangrijk dat de gasten goed verzorgd zijn en dat iedereen het naar zijn zin heeft. Het is geen budget bruiloft maar ik merk dat ondanks dat ik niet echt hele gekke of extreme dingen wil, je toch al heel snel op de 10,000 euro uitkomt. En dan heb ik de jurk/pak/huwelijksreis nog niet meegerekend. Plus dat we nog een beetje hebben kunnen onderhandelen bij de locatie/fotograaf en dat we een flinke korting op onze ringen hebben gekregen. Duur grapje dus!

Wie heeft er nog meer een huwelijksreis gepland? Ook ben ik stiekem wel een beetje nieuwsgierig naar wat jullie budget is.
Alle reacties Link kopieren
sorry, langer verhaal dan ik in de gaten had.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt allemaal leuk!

Juffrouw M, een budget bruiloft is prima toch, als je dat allebei wilt. Het is het belangrijkste dat je een bruiloft doet zoals je die zelf graag wilt.

ALS ik ooit trouw zou ik het liefst een gezellige bruiloft hebben, op een leuke ongedwongen locatie. Niet al te veel poespas, geen stukjes.
Wel een groot feest met goede muziek ;-)
Een beetje leuke jurk, geen standaard bruidsjurk en zeker niet strapless. Ook het liefst geen bruidsboeket, want daar loop je toch maar mee te slepen.
Ringen zou ik niet al te veel geld aan uitgeven.

Ik kan me nu al verheugen op het idee dat ik zoiets ooit mag plannen :-D
Alle reacties Link kopieren
Yraatje schreef:
05-01-2018 16:57
. Het is het belangrijkste dat je een bruiloft doet zoals je die zelf graag wilt.
Precies dit. Je moet doen waar jij je prettig bij voelt. Vrienden van ons zeiden pasgeleden dat ze het gewoon bij hen in de tuin zouden willen trouwen. Eten wordt een soort van American part'; ipv een cadeau nemen mensen wat te eten mee voor op buffet. Zelf lekker muziek aan. Helemaal prima.

Wat ik vaak wel gevaarlijk vind aan zo'n uitspraak is dat er ook van die bridezilla's zijn die het graag willen zoals zij het zich voorgesteld hadden en iedereen moet zich daarop aanpassen. bv dresscode gala pink ofzo en dat je dan een dure nieuwe roze jurk moet kopen terwijl je een hekel aan hebt aan jurken en de kleur roze. Dat vind ik dan weer niet ok. Maar ik snap dat je dat niet bedoelde.
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat je een nieuw topic hebt geopend ladenkastje.
Je mag mij toevoegen aan de tabel.
Wij trouwen augustus 2018 in Overijssel.
The greatest thing you'll ever learn is just to love, and be loved in return.
Alle reacties Link kopieren
In juli vorig jaar hebben wij besloten dat we willen trouwen. Geen romantisch aanzoek dus.

Inmiddels hebben we alles bij de gemeente geregeld, hebben we een locatie, fotograaf en dj.
Tip voor de mensen die in de zomer willen trouwen regel deze zaken optijd!!
(De fotograaf die wij eerst op het oog hadden gaf in november aan dat hij al vol zat)

Mijn jurk is besteld en komt met een beetje geluk deze maand. Ben zo benieuwd :flirting:

We weten nog niet of we trouwringen willen.
Zijn druk aan het discussiëren over de huwelijksreis. Het wordt Mexico of Curaçao.
The greatest thing you'll ever learn is just to love, and be loved in return.
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic dit! Ik zocht laatst al zo'n soort topic. Ik ben begin december gevraagd en wij gaan september 2018 trouwen in overijssel. Jurk heb ik gisteren gekozen en die komt in april binnen (vind het heel spannend wel). Veel kleine dingen zoals de taart, bruidsboeket en make-up hebben we al wel, maar een paar grote dingen nog niet zoals een fotograaf en muziek. Locatie gaan we volgend weekend bekijken, we hebben er twee op het oog die heel leuk zijn.

Budget hopen wij op 5000 te houden (jurk & pak wordt voor ons betaald). We willen het ook vrij klein houden en vinden de verbintenis ook belangrijker dan een enorme bruiloft.

Je mag mij ook toevoegen aan de tabel (24, trouwen in september 2018, locatie overijssel).
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk al die verhalen en plannen! Gefeliciteerd!

Begrijpelijk dat jullie een ''budgetbruiloft'' willen.
Wij willen tussen de 12-15 duizend euro max besteden aan de bruiloft :-$
We hebben een dure fotograaf (2) voor heel de dag (mijn schuld, fotograaf dus de lat ligt hoog :P)
Maar omdat wij Christen, ''dus'' trouwen belangrijk is, willen we er een mooi feest van maken. Tuurlijk moet het leuk blijven maar op de fotograaf, eten en locatie willen we niet super bezuinigen ofzo. We gaan het zien wat het wordt :P

Wij zullen het enerzijds intiem houden, maar anderzijds mogen er ook veel komen naar de kerk.
Nu nog de ''discussie'' gaan voeren wanneer de kerkdienst zal zijn. Ik zeg na het eten, vriend wilt voor het eten. Oeps :P
Komt goed!

En het is goed om dichtbij jezelf te blijven met plannen en te kijken naar elkaars wensen, dan dat je mee gaat met de ''standaarden/tradities''. Maar is wel lastig.

@yraatje, ja was zeker lief. En ik kan me je dromerij wel voorstellen hoor! En groot gelijk van het trouwjurken passen :D

Spannend Aardbei! Leuk om te horen allemaal, dus de lengte is geen probleem ;)

Wij gaan zeer waarschijnlijk naar Portugal. Ik heb dat een keer geopperd (ruim voor het aanzoek als vakantie idee) en vriend kwam er van de week mee dat het hem wel leuk leek daar na het huwelijk heen te gaan.

Bij ons budget proberen we ook de vakantie te doen. Of het vakantiegeld ;)

Sneazydwarf leuk dat je ook in September gaat trouwen. Ik zou wel gaan beginnen met het zoeken van een fotograaf. September is populair. Tip van mij als fotograaf :)

Ik reageer misschien niet overal op maar ik vind het leuk om te lezen allemaal :lol:
anoniem_264465 wijzigde dit bericht op 05-01-2018 18:53
5.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoe pas ik het tabel op een snelle manier aan, heb hem nu opnieuw ingevuld omdat ik anders allerlei tekens moet invoeren.....
Ja hoor, ik mag in de tabel hoor!

Geen vervelende reden voor mijn thuiszitten hoor. Heb een nieuwe baan en had nog heel veel vakantie uren staan die ik allemaal opgenomen heb. Heerlijk!

Wij doen dus ook alles op 1 lokatie, maar ik schrik wel een beetje van de prijzen Aardbei, ik hoop het toch wel rond de 5000 te houden, excl ringen/kleding dan. Maar bedoel puur de dag, lokatie en eten en drinken etc.

Huwelijksaanzoek: heel simpel, wil je met me trouwen? Ja. En dan iets romantischer dan dat ik het hoer opschrijf. Hij heeft me al heel vaak gevraagd, maar zei ik altijd ‘ja, maar das geen echt aanzoek hoor’.
Wij trouwen in Zeeland, en ben 38
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de huwelijksreis niet in het budget zitten, dat zie ik meer als een aparte vakantie. Omdat we beide geen vast contract hebben kan ik nog niet echt een vakantie plannen, dus die huwelijksreis komt dan in 2019 waarschijnlijk.

De fotograaf vind ik nog het meest lastig om te vinden! In principe ken ik twee mensen in mijn omgeving die goed zijn in fotografie, maar ik ben bang dat ik na de bruiloft dan erg teleurgesteld ben door een mindere kwaliteit foto's. Ik weet ook nog niet of ik foto's ontzettend belangrijk vind (want hoevaak kijk je nog in zo'n album?). Aan de andere kant wil ik ook geen lelijke foto's...
Alle reacties Link kopieren
sneazydwarf schreef:
05-01-2018 18:56
Wij hebben de huwelijksreis niet in het budget zitten, dat zie ik meer als een aparte vakantie. Omdat we beide geen vast contract hebben kan ik nog niet echt een vakantie plannen, dus die huwelijksreis komt dan in 2019 waarschijnlijk.

De fotograaf vind ik nog het meest lastig om te vinden! In principe ken ik twee mensen in mijn omgeving die goed zijn in fotografie, maar ik ben bang dat ik na de bruiloft dan erg teleurgesteld ben door een mindere kwaliteit foto's. Ik weet ook nog niet of ik foto's ontzettend belangrijk vind (want hoevaak kijk je nog in zo'n album?). Aan de andere kant wil ik ook geen lelijke foto's...
Lastig!
Ik zou wel iemand kiezen met ervaring op trouwgebied. Het is echt een vak apart. Ik ben goed genoeg, maar ik zou mezelf niet in huren. Omdat ik de lat voor mezelf al hoog. Wil me niet druk hoeven maken of de fotograaf alles goed heeft.
Ik begrijp je afwegingen. Succes met kiezen!
Alle reacties Link kopieren
Perzina schreef:
05-01-2018 18:54
Ja hoor, ik mag in de tabel hoor!

Geen vervelende reden voor mijn thuiszitten hoor. Heb een nieuwe baan en had nog heel veel vakantie uren staan die ik allemaal opgenomen heb. Heerlijk!

Wij doen dus ook alles op 1 lokatie, maar ik schrik wel een beetje van de prijzen Aardbei, ik hoop het toch wel rond de 5000 te houden, excl ringen/kleding dan. Maar bedoel puur de dag, lokatie en eten en drinken etc.

Huwelijksaanzoek: heel simpel, wil je met me trouwen? Ja. En dan iets romantischer dan dat ik het hoer opschrijf. Hij heeft me al heel vaak gevraagd, maar zei ik altijd ‘ja, maar das geen echt aanzoek hoor’.
Wat fijn dat je zo lang vrij kon zijn! Succes bij je nieuwe baan!

Ja, locaties zijn een duur grapje!
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn ook steeds meer aan het overleggen wat we nu willen.
Of gewoon geregisseerd partnerschap, met alleen even een krabbel. Of echt trouwen.
Beide houden we wel van een feestje, maar houden allebei niet van in de belangstelling staan. Ik hoef tijdens de plechtigheid geen heel levensverhaal over ons te horen.

We zaten nu een beetje te denken:
's middags: krabbel zetten met 2/4 getuigen erbij
Daarna borrelen.
's avonds: Diner met vrienden en familie.
Daarna: feestje vieren met vrienden/familie/collega's

Maar nog maar eens goed over nadenken.
Ik zal het topic in de gaten houden voor de nodige inspiratie :)
Alle reacties Link kopieren
Aardbei_86 schreef:
05-01-2018 17:07
Precies dit. Je moet doen waar jij je prettig bij voelt. Vrienden van ons zeiden pasgeleden dat ze het gewoon bij hen in de tuin zouden willen trouwen. Eten wordt een soort van American part'; ipv een cadeau nemen mensen wat te eten mee voor op buffet. Zelf lekker muziek aan. Helemaal prima.

Wat ik vaak wel gevaarlijk vind aan zo'n uitspraak is dat er ook van die bridezilla's zijn die het graag willen zoals zij het zich voorgesteld hadden en iedereen moet zich daarop aanpassen. bv dresscode gala pink ofzo en dat je dan een dure nieuwe roze jurk moet kopen terwijl je een hekel aan hebt aan jurken en de kleur roze. Dat vind ik dan weer niet ok. Maar ik snap dat je dat niet bedoelde.
Nee joh, geen Bridezilla praktijken.
Bedoel meer van: als een megabruiloft met allerlei toeters en bellen je ding is moet je dat gewoon doen. En als je meer bent van achterop de fiets naar het stadhuis met twee wildvreemde getuigen is dat ook gewoon goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven