Ik was niet leuk genoeg voor hem

06-01-2018 15:31 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb drie a vier maanden gedate met een man die dacht dat ik het was (althans dat zei hij de eerste weken).
Andere vrouwen (die hij had gedate) hadden niets op mij. En ja, hij had diverse types dames gedate (ook 'poppetjes', maar die waren heel onzeker volgens hem). Ik voelde me al bij deze uitspraak niet gevleid. Eigenlijk een 'first red flag.'
Een oude vriendin van hem had eens gezegd dat het voor hem eigenlijk nooit goed genoeg is en dat had hem geraakt. Hij gaf aan vaak voor vrouwen te gaan die niet alles (volgens zijn plaatje hadden) en dat het daardoor vaak mis ging. Nu ik dit opschrijf klinkt het nogal narcistisch in mijn oren, maar dat drong toen niet tot mij door.

Ik had wel vrij snel het gevoel/ de angst niet te kunnen 'voldoen' en heb dit ook naar hem uitgesproken. Dit werd afgedaan als nonsens.
Vrij snel hierna kwamen de opmerkingen over mijn kleding, verpakt als een soort advies (je kunt beter dit dragen). Ook make-up werd onder de loep genomen. Opmaken vond hij mooi, maar ik moest het niet doen als ik het niet helemaal perfect kon (dan stond naturel me mooier). Af en toe had ik ook het idee dat er kritiek tussen de regels door werd gegeven. Dit afgewisseld met complimentjes. Hij bracht het allemaal zo subtiel. Was ik gewoon te gevoelig? Had ik liever gehad dat een man mij vooral in het begin op zou hemelen?
Niet alleen op mijn looks kwamen opmerkingen, ook op mijn persoonlijkheid. Ik moest meer open zijn. Hij vertelde mij hoe ik in een situatie had moeten reageren of welk grapje ik had moeten maken van een situatie. Ik voelde me eigenlijk niet leuk genoeg, met name toen hij me vertelde dat ik mezelf niet laat zien en anderen vrouwen dit wil doen.
Ook leek het dat de dingen die we ondernamen nooit leuk genoeg waren (Dat had hij al eens gedaan en was niet bijzonder of hij kreeg er geen bijzonder gevoel bij).
Dit alles wisselde zich af met positieve momenten, maar ook met aantrekken/afstoten.

Ik heb er een punt achter gezet. Dat was oké want hij voelde het niet helemaal voor mij. Hij wilde TE graag een relatie.

Ergens weet ik dat het geen normaal gedrag is, maar ergens ook niet. Ik loop afwisselend met de gedachten: 'Fuck you!' en 'Wat had ik anders kunnen doen/ hoe had hij me wel leuk kunnen vinden'? Misschien heb ik laten 'mindfucken' zoals ze dat zo mooi zeggen.
Ik vind het in ieder geval heel moeilijk om dit los te laten, terwijl hij inmiddels alweer verder aan het daten is.
Zou hij tegen haar anders zijn?
Alle reacties Link kopieren
Wat goed dat je er een punt hebt achtergezet. :cheer2:

Je hebt jezelf niets te verwijten. Je hebt de juiste beslissing gemaakt. Die man is gewoon niet zo leuk en daar moet je geen relatie mee willen. Goed gedaan!
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een hele rare kerel eerlijk gezegd, goed dat je er een punt achter hebt gezet. Geef jezelf de tijd om het los te laten.

Of hij dat tegen een ander leuker doet zou niet uit moeten maken, al snap ik dat je hierdoor onzeker bent geworden. Maar hij is echt niet helemaal wijs hoor! Je kan veel beter krijgen!
Alle reacties Link kopieren
Ja, Je hebt je laten mindfucken..Hij is waarschijnlijk zelf onzeker en compenseert dat door voortdurend (indirecte) kritiek te leveren op de ander. Je hebt er goed aan gedaan om er een punt achter te zetten. geloof me, HIJ is degene die niet leuk genoeg is.
Zie de breuk als het 1e cadeau wat je jezelf hebt gedaan in 2018.
Bij de juiste partner hoef je jezelf echt niet aan te passen. Hij gaat jou vertellen hoe je moet reageren? Rot op.
Dat het uit is, raakt je en dat is logisch. :hug: Alleen denk ik dat je in dit geval heel erg blij mag zijn dat je de relatie beëindigd heb. Het slimste dat je kon doen, aangezien hij je niet accepteerde en ook in de toekomst niet zou hebben geaccepteerd zoals je bent. Een relatie is nooit een reden om te veranderen in een ander en jezelf zoveel geweld aan te doen.
Alle reacties Link kopieren
Honingdropje2 schreef:
06-01-2018 15:38
Ja, Je hebt je laten mindfucken..Hij is waarschijnlijk zelf onzeker en compenseert dat door voortdurend (indirecte) kritiek te leveren op de ander. Je hebt er goed aan gedaan om er een punt achter te zetten. geloof me, HIJ is degene die niet leuk genoeg is.
Dit trouwens ook. Iemand die een ander omlaag haalt, doet dat doorgaans om zich beter te voelen over zichzelf :lightbulb: Zijn gedrag zegt dus helemaal niks over hoe leuk/slim/goed jij bent hoor to!
Alle reacties Link kopieren
Zie het anders: Hij was niet leuk genoeg voor jou.
Uithuilen, diep in en uitademen en blij zijn met jezelf
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Nu ik dit opschrijf klinkt het nogal narcistisch in mijn oren, maar dat drong toen niet tot mij door.

Ik denk dat je het woord 'perfectionistisch' zocht.

En verder klinkt het als een zeiksnor 1e klas. Good riddance.
Alle reacties Link kopieren
Wdes blij dat je snel bij zinnen gekomen ben. Il heb 14 jr een relatie gehad met zo'n vent en we hebben samen een dochtertje.
Hij is (terwijl we nog noodgedwongen onder 1 dak wonen) al weer redelijk wanhopig opzoem naar n nieuwe relatie. En eigenlijk heb ik medelijden met de vrouw die daar in gaat trappen. Ik denk namelijk niet dat hij veranderd.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een verschrikkelijk type, goed van je dat je er een punt achter gezet hebt. Als je met zo'n figuur een lange(re) relatie hebt kun je daar veel last van krijgen, geloof me.
:cheer:
Heel goed gedaan. Andere invalshoek: de titel van je topic zou beter zijn “ Ik kwam gelukkig op tijd bij zinnen”.

Niet goed genoeg bestaat niet. Te kritisch vanuit iemands eigen perfectionisme en onzekerheid wel (en ik heb het nu over jouw ex).

Natuurlijk mis je iemand ook. Maar houd jezelf maar voor: op de lange duur mis je hier niets aan, sterker nog, je weet juist heel goed wat je niet prettig vindt en kan daar alleen maar alert op zijn de volgende keer.
anoniem_356413 wijzigde dit bericht op 06-01-2018 16:33
0.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zoals iedereen hier al zegt: goed gedaan meis!

Natuurlijk kan zoiets pijn doen, maar het punt is waarschijnlijk; hij heeft jou het gevoel gegeven dat je niet goed genoeg was, door zichzelf steeds boven jou te plaatsen je te bekritiseren, en DAT voel je nu vooral! Dan kan je in een' had ik maar leuker gedaan' gedachte schieten. Maar hij deed aan vorm van manipulatie en conditionering: hij heeft bij jou heel subtiel maar herhaaldelijk het beeld opgeroepen dat hij beter is, dat duurt even voordat je dat beeld uit je systeem hebt.

Maar je mag jezelf feliciteren dat je er op tijd achter bent gekomen!
winkje87 wijzigde dit bericht op 06-01-2018 16:34
7.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat ik frappant vind is dat het vooral eenrichtingsverkeer is. Hij vindt dat jij zus of zo moet zijn/doen. En jij die überhaupt overweegt of je daaraan kunt voldoen.
Hij denkt niet aan zichzelf dat hij zus of zo zou moeten reageren, om zichzelf beter te maken. Of dat hij twijfelt of hij degene is die wel een 'perfecte' vrouw verdient, of hij wel aan haar criterium kan voldoen. Nee, dat vraagt hij zich niet af. Geen enkele zelfreflectie.

Overigens denk ik dat geen enkele vrouw aan zijn ideaalbeeld kan voldoen. Hij heeft dit beeld zelf gecreëerd. Hij zal waarschijnlijk wel eindigen met een pop uit een computerprogramma, die hij precies kan kneden zoals hij wil.

Tel je zegeningen, TO, en bezie deze droeftoeter voor wat hij is.
Alle reacties Link kopieren
foeksia72 schreef:
06-01-2018 16:33
Wat ik frappant vind is dat het vooral eenrichtingsverkeer is. Hij vindt dat jij zus of zo moet zijn/doen. En jij die überhaupt overweegt of je daaraan kunt voldoen.
Hij denkt niet aan zichzelf dat hij zus of zo zou moeten reageren, om zichzelf beter te maken. Of dat hij twijfelt of hij degene is die wel een 'perfecte' vrouw verdient, of hij wel aan haar criterium kan voldoen. Nee, dat vraagt hij zich niet af. Geen enkele zelfreflectie.

Overigens denk ik dat geen enkele vrouw aan zijn ideaalbeeld kan voldoen. Hij heeft dit beeld zelf gecreëerd. Hij zal waarschijnlijk wel eindigen met een pop uit een computerprogramma, die hij precies kan kneden zoals hij wil.

Tel je zegeningen, TO, en bezie deze droeftoeter voor wat hij is.

Het mooie is dat ik hem met zijn uitspraken op bepaalde momenten heb geconfronteerd.
Een aantal reacties:
- verontschuldigen en even later aangeven zich niet geaccepteerd te voelen omdat hij bepaalde uitspraken niet kan doen;
- confronteren met eigen jeugd en mogelijke schade, waarop werd geantwoord (met verdedigende intonatie) 'Met mij is niets aan de hand'.
- verontschuldigen voor pijnlijke uitspraak, een psycholoog bezoek aanvragen en na de eerste keer niet meer gaan onder het motto 'Er is niets mis met mij. Hier moeten mensen met problemen heen, niet ik.'
- Diep zuchten en geïrriteerd reageren.
Alle reacties Link kopieren
Haha wat een eikel! En wat goed dat je er een eind aan heb gemaakt.

Jouw laatste vraag: Gaat hij tegen een andere vrouw anders zijn? Nee natuurlijk niet! Want het ligt bij hem, niet bij de vrouw in kwestie; of jij dat nou bent of iemand anders. Hopelijk doorziet de volgende (en de volgende... en de volgende...) hem ook snel. :bye:
Alle reacties Link kopieren
Wat trok hem in je aan is de 1e vraag die in me op kwam... je kunt je eigen smaak / voorkeur wel aangeven naar elkaar toe maar je geeft zelf de grens aan wat jij wel of niet wil. Lijkt me simpel.
Dat jij je niet fijn en prettig voelde bij hem en zijn subtiele hints en aanwijzing was vast jouw gevoel... luister naar je gevoel en wees wie je wilt zijn.
Wat een hangplant die kerel. Daar ben je mooi vanaf. Wat me wel een beetje zorgen baart is dat je aan jezelf twijfelt. Niet doen hoor ! Het enige waar je op moet letten als je weer zo’n exemplaar treft is dat je meteen de benen neemt, zonder te twijfelen. Maak van deze ervaring een leermoment voor jezelf.
Google eens wat narcisme betekent, TO.
Goed gedaan! Een kerel die zich zo gedraagt en jou aan het twijfelen maakt, kun je beter kwijt dan rijk zijn. Wees blij dat je je niet verder hebt laten manipuleren en het op tijd hebt afgekapt.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd dat je van hem af bent. Nu kan 2018 pas goed beginnen want er zijn werkelijk zoveel leuke en aardige mannen op de wereld. Echt, aan dat exemplaar mis je niks hoor hij had alleen je zelfvertrouwen stukje bij beetje verder afgebroken.
Nogmaals gefeliciteerd. Proost erop!
Ja en?
Hij is niet leuk genoeg voor jou
Alle reacties Link kopieren
Mij lijk je best een leuke vrouw hoor.
Niet geschoten is altijd mis
Joh die vent zoekt geen relatie maar een project, en het liefst inclusief magische make-over voor zijn partner.
Mooi laten lopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven