Gebruikt voelen door man

13-01-2018 21:42 116 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-01-2018 11:06
Reden: OP verwijderd. Passende maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva
99.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Paarsebloem schreef:
13-01-2018 22:44
Goed zo!
:)
Alle reacties Link kopieren
Castor1975 schreef:
13-01-2018 22:48
Je klinkt alsof je goed bezig bent. Wees zuinig op je naïeve ik, dat ben jij, dat siert je, hecht geen waarde aan degene die daar misbruik van maakt. Ik wens je een goede nieuwe vriend toe in de toekomst, maar je moet wel beloven kieskeuriger te zijn.... :cheers:
Ja dat ga ik ook echt aan mezelf beloven. Ik ga geen waarde meer hechten aan mensen die misbruik van mij maken.
Alle reacties Link kopieren
Annemarie, goede plannen en succes met doorzetten. Maar kijk uit met het weghalen van de hele OP. Dat wordt niet gewaardeerd en volgens mij krijg je een ban. Maak de OP dan wat minder herkenbaar en blijf in dit topic schrijven ipv een nieuw topic aan te maken. Zo is het voor mensen makkelijker te reageren/je te steunen. Zet hem op :rose:
Alle reacties Link kopieren
lolly-pop schreef:
13-01-2018 22:45
Stap 1 is uitmaken met deze klaploper. Ik denk dat je eigenwaarde dan elke dag al een beetje stijgt, want met deze gast ga je echt niet gelukkig worden. Stap 2 leer dat je het ook leuk kunt hebben met jezelf, zonder partner. Stap 3 misschien heb je daar een paar sessies met een therapeut voor nodig, zodat jeniet meer in dezelfde valkuil stapt.
Succes!
Ja ik ga opzoek naar een therapeut.
Annemarie555 schreef:
13-01-2018 22:19
Wat ik mezelf echt afvraag nu is hoe het komt dat ik me zo laten behandelen. Ik denk echt dat ik toch ergens een probleem heb, dat ik een gebrek aan zelfrespect heb. Het enige wat ik wil is me geliefd en gewaardeerd voelen.
Hay Annemarie,

Ik herken wat je schrijft..
Eerste wat ik dacht bij je OP was; meid je zit echt in een slachtofferrol. Maar ik vind het knap hoe je die stappen hebt gezet.

Ik heb tijdens mijn therapie heel vaak te horen gekregen, dat niemand je leegte kan opvullen. Alleen jij..
Als kind worden je leegtes opgevuld door omstanders, gebeurd dit niet, ga je bijna altijd op zoek naar die opvulling. Maar alleen jij kan jezelf die liefde geven, die bevestiging, anders zal blijf je afhankelijk van een ander. Als hij een keer niet zo positief is, wordt je meteen onzeker..althans dat is vaak zo.

Maar je hebt de eerste stappen gezet! :yes:
Alle reacties Link kopieren
Wat een kansenparel.

Vind het vooral zielig voor dat kindje, je zal maar zon klaploper van een vader hebben.

To: ik zie al dat je concrete plannen hebt. Heel veel succes meid, je verdient beter.
Wie wat wil die moet wat.
Alle reacties Link kopieren
Annemarie555 schreef:
13-01-2018 22:51
Ja dat ga ik ook echt aan mezelf beloven. Ik ga geen waarde meer hechten aan mensen die misbruik van mij maken.
Goedzo....succes&sterkte....
Alle reacties Link kopieren
Hij moet toch erg grote voordelen hebben anders bleef je niet bij hem en je afwegingen maak je zelf.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik hem uit het huis gezet. Dit ging wel wat moeizaam. Toen ik zei dat ik wilde dat hij wegging, zei hij dat hij weg gaat wanneer hij wil en klapte hij mij hard op mijn arm. Ook hield hij me stevig vast aan mijn andere arm. Toen heeft hij toch besloten om weg te gaan en zei hij iets inde trant van. "Je bent bang dat ik wegga he, eigenlijk ben je er bang voor".

Ik ben blij dat hij weg is.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
14-01-2018 07:30
Hij moet toch erg grote voordelen hebben anders bleef je niet bij hem en je afwegingen maak je zelf.
Die heeft hij niet!
Annemarie555 schreef:
14-01-2018 13:58
Hallo allemaal,

Ik hem uit het huis gezet.

Ik ben blij dat hij weg is.
Heb je hem al zijn spullen meegegeven?
Heeft hij de huissleutels teruggegeven?
Heb je hem geblokkeerd op Facebook?

Heb je je wachtwoorden veranderd?

Check voor de zekerheid je bankrekening en je creditcard.
Er zijn types die nog even een afschrijving doen. (Zelf meegemaakt.)
anoniem_361474 wijzigde dit bericht op 14-01-2018 14:09
4.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
_Isolde_ schreef:
14-01-2018 14:07
Heb je hem al zijn spullen meegegeven?
Heeft hij de huissleutels teruggegeven?
Heb je hem geblokkeerd op Facebook?

Heb je je wachtwoorden veranderd?

Check voor de zekerheid je bankrekening en je creditcard.
Er zijn types die nog even een afschrijving doen. (Zelf meegemaakt.)
Hey hey, ja hij heeft de sleutels terug gegeven en heb verwijderd van social media. Er is gelukkig geen geld afgeschreven van mijn rekening.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie verder tips voor mij hoe ik dit allemaal achter me moet laten en verwerken?

Hoe ik mijn zelfrespect op een hoger peil kan brengen en hoe ik gelukkig kan zijn met mezelf zonder meteen weer in een andere relatie te duiken.
Alle reacties Link kopieren
Goed zo! Ik neem aan dat hij nog een keer langs moet komen om zijn spullen op te halen?

Zorg er dan voor dat een vriendin van je of erbij is of dat jij gewoon niet thuis bent maar die vriendin wel. Just in case hij raar gaat doen.
Alle reacties Link kopieren
Annemarie555 schreef:
14-01-2018 14:34
Hebben jullie verder tips voor mij hoe ik dit allemaal achter me moet laten en verwerken?

Hoe ik mijn zelfrespect op een hoger peil kan brengen en hoe ik gelukkig kan zijn met mezelf zonder meteen weer in een andere relatie te duiken.

Mijn tip is om niet alleen naar zelfrespect te kijken, maar juist ook naar de onderliggende redenen om zo lang in deze relatie te blijven. Op mij komt het over dat je een grote behoefte hebt aan geliefd zijn, meer dan gezond voor je is (aangezien je over al je grenzen heengaat om de kans op geliefd zijn te vergroten). Vaak komt dat vanuit een gemis in de jeugd en als dat in jouw geval ook zo is dan is het zaak om daarmee aan de slag te gaan. Te verwerken en accepteren dat je het gemis van destijds niet terug kunt draaien. Wel kun je leren om van jezelf te gaan houden en zo zelf op gezonde manieren dat gat op te vullen waardoor je je minder afhankelijk kunt maken van anderen.
Wat een goede stap zeg!

Ik bleef te lang bij mijn ex door mijn verlatingsangst. Therapie hielp me goed. Ik leerde waarom ik bleef bij mijn ex. Dit alles had te maken met een leegte die ik op liet vullen door mijn omgeving. Hij was toendertijd de klos.

Zelfliefde is nodig om die leegte op te vullen. Het is een leegte die eigenlijk opgevuld zou moeten zijn in je kindertijd. Genoeg bevestiging dat je mag zijn wie je bent, dat je daar een ander niet nodig voor hebt, dat je jezelf liefdevol behandeld, etc. Ouders die van zichzelf houden en dit voorleven een gezonde relatie als voorbeeld, noem maar op..
Ik verwerkte mijn verleden door de pijnlijke emoties toe te laten. Door deze heling kon ik vastgeroeste patronen losmaken en ruimte maken voor nieuwe gezonde patronen en gedachten.

Voor mij een heele lange reis. Stuk voor stuk blokkades opgeheft via bewustwording. Gedachten aanpakken en mijn programmering veranderen. Je zoekt vaak namelijk partners uit die juist niet goed voor je zijn,omdat dat veilig voelt en je huidige patronen in stand houdt. Maar je wordt steeds sterker waardoor je die patronen niet meer nodig hebt en dan komt je innerlijke kracht te voorschijn. Zoals je bv je ex de deur hebt gewezen. Dat is een behoorlijke stap!

Backpacken zoals genoemd wordt kan ook helpen. Je komt jezelf vaak tegen en je leert op je eigen benen te staan. Lekker losgaan, zonder verplichtingen aan te gaan.
Geleide meditaties hielpen mij loslaten van gedachten die destructief waren.

Ik keek heeeel veel series nadat het uit was. Veel afspreken en weinig eisen aan jezelf stellen. En jezelf veel schouderklopjes geven en zeggen dat je het waard bent om geliefd te zijn en gewaardeerd mag worden om wie je bent.

Oja en ik plakte affirmaties op mijn wc. Door het te lezen (oplezen is nog beter) dringen die gedachtens door in je onderbewustzijn. Stel jij denkt constant; pft ik ben ook gewoon niet leuk!

Schrijf je op; ik ben een waardevol en liefdevol persoon! Ik ben het waard om geliefd te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven