Heb jij ooit al een narcistische psychopaat gedatet?

16-01-2018 23:26 115 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

ik ga hier even mijn verhaal delen, maar ik wil jullie eerst op de hoogte brengen wat de eigenschappen van een narcistische psychopaat zijn.

1. Hij/zij is overdréven charmant. Valt bij iedereen in de smaak.

2. Hij/zij doet in het begin alle moeite om je voor hem/haar te winnen. Je voelt je bijzonder en hebt het gevoel op wolken te leven

3. Hij/zij overlaadt je met aandacht en affectie en doet alle moeite om je te blijven boeien

4. Plots wijzigt zijn/haar gedrag. Hij/zij is plots irrationeel kwaad om een futiliteit. Je begrijpt er niets van en vraagt naar uitleg. Hij/zij laat je weten dat het aan jou ligt. Jij bent het probleem.

5. In die daaropvolgende periode ga je jezelf excuseren voor zaken die niet jouw fout zijn. Op een gegeven moment ga je zelf denken dat je compleet gek wordt.

6. Ieder persoonlijk detail dat je over jezelf vertelde gaat hij/zij gebruiken om aan te tonen dat hij/gelijk heeft.

7. Je gaat meer en meer merken dat hij/zij gedrag uitlokt waarvan hij/zij weet dat het je kwetst. Hij/zij gaat opvallend sms'en of chatten met vroegere ex'en. Ex'en die hij/zij als gestoord omschreef. Enkel om je jaloers te maken en je te doen ontploffen zodat hij/zij nadien kan melden dat je overdrijft.

8. In gezelschap van gemeenschappelijke vrienden negeert hij/zij jou compleet. Waardoor vrienden zich afvragen of je wel een koppel vormt. Je begrijpt er niets van want wanneer jullie alleen zijn, kan hij/zij wel lief zijn.

9. Wanneer jullie een discussie hebben reageert hij/zij altijd heviger op jouw fouten. Jij bent in fout. Het ligt aan jouw karaktereigenschappen...

10. Wanneer de relatie over is en je echt alles van jezelf hebt gegeven blaast die persoon alles dat je kende op waardoor je achterblijft met een gebroken hart, een depressie en een laag zelfbeeld.

Herkent iemand zich hier in? Ik wil graag mijn verhaal vertellen

Groetjes

Vita
Nee, want bij punt 4. had ik hem al gedumpt. Niemand wordt zomaar kwaad op mij!!
Zet de klapstoeltjes maar klaar..
Ik zou naar de huisarts gaan voor een verwijzing om met een professioneel iemand te praten. Ik denk dat je je beter kunt bezighouden met jezelf dan met hem.
Alle reacties Link kopieren
Een diagnose narcist of psychopaat kan alleen door een deskundige worden vastgesteld. Indien niet vastgesteld had je bij punt 4 al moeten stoppen met het daten of de relatie en anders kun je het beste zelf wat therapiesessies pakken.

Waarom wil je jouw dateverhaal kwijt?
Be stronger than your strongest excuse
Alle reacties Link kopieren
Ik herken veel hierin!

Zelf heb ik een scharrel gehad die enorm narcistisch was.
Hij deed alles voor me en gaf enorm veel liefde. Hij beloofde mij de wereld maar telkens "kwam er iets tussen" of begon hij er nooit meer over.

Als ik met hem praatte ging het eigenlijk alleen over hem om vervolgens nooit te vragen hoe het met mij was.
Alle succesSen die hij behaalde werden vol trots gedeeld, maar mijn succes (diploma gehaald) werd de wind in geslagen.

Aan iedereen deelde hij complimenten uit behalve naar mij. Vooral dit heeft mij erg onzeker gemaakt.

Het erge is dat je het in het begin niet doorhebt. Je geeft jezelf de schuld van alles, want zo wordt het je ook verteld. Als je ergens mee zit wist hij het zo te praten alsof het aan mij lag.

Maar op Den duur had ik hem Door. Maar nog was het moeilijk om voor mezelf te kiezen.
Van het concert des levens krijgt niemand een program.
Alle reacties Link kopieren
kippetje29 schreef:
16-01-2018 23:29
Ik zou naar de huisarts gaan voor een verwijzing om met een professioneel iemand te praten. Ik denk dat je je beter kunt bezighouden met jezelf dan met hem.
Zie je wel, het ligt toch aan jezelf. Had ie toch gelijk :proud:
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Ben je zelf narcistisch of gaat dit over je ex?
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Alle reacties Link kopieren
Pluisi schreef:
16-01-2018 23:28
Nee, want bij punt 4. had ik hem al gedumpt. Niemand wordt zomaar kwaad op mij!!
Vind ik nog laat. Ik haak geloof ik al bij 1 af. Ik vind zulke types meestal geen reet aan.
Dit herken ik ook.
Denk vooral aan jezelf en zoek optijd hulp.
Vooral heel veel sterkte, Je komt er doorheen door vooral van jezelf te houden.
Alle reacties Link kopieren
Monique1818 schreef:
16-01-2018 23:41
Dit herken ik ook.
Denk vooral aan jezelf en zoek optijd hulp.
Vooral heel veel sterkte, Je komt er doorheen door vooral van jezelf te houden.
Ik sluit me hierbij aan.
Het is ontzettend moeilijk, maar je weet nu wel dat het niet aan jou ligt.
Van het concert des levens krijgt niemand een program.
Alle reacties Link kopieren
"Herkent iemand zich hier in? Ik wil graag mijn verhaal vertellen"

Ik herken niks hierin, want ik heb er geen ervaring mee. Als je je verhaal wil vertellen, kun je dat anoniem doen op dit forum als je daar behoefte aan hebt.
Alle reacties Link kopieren
Helaas heel herkenbaar...

Zoals al eerder is gezegd, heb je in het begin niks door. Wellicht ook door eigen onzekerheid en hoe fantastisch hij me in het begin deed voelen...dit moest wel ware liefde zijn..

Lang verhaal kort...
Samen twee kinderen gekregen, ondertussen bijna acht jaar uit elkaar. Co-ouderschap, hij een lange nieuwe relatie en ik sinds twee jaar single. De laatste twee jaar wil hij weer mijn leven beheersen, alleen doet hij dat nu via de kinderen..
Wegens herkenbaarheid kan ik niet teveel details schrijven.

TO, ik ben benieuwd naar jouw verhaal
Pluisi schreef:
16-01-2018 23:28
Nee, want bij punt 4. had ik hem al gedumpt. Niemand wordt zomaar kwaad op mij!!
De eerste reactie is ook al meteen dezelfde als de mijne!

Ligt compleet aan jezelf als je het zo ver laat komen.
Alle reacties Link kopieren
Sjaapje schreef:
16-01-2018 23:48
. De laatste twee jaar wil hij weer mijn leven beheersen, alleen doet hij dat nu via de kinderen..
Herkenbaar! Zodra je hem voor zijn gevoel achter je hebt gelaten probeert hij het gewoon weer.
Van het concert des levens krijgt niemand een program.
Diagnoses weet ik niet, maar er waren wel een paar hele nare meneren bij.
Alle reacties Link kopieren
Hadewychh schreef:
16-01-2018 23:51

Ligt compleet aan jezelf als je het zo ver laat komen.
Helaas is het niet zo zwart/wit
Naar de buitenwereld is het de perfecte man/vader... Bovendien in het begin de grootste charmeur.

En nog eens helaas stond ik destijds niet zo sterk in mijn schoenen als nu en heeft het zeven jaar geduurd voor ik durfde vertrekken... En zelfs dat werd en wordt me nog verweten, ik was fout.
Alle reacties Link kopieren
Sjaapje schreef:
17-01-2018 00:03
Helaas is het niet zo zwart/wit
Naar de buitenwereld is het de perfecte man/vader... Bovendien in het begin de grootste charmeur.

En nog eens helaas stond ik destijds niet zo sterk in mijn schoenen als nu en heeft het zeven jaar geduurd voor ik durfde vertrekken... En zelfs dat werd en wordt me nog verweten, ik was fout.
Klopt. Hoe vaak je het ook aan iemand probeert uit te leggen hoe de vork in de steel zit, niemand begrijpt je.
Van het concert des levens krijgt niemand een program.
Alle reacties Link kopieren
Ijskonijn1 schreef:
16-01-2018 23:51
Herkenbaar! Zodra je hem voor zijn gevoel achter je hebt gelaten probeert hij het gewoon weer.
Zo is het inderdaad.. ook al heeft hij een nieuw picture perfect leven..

Ik blijf zowiezo verbonden met hem door de kinderen en dat weet ie....
Elk klein succesje in mijn leven wordt gevolgd door een sabotage aktie van zijn kant
Alle reacties Link kopieren
Sjaapje schreef:
17-01-2018 00:06
Zo is het inderdaad.. ook al heeft hij een nieuw picture perfect leven..

Ik blijf zowiezo verbonden met hem door de kinderen en dat weet ie....
Elk klein succesje in mijn leven wordt gevolgd door een sabotage aktie van zijn kant
Bah, lijkt me ontzettend zwaar! Zolang het je eigenwaarde maar niet naar beneden haalt!!
Van het concert des levens krijgt niemand een program.
Alle reacties Link kopieren
Helaas ook ervaring mee, wat Sjaapje zegt klopt (en ijskonijn ook)... het gaat heel geleidelijk. Wat vervelend Sjaapje dat er bij jou ook kinderen in het spel zijn. En TO ik kan idd alleen maar zeggen: probeer het naast je neer te leggen, achter je te laten en los te laten. Het ligt niet aan jou maar aan hem. De rollen omdraaien zijn ze meesters in...
Maar laat hem je niet meer raken (makkelijk gezegd, lukt mij na 8 jaar ook nog steeds niet helemaal). Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Er zijn verschillende studies die zich bezig houden met psychopathie/sociopathie en narcisme. Er wordt nog verschillend gedacht over wanneer iemand nou een psychopaat is of een narcist. Wat ook nog een moeilijk beantwoorde vraag blijft is wat precies het verschil is tussen een psychopaat en een narcist.

En nu kom jij aan, schudt een hele symptomenlijst uit je mouw en beweerd een date gehad te hebben met een "Narcistische Psychopaat"?

:rofl:
Nee, sorry TO. Alleen met borderline psychopaten.
Het lijkt vooral een handige "diagnose" voor mensen hier die gedumpt zijn en weinig naar hun eigen aandeel in de mislukte relatie willen kijken. Maar vertel verder, TO.
Alle reacties Link kopieren
Hi, jazeker mijn ex is een narcist. Hij was vroeger een bekende profvoetballer. Ik leerde hem kennen op mijn 20ste in 2016. Heb het een jaar volgehouden met ups en downs hij wilde me nooit openbaar claimen. En gebruikte me dus alleen voor de seks. In 2017 kwam ik mijn huidige partner tegen. Sept 2017 voor het laatst gedate , oktober 2017 nieuwe vriend. Maart 2017 samenwonen met nieuwe vriend. Sinds april 2017 heeft die ex lopen stoken in mijn relatie , dat hij me terug wil en dit keer als zijn vrouw en dat hij spijt had blablablabla. Tot bleek dat hij met een andere meid datete. Fikse ruzie gehad en vorige week contact helemaal verbroken. Meteen erna heeft hij haar wel openbaar geclaimed. I wish them luck. Want dom van mij dat ik op een ex inga wetend dat ik een vriend heb! Gelukkig NOOIT meer met hem gedate tijdens Mn huidige relatie , zou mezelf dan echt voor een trein gooien! Lessons learned. Maar goed over het narcistische ja, hij wilde altijd aanbeden worden en ook volledige controle over mij. Echt een hel is dat

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven