Mogelijke date dochter collega, hoe pak ik dit aan?

17-01-2018 21:17 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even kort voorstellen:
Zelf ben ik 25 en werkzaam als ITer bij een internationaal bedrijf.
Als het om vrouwen gaat ben ik wat verlegen, Tinder is voor mij dan ook een zegen. Ik stap niet makkelijk op vrouwen af wanneer ik ga stappen (hearing Nerd somewhere?). Bij Tinder is mijn grootste drempel al overwonnen als ik een match heb. De dates die ik heb gehad zijn dan ook door Tinder tot stand gekomen.

De context van deze vraag:
Voor mijn werk heb ik veel contact met een collega in het buitenland (een vrouw einde 40, ook ITer). Ook in real life hebben we vaak samengewerkt. Ik kan goed met haar vinden en ze heeft een gedegen vakkennis. Deze vestiging is inmiddels vanwege een reorganisatie gesloten. Ze is nu werkzaam op ons hoofdkantoor in Nederland en maakt ze deel uit van mijn team.

Om haar in Nederland te settelen hebben we (collega van HR (man) en ik) haar geholpen met een aantal zaken. In die periode heb ik ook haar dochter leren kennen.
Plat gezegd een lekker ding, maar out of my league.

Vandaag heeft ze als bedankje bij haar thuis voor ons een etentje georganiseerd, waar haar dochter ook bij aanwezig was. Tijdens het etentje waren er momenten dat we (HR collega en ik) alleen met haar aan tafel zaten. Gedurende die momenten zat ze met haar mobiel te spelen en wij hadden onderling een gesprek in het Nederlands.
Misschien was het niet netjes, maar we hadden het ook over haar. Of beter gezegd mijn collega was me een over haar aan het uithoren.
Kern van het verhaal, ja ik zou met haar uitgaan, maar ik maak toch geen kans...

Mijn collega moest eerder gaan en ik was dus nog even met moeder en dochter aan het na borrelen. Op een gegeven moment was ik alleen met haar dochter zegt deze doodleuk (in het Nederlands) "ik ben niet zo oppervlakkig" en krijg ik haar telefoonnummer.
Ik wist tot op dat moment niet dat ze in Nederland heeft gestudeerd.
Ik kon op dat moment wel door de grond zakken.

Inmiddels thuis weet ik even niet wat ik moet doen (vandaar mijn vraag op dit vrouwen forum), bellen? afspreken? hoe vertel ik dit haar moeder?
Alle reacties Link kopieren
Schitterend verhaal, houd ons op de hoogte! Ik zou er voor gaan als ik jou was maar dan moet je je wel over je schaamte heen zetten. Sowieso haar bellen of appen om je excuses te maken want daar heeft ze wel recht op. En dan gelijk uitnodigen om iets te drinken?
Als je niks doet zal er ook niks gebeuren. Stuur haar een appje, wat heb je te verliezen?
Alle reacties Link kopieren
Eerst bellen, want afspreken is lastig zonder bellen! En als je niet durft te bellen, kun je natuurlijk ook een berichtje sturen. Zou mijn voorkeur hebben, want ik krijg vaak een beetje de zenuwen van bellen.
Een appje sturen, zeggen dat je je excuses aanbied dat je over hebt lopen praten waar ze bij was en of ze binnenkort ergens wat wil drinken.

Ze had je nummer niet gegeven als ze geen interesse had. :flirting:
Tsja. Laat het maar een les zijn dat je nooit meer zo asociaal doet.

Ze heeft het gelukkig (voor zover ik kan lezen?) met humor opgepakt, dus dat zou ik zelf ook doen. Ik zou als contact eenmaal gelegd is wel je excuses aanbieden.
Cootjecatootje schreef:
17-01-2018 21:21
Schitterend verhaal, houd ons op de hoogte! Ik zou er voor gaan als ik jou was maar dan moet je je wel over je schaamte heen zetten. Sowieso haar bellen of appen om je excuses te maken want daar heeft ze wel recht op. En dan gelijk uitnodigen om iets te drinken?
Dit.
Alle reacties Link kopieren
KeaAlpine schreef:
17-01-2018 21:25
Tsja. Laat het maar een les zijn dat je nooit meer zo asociaal doet.

Ze heeft het gelukkig (voor zover ik kan lezen?) met humor opgepakt, dus dat zou ik zelf ook doen. Ik zou als contact eenmaal gelegd is wel je excuses aanbieden.
Ja, even sorry zeggen is wel netjes. Maar ik zou er niet een al te groot ding van maken, hoor. Doet zijzelf tenslotte ook niet!
Als ze je op deze manier je nummer geeft heb je niet zoveel te vrezen. Mooi verhaal en ga ervoor!
Alle reacties Link kopieren
Leuk verhaal, ga ervoor! Zij heeft echt interesse , anders zou zij niet haar telnr op deze manier gegeven hebben!
Alle reacties Link kopieren
Bied je excuses aan en een etentje om het goed te maken.
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk verhaal! Zij heeft blijkbaar interesse, anders kreeg je haar nummer niet, dus nodig haar uit om een keer op date te gaan :). En houd ons op de hoogte!
Alle reacties Link kopieren
KeaAlpine schreef:
17-01-2018 21:25
Tsja. Laat het maar een les zijn dat je nooit meer zo asociaal doet.

Ze heeft het gelukkig (voor zover ik kan lezen?) met humor opgepakt, dus dat zou ik zelf ook doen. Ik zou als contact eenmaal gelegd is wel je excuses aanbieden.
Voor haar was het inderdaad wel grappig.
Voor mij niet, ik Heb me lesje wel geleerd... :facepalm:
Excuses heb ik op dat moment gelijk al gemaakt.

Ik realiseer me ook wel dat ik het nummer niet voor niets heb gekregen, maar: factor moeder/collega.
Ze is samen met haar naar Nederland verhuisd, woont nu nog bij haar in...

Zouden jullie het op prijs stellen dat jullie mannelijke collega's en jullie dochters daten?
Pfff Tom, je kunt ook problemen maken die er niet zijn. Live a little.
Tenzij die dochter 14 is natuurlijk :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Als ik een goede dunk heb van de collega, zou ik het prima vinden als mijn dochter met hem op date gaat. En als hij haar verdriet doet, ben ik er tenminste dicht bij om hem de oren te wassen. Dat is wel jouw risico.
Alle reacties Link kopieren
Tsja wordt het niks dan wordt het misschien ongemakkelijk werken straks. Waarom niet gewoon eerst even lekker losbandig daten zonder moeders hiervan op de hoogte te brengen?
Tom92 schreef:
17-01-2018 21:17

Plat gezegd een lekker ding, maar out of my league.
Hoezo?
Alle reacties Link kopieren
zeeuwsmeisje1981 schreef:
17-01-2018 22:17
Pfff Tom, je kunt ook problemen maken die er niet zijn. Live a little.
Er is maar één maar, ik werk wel fulltime met haar moeder samen.
Sarcastisch: "How was your weekend? Fine, I screwed your daughter and how was yours?" O_O :wtf: :furious:
Op dat punt is daten via Tinder is dan veel makkelijker...
zeeuwsmeisje1981 schreef:
17-01-2018 22:18
Tenzij die dochter 14 is natuurlijk :mrgreen:
Edit: Zouden jullie het op prijs stellen dat jullie mannelijke collega's en jullie dochters daten wanneer ze ongeveer dezelfde leeftijd hebben?
Dit is te leuk, tuurlijk afspraak maken, je hebt niets te verliezen!

Berichtje sturen, en dan maar kijken hoe het verder gaat.

En, nee jij gaat je collega helemaal nog niet inlichten, dat is echt iets voor de dochter in dit geval en komt echt pas veel later.
Ik snap dat het ongemakkelijk kan zijn maar het hoeft niet als jij gewoon een leuke en sympathieke jongen bent die de dochter blij maakt.
Maar je bent wel optimistisch zo te lezen, stuur nou eerst maar dat berichtje. ;-)
Alle reacties Link kopieren
ouwewijsneus schreef:
17-01-2018 22:28
Hoezo?
Zonder zelf oppervlakkig (proberen te) zijn ziet ze er zeer goed uit en ik schat mijn kansen in...
Alleen achteraf moet ik deze dus hoger inschatten.
Alle reacties Link kopieren
Hahahaha eens met de anderen, en een onbeschaamde tvp :-)
Alle reacties Link kopieren
Als je het ongemakkelijk vindt om niks te zeggen, kun je misschien je collega informeren dat jullie die avond nummers hebben uitgewisseld, en dat het je leuk lijkt haar een beetje rond te leiden en aan mensen voor te stellen.
Houd het luchtig.
Tom92 schreef:
17-01-2018 22:34
Zonder zelf oppervlakkig (proberen te) zijn ziet ze er zeer goed uit en ik schat mijn kansen in...
Alleen achteraf moet ik deze dus hoger inschatten.
Je moet eerst eens iets doen aan je zelfbeeld. Hoe vaak ik niet een koppel hand in hand zie lopen waarvan ik vroeger dacht is de man (of de vrouw) blind? Wat een verschil tussen knap en lelijk, maar dat gaat dus om de buitenkant, innerlijk is er een match!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven