Tegen je ouders zeggen dat je een date hebt

18-01-2018 23:27 14 berichten
Als je als volwassene thuis woont bij je ouders, zeg je dan tegen je ouders/moeder (als je daar een goede band mee hebt) dat je naar een date gaat of helemaal niet?

Ik moest daar opeens aan denken.

Hoewel ik het in mijn tienerjaren altijd met mijn moeder besprak (gek genoeg vrijwillig en zonder dwang, vond het wel gezellig) zou ik daar terughoudend in zijn maar ik weet niet waarom. Wij zeggen thuis gewoon waar we heen gaan als we weggaan (winkel, drankje doen oid) en het zou raar voelen om nu geheimzinnig te doen of zelfs te liegen. Maar toch is het ook weer raar om dat zo te melden, beetje genant ofzo.

Woon nu tijdelijk bij mijn moeder namelijk omdat ik hiervoor 1,5 jaar in het buitenland heb gewoond en over een paar maanden weer naar een ander land verkas, en dit voor mij nu even de handigste optie is :D Ben met 17 jaar uit huis gegaan en het thuis wonen een beetje ontwend.
Alle reacties Link kopieren
Hangt er ook beetje vanaf waar je die date van kent. Als het een onbekend iemand via internet is, zou ik het wel zeggen. Dan weten ze tenminste waar/met wie je bent. Voor het geval dat... Je hoort zo vaak rare verhalen tegenwoordig.
Als je een goede band met je ouders hebt zou je zelfs nog kunnen afspreken dat ze je halverwege nog een keer (onopvallend) bellen. Als die date dan niks is, heb je mooi reden om vroegtijdig weg te gaan.
Ik hoop dat dit allemaal niet nodig is en dat je een leuke date hebt!
Als je verder relaxte ouders hebt zou ik het geloof ik gewoon zeggen. Is toch niet gek als je vrijgezel bent? Of denk je dat het dan een dingetje wordt? Dat je erna precies kan gaan uitleggen hoe het ging en of het een succes was?
Als tiener moest ik het wel zeggen anders kwam ik de deur niet uit, of ik moest liegen. Mijn vader wilde dan ook nog die jongens ontmoeten als ze me ophaalden of thuis brachten. Vast goed bedoeld, maar nogal benauwend en controlerend.
Nu vertel ik ze bijna niets meer, alleen de koetjes en kalfjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet waarom je hier geheimzinnig over moet doen...
Gaan je ouders zich ermee bemoeien?
Alle reacties Link kopieren
Ik zei het altijd, juist toen ik volwassen was. Ik legde ook altijd een briefje neer op mijn kamer met alle gegevens die ik van mijn date had, ook toen ik niet thuis woonde. Puur voor als ik kwijt zou raken. Dochter van een politieagent, dan krijg je zulke tics :rofl:

Mijn ouders wisten overigens niets van die briefjes. Pas toen ik mijn huidige man al lang kende kwam mijn moeder daar achter.
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
OpenHaardVuur schreef:
19-01-2018 00:22
Ik zei het altijd, juist toen ik volwassen was. Ik legde ook altijd een briefje neer op mijn kamer met alle gegevens die ik van mijn date had, ook toen ik niet thuis woonde. Puur voor als ik kwijt zou raken. Dochter van een politieagent, dan krijg je zulke tics :rofl:

Mijn ouders wisten overigens niets van die briefjes. Pas toen ik mijn huidige man al lang kende kwam mijn moeder daar achter.
Waren dat dan blind dates? Ik had alleen dates met jongens die ik van werk, school of via vrienden kende, dus twijfelde er niet aan dat ik heelhuids thuis zou komen.
MinkeDeWit schreef:
18-01-2018 23:57
Als tiener moest ik het wel zeggen anders kwam ik de deur niet uit, of ik moest liegen. Mijn vader wilde dan ook nog die jongens ontmoeten als ze me ophaalden of thuis brachten. Vast goed bedoeld, maar nogal benauwend en controlerend.
Nu vertel ik ze bijna niets meer, alleen de koetjes en kalfjes.
Oh bij mij ook. Maar ik loog gewoon dat ik naar een vriendin ging :mrgreen:

Vanaf een jaar of 16-17 lieten ze me daarom wat vrijer, want ze wisten dat ik toch wel deed wat ik wilde. Juist daardoor werd ik heel open naar mijn ouders en dat heeft de band echt goed gedaan.

TO: Het ligt aan de leeftijd en het soort date. Is het een tinderdate met het oog op scharrelen, zou ik niets vertellen. Is het serieus bedoeld, zou ik na een date of 2 vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Ga je een drankje doen met je date? Dan kan je alsnog zeggen dat je een drankje gaat doen:)

Het is aan jou om te vertellen of niet, mag je natuurlijk helemaal zelf weten.
Alle reacties Link kopieren
Ja waarom niet vertellen? Is toch leuk als je enthousiast bent.
Alle reacties Link kopieren
Ik vertelde het zelfs toen ik niet meer thuis woonde aan mijn moeder. Die vond dat juist leuk!
Ik woon al ruim 15 jaar niet meer thuis en nu ik weer single ben vertel ik het haar nog steeds. Is toch leuk?
Moeders leeft helemaal mee met mijn date soap.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga wat drinken volstaat ook toch?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik zou het wel gewoon zeggen. Als je een leuke moeder hebt dan. Die heb ik niet. Maar vertelde het wel aan mijn vader. Ook toen ik niet meer thuis woonde. Vond ik zelf leuk. Hij soms niet. Hahaha Voor mijn vader is het een raadsel hoe ik 2 keer zwanger kon worden. Zijn dochters hebben heus geen seks.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven