Is dit raar?

19-01-2018 10:48 94 berichten
We hebben in de familie een sterfgeval. Ik heb de overledene (aangetrouwd) een aantal keren ontmoet op een verjaardag maar verder ken ik haar niet. Haar echtgenoot is een familielid bij wie ik door omstandigheden liever uit de buurt blijf. Ik schud zijn hand als dat nodig is en beantwoord evt vragen maar verder hoef ik niets met hem. Desondanks vind ik het natuurljk heel triest voor hem dat dit zo onverwacht is gebeurd.
Volgende week is de uitvaart en het ziet ernaar uit dat ik een aantal andere familieleden moet brengen, is aan de andere kant van het land. Ik wilde alleen als chauffeur gaan, en dan niet naar binnen maar volgens mijn dochter is dat 'heel raar, en maak ik dan een statement'. Ik vind het zelf raarder om in mijn situatie naar de uitvaart te gaan, maar misschien kan dat juist wel als steun aan mijn ouders.
Wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me er voor het moment overheen zetten en de man condoleren.
(wijze dochter!)
Door welke omstandigheden blijf je liever uit de buurt van de echtgenoot?
Eens met je dochter.
Alle reacties Link kopieren
ja ik vind het wel beetje raar dat je wel familie er heen wilt brengen maar niet zelf naar binnen gaat,
wat vinden jou ouders ervan ?
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Ik zou niet gaan en ook niet als chauffeur dienen, omdat door niet naar binnen te gaan je inderdaad de indruk kan wekken een statement te willen maken en dat lijkt me ongepast en pijnlijk voor de familie in zo'n situatie.
Ik denk dat je dochter wel een beetje gelijk heeft, hoewel ik je reactie wel snap.
Gewoon even tanden op elkaar en formeel beleefd doen.
Alle reacties Link kopieren
Je maakt wel een statement als je niet naar binnen gaat. Dat ben ik met je dochter eens.
Als je dat niet zo bedoelt, zou ik gewoon de dienst bijwonen als je er toch bent.
Je gaat in de auto wachten of intussen shoppen?
Ja, dat is raar.
Je hebt inderdaad een wijze dochter.
Alle reacties Link kopieren
Op zo'n moment zet je je eigen 'grieven' aan de kant vind ik en ben je er als steuntje voor de rouwende. Ik zou naar de uitvaart gaan en op de achtergrond blijven. Ik vind dus dat je dochter gelijk heeft: Door er wel te zijn en niet 'binnen' te gaan maak je een statement. 'Mien heeft Truus en Jan gebracht maar ze heeft 'ruzie' met Piet'.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Of je dient als chauffeur en gaat zelf ook naar binnen. Of je gaat niet en ze zoeken iemand anders die rijdt. Blijven zitten in de auto is heel raar.
Alle reacties Link kopieren
Als je niet pontificaal naast de auto gaat staan wachten is het toch prima als je alleen chauffeert? Ik zou de familie afzetten en ergens anders gaan wachten, ipv op het parkeerterrein van de begraafplaats/ crematorium.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik volg jouw dochter. Door enkel taxi te spelen ga je zeer publiek tonen dat je iemand ontwijkt.

Dus oftewel ga je gewoon ook of je blijft thuis.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het ook eens met je dochter.
Als je toch rijdt, dan ook naar binnen gaan.
Ja, dat is heel raar! En ik snap eerlijk gezegd niet dat je dochter dat wel kunt bedenken maar jij niet. Een overlijden is geen tijd om een statement te gaan maken. Zeker niet als je normaal gesproken wel zijn hand schudt en vragen beantwoordt als dat zo voorkomt.
blijfgewoonbianca schreef:
19-01-2018 10:54
Als je niet pontificaal naast de auto gaat staan wachten is het toch prima als je alleen chauffeert? Ik zou de familie afzetten en ergens anders gaan wachten, ipv op het parkeerterrein van de begraafplaats/ crematorium.
Je denkt niet dat mensen weten wie de familie gechaufeurd heeft? Dan moet je de familieleden die gebracht worden ook opdragen niks te zeggen en kun je ze ook niet met goed fatsoen voor de deur afzetten en ophalen.
Fragolisa schreef:
19-01-2018 10:50
Door welke omstandigheden blijf je liever uit de buurt van de echtgenoot?
Hij heeft de neiging ongepast te reageren op vrouwen.
Ja dat is erg raar. Gewoon condoleren, klaar. Beetje fatsoen is niks mis mee.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Vintage schreef:
19-01-2018 10:57
Je denkt niet dat mensen weten wie de familie gechaufeurd heeft? Dan moet je de familieleden die gebracht worden ook opdragen niks te zeggen en kun je ze ook niet met goed fatsoen voor de deur afzetten en ophalen.
Dus als je een hekel hebt aan Piet mag je Jan, Klaas en Kees nooit naar Piet brengen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
19-01-2018 10:57
Hij heeft de neiging ongepast te reageren op vrouwen.
kom, stel je niet aan!
Ga gewoon
Je kunt niet alleen gaan condoleren bij mensen die 100% scoren op jouw maatlat
Alle reacties Link kopieren
Nijn5 schreef:
19-01-2018 10:52
Ik denk dat je dochter wel een beetje gelijk heeft, hoewel ik je reactie wel snap.
Gewoon even tanden op elkaar en formeel beleefd doen.
Dit.
Wijlen mijn vader zei; Soms moet je je principes en jezelf overstijgen. Dit is een van die gevallen vind ik
Alle reacties Link kopieren
Normaal gesproken vinden de forummers van Viva het héél gek als je naar een uitvaart gaat zonder dat je een kaart hebt gehad.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
je maakt wel een statement als je buiten blijft wachten. dan had je beter tegen familie kunnen zeggen dat je niet gaat en dus niet kan halen/brengen. maar daar is het nu een beetje te laat voor. ik zou in zo'n situatie mee gaan om steun aan je familie te bieden. maar ik weet natuurlijk niet wat hieraan vooraf is gegaan. waardoor je niet naar binnen wilt gaan. de keuze is uiteindelijk aan jou.
blijfgewoonbianca schreef:
19-01-2018 10:59
Dus als je een hekel hebt aan Piet mag je Jan, Klaas en Kees nooit naar Piet brengen?
In het geval van een begrafenis moet er wel een hele grondige hekel aan Piet zijn om dat een beetje te kunnen verantwoorden. Zeker als je hem in het dagelijks leven ook gewoon tegenkomt en zelfs een hand geeft en praat. Nogmaals, statements tijdens/rondom begrafenissen vind ik zeer ongepast.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven