Vriend wil trouwen, iemand ervaring met islamitisch huwelijk

19-01-2018 13:04 271 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Ladies,
Ik ben nieuw hier op het forum, zag nergens een voorsteltopic, dus maar eventjes tegelijkertijd :hello:

Ik heb nu ongeveer 4 maanden een relatie met een Egyptische man die hier al 3 jaar woont en om alvast even duidelijk te zijn, zijn papieren al helemaal in orde heeft ( incl. Nederlands paspoort). Ik ken de vooroordelen, dus haal ik die maar gelijk eventjes onderuit ;)

We zijn enorm aan elkaar gewaagd en hebben dezelfde normen en waarden over belangrijke dingen in het leven. We geloven beiden in God, hoe meer we over religie spreken, hoe meer we er achter komen dat we precies hetzelfde geloven. Hij stuurt me soms verzen uit de Koran en ik hem soms uit de Bijbel en vinden het beiden interessant om te ervaren hoe klein de verschillen tussen onze religies zijn. Als we daar over beginnen te praten zijn we voor we het door hebben alweer uren verder, maar dat hebben we altijd als we praten hahaha! Een van ons moet dan echt afkappen omdat we anders niet aan slaap toekomen. :hihi:

De laatste week had ik een vreemd gevoel, alsof hij zich terugtrok van me. Ik ben hoog sensitief en had daar veel moeite mee, ondanks dat hij zei dat er niks aan de hand was. Gisteravond hadden we een van onze lange telefoongesprekken en ik heb toen mijn gevoel uitgesproken, dat ik wist dat er iets was veranderd en me daar een beetje zorgen om maakte. Hij stelde me gerust dat er niets aan zijn gevoel voor mij was veranderd, maar dat hij dichter bij God wilde zijn.
Ik begreep niet helemaal wat hij daarmee bedoelde, maar hij heeft me uitgelegd dat hij er moeite mee heeft om een sexuele relatie met me te hebben zonder dat we getrouwd zijn. Dat is niets dat met mij te maken heeft, maar hij voelt zich schuldig nadat we intiem zijn geweest. Hij was bang dat ik hem niet zou begrijpen en we daar ruzie over zouden krijgen, daarom wachtte hij tot het juiste moment om daar over te beginnen.
En ik me maar zorgen maken over eventuele verminderde gevoelens en allerlei andere zorgen.....
En toen was daar ineens een gesprek over trouwen. Hij wil met me trouwen!
Dat zag ik totaal niet aankomen, ook al hebben we eerder gesproken over het huwelijk in onze culturen en religies. Hij weet hoe belangrijk het voor me is om maar 1 keer te trouwen. Hij is eerder getrouwd geweest en gescheiden. Ik had geen idee dat hij daar zo mee bezig was! Hij sprak zelfs over een ring, omdat ik hele kleine handen en vingers heb weet hij niet of hij een ring kan vinden in mijn maat haha.

Hij vroeg me of ik met hem wilde trouwen en ik heb gezegd dat ik deze vraag uiteraard niet via de telefoon ga beantwoorden, al schreeuwde mijn hart keihard van binnen: Natuurlijk wil ik dat, mafkees! Ik kan me mijn toekomst zonder hem simpelweg niet voorstellen. We hebben zo'n speciale connectie, ondanks onze gepassioneerde conflicten begrijpen we elkaar en ondersteunen we elkaar in onze dromen.

Het uitstellen van sexuele dingen vind ik uiteraard lastig, maar dat hij zich achteraf schuldig voelt vind ik veel erger. Sex is voor mij heel belangrijk in een relatie, maar niet als dat een naar gevoel voor een van ons beiden veroorzaakt. De relatie en de liefde zelf zijn veel belangrijker voor mij. We zijn ook geen pubers meer, ik ben 39 en hij is 30. We weten beiden het verschil tussen lust en liefde.

Ik weet zelf niet veel over een islamitisch huwelijk, zijn er ladies hier die daar ervaring mee hebben? Hij heeft me nog niet gevraagd, maar zei wel dat hij iets gaat regelen om het speciaal voor me te maken. T is een echte man die niet bekend is met romantische dingen, dus ik ben reuze benieuwd wat hij gaat verzinnen haha.

Heb al het een en ander op internet gelezen over de islamitische verloving etc, maar zou het fijn vinden om ervaringen van andere vrouwen te horen.

Liefs! -X-!
*Have a heart that never hardens*
Je bent hoogintensief? :hyper: :yes:
Uuuuhhh TO .... heftige ruzies zijn niet normaal hoor, in een relatie. Hoe komt het dat jij dat wel normaal vindt ? Je komt zelfs over alsof je het een aanbeveling of overwinning vindt. Dat is het niet. Wat het wel is is foute boel ! Een relatie moet leuk zijn en fijn en vanzelf gaan. Zeker in het begin. Het is niet goed dat je iets moet bevechten en zeker niet op een heftige manier. Is dit het voorbeeld van relaties dat je ( misschien van kleins af aan ) kent ? Je hebt er geen gezonde kijk op vind ik. Anders zou je een kilometer uit de buurt blijven van zo’n man. En dat jij je zo makkelijk aan een agressieve, terughoudende, manipulatieve man aanpast lijkt me ook niet gezond maar past wel in het bovenstaande patroon. Je bent 39 zeg je ? Je lijkt minstens 20 jaar jonger.
anoniem_353847 wijzigde dit bericht op 19-01-2018 13:54
0.26% gewijzigd
Dahlia74 schreef:
19-01-2018 13:43
Na 3 jaar een paspoort?

Lees beide onderstaande link eens:

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... der-worden
Was zijn eerste huwelijk ook met een in Nederland geboren meisje/vrouw?
Alle reacties Link kopieren
Mijn gevoel zegt dat er hier iets niet klopt. Ik zou heel zeker eerst gaan samenwonen met die man vooraleer te trouwen.

TO, je bent dolverliefd, zou het kunnen dat je alleen zijn positieve kanten ziet nu? (Nou, dat weet ik bijna zeker eigenlijk.)
Life is short. Eat dessert first.
Woonde hij hier met een Nederlandse al 3 jaar onafgebroken samen?
Dan kan het zijn dat hij al een Nederlands paspoort heeft, mits hij geslaagd is voor het inburgeringsexamen.
Weet je zeker dat hij niet nog wettelijk verbonden is aan zijn ex?
Alle reacties Link kopieren
Wat mooi dat je zo verliefd bent geworden TO! Ik zou ook willen aanraden om dingen rustig aan te doen. Een stevig huis bouw je immers baksteen voor baksteen. Je kan wel in een dag een piepschuimen huis neerzetten, maar dat ligt met de eerste storm weer omver.

Mijn zus was ook over haar oren verliefd. Binnen 4 maanden bewust zwanger. Die zit nu thuis met haar kindje en heel flinke depressie. Uitzichtloze situatie. Denk goed na over alles. Geniet ook gewoon van de momenten nu zonder dit soort stappen te nemen. Ik zou ook echt voor je zelf bepalen (en eerlijk) hoe jij een huwelijk voor je ziet en altijd hebt gezien. En niet dat je nu zegt dat je een islamistische bruiloft helemaal ziet zitten alleen omdat hij dat wil. Weet wel zeker dat het ook is wat jij wil! Kan het huwelijk niet een soort mix worden tussen jullie beider geloven? Dat lijkt mij namelijk veel eerlijker.
Nikaah is verboden in Nederland als je niet voor de islamitische wet bent getrouwd. Dat hij als moslim na 4 maanden al met jou wilt trouwen vind ik alleen maar een goed teken. De Nederlandse manier is niet de enige goede manier. En je hoeft geen moslim te zijn voor een islamitisch huwelijk.

Maar goed heftige ruzies in vier maanden tijd klinkt weinig positief vooral omdat jullie beide al volwassen zijn. En je klinkt ook nogal naïef verder.
Alle reacties Link kopieren
Ervaring, ik.

Een paar dingen dit me opvallen uit andere reacties:

1) het is niet zo dat je Shahada moet doen als je Islamitisch trouwt. Het volstaat als je "vrouw van het boek" bent, dus je kunt als belijdend Christen Islamitisch trouwen zonder je te bekeren.

2) het klopt dat het in Nederland verboden is om een religieus huwelijk af te sluiten voor het burgerlijk huwelijk. Daar is echter geen handhaving op, want hoe controleer je dat? Het Islamitisch huwelijk alleen is in ieder geval niet rechtsgeldig, dus geen van de partners kan er rechten of plichten aan ontlenen.

Mijn ervaring(en):
Ik heb in de situatie gezeten waar jij nu in zit. Prille relatie met strenggelovige man, die op een gegeven moment gewetenswroeging kreeg (met name rondom de sex inderdaad). Ik heb serieus nagedacht over een Islamitisch huwelijk en herken heel erg de roze wolk waar jij nu op zweeft. Voordat het tot een huwelijk kwam, namen zijn twijfel en zijn wroeging echter de overhand en hebben we de relatie beëindigd. Ik geloof zelf niet zo in op voorhand alle belangrijke thema's doorspreken, maar dat wilde deze ex wel en zo kwamen we er wel op voorhand achter dat we er niet uit gingen komen. En maar goed ook, blijkt achteraf.

Na deze relatie kreeg ik een relatie met mijn huidige man. Die is op Europese wijze gestart en na 2,5 jaar zijn we Islamitisch getrouwd, omdat hij dat uiteindelijk wel belangrijk vond. Wij zijn niet voor de Nederlandse wet getrouwd, omdat ik dat niet wil(de). We zijn inmiddels 15 jaar samen, dus so far een happy end.
In vier maanden al heftige ruzies, maar gelukkig kwamen jullie er sterker uit?
Wouw de vlinders in die buik vlogen alweer snel weg zeg.
Alle reacties Link kopieren
karin12345 schreef:
19-01-2018 13:52
Was zijn eerste huwelijk ook met een in Nederland geboren meisje/vrouw?
Als je goed opgeleid bent en hier komt werken, is het echt niet onmogelijk om een Nederlandse identiteit te krijgen volgens mij? Daar hoeft toch niet per se voor getrouwd te worden?
Geweldig plan, trouwen na een relatie van 4 maanden, haha.
Alle reacties Link kopieren
Je wilt halsoverkop trouwen met deze man, zodat jullie seks kunnen hebben? Echt?
Als jullie uitsluitend willen trouwen voor de Islam vind ik dat jullie dat moeten doen op het moment dat dat voor jullie beiden goed voelt. Wettelijk/financieel ben je dan namelijk niet aan elkaar verbonden. Dus waarom niet? Ik zou pas over een aantal jaren voor de wet trouwen (of nooit). Veel geluk.
licht-blauw schreef:
19-01-2018 13:56
Als je goed opgeleid bent en hier komt werken, is het echt niet onmogelijk om een Nederlandse identiteit te krijgen volgens mij? Daar hoeft toch niet per se voor getrouwd te worden?
Waarom zou een goed opgeleide en goed verdienende Egyptenaar in hemelsnaam in Nederland willen wonen?
Het islamitische huwelijk is voor de wet waardeloos. Je moet dus zelfs niet scheiden als je er weer onderuit wil want op papier zijn jullie helemaal niet getrouwd.
Wel is het bij wet verboden om zonder wettelijk huwelijk, islamitisch te trouwen. Je vriend trekt zich dus niks aan van de wet, als hij zijn plaatsje in de hemel maar verdient.
Wil jij kinderen? Al eens over nagedacht dat dit moslims MOETEN zijn en zij daar geen beslissingsrecht over krijgen? Zoniet leeft je vriend/man in zonde en het is duidelijk dat hij dat niet wil.
karin12345 schreef:
19-01-2018 14:00
Waarom zou een goed opgeleide en goed verdienende Egyptenaar in hemelsnaam in Nederland willen wonen?


Omdat de politieke situatie hier een stuk stabieler is bijvoorbeeld? En wellicht omdat hij hier een baan aangeboden heeft gekregen?
karin12345 schreef:
19-01-2018 14:00
Waarom zou een goed opgeleide en goed verdienende Egyptenaar in hemelsnaam in Nederland willen wonen?

Waarom zou hij dat niet willen?
Dat er reserveringen zijn vanwege de korte tijd dat we samen zijn is niet zo gek, maar soms weet je het gewoon zeker: op hem heb ik al die jaren gewacht

Nou slotje dan maar en hupsakee, trouwen!
Marana-- schreef:
19-01-2018 14:04
Omdat de politieke situatie hier een stuk stabieler is bijvoorbeeld? En wellicht omdat hij hier een baan aangeboden heeft gekregen?
Zo instabiel is het niet hoor voor iemand die zowel goed opgeleid als goed verdienend is.
Een baan aangeboden? In wat bijvoorbeeld?
Alle reacties Link kopieren
je topic titel viel me al op. Vriend wil trouwen. Vriend wil dit en dat.. dit wordt straks man die nog veel meer te willen heeft ben ik bang.
Dit kan gewoon niet goed gaan.

Ik heb 2 exen en ik kan je zeggen na 4 maanden had ik door de verliefdheid ook wel gezegd dat ik een leven zonder hen niet voor kon stellen. Je weet zoveel nog niet van iemand als je diegene nog maar zo kort kent. Waarom zou je dit overhaast doen? Vanwege de seks? Drogreden, hebben jullie al gehad.

wat zegt je familie hiervan??
Alle reacties Link kopieren
Gedane zaken nemen geen keer, hij is gescheiden en heeft seks met jou gehad, ongehuwd. Sowieso geen voorbeeldige Moslim lijkt me.

Wil hij kinderen? Wat als je geen kinderen kunt krijgen, je bent 39. Je kinderen alleen een islamitische naam geven?

Waarom de haast?
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
Ik begrijp niet dat een vrouw van 39 zo naïef in het leven kan staan. Dat liefde je tijdelijk ontoerekeningsvatbaar maakt, dat gevoel kennen we allemaal wel maar jij maakt het wel heel bont.
Doe eens normaal zeg. Na 4 maanden zit je nog in de datingfase. Je praat alsof je een puber bent. Ik vind het zelfs genant.
Alle reacties Link kopieren
Fizzyhideous schreef:
19-01-2018 14:15
Ik begrijp niet dat een vrouw van 39 zo naïef in het leven kan staan. Dat liefde je tijdelijk ontoerekeningsvatbaar maakt, dat gevoel kennen we allemaal wel maar jij maakt het wel heel bont.
Doe eens normaal zeg. Na 4 maanden zit je nog in de datingfase. Je praat alsof je een puber bent. Ik vind het zelfs genant.

Ja ik dacht ook eerst dat TO een jaar of 20 was of misschien zelfs nog jonger.
Heeft hij schulden of zo, dat ie zo'n haast heeft?
MonicaG schreef:
19-01-2018 14:19
Ja ik dacht ook eerst dat TO een jaar of 20 was of misschien zelfs nog jonger.
Misschien is ze wel helemaal hoteldebotel omdat het de eerste keer is dat een man uberhaupt belangstelling voor haar toont.
En dat niet alleen: hij wil zelfs met haar trouwen!!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven