Vriend wil trouwen, iemand ervaring met islamitisch huwelijk

19-01-2018 13:04 271 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Ladies,
Ik ben nieuw hier op het forum, zag nergens een voorsteltopic, dus maar eventjes tegelijkertijd :hello:

Ik heb nu ongeveer 4 maanden een relatie met een Egyptische man die hier al 3 jaar woont en om alvast even duidelijk te zijn, zijn papieren al helemaal in orde heeft ( incl. Nederlands paspoort). Ik ken de vooroordelen, dus haal ik die maar gelijk eventjes onderuit ;)

We zijn enorm aan elkaar gewaagd en hebben dezelfde normen en waarden over belangrijke dingen in het leven. We geloven beiden in God, hoe meer we over religie spreken, hoe meer we er achter komen dat we precies hetzelfde geloven. Hij stuurt me soms verzen uit de Koran en ik hem soms uit de Bijbel en vinden het beiden interessant om te ervaren hoe klein de verschillen tussen onze religies zijn. Als we daar over beginnen te praten zijn we voor we het door hebben alweer uren verder, maar dat hebben we altijd als we praten hahaha! Een van ons moet dan echt afkappen omdat we anders niet aan slaap toekomen. :hihi:

De laatste week had ik een vreemd gevoel, alsof hij zich terugtrok van me. Ik ben hoog sensitief en had daar veel moeite mee, ondanks dat hij zei dat er niks aan de hand was. Gisteravond hadden we een van onze lange telefoongesprekken en ik heb toen mijn gevoel uitgesproken, dat ik wist dat er iets was veranderd en me daar een beetje zorgen om maakte. Hij stelde me gerust dat er niets aan zijn gevoel voor mij was veranderd, maar dat hij dichter bij God wilde zijn.
Ik begreep niet helemaal wat hij daarmee bedoelde, maar hij heeft me uitgelegd dat hij er moeite mee heeft om een sexuele relatie met me te hebben zonder dat we getrouwd zijn. Dat is niets dat met mij te maken heeft, maar hij voelt zich schuldig nadat we intiem zijn geweest. Hij was bang dat ik hem niet zou begrijpen en we daar ruzie over zouden krijgen, daarom wachtte hij tot het juiste moment om daar over te beginnen.
En ik me maar zorgen maken over eventuele verminderde gevoelens en allerlei andere zorgen.....
En toen was daar ineens een gesprek over trouwen. Hij wil met me trouwen!
Dat zag ik totaal niet aankomen, ook al hebben we eerder gesproken over het huwelijk in onze culturen en religies. Hij weet hoe belangrijk het voor me is om maar 1 keer te trouwen. Hij is eerder getrouwd geweest en gescheiden. Ik had geen idee dat hij daar zo mee bezig was! Hij sprak zelfs over een ring, omdat ik hele kleine handen en vingers heb weet hij niet of hij een ring kan vinden in mijn maat haha.

Hij vroeg me of ik met hem wilde trouwen en ik heb gezegd dat ik deze vraag uiteraard niet via de telefoon ga beantwoorden, al schreeuwde mijn hart keihard van binnen: Natuurlijk wil ik dat, mafkees! Ik kan me mijn toekomst zonder hem simpelweg niet voorstellen. We hebben zo'n speciale connectie, ondanks onze gepassioneerde conflicten begrijpen we elkaar en ondersteunen we elkaar in onze dromen.

Het uitstellen van sexuele dingen vind ik uiteraard lastig, maar dat hij zich achteraf schuldig voelt vind ik veel erger. Sex is voor mij heel belangrijk in een relatie, maar niet als dat een naar gevoel voor een van ons beiden veroorzaakt. De relatie en de liefde zelf zijn veel belangrijker voor mij. We zijn ook geen pubers meer, ik ben 39 en hij is 30. We weten beiden het verschil tussen lust en liefde.

Ik weet zelf niet veel over een islamitisch huwelijk, zijn er ladies hier die daar ervaring mee hebben? Hij heeft me nog niet gevraagd, maar zei wel dat hij iets gaat regelen om het speciaal voor me te maken. T is een echte man die niet bekend is met romantische dingen, dus ik ben reuze benieuwd wat hij gaat verzinnen haha.

Heb al het een en ander op internet gelezen over de islamitische verloving etc, maar zou het fijn vinden om ervaringen van andere vrouwen te horen.

Liefs! -X-!
*Have a heart that never hardens*
Gefeliciteerd..

Ik begrijp iets niet. Jullie geloven allebei in God, maar er komt een islamitische trouwerij?
Alle reacties Link kopieren
:popcorn:
Alle reacties Link kopieren
Zou je niet eerst eens samen gaan wonen en wat langer samen zijn dan al te denken aan trouwen met pas 4 maanden een relatie?
Alle reacties Link kopieren
Na 4 maand een relatie al praten over trouwen?

Vind je zelf niet dat het een beetje hard gaat?

Zo te lezen zit je nog volop op je roze wolk, fijn voor jou, maar imo geen goede basis om het over trouwen te hebben.

Hebben jullie al eens flink ruzie gehad of samen een andere crisissituatie doorgemaakt?
Wat weet je helemaal van hem behalve die geweldige klik tussen jullie?

(Ik zou deze reserves trouwens ook hebben als jouw grote liefde Kees heette.)
Trouwen na 4 mnd relatie, kan niet fout gaan :thumbsup:
Ik zou voorstellen om in de kerk te trouwen.
Alle reacties Link kopieren
O jee. Het heeft zeker weinig zin om je dit overhaaste huwelijk af te raden?
Hij is al getrouwd en gescheiden (jij staat daar al anders in, jij gaat uit van een keer trouwen in je leven).
Hij neemt afstand als hij ergens mee zit in plaats van het met je te bespreken.
Seks voor het huwelijk vindt hij niks, maar hij doet het toch.
Jullie kennen elkaar 4 maanden en hebben alleen ontdekt dat de beide religies dezelfde grondslagen hebben, voor de rest kennen jullie elkaar amper.
Alle reacties Link kopieren
Liefde maakt blind, zoveel is zeker.
Een relatie van 4 maanden, en een leeftijdsverschil van 9 jaar? Bij mij gaan geen alarmbelletjes rinkelen hoor...

Een islamitisch huwelijk? Lijkt mij een prima idee! Het voordeel van zo'n huwelijk is dat je ook weer heel makkelijk kunt scheiden. Als man dan. Oh wacht....
Wow, na 4 maanden al meteen zo in het diepe duiken? En dan ook meteen je eigen geloof aan de kant en op internet dingen gaan opzoeken over een verloving/huwelijk volgens zijn geloof? Ik sluit me aan bij de bedenkingen van de anderen voor mij...
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk ga je niet na 4 maanden al trouwen. Kulreden ook nog een keer. Jullie hadden toch al seks, nou dan. Als hij er zoveel moeite mee heeft stel dan eens voor om het voorlopig niet meer te doen en daarna verder te kijken. Benieuwd hoe hij dan reageert.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Wat een lulverhaal over geloof, trouwen na 4 maanden is idioot, had je dat hele epistel niet voor hoeven typen.
Alle reacties Link kopieren
Phineas schreef:
19-01-2018 13:13
Een relatie van 4 maanden, en een leeftijdsverschil van 9 jaar? Bij mij gaan geen alarmbelletjes rinkelen hoor...

Een islamitisch huwelijk? Lijkt mij een prima idee! Het voordeel van zo'n huwelijk is dat je ook weer heel makkelijk kunt scheiden. Als man dan. Oh wacht....
Leeftijdsverschil van 9 jaar is toch niet zo'n probleem? Zegt de onzekere vrouw met een prille relatie met 12,5 jaar leeftijdsverschil

Heb je niet stiekem rammelende eierstokken TO? Dat je dit wel ziet zitten?
Wil je niet in jouw kerk trouwen?

Afgelopen week was hier nog een topic van iemand die na een jaar trouwde en nu een paar jaar later moest toegeven dat het toch wat te snel was geweest.
Ik snap dat het voor jou voelt alsof je hem heel goed kent, maar het is slechts vier maanden he. Je hebt elkaar nog niet eens in de zomer meegemaakt, geen vakantie samen doorgebracht waarschijnlijk, etc etc.
Alle reacties Link kopieren
Oeh, veel alarmbellen. Vooral dat terugtrekken en dan dit als reden.
Jullie hebben seks gehad, hij voelt zich ineens schuldig en wil na vier (!!) maanden al trouwen. Daarnaast praat hij niet als hij ergens mee zit en moet jij het uit hem trekken wat er scheelt.

Dit is geen leuke man. En jij bent zo verliefd dat je alles weet goed te praten. Totdat de verliefdheid verdwijnt en je de man ziet wie hij is. Helaas zal je dan al getrouwd zijn en heb je twee opties, waarvan er eentje al geen optie is. Scheiden wil je niet, dus je zit dan vast aan een islamitische man (die waarschijnlijk, afgaande op wat jij schrijft, niet heel modern is) in een vervelend huwelijk.

Je stort jezelf in een hoop ellende.
Alle reacties Link kopieren
liekje81 schreef:
19-01-2018 13:09
Zou je niet eerst eens samen gaan wonen en wat langer samen zijn dan al te denken aan trouwen met pas 4 maanden een relatie?
Ja dat kan nou eenmaal niet volgens zijn geloof. Seks voor het huwelijk ook niet, maar ja daar mag je wel een uitzondering op maken, zolang het jou goed uitkomt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Zanahoria schreef:
19-01-2018 13:16
Leeftijdsverschil van 9 jaar is toch niet zo'n probleem? Zegt de onzekere vrouw met een prille relatie met 12,5 jaar leeftijdsverschil

Heb je niet stiekem rammelende eierstokken TO? Dat je dit wel ziet zitten?
Het leeftijdsverschil is in deze niet het probleem. De blinde verliefdheid van een vrouw op een niet al te leuke man is wat er speelt.
Wil die snuiter trouwens voor een christelijke kerk trouwen? Of is alleen een islamitisch huwelijk wat hij wil?

Of zou hij, doe eens gek, alleen een burgerlijk huwelijk zien zitten?
Alle reacties Link kopieren
jullie hebben dezelfde normen en waarden? Behalve die ene norm dan waar jij je moet aanpassen, omdat hij ineens bedacht dat hij die norm ook nog had liggen. (toen het eigenlijk al te laat was en jullie al seks hadden gehad
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Wat iedereen zegt, 4 maanden is wel erg kort. En bovendien zit manlief nu al moeilijk te doen over de belangrijke dingen in een relatie.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Je kunt natuurlijk ook gewoon wachten met seks. Is volgens de bijbel ook helemaal prima, aangezien TO de bijbel zo belangrijk vindt. Eens kijken hoe lang de relatie dan nog duurt.....
Ik heb al 3 versies getypt maar ze dekken allemaal de lading niet.
Hij is 30 Islamitisch, getrouwd geweest en weer gescheiden.
Jullie hebben 4 maanden, dat is 16 weken, een relatie en hij praat je heel goed naar de mond wat betreft geloof.

Je kent hem nog niet. Praat eens over andere zaken die belangrijk zijn in het leven: wie doet de was, waar gaan jullie wonen, hoe doen jullie het werk samen, hebben jullie elkaars familie al ontmoet?

Je klinkt niet als 39. Je klinkt als een bakvis van 16.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven