Geen save the date kaarten

20-01-2018 10:26 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste topic, spannend!

Ik hoop dat jullie me kunnen adviseren... wij trouwen over iets meer dan 4 maanden (begin juni) en alle kaarten zijn al binnen (controllfreak). Nu hebben we geen save the date kaarten omdat het een best informele bruiloft is en -vooral dat- we vonden het zonde van het geld. Nu hebben we op de kaart staan dat iedereen voor 1 april moet laten weten of ze komen ivm catering ed zodat we toch 2-3 weken daarvoor een definitieve lijst hebben (er zijn altijd mensen later...). Wanneer zouden jullie de trouwkaarten posten? Ik zelf neig naar begin maart omdat we dus geen save the date kaarten hebben en vakanties toch nu al gepland worden. We hebben best wat mensen zonder schoolgaande kids dus willen ze wel op tijd informeren... hoor graag jullie mening!

xx Annananas
Is het niet zo dat bijna iedereen de datum al weet?
Ik zou de kaarten zo'n 6 tot 8 weken voor de bruiloft versturen.
''Normaal'' is uitnodigingen 6 tot 8 weken van tevoren.
Je kan natuurlijk mensen alvast een digitale save the date sturen, kost niks alleen wat tijd om iets in elkaar te knutselen.
Alle reacties Link kopieren
Je bruiloft is dus begin juni en mensen moeten voor 1 april laten weten of ze komen? Dat is dus ruim 2 maanden van tevoren. Dat vind ik wel lang, maar kaarten zou ik dan half maart sturen denk ik.
Ik word oud. Save the date kaarten?
Pluisi schreef:
20-01-2018 10:32
Ik word oud. Save the date kaarten?
Dat zat ik mij net af te vragen wat dat was, maar het zal wel aan de leeftijd liggen.
Oke weer wat geleerd voor vandaag.


https://stijlvolletrouwkaarten.nl/save-the-date-tips
Alle reacties Link kopieren
Pluisi schreef:
20-01-2018 10:32
Ik word oud. Save the date kaarten?
een kaart om alvast aan te kondigen dat er een kaart komt. Vind ik tamelijk nutteloos.
Gewoon de kaarten een week of van tevoren sturen, prima, niets mis mee.

Maar goed, ik ben bevooroordeeld, want ik vind Save the date kaarten stom.
Alle reacties Link kopieren
Pluisi schreef:
20-01-2018 10:32
Ik word oud. Save the date kaarten?
Ik had er ook nog nooit van gehoord.

Mensen die je er heeeeeel graag bij wilt hebben weten toch al wel wanneer het is ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Nog nooit van gehoord.
Twee kaarten om een bruiloft aan te kondigen is net iéts te overdreven. ( mijn mening)
Is heel hip hoor, save the date kaarten. Vooral nodig voor de moderne drukke mens die nu al al zijn weekends vol heeft tot 1 mei. Het gros van de mensen zal nog wel kunnen als je ze drie weken van tevoren uitnodigt.
Voor mijn zus deed ik de rsvp’s. Ongeveer 25% heeft gereageerd. Gelukkig was de opkomst een stuk hoger dan dat. Wat wel grappig was, bij die 25% zaten ook ouders en beste vrienden. ‘Goed mam, ik zet je op de lijst’.
Ik heb weleens een jaar van tevoren een save the date email gekregen. Dat was wel wat overdreven, maar mailen is wel makkelijk.

Een jaar later was ik trouwens niet eens meer genodigd, want het was een vage collega en ik werkte daar inmiddels niet meer, haha!
Familie en vrienden, de daggasten, weten toch allang wanneer je trouwt?
De rest alleen op het avondfeest, en als ze dan niet kunnen, jammer.
Wij hadden ook geen 'save the date' kaarten. Vonden we overbodig en onzin. Ook informele bruiloft en we praatten toch met onze vrienden en familie, dus we zeiden het gewoon. Uitnodigingen zou ik sturen wanneer je dat zelf wil. Eerlijk gezegd lijkt me hoe eerder hoe beter, als je dan al alle informatie weet die erop moet. En ik zou vragen of mensen vóór 1 april willen laten weten of ze komen, niet dat ze vóór 1 april moeten laten weten.
anoniem_342341 wijzigde dit bericht op 20-01-2018 10:54
15.82% gewijzigd
Weten de mensen in je omgeving nog niet welke datum het is? Dan zou ik het evt in wat app-groepen plaatsen, als je je echt zorgen maakt dat mensen niet kunnen.
Overigens vind ik een rsvp voor 1 april voor een informele bruiloft ergens in mei erg vroeg. Waarom wil je zo precies het aantal weten? Reken gewoon op 90% van de genodigden, klaar. (Ik vind rsvp's vervelend, zeker zolang van te voren...)
Alle reacties Link kopieren
Pluisi schreef:
20-01-2018 10:32
Ik word oud. Save the date kaarten?
Een marketingidee waar sommige mensen kennelijk vatbaar voor zijn. Net als valentijnsdag, halloween, etc.
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
20-01-2018 11:08
Een marketingidee waar sommige mensen kennelijk vatbaar voor zijn. Net als valentijnsdag, halloween, etc.
Wij hebben ze wel gestuurd omdat wij midden in de bouwvak trouwden.
En we hebben ze zelf gemaakt, dus de kosten waten te verwaarlozen.

Wij hadden op de uitnodiging staan voor wanneer men iets moest laten weten (4 weken van te voren) in verband met eten enzo. Vonden sommigen heeeeeel raar.
Alle reacties Link kopieren
Dus je trouwt begin juni en je gasten moeten voor 1 april laten weten of ze komen of niet? Waarom? Voor de cateraar is meestal 2 weken van te voren voldoende. Daarnaast kan er in 2 maande veel gebeuren waardoor mensen ineens wel of niet komen.

De term "RSVP" is bij veel mensen niet bekend. Dus als je al vraagt of mensen laten weten of ze wel of niet komen, maak dit dan duidelijk. Zelf zou ik mensen vragen te reageren als ze niet komen. Bij een bruiloft met direct familie en vrienden verwacht ik overigens dat als mensen niet kunnen ze dit wel melden, zonder dat je een verzoek op de kaart zet.

Save the date vind ik onzinnig. Trouwkaarten zal ik 8 weken voor het huwelijk versturen.
Alle reacties Link kopieren
3 maanden voor de bruiloft/feest een kaart sturen is wel heel erg lang van te voren.

je hebt je vrienden/familie toch al op de hoogte gebracht dat jullie gaan trouwen? Anders stuur een appje of een mailtje.

En 1 april doorgeven of dat je begin juni wel of niet kunt is wel heel er ver van te voren.

Wil je dat mensen (snel) reageren, dan moet je niet te lang tussen de uitnodiging en datum van opgeven doorgeven. En die moet niet te veel weken voor de gebeurtenis zijn. Anders denken mensen dat ze nog tijd genoeg hebben om te reageren. "ik moet dit eerst nog bespreken met mijn partner, en ik heb nog tijd".
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Wij stuurden ook geen save-the-date kaarten, en hebben de normale uitnodigingen een week of 7 van tevoren gestuurd. Daarop stond het verzoek om te mailen als je óf niet kon óf specifieke dieetwensen had, en dat mailen moest minstens 2 weken van tevoren (inderdaad in verband met de cateraar). Werkte prima. Van iedereen een RSVP verwachten zorgt alleen maar voor veel werk, zonder dat het echt wat toevoegt.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben pas 6 weken voor we trouwden (toen de bruiloft al helemaal geregeld was en zich daar dus niemand meer tegenaan kon bemoeien) aan onze ouders verteld dat we gingen trouwen. En toen de uitnodigingen verstuurd. 90 % van de genodigden (ook uit het buitenland) waren er.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Toen mijn zus een aantal jaar geleden trouwde hebben ze ruim een jaar van te voren de save the dates kaarten gestuurd. Zij woont in het buitenland, haar man komt uit land nummer 3, de vrienden hebben ook allemaal internationale carrières, en het is ook wel handig als je niet 3 bruiloften in 3 opvolgende weekenden hebt van dezelfde vriendengroep.
Alle reacties Link kopieren
Pluisi schreef:
20-01-2018 10:32
Ik word oud. Save the date kaarten?
Ik vroeg het mij ook al af.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Alle reacties Link kopieren
Gelet op de planning zou ik de kaarten dan versturen in week 10 (de week van 5 t/m 11 maart) of uiterlijk n week 11 (t/m 18 maart).

Dan zit er (voor de werkenden) het weekend van 17/18 maart en het weekend van 24/25 maart -week 12- tussen om met elkaar te overleggen en om naar jullie toe te reageren.

Het weekend daarna is het (week 13) op vrijdag 30 maart Goede Vrijdag en maandag 2 april is het Pasen (week 14).

In week 18 is het pas (dinsdag) 1 mei, dus dan ben je ruim op tijd om vóór de bruiloft in juni eventuele wizigingen door te geven.

Een mooie trouwdag gewenst!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven