Wat is wijs?

20-01-2018 12:51 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Om herkenning te voorkomen heb ik even een nieuw account aangemaakt, maar hieronder mijn verhaal:

Na een aantal vrijgezelle maanden kreeg ik behoefte aan seks. Op Tinder kwam ik vervolgens een knappe man tegen, waar ook een leuk gesprek mee te voeren viel. Ik was vrij duidelijk in mijn intenties: ik zocht een scharrel/FWB/fuckbuddy en was absoluut niet toe aan een relatie. Het draaide om lust voor mij, niet om liefde. Hij was naar hetzelfde op zoek, dus we gingen op date.

Naast de seks bleek dat wij ook goed over persoonlijke, gevoelige, de wat diepere onderwerpen konden praten. Ik zie/zag onze relatie daardoor als een FWB, maar voor mij begon het erop te lijken dat deze voor hem wat verder ging. Toen begon ik een beetje te twijfelen over zijn intenties op dat moment, maar ik dacht er nog niet te veel van. Kort daarna begon ik echter ook aan mijn gevoelens te twijfelen: ik voel geen vlinders, kan nog prima eten, maar ik vind hem wel een hele leuke man. Ben ik dan verliefd?

Gisteren kwam bij hem dan toch, na zes dates al, het hoge woord eruit: hij begon mij leuk te vinden en als hij ooit in zijn leven verliefd was geweest, dan was dat nu. Dit werd mij verteld met tranen in zijn ogen. Eerlijk heb ik gezegd dat ik wel twijfelde, maar niet hetzelfde tegen hem kon zeggen. Toen zei hij dat hij tegelijkertijd niet dacht toe te zijn aan een relatie. De argumenten 'hij doet dit om alleen seks met je te hebben' en 'hij wil met anderen scharrelen' gaan hier niet op: ik geloof niet in monogamie en dat weet hij.

Verder in het gesprek bleek dat hij eigenlijk nog niet goed wist of hij toe was aan een relatie. Hij had zich voorgehouden om aan zichzelf te werken (loopt andere andere bij een psycholoog), voor hij ergens in zou stappen. Tegelijkertijd bedankt hij me voor het feit dat hij überhaupt naar die psycholoog is gestapt. Vervolgens vraagt hij mij hoe ik een relatie zou zien, hoe ik daarover denk en zelfs het onderwerp samenwonen is in dat gesprek gevallen.

En nu zit ik eigenlijk met twee dingen:
Ik weet niet of ik verliefd op hem ben, wat nog te overzien valt, maar het zou kunnen gebeuren. En het komt er naar mijn idee op neer dat hij niet weet of hij toe is aan een relatie. Voor nu staat de afspraak dat we het per date aankijken en als blijkt dat ik verliefd ben en hij niet toe is aan een relatie het daar stopt. Doe ik hier goed aan?
Huh?
Dus jij wilt alleen seks, hij vindt jou geweldig en wil ook aleen seks.
waar is het probleem?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap er de ballen van. Jij wil geen relatie, hij ook niet. Wat is precies het probleem?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Oké ik begrijpelijk jullie reacties, kleine toevoeging: ook al ben ik niet op zoek naar een relatie, ik heb altijd gezegd dat mocht ik verliefd worden ik er wel voor zou gaan. Nu ben ik vooral een beetje bang dat ik straks wel verliefd wordt en hij geen relatie wil. Ik denk niet dat ik het zou trekken om dan op deze voet door te gaan.
Eerst zeg je dat hij verliefd is en op het eind niet. Wat is het nu?
Zo ingewikkeld, een fwb hebben zou leuk moeten zijn, niet zo gecompliceerd, beter mee kappen.
Alle reacties Link kopieren
Hadewychh schreef:
20-01-2018 13:13
Eerst zeg je dat hij verliefd is en op het eind niet. Wat is het nu?
Zo ingewikkeld, een fwb hebben zou leuk moeten zijn, niet zo gecompliceerd, beter mee kappen.
Hij is verliefd. Ik weet het nog niet.
Ik snap het niet. Waarom zou je allebei zo knokken om niet verliefd te worden/beslist geen relatie te hebben? Een relatie is niets meer dan een woordje. Laat je het woordje weg en kijk je gewoon waar het schip strandt. Waarom zo moeilijk doen...?

Ik sluit af zoals ik opende: ik snap het niet.
Volgens mij wil jij nog niet aan jezelf toegeven dat jij een relatie wilt, en ziet jouw FWB de bui al hangen..
Zit ik er nu helemaal naast?
anoniem_63bd847a5120d wijzigde dit bericht op 20-01-2018 13:18
Reden: Fouten
2.16% gewijzigd
Dubbel
Alle reacties Link kopieren
polonaise schreef:
20-01-2018 13:15
Volgens mij wil jij nog niet aan jezelf toegeven dat jij een relatie wilt, en ziet jouw FWB de bui al hangen..
Zit ik er nu helemaal naast?
Verliefd zijn gaat bij mij hand in hand met een relatie willen en dat maakt het voor mij lastig om te weten of ik een relatie wil. Kan mij dus inderdaad voorstellen dat hij 'de bui' ziet hangen, want dat heb ik ook zo uitgesproken (tenminste als je daarmee doelt op een relatie willen). Pas na zijn bekentenis overigens.
Ik geloof niet zo in fwb of fuckbuddy's op langere termijn.
Naar mijn mening is dat bijna altijd gedoemd om te mislukken.
En komt het voort uit angst.
Mensen krijgen nu eenmaal gevoelens.
Ga er niet vanuit dat je moeilijke dingen kunt ontwijken in relaties door het fwb te noemen.
Dat is wijsheid volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Wat wil jij?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het wel, maar aan de andere kant ook niet...

Je twijfelt over je gevoelens, je weet niet of je verliefd bent, maar word je normaal zo snel verliefd? Hoe dan ook wil je geen relatie.
Hij is verliefd, maar hij wil geen relatie.

Wel hebben jullie het over een eventuele relatie en hoe jullie je dat voor je zien. Zelfs ook al over samenwonen... Het klinkt een beetje tegenstrijdig allemaal.

Waarom gaat hij naar een psycholoog?
Ik vind het een beetje onlogisch vErhaal.
Mijn advies zou zijn om het bij fwb te houden, je ziet vanzelf wel hoe dat blijft lopen.
Als het echt relatie materiaal is ontdek je dat vanzelf.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dit al veel te ingewikkeld vinden want jij zocht sex daar ben je heel erg duidelijk in geweest naar hem toe. Hij wordt verliefd op jou en jij schijnbaar niet op hem, dat had je echt wel geweten hoor of je verliefd bent.

Ik denk dat het beste is het af te kappen voordat het een drama wordt.
Alle reacties Link kopieren
Kijk het nog even aan. Misschien groeit jouw gevoel, misschien niet. Zoals ik het lees willen jullie beiden een relatie (met elkaar) maar zijn jullie beiden bang om dat toe te geven of bang om gekwetst te worden.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie reacties. Het ongecompliceerde is er inderdaad wel een beetje vanaf. Ik vraag me op het moment vooral af of ik het aan mijzelf toe zou durven geven als ik verliefd zou zijn. Het ene moment denk ik ja, het andere moment denk ik nee toch niet.
Alle reacties Link kopieren
Waarom durf je het niet aan jezelf toe te geven? angst?

Ik zou er ook gewoon nog geen labeltje aan hangen, als het fijn voelt tussen jullie kun je het toch gewoon voortzetten? dan zie je op termijn wel waar het heen gaat.
Alle reacties Link kopieren
Go with the flow! Denk niet zo in labeltjes of hokjes. Beter nog, helemaal niet denken, maar voelen.

Je kan ook dingen die heel eenvoudig zijn, heeeeeeeeeeeel erg moeilijk maken.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Alle reacties Link kopieren
Naar mijn mening werkt verliefdheid zo:

je bent verliefd, of je bent het niet. Er is geen middenweg. Je voelt het of je voelt het niet.

Jij voelt het duidelijk niet, anders wist je dat wel. Verliefdheid is geen contract wat je afsluit. Waar je even over na kan denken. Afwegen of je wel of niet verliefd wilt zijn.
Alle reacties Link kopieren
Oei klinkt wel ingewikkeld allemaal. En hij gaat in therapie, kan hij zo'n fwb dan wel aan? Moet je daar niet een beetje sterk voor in je schoenen staan?

En kan zomaar zijn als jij aangeeft dat je hem ook meer dan leuk vindt, hij toch ineens 'bindingsangst' blijkt te hebben. Wordt een beetje aantrekken afstoten dan. Een hoop gedoe als ik het zo lees.
Ik word echt oud...
Alle reacties Link kopieren
Lola-Lisa2018 schreef:
20-01-2018 13:13
Oké ik begrijpelijk jullie reacties, kleine toevoeging: ook al ben ik niet op zoek naar een relatie, ik heb altijd gezegd dat mocht ik verliefd worden ik er wel voor zou gaan. Nu ben ik vooral een beetje bang dat ik straks wel verliefd wordt en hij geen relatie wil. Ik denk niet dat ik het zou trekken om dan op deze voet door te gaan.
Wat is op deze voet : goeie seks, goeie gesprekken, gezelligheid en niet naar elkaars ouders op feestdagen ?
Waarom trek je dat niet ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Tjongejonge wat een moeilijk gedoe. Jullie vinden elkaar leuk. Geniet van elkaar, ga uit, doe leuke dingen, praat, lach, vrij met elkaar enz enz. Wat wil je nu nog meer ? Moet er persé een label aanhangen ? Met bijbehorende handleiding en strikte regels ? Veel mensen willen vrij zijn tegenwoordig, geen verbinding aangaan. Maar het is alles behalve vrij met al die maffe wel/niet/halve relatievormen. Zie je dat niet ? Ontspan toch een beetje en wees blij met elkaars gezelschap. Waar ben je zo bang voor ?
Alle reacties Link kopieren
Het is inderdaad wel een beetje stom allemaal als je het zo stelt. Ik dacht altijd dat ik niet zo van het ingewikkeld doen was, maar blijkbaar..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven