Wat denken jullie?

20-01-2018 23:49 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik volg dit forum meestal als ik even iets wil weten of op zoek ben naar ervaringen (bizar wat er in de loop der jaren allemaal is voorgelegd en gepubliceerd ;-)

Aangezien ik nu zelf ergens ‘tegen aan loop’ heb ik besloten een account te maken en jullie om advies te vragen.

Gisterenavond had ik een gesprek met een goede vriendin. Ze woont aan de andere kant van het land en we zien elkaar niet meer zo veel als voorheen. Ze vroeg me naar mijn liefdesleven. Ik vertelde eerlijk dat ik geen liefdesleven heb en dat ik dat ook wel jammer vind. Ik ben 25 jaar en heb nog nooit een serieuze relatie gehad. Als tiener maakte ik me daar niet druk om. Ik dacht: Ah, dat komt later wel. First things first. Begin twintig dacht ik er weleens aan maar maakte ik me ook nog niet bepaald druk. Ik dacht: het moet je overkomen. Als het komt, dan komt het. Niets overhaasten.

Nu ik inmiddels 25 jaar ben, merk ik dat ik stiekem toch wel verlang naar een (goede relatie) en partner. Gek genoeg, tref ik nauwelijks mannen. Ik kom wel mannen tegen, maar dat is altijd of zakelijk of vriendschappelijk. Mannen lijken niet geïnteresseerd in me en de liefde lijkt voor mij (nog) niet weggelegd. Ik denk niet dat het met mijn uiterlijk te maken heeft. Ik trek geen volle zalen maar ik denk dat ik er best wel mag zijn. Ik verzorg mezelf prima en ik krijg (ook van mannen) weleens complimenten. Toen ik iets jonger was, vond ik het lastiger om mannen toe te laten, maar dat is al heel lang niet meer zo. Ik wil heel graag iemand ontmoeten en beter leren kennen. Dat is het probleem ook niet. Toch lijkt het mij maar niet te overkomen. En het ‘vervelende’ is dat ik me daar wel eenzaam in voel. Iedereen om mij heen heeft een relatie, woont samen of is zelfs al getrouwd. Ik ben de enige die geen relatie heeft.

Ik ben een behoorlijk introvert meisje en ook wel bescheiden. Nou zei mijn vriendin iets wat een beetje is blijven hangen. Ze zei zoiets als: ga er meer op uit. Leg meer contacten met mannen. Zoek het op. Zet desnoods je facebook profiel op openbaar.

Ik reageerde daar lachend op. Vond het een beetje een gek advies. Ze weet dat ik iemand ben die zichzelf niet snel durft te presenteren, of openbare profielen beheert of heel erg aanwezig is. Toch is me dat een beetje bijgebleven. Is het waar? Bestaat zoiets als ‘als het komt dan komt het’ niet meer? Moeten vrouwen nu zelf op zoek naar mannen? Of andersom?

Nou heb ik een tijdje geleden een leuke man leren kennen en ben ik laatst zijn LinkedIn en Facebook account tegen gekomen. Ik vraag me af of ik eens iets heel geks zou moeten doen en hem een berichtje zou sturen? Niet dat ik weet wat ik zou moeten zeggen en eerlijk gezegd denk ik ook niet dat ik het durf maar ik vraag me wel af hoe anderen hier over denken? Ik heb mijn hele leven lang gedacht dat je mannen op verkeerde ideeën kunt brengen wanneer je veel initiatieven neemt.

Ik denk ook weleens; waarom zou ik het moeten op zoeken terwijl het de rest van de wereld gewoon overkomt? Ik werk genoeg aan mezelf. Ik heb het wel op een rijtje, denk ik. Huis, baan, auto, ambities. Ik probeer te doen wat mij gelukkig maakt en nu zou ik toch heel graag wel een leuke vent willen treffen.

Hoe denken jullie over dit soort kwesties?

PS: datingsites en chats weleens geprobeerd. Op niets uitgelopen. Ook niet bepaald iets voor mij, merkte ik.
Je kan die leuke man best wel een berichtje sturen via facebook.
Ja doe eens gek, stuur hem een vriendschapsverzoek! Als je zelf geen aktie onderneemt gebeurd er niks hoor.
Alle reacties Link kopieren
Heel vaak overkomt het je maar voor een deel. De rest is wel het opzoeken. Dus wat meer iniatief is wel handig. flirten, daten. Vraag iemand een keer mee uit.
Waarom stuur je diegene niet een bericht? Vraag hoe het gaat, knoop een gesprek aan. En als dat loopt, vraag hem dan mee uit.
Alle reacties Link kopieren
Het vervelende is. Zijn facebook is enkel zakelijk... vind het dan weer een beetje vreemd om een bericht te sturen?
Gewoon een beetje geiler in het leven staan.
DEATH schreef:
20-01-2018 23:58
Gewoon een beetje geiler in het leven staan.
Wat moet ik me hierbij voorstellen?
Alle reacties Link kopieren
mabelle schreef:
20-01-2018 23:57
Heel vaak overkomt het je maar voor een deel. De rest is wel het opzoeken. Dus wat meer iniatief is wel handig. flirten, daten. Vraag iemand een keer mee uit.
Waarom stuur je diegene niet een bericht? Vraag hoe het gaat, knoop een gesprek aan. En als dat loopt, vraag hem dan mee uit.
Ik zou willen dat ik dat durfde maar ik ben best wel bang voor een blauwtje. Weet dar dat helemaal niet zo dramatisch is maar ik ben bang dat een afwijzing impact zal hebben op m’n zelfbeeld of zo (voor even dan)
Bjort schreef:
20-01-2018 23:59
Wat moet ik me hierbij voorstellen?
Weet ik veel, ik lul ook maar wat.
Alle reacties Link kopieren
Als iedereen zou denken als jij, zou niemand meer initiatief nemen. Doe eens gek, stuur een berichtje! Wat is nou het ergste dat er kan gebeuren? Dat hij geen interesse heeft? Dan weet je in elk geval zeker dat het niks wordt. Het lijkt mij nog veel erger om altijd maar af te wachten terwijl je zelf veel invloed kan hebben als je stappen durft te ondernemen.
Consistency compounds.
Je Facebook openbaar zetten? Snap niet zo goed wat dat voor nut heeft maar oké.
Waarom niet een datingsite op gaan of speeddaten?
Alle reacties Link kopieren
Het klopt inderdaad wel dat het je eens zal 'overkomen', maar dan moet je je ook in posities brengen waarin dit mogelijk is. Wanneer je telkens met dezelfde mensen omgaat, is het moeilijker om dé persoon te vinden.

Een tip: doe eens dingen die je anders niet (vaak) doet.

Heb je vrienden waarvan je weet dat ze ook nog in een ander vriendengroepje zitten? Vraag dan eens of je met hem/haar mee mag. Zo kom je in contact met nieuwe mensen, en komen er telkens via via nieuwe mensen in je leven.

Zoek een leuke hobby, als je die nog niet hebt, en doe het eventueel met een andere vriendin die zelf snel sociale contacten legt. Zo zal je ook snel aan de praat raken met nieuwe mensen!
DEATH schreef:
21-01-2018 00:02
Weet ik veel, ik lul ook maar wat.
Jammer, ik was wel benieuwd
Alle reacties Link kopieren
Jullie hebben gelijk. Zouden jullie even wachten met het sturen van een berichtje? Via via hoorde ik namelijk van een collega van hem dat hij het momenteel heel druk heeft en bezig is met de overname van een ander bedrijf. Dat hij zich daar ook op heeft gestort.
Alle reacties Link kopieren
Waarom denk je dat het de rest van de wereld gewoon overkomt? Dan zouden er toch helemaal geen datingsites en Tinder nodig zijn? Alleen hier al zijn er tig topics met mensen die graag een relatie zouden willen hebben maar het niet kunnen vinden.

Ik denk dat je daar echt een heel verkeerd beeld bij hebt.
queenarachnia wijzigde dit bericht op 21-01-2018 00:10
1.13% gewijzigd
Daniela1992 schreef:
21-01-2018 00:08
Jullie hebben gelijk. Zouden jullie even wachten met het sturen van een berichtje? Via via hoorde ik namelijk van een collega van hem dat hij het momenteel heel druk heeft en bezig is met de overname van een ander bedrijf. Dat hij zich daar ook op heeft gestort.
Nee joh gewoon sturen, nu weet hij nog wie je bent
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk kan je initiatief nemen! En natuurlijk kan je afgewezen worden, dat is toch niet erg?
Life is short. Eat dessert first.
Daniela1992 schreef:
21-01-2018 00:08
Jullie hebben gelijk. Zouden jullie even wachten met het sturen van een berichtje? Via via hoorde ik namelijk van een collega van hem dat hij het momenteel heel druk heeft en bezig is met de overname van een ander bedrijf. Dat hij zich daar ook op heeft gestort.
Je hoeft hem niet meteen ten huwelijk te vragen en een huwelijksdatum prikken ...

Eten moet hij toch.
Dan kan je net zo goed samen eten. Of samen aperitieven.
Alle reacties Link kopieren
Daniela1992 schreef:
21-01-2018 00:08
Jullie hebben gelijk. Zouden jullie even wachten met het sturen van een berichtje? Via via hoorde ik namelijk van een collega van hem dat hij het momenteel heel druk heeft en bezig is met de overname van een ander bedrijf. Dat hij zich daar ook op heeft gestort.
Niet teveel nadenken. ;)
Life is short. Eat dessert first.
Bjort schreef:
21-01-2018 00:08
Jammer, ik was wel benieuwd
Beetje kreunen en kronkelen en vingers aflikken.
DEATH schreef:
21-01-2018 00:11
Beetje kreunen en kronkelen en vingers aflikken.
Oke bedankt voor je tip, ik ga het morgen toepassen
Bjort schreef:
21-01-2018 00:12
Oke bedankt voor je tip, ik ga het morgen toepassen
Laat even weten hoe het is afgelopen.
DEATH schreef:
21-01-2018 00:13
Laat even weten hoe het is afgelopen.
Ja doe ik
Cool.
DEATH schreef:
21-01-2018 00:17
Cool.
Ja zo ben ik

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven