Hij met zijn jojo gedoe.

22-01-2018 20:50 147 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lang verhaal kort: hij en ik kwamen elkaar tegen en de vlam sprong gelijk over. Hij zat nog in een doodgebloede relatie. Maakte dat uit en ging vrolijk verder met mij. Moest gelijk mee naar zijn familie, hij zag het helemaal zitten.
Al gauw bleek dat hij die relatie nog niet verwerkt had en zodra er een druppeltje te veel gedronken werd twijfelde hij ineens of hij zijn ex toch niet liever terug had.

Daar begon het hoor. Elke week maakte hij het uit, omdat hij ineens spontane bindingsangst had. Hij zei: met een gebroken hart kun je niet iemand anders volledig liefhebben. Ik kan nu geen relatie hebben. Laatste keer verbrak hij het contact. Afgelopen weekend stond hij voor de deur met een liefdesverklaring van heb ik jou daar. Een dag later zei hij alweer dat hij het eng vond en de dag erna verbrak hij het contact na een gezellige strandwandeling.

Het is duidelijk dat er gevoelens zijn en dat we ons niet uitermate goed kunnen beheersen in elkaars bijzijn. Alleen jezus, wanneer is hij nou eens klaar met 'rouwen'. We zijn al bijna 6 maanden verder. Ik ben inmiddels in de -ikbenokeezone- en word niet zo warm of koud meer van zijn buien, want hij blijft terug komen.

Zijn laatste voorstel: laten we vrienden zijn zonder intimiteit en even met onszelf bezig zijb en als er in de toekomst ruimte is voor ons beiden voor een relatie zien we wel.

Mijn vraag aan jullie: kan dit ooit goed gaan komen?

NB: ik vind hem wel de moeite waard om op hem te wachten. Alleen ik vraag me af of dat dus nut heeft. Ben op zoek naar positieve en negatieve ervaringen van anderen.
anoniem_348239 wijzigde dit bericht op 22-01-2018 20:52
5.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nee.
Ik stem ook op nee.
NEE
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hier een eind aan maken. Je bent geen pop waarmee hij kan spelen als hij zin heeft.
Alle reacties Link kopieren
Nee. Ga lekker van je leven genieten. Dit is toch te vermoeiend, iemand die niet voor je gaat?
Moet je niet willen joh, het is graag of niet. Een dikke nee voor deze draaikont.
Nee.
Hij is niet wijs.
Alle reacties Link kopieren
TO: lekker laten gaan en stoppen met contact met hem...
Hij weet duidelijk niet wat ie wil, krijg je alleen maar ellende van.
Graag of niet toch...
anoniem_361676 wijzigde dit bericht op 22-01-2018 20:56
0.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Koettie schreef:
22-01-2018 20:53
Nee. Ga lekker van je leven genieten. Dit is toch te vermoeiend, iemand die niet voor je gaat?
Nou... het is niet zo dat ik me nu doodongelukkig voel, eerlijk gezegd. Ik doe mijn eigen ding en geniet zeker van mijn leventje. Dat bedoelde ik met de okee-zone.
Alle reacties Link kopieren
Koettie schreef:
22-01-2018 20:53
Nee. Ga lekker van je leven genieten. Dit is toch te vermoeiend, iemand die niet voor je gaat?
Het was heel vermoeiend. Alleen ben ik er inmiddels dus aan gewend waardoor ik denk: "Zo is hij."

Ik ben nu ook niet van plan om nog te doen alsof we liefjes zijn, maar het inderdaad vriendschappelijk te houden.
Heavyflowers schreef:
22-01-2018 20:55
Nou... het is niet zo dat ik me nu doodongelukkig voel, eerlijk gezegd. Ik doe mijn eigen ding en geniet zeker van mijn leventje. Dat bedoelde ik met de okee-zone.
Ja lijkt me heerlijk leven met zo'n jankbal die dan wel dan niet dan wel dan niet een relatie wil :@@:
Nee.
Waarom open je dit topic dan? Hij zal dit blijven doen tot hij iemand tegen komt die hij wel de moeite waard vind. Tot dan ben je z'n rebound en speelbal.
Alle reacties Link kopieren
gelderka schreef:
22-01-2018 20:57
Je geeft hem de ruimte om dit belachelijke spel te spelen, door elke keer op hem te wachten.

ik vind het absurd. Hij bestaat niet alleen uit die geweldige romantische man, maar ook uit die kleuter die elke dag compleet zijn leven kan omgooien.

Ik zou eens een weekje in Barcelona zitten als hij het weer uitmaakt. Zonder telefoon.
Oh Barcelona. Kon dat maar. 😍

Maar inderdaad: hij gedraagt zich als een kleuter. En dat heb ik hem ook gezegd. En dat ik het gejojo zat ben. Als hij weer te hard van stapel loopt met allerlei afspraken met me maken trap ik op de rem.
Alle reacties Link kopieren
Bjort schreef:
22-01-2018 20:58
Ja lijkt me heerlijk leven met zo'n jankbal die dan wel dan niet dan wel dan niet een relatie wil :@@:
We zagen elkaar alleen in het weekend. 😉 de rest van de week doe ik lekker mijn ding. Dus ja dat is wel mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
Kasboom schreef:
22-01-2018 20:59
Waarom open je dit topic dan? Hij zal dit blijven doen tot hij iemand tegen komt die hij wel de moeite waard vind. Tot dan ben je z'n rebound en speelbal.
Omdat ik zelf ook in de situatie heb gezeten dat ik moeite had met de verwerking van mijn vorige relatie. Ik kwam alleen niemand tegen waar ik verliefd op werd. Ik weet alleen wel dat het over gaat en hoe het is.
Heavyflowers schreef:
22-01-2018 21:01
We zagen elkaar alleen in het weekend. 😉 de rest van de week doe ik lekker mijn ding. Dus ja dat is wel mogelijk.
Je klinkt ook echt op en top gelukkig, en daarom heb je ook een topic geopend want je bent zo gelukkig. Open je ogen meid, hij loopt met je te sollen, aan jou de keus: kies je voor jezelf en zet jij er definitief een punt achter of laat je gewoon met je door sollen
Volgens mij mis ik het probleem in deze situatie, als iedereen hier verder ok mee is.
Nee dit gaat niet meer goed komen.
Behoud je eigenwaarde en zet hem aan de kant.

Als ik dit verhaal lees word ik er al moe van.
Laat je niet zo gebruiken joh!
Alle reacties Link kopieren
Bjort schreef:
22-01-2018 21:04
Je klinkt ook echt op en top gelukkig, en daarom heb je ook een topic geopend want je bent zo gelukkig. Open je ogen meid, hij loopt met je te sollen, aan jou de keus: kies je voor jezelf en zet jij er definitief een punt achter of laat je gewoon met je door sollen
Je hoeft me niet te geloven natuurlijk. Wat ik daarmee probeerde te zeggen is dat mijn leven sowieso niet om hem draait en het ook niet zo voelt. Heb een zekere afstand als het om hem gaat. Juist omdat hij een draaikont is. Doordeweeks ben ik met mijn zoontje en vrienden en dat is juist heel erg genieten.

Ik vroeg me gewoon af naar jullie ervaringen met het onderwerp.

Het is niet zo dat ik klaar sta als hij in zijn vingers knipt.
Alle reacties Link kopieren
Dymphnatam schreef:
22-01-2018 21:05
Volgens mij mis ik het probleem in deze situatie, als iedereen hier verder ok mee is.
Ik schrik er ook een beetje van.

Ik ben er okee mee in de zin dat we wel contact blijven houden en niet meer intiem zijn. De vraag was voor mij alleen of iemand ervaring had met een soortgelijke situatie en hoe het afgelopen is.
Heavyflowers schreef:
22-01-2018 21:07
Je hoeft me niet te geloven natuurlijk. Wat ik daarmee probeerde te zeggen is dat mijn leven sowieso niet om hem draait en het ook niet zo voelt. Heb een zekere afstand als het om hem gaat. Juist omdat hij een draaikont is. Doordeweeks ben ik met mijn zoontje en vrienden en dat is juist heel erg genieten.

Ik vroeg me gewoon af naar jullie ervaringen met het onderwerp.

Het is niet zo dat ik klaar sta als hij in zijn vingers knipt.
Ik mag hopen dat je zoontje hier niks van mee krijgt?
Alle reacties Link kopieren
Je bent het niet voor hem.
Heavyflowers schreef:
22-01-2018 21:09
Ik schrik er ook een beetje van.

Ik ben er okee mee in de zin dat we wel contact blijven houden en niet meer intiem zijn. De vraag was voor mij alleen of iemand ervaring had met een soortgelijke situatie en hoe het afgelopen is.
Ja ik, en dat was kut. Doffe ellende. Ik had op een gegeven moment ook een 'okee dit ben jij'-houding, dat maakte het draaglijk en lekker goed te praten voor mezelf. Ik was er immers toch niet ongelukkig van? Tot hij verliefd werd op een ander inderdaad. En ik was er niet eens echt verdrietig om. Nou ja, wel om alle tijd die ik ermee verdaan had. Tijd die ik met leukere mannen had kunnen besteden.

Hier wordt het vaak gezegd: if you're not a priority, don't be an option.

Een paar jaar later liep ik een geweldige vent tegen het lijf en toen werd ik spontaan nog weer even boos op mijn ex. Omdat ik nu merkte hoe het ook kon zijn. Want echt, het kan veel veel veel veel leuker dan wat je nu hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven