Nieuwe liefde introduceren na scheiding

22-01-2018 22:09 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal
Ik kan wat advies gebruiken. Mijn ex en ik zijn zo'n driekwart jaar uit elkaar. We gaan vriendschappelijk met elkaar om en hebben een stabiel co-ouderschap opgebouwd. De kinderen (8 en 11 jaar oud) zitten weer goed in hun vel en ik ook. Sinds een aantal maanden heb ik een hele leuke nieuwe liefde. Nu is het zo dat ik hem via de school van mijn kinderen heb leren kennen, zijn kinderen zitten daar namelijk ook op. En mijn kinderen kennen hem dus ook al als "vader van x". De relatie voelt goed en wordt steeds serieuzer. Dus nu hebben we het af en toe over "hoe vertellen we het de kinderen"? Een nieuwe liefde introduceren is altijd lastig, en ik ben me er zeker van bewust dat zoiets met hele kleine stapjes moet. Ik wil dan ook absoluut niks overhaasten. Het zal zeker vreemd voor ze zijn om te horen dat mama opnieuw verliefd is en ook nog op de "vader van x"! Aan de ene kant wil ik dus nog even wachten met het vertellen, aan de andere kant zien de kinderen ons soms samen (op school, bij feestjes, speelafspraakjes etc) en ben ik bang dat ze de vibe toch gaan opvangen. En dan vertel ik het ze natuurlijk liever zelf dan dat ze zich iets af gaan vragen..
Heeft iemand hier iets soortgelijks meegemaakt en tips?
Waarom zou er een omslagpunt moeten zijn doordat óf je kinderen zich iets gaan afvragen óf jij het ze vertelt?

Het kan ook gewoon een proces zijn waarin jullie elkaar steeds vaker en in intiemere setting gaan zien. Go with the flow.
anoniem_359747 wijzigde dit bericht op 22-01-2018 22:17
2.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Precies want Amant zegt. laat het gewoon lekker gebeuren en maak het allemaal niet zo eng officieel en beladen en zo. Als het ze opvalt dat jij en Pietje het zo gezellig hebben samen dan zullen ze er toch wel naar vragen.
Alle reacties Link kopieren
Het is wel veel voor de kinderen te verhappen in driekwart jaar.

Of is het behappen?
Alle reacties Link kopieren
Waarom moet je nu weer van alle mensen op de wereld uitgerekend de vader van X uitkiezen? En waarom zo snel al? Driekwart jaar uit elkaar (= 9 maanden) en nu alweer "enkele maanden" en "steeds serieuzer". Waarom?

Ik denk dat als ik een 11 jarige zou zijn ik echt heel erg boos op mijn moeder zou zijn als die het met de vader van X zou aanleggen. Vet gênant.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
22-01-2018 22:25
Waarom moet je nu weer van alle mensen op de wereld uitgerekend de vader van X uitkiezen? En waarom zo snel al? Driekwart jaar uit elkaar (= 9 maanden) en nu alweer "enkele maanden" en "steeds serieuzer". Waarom?

Ik denk dat als ik een 11 jarige zou zijn ik echt heel erg boos op mijn moeder zou zijn als die het met de vader van X zou aanleggen. Vet gênant.
Dit
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het nog even voor jezelf houden, drie kwart jaar is nog niet zo lang. Zien de kinderen hem wel eens ergens anders dan op school?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
22-01-2018 22:25
Waarom moet je nu weer van alle mensen op de wereld uitgerekend de vader van X uitkiezen? En waarom zo snel al? Driekwart jaar uit elkaar (= 9 maanden) en nu alweer "enkele maanden" en "steeds serieuzer". Waarom?

Ik denk dat als ik een 11 jarige zou zijn ik echt heel erg boos op mijn moeder zou zijn als die het met de vader van X zou aanleggen. Vet gênant.
Ik zou als 11 jarige het juist fijn voor mijn moeder hebben gevonden, vooral ook omdat de scheiding verder prima is verlopen zoals je zelf zegt.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
22-01-2018 22:25
Waarom moet je nu weer van alle mensen op de wereld uitgerekend de vader van X uitkiezen? En waarom zo snel al? Driekwart jaar uit elkaar (= 9 maanden) en nu alweer "enkele maanden" en "steeds serieuzer". Waarom?

Ik denk dat als ik een 11 jarige zou zijn ik echt heel erg boos op mijn moeder zou zijn als die het met de vader van X zou aanleggen. Vet gênant.
Maar maar maar als mama gelukkig is dan worden de kinderen dat automatisch ook! Toch? :')
Alle reacties Link kopieren
Ja, vet genant, zou prima kunnen dat ze dat vinden. Daarom ben ik ook voorzichtig.. En waarom nou juist hij? Dat kan ik ook niet uitleggen. We waren al jaren "schoolpleinvrienden", hij nodigde me uit voor een kop koffie om over mijn scheiding te praten en de vonk sprong over. Niet iets waar ik me voor moet verontschuldigen lijkt me. Ik ben gewoon heel blij met hem dus me gaan vragen "waarom hij" heeft nu niet meer zoveel zin. Ik ga het niet uitmaken omdat het genant zou zijn voor de kinderen of te vroeg ofzo. En met steeds serieuzer bedoel ik niet dat we samenwoonplannen hebben ofzo, maar wel dat we uit hebben gesproken naar elkaar dat we "verkering" hebben, en onze exen daarvan op de hoogte hebben gebracht.

Het is wel mijn verantwoordelijkheid als moeder zo goed mogelijk met de situatie om te gaan, en daarom vraag ik advies.

Amant en Humanista zeggen "go with the flow", maar ik begrijp dat Fashionvictim en anderen dat juist helemaal geen goed plan vinden...
anoniem_356273 wijzigde dit bericht op 22-01-2018 22:39
3.34% gewijzigd
Ik zou het na een lange relatie juist wel fijn vinden om even lekker met zijn tweeën te zijn, zonder alle kinderen daar heel erg in te betrekken. Fijn samen in de weken wanneer de kinderen bij de andere ouder zijn. Het kan nog alle kanten op, mocht het mislopen, dan krijgen ze daar ook niet veel van mee. Tenzij jullie hele sterke vibes uitstralen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Allemachtig zeg. Doe ff rustig aan.
Scheiding en nieuwe vriend binnen een jaar. Laat die kinderen er voorlopig maar lekker buiten.
Alle reacties Link kopieren
Pip76 schreef:
22-01-2018 22:38
Ja, vet genant, zou prima kunnen dat ze dat vinden. Daarom ben ik ook voorzichtig.. En waarom nou juist hij? Dat kan ik ook niet uitleggen. We waren al jaren "schoolpleinvrienden", hij nodigde me uit voor een kop koffie om over mijn scheiding te praten en de vonk sprong over. Niet iets waar ik me voor moet verontschuldigen lijkt me. Ik ben gewoon heel blij met hem dus me gaan vragen "waarom hij" heeft nu niet meer zoveel zin. Ik ga het niet uitmaken omdat het genant zou zijn voor de kinderen of te vroeg ofzo. En met steeds serieuzer bedoel ik niet dat we samenwoonplannen hebben ofzo, maar wel dat we uit hebben gesproken naar elkaar dat we "verkering" hebben, en onze exen daarvan op de hoogte hebben gebracht.

Het is wel mijn verantwoordelijkheid als moeder zo goed mogelijk met de situatie om te gaan, en daarom vraag ik advies.

Amant en Humanista zeggen "go with the flow", maar ik begrijp dat Fashionvictim en anderen dat juist helemaal geen goed plan vinden...
Ben je niet gewoon voor hem gevallen omdat hij je aandacht gaf en jij niet alleen kunt/wil zijn?
Oja en dat jij eroverheen bent betekent niet dat je kinderen dat ook zijn, zeker de oudste als prepuber.
Alle reacties Link kopieren
LizBakker schreef:
22-01-2018 22:39
Ik zou het na een lange relatie juist wel fijn vinden om even lekker met zijn tweeën te zijn, zonder alle kinderen daar heel erg in te betrekken. Fijn samen in de weken wanneer de kinderen bij de andere ouder zijn. Het kan nog alle kanten op, mocht het mislopen, dan krijgen ze daar ook niet veel van mee. Tenzij jullie hele sterke vibes uitstralen natuurlijk.
Dat vind ik ook fijn. Maar het voelt ergens ook niet goed te "liegen" tegen de kinderen. Ik kan ze niet eerlijk vertellen met wie ik mijn tijd doorbreng als ik niet bij hen ben. Dat voelt ook raar. Niet dat ik hen iets op wil leggen omdat het voor mij raar voelt natuurlijk.
Waarom wil je hem introduceren?
Alle reacties Link kopieren
Joostisandersgeaard2 schreef:
22-01-2018 22:24
Het is wel veel voor de kinderen te verhappen in driekwart jaar.

Of is het behappen?
It can happen...
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Pip76 schreef:
22-01-2018 22:42
Dat vind ik ook fijn. Maar het voelt ergens ook niet goed te "liegen" tegen de kinderen. Ik kan ze niet eerlijk vertellen met wie ik mijn tijd doorbreng als ik niet bij hen ben. Dat voelt ook raar. Niet dat ik hen iets op wil leggen omdat het voor mij raar voelt natuurlijk.
Dus voor jou voelt het raar en dus zadel je er je kinderen maar mee op.
Alle reacties Link kopieren
Koffielepel schreef:
22-01-2018 22:41
Ben je niet gewoon voor hem gevallen omdat hij je aandacht gaf en jij niet alleen kunt/wil zijn?
Oja en dat jij eroverheen bent betekent niet dat je kinderen dat ook zijn, zeker de oudste als prepuber.
Dat eerste denk ik niet, er is gewoon een waanzinnige klik. En dat laatste zou prima kunnen.
De inkt op de scheidingspapieren is net aan droog.
Ik zou het voorlopig maar tussen beide houden. Waarom zou je het vertellen?
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
22-01-2018 22:43
Dus voor jou voelt het raar en dus zadel je er je kinderen maar mee op.
Ik zeg toch juist dat ik dat niet wil? Jemig. Een vraag stellen op dit forum betekent een hoop kritiek incasseren... Ik doe hier verdorie mijn best voor de kinderen. Kan het even zonder al die oordelen?
Ik vind het niet echt wat, als ik eerlijk ben. Maar je lijkt vrij vastbesloten, dus wat maakt het uit wat ik vind?
Heb geduld met je kinderen. Zij zijn je prioriteit. Dat betekent niet dat je voor eeuwig alleenstaand moet blijven, maar wel dat je rekening met hun gevoelens houdt.
Pip76 schreef:
22-01-2018 22:45
Ik zeg toch juist dat ik dat niet wil? Jemig. Een vraag stellen op dit forum betekent een hoop kritiek incasseren... Ik doe hier verdorie mijn best voor de kinderen. Kan het even zonder al die oordelen?
Dan hou je dus voorlopig je mond nog even. Of je zegt het, laat hem ene keer gedag zeggen en houdt hem verder buiten je gezinsleven.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij ideaal: de kinderen kennen elkaar al, dus je kunt inschatten of ze met elkaar overweg kunnen.

En je kunt makkelijk uitstapjes met het gecombineerde gezin organiseren.
En dan hoef je niet dat hele stuk in je eentje te rijden.

Een auto of een huisje huren is ook goedkoper als je het samen doet.

Als dit allemaal lekker gaat, kun je de kinderen vertellen dat je ook weleens bij de vader van X wilt logeren.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
22-01-2018 22:43
Dus voor jou voelt het raar en dus zadel je er je kinderen maar mee op.
+1

Mijn zoon interesseerde het maar bar weinig wat ik deed als hij er niet was. Van mijn ONSen weet hij dus ook niks.
Alle reacties Link kopieren
Lucylucille schreef:
22-01-2018 22:44
De inkt op de scheidingspapieren is net aan droog.
Ik zou het voorlopig maar tussen beide houden. Waarom zou je het vertellen?
Zoals ik al eerder zei, ik ben bang dat ze het aan gaan voelen (we zien elkaar af en toe bij "kindergelegenheden"). Al weet ik niet hoe erg dat is.

En, oprechte vraag, hoe doen gescheiden ouders het als ze een weekend weg gaan met een nieuwe liefde waar de kinderen nog niet van weten? Verzin je dan een ander reismaatje?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven