Prille relatie uitmaken?

23-01-2018 15:32 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee allemaal,

De situatie is zo; ik was totaal niet op zoek naar een relatie maar heb ongeveer 2 maanden geleden een hele leuke man/jongen leren kennen.
Het klikte meteen en het is nog steeds erg gezellig, toch begin ik steeds meer aan mezelf te merken dat ik niet op een relatie zit te wachten.

Hij wil dit wel erg graag, hier hebben we het ook over gehad en toen heb ik hem uitgelegd dat ik benauwd word van het idee aan een vaste relatie.
Dit vond hij niet erg en we hebben toen afgesproken wel exclusief te zijn maar er verder nog geen label op te plakken zodat ik wat meer tijd had om daar over na te denken.
Nu zijn we weer een paar weken verder, hij zegt steeds hoe leuk hij me vind en wil me voorstellen aan ouders, vrienden etc en ik merk dat ik gewoon echt niet wil.

Toch vind ik hem ontzettend aardig en hoef ik niet per se het contact te verbreken (al denk ik dat dat voor hem wel beter zou zijn).
Hoe kan ik hem uitleggen dat ik niet meer wil om persoonlijke redenen, zonder dat hij zich onzeker gaat voelen over zichzelf?
Ik ben eerlijk gezegd bang dat het hem erg zou kwetsen.

Alvast bedankt
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Dus meteen vertellen, en duidelijk zijn.
In de zelfde situatie gezeten, ik heb het gewoon uitgelegd zoals t was. Dat hij meer wilde dan ik hem kon geven en dat het daarom beter was het helemaal af te kappen.
Alle reacties Link kopieren
Kwetsen doe je hem sowieso als je het hem verteld. Maar daar kan je niks aan doen. Je bent steeds duidelijk naar hem toe geweest. Als je echt niet meer op hem zit te wachten, maak het dan wel zo snel mogelijk uit. Houd hem niet te lang aan het lijntje.
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
Hem niet aan het lijntje houden en het contact wel verbreken. Jij doet deze persoon pijn met jouw gedrag. Jij vindt hem niet leuk genoeg voor een relatie.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Wat weerhoudt je om niet de stap te nemen. Onderzoek dat maar als er uit komt dat je twijfelt of hij de man moet zijn voor je vind ik dat je het uit moet maken. Aanhouden en twijfelen terwijl hij wel gek op je is kun je niet maken.

Heel vaak weten we donders goed wat ons weer houdt van iets.
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties!
Ik zit er nu net één dag aan te denken dus moet nog even goed bedenken hoe ik het netjes kan doen.
Ik zie er gewoon erg tegenop omdat ik idd weet dat het pijnlijk voor hem wordt.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
23-01-2018 15:45
Hem niet aan het lijntje houden en het contact wel verbreken. Jij doet deze persoon pijn met jouw gedrag. Jij vindt hem niet leuk genoeg voor een relatie.
Met wat voor gedrag doe ik hem pijn?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon uitmaken inderdaad. En netjes is gewoon face to face eerlijk zijn.
koekies zijn lekker
Alle reacties Link kopieren
Oja nog een vraag, waar zouden jullie dit brengen?
Is het persoonlijker als ik even bij hem thuis kom (hij woont met 3 vrienden), of kunnen we beter op 'neutraal terrein' afspreken?
Alle reacties Link kopieren
Het kan overal. Als je het maar doet
koekies zijn lekker
Neutraal terrein, krijg je iig geen drama.
Alle reacties Link kopieren
it's not you it's me?
Lorem Ipsum
Laireya schreef:
23-01-2018 15:50
Met wat voor gedrag doe ik hem pijn?
Ik wilde net zeggen: dit is een fling van pas 2 maanden hoor.
En TO komt er dus nu al achter dat ze eigenlijk geen relatie wil en is heel eerlijk en empatisch in haar OP.

Ik zou het zo snel mogelijk doen, op neutraal terrein. Sterkte.
Volgens mij vind je voorstellen aan vrienden een stap te ver. Waarvoor ben je bang?
Alle reacties Link kopieren
Laireya schreef:
23-01-2018 15:50
Met wat voor gedrag doe ik hem pijn?

Door je vriendschappelijk en seksueel open te stellen en te doen alsof er op termijn wel een relatie in zit. Jij wil niet wat hij wil en daar ben je niet eerijk over in je gedrag. Je blijft dubbele boodschappen uitstralen.

Jij wil geen vaste relatie met hem en hij wil dat wel met jou. Blijf niet dpen alsof jullie doelen in de toekomst bij elkaar kunnen komen terwijl je het werkelijk spaansbenauwd krijgt van het idee.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Zeggen dat er vanuit jou niet voldoende klik/gevoelens zijn om het contact in stand te houden. Nu niet en je verwacht ook niet dat dat nog komt. Dat je je gevoelens niet kunt sturen en dat je snapt dat dat voor hem rot is.

Verder voet bij stuk houden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
23-01-2018 16:22
Door je vriendschappelijk en seksueel open te stellen en te doen alsof er op termijn wel een relatie in zit. Jij wil niet wat hij wil en daar ben je niet eerijk over in je gedrag. Je blijft dubbele boodschappen uitstralen.

Jij wil geen vaste relatie met hem en hij wil dat wel met jou. Blijf niet dpen alsof jullie doelen in de toekomst bij elkaar kunnen komen terwijl je het werkelijk spaansbenauwd krijgt van het idee.
Ten eerste heb ik hem al op de hoogte gesteld van mijn twijfels, plus heb ik dit letterlijk vandaag besloten.
''Jij wil niet wat hij wil en daar ben je niet eerijk over in je gedrag'' en ''Blijf niet doen alsof jullie doelen in de toekomst bij elkaar kunnen komen'' klinken alsof ik hem al een half jaar aan het lijntje hou en zijn dus niet echt van toepassing op deze situatie haha.
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
23-01-2018 16:20
Volgens mij vind je voorstellen aan vrienden een stap te ver. Waarvoor ben je bang?
Dat het allemaal veel te serieus wordt voor ik zelf weet of ik dat wel wil, en omdat ik duidelijk merk dat we hierin niet op één lijn zitten lijkt het me beter om niet door te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Bij twijfel kun je beter niet door gaan wanneer de ander wel graag een relatie wil. Of iemand nu een week of 6 maanden aan het lijntje houdt. .....
Je had ook toen hij je aan zijn vrienden wilde voorstellen kunnen aangeven dat je er mee stopt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Laireya schreef:
23-01-2018 15:50
Met wat voor gedrag doe ik hem pijn?
Seriously?
Als je mij alleen maar ‘ontzettend aardig’ zou vinden, zou ik liever hebben dat je het uit maakte.

Ik vind sommige collega’s ook ontzettend aardig, namelijk. Je verdoet zijn tijd. Laat hem gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven