Verkeerde gevoelens

09-02-2018 17:26 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie we eens bepaalde gevoelens gehad voor iemand voor wie je deze gevoelens niet mag hebben? Gevoelens die je wel moet onderdrukken, maar eigen niet wilt onderdrukken?
Dat de ene helft van je uit zijn buurt wil blijven, maar de andere helft alleen maar bij hem wil zijn, juist vanwege deze gevoelens?
Dat het ergste van dit alles is dat er er met niemand over kan praten?

Waar te beginnen...
Er is een jongen die ik al mijn hele leven ken en sinds jaar en dag mijn beste vriend is. Een jongen die er altijd voor mij is geweest, waar ik lief en leed mee kan delen. Een jongen die nu een man is en waar ik al ruim anderhalf jaar zeer sterke gevoelens voor heb. In het begin had ik nog de hoop dat het vanzelf zou overwaaien, maar dat is nooit gebeurt.
Maar voordat jullie oordelen van “daar heb je er weer eentje die op haar beste vriend verlieft geworden is”,
licht de situatie bij mij gecompliceerder.

Mijn vader is als klein jongetje uit het buitenland geadopteerd en is naast een biologische zoon binnen het gezin van mijn opa en oma opgegroeid. Beide broers hebben het bedrijf van mijn grootouders voorgezet. Inmiddels een generatie verder en hebben beide broers ook kinderen gekregen. De man waar ik het dus over heb is mijn neef.

Tot op de dag van vandaag trekken we nog veel met elkaar op en ik weet donders goed dat hij niet perfect is, maar het voelt zo ontzettend goed wanneer ik bij hem ben. Als ik zie hoe hij zijn rol vervult als (peet)oom wil ik hem als de vader van mijn kinderen. Tot voor kort had hij een vriendin en woonde samen. Deze relatie is voor hem op een heel rottige manier tot een eind gekomen. Aan de ene kant leef ik met hem mee, maar aan de andere kant ben ik gewoon blij dat deze relatie over is. Al weet ik dat een nieuwe relatie mijn hart zal breken.

Ik schrijf dit alles in de wetenschap dat ik nooit een relatie met hem kan hebben, maar eigenlijk ik weet gewoon niet meer...
Het is biologisch gezien niet je neef. Maar zo zal het wel voelen.
Ja de hele tijd eigenlijk.
DEATH schreef:
09-02-2018 17:38
Ja de hele tijd eigenlijk.
????
Pluisi schreef:
09-02-2018 17:40
????
Antwoord op de eerste zinnen uit de OP.
Waarom kun je geen relatie met hem hebben? Jullie hebben biologisch gezien geen bloedband.
Je moet maar zo denken, geen hand vol maar een land vol.
Alle reacties Link kopieren
ok death, :hug: tijd voor een eigen topic

nu TO; ik zie niet zo goed waarom je geen relatie met hem zou mogen hebben, maar wat weet je over hoe hij denkt over jou?
Lorem Ipsum
Hoezo kan dat niet dan?
Alle reacties Link kopieren
Dan doe je toch KI als je een kind wil.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Het kan prima als hij biologisch gezien geen familie van je is. Vertel hem gewoon hoe je je voelt. Dan kun je van daar uit verder kijken.
Alle reacties Link kopieren
Oh hij is niet verwant? Dan zie ik al helemáál geen probleem. Ik zou eens een balletje opgooien. Weet hij dat je je zo goed voelt in zijn gezelschap? Dat je hem de aantrekkelijkste neef vindt?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
09-02-2018 18:57
Oh hij is niet verwant? Dan zie ik al helemáál geen probleem. Ik zou eens een balletje opgooien. Weet hij dat je je zo goed voelt in zijn gezelschap? Dat je hem de aantrekkelijkste neef vindt?
+1
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem gewoon vertellen
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou het verkeerd zijn? Jullie zijn zelfs niet binnen hetzelfde gezin opgegroeid. Wel binnen een zelfde familie, maar dat is toch weer anders.

Denk je dat je vader er op tegen zou zijn? Kan het niet dat hij het juist fijn voor je vinden? Maar als eerste zou ik toch proberen uit te vissen wat je neef, die niet je neef is, voor jou voelt. En soms moet je voor de liefde van je leven een risico nemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken een volle neef en nicht die een relatie met elkaar hebben. De familie heeft dat ook echt geaccepteerd.
Het kan dus wel.

Maar de hamvraag is of hij jou überhaupt zo ziet...
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk zou ik er niet aan moeten denken, maar je mag gewoon een relatie hebben en zelfs ook kinderen krijgen met je biologische volle neef. Dus met een niet-biologische neef kan het natuurlijk ook.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Sommige van jullie leggen precies de vingen op de zere plek.

In theorie kunnen we een relatie hebben. Iets wat ik dolgraag met hem zou willen hebben, maar ik weet niet of hij deze gevoelens ook voor mij heeft.
Wat ik wel weet is dat we een bijzondere band met elkaar hebben.
Hij is er altijd voor mij en ik voor hem. Ik kan met hem praten over dingen waar ik het niet met mijn ouders over wil hebben (geldt omgekeerd ook).

Ik ben bang dit te verliezen als ik hem mijn ware gevoelens toon. Ik weet niet of ik dit risico wil nemen, maar aan de andere kant is het moeilijk voor mij dit nog voor me te houden...
Hoe is jullie fysiek contact? Knuffelen jullie enz? Daaraan kan je toch merken of er bij de ander meer speelt?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook zo mijn relaties gehad, maar daar was het voor mij makkelijk te herkennen of een jongen mij leuk vind en of er iets meer speelt.

Echter zijn we samen opgegroeid. Zelfde leeftijd, buren en hebben tot aan de middelbare school samen in dezelfde klas gezeten.
Ik ben zelf enig kind en tot voor een paar jaar terug zou ik onze relatie omschrijven als beste vrienden misschien zelf een soort van broer/zus relatie.
Dit is ook de reden dat ik zoveel moeite heb met de gevoelens die ik voor hem heb ontwikkeld.

Fysiek contact zoals knuffelen is er altijd al geweest. Ook nu nog. Vaak genoeg met hem naar de bios geweest waar hij een arm om me heen sloeg.
Hieruit is moeilijk te zeggen of er bij hem ook meer speelt.
Doet hij het uit gewoonte, genegenheid of is er bij hem ook meer?

Ik begrijp ook wel dat de enige manier om achter zijn ware gevoelens te komen is er met hem over te praten, maar die stap durf ik niet te zetten ook al maakt me dit dood ongelukkig.
Er over schrijven helpt, maar het lost niets op.

Enig idee hoe je bij iemand die je, je hele leven al kent kunt peilen of er meer is?
Alle reacties Link kopieren
voer Hem eens flink dronken, en vraag voor de “gein” of hij je aantrekkelijk vindt! ;)

Ik zie het probleem ook niet, je bent immers niet een bloedverwant.
Ik zou het gewoon na een flinke borrel op tafel gooien.
Kun je daarna altijd nog de smoes gebruiken dat het de alcohol was! :-D
Alle reacties Link kopieren
tja ik heb er niet veel verstand van maar knuffelen en omhelzen in de bios?
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Universeinmotion schreef:
12-02-2018 04:38
voer Hem eens flink dronken, en vraag voor de “gein” of hij je aantrekkelijk vindt! ;)

Ik zie het probleem ook niet, je bent immers niet een bloedverwant.
Ik zou het gewoon na een flinke borrel op tafel gooien.
Kun je daarna altijd nog de smoes gebruiken dat het de alcohol was! :-D
Met andere woorden ik moet gebruik maken van het feit dat we nog twee dagen carnaval hebben?
We zijn beide wel eens dronken geweest, maar ik heb nog nooit op zo'n gesprek aangestuurd.
Het is het proberen waard. Moet alleen oppassen dat ik zelf dan niet te ver ga...
Alle reacties Link kopieren
Lisa92 schreef:
12-02-2018 10:40
Met andere woorden ik moet gebruik maken van het feit dat we nog twee dagen carnaval hebben?
We zijn beide wel eens dronken geweest, maar ik heb nog nooit op zo'n gesprek aangestuurd.
Het is het proberen waard. Moet alleen oppassen dat ik zelf dan niet te ver ga...
Als hij er op in gaat , dan is het niet te ver. Is hij subtiel, dan kan je er ook gerust op in gaan. Je weet denk ik intuitief wel wanneer iemand je echt niet ziet zitten. En ook wel wanneer iemand voorzichtig is omdat hij misschien tegen hetzelfde aanloopt als jij. Dat jullie "neef" en "nicht" zijn. Ik zeg doen. Je leeft maar 1 keer. Echte liefde vinden gebeurd niet iedere dag, en je doet er niemand kwaad mee.
Alle reacties Link kopieren
Achteraf heb ik gemengde gevoelens hoe het gisteren is verlopen...

We hebben op de carnaval beide wat gedronken en we zijn in gesprek gekomen en geëindigd met zoenen. Op dat moment smolt ik weg, maar nu een dag later (en nuchter) weet meneer dit niet meer (of hij laat dit zo overkomen). Ergens snap ik het wel. Zijn relatie is pas uit (wat hij nog moet verwerken), je drink wat met carnaval en voor je het weet zit je met je nicht te zoenen.

Terug bij af zou je denken, alleen is zijn ex nog niet klaar met hem. Ze wil graag morgen (toevallig op Valentijnsdag) met hem afspreken.
Als klapper op de vuurpijl heeft hij me om raad gevraagd.
Nu is dit niet ongewoon. We kunnen over alles praten, maar dit was voordat ik verliefd op hem werd en voordat we met elkaar gezoend hebben.
Ik kreeg de indruk dat hij me meer nodig heeft als zijn beste vriend dan als vriendin. Ik heb toen het domste advies gegeven wat ik maar had kunnen doen en dat is het gesprek mijn zijn ex aangaan. Ze hebben een relatie van een paar jaar gehad en dit moet op zijn minst worden uitgesproken (al is het maar om het een plekje te geven).

Het liefste zou ik gewoon zien dat hij zijn ex helemaal afschiet en voor mij gaat. Alleen ben ik bang dat hij haar een tweede kans gaat geven en dit is niet wat zij verdiend. Zeker niet wat zij hem heeft aangedaan.

Nu zit ik helemaal met mijn gevoelens in de knoop en weet het echt niet meer...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven