Ik zit in een ongezonde slopende relatie

11-02-2018 10:29 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Na enkele dagen meelezen heb ik de moed bij elkaar geraapt om dit bericht te schrijven. Ik ben zelf 22 jaar oud en heb een rotte jeugd gehad met ouders die op een vervelende manier zijn gaan scheiden en zelf ben ik uit huis geplaatst en heb ik mijn tienerjaren in internaten doorgebracht. Moeder zwaar depressief en vader alcoholist. De enige met wie ik een echte band heb is mijn oma( zij weet dit ook).

Ik heb bijna 5 jaar een relatie waarvan de situatie het laaste half jaar echt niet meer te houden is. Mijn partner kwetst mij vaak door vervelende opmerkingen te maken over bijv mijn kleding of een paar oorbellen. Ook geeft hij commentaar op hoe ik schoonmaak of kook, het is echt nooit goed! NOOIT. Opmerkingen over hoe ik denk,praat of loop. Echt op alles bedenkt hij iets! Zelf voert hij weinig uit in het huis en is hij vaak weg. Ik eet daardoor vaak alleen met het avondeten en voel me ook alleen. De laatste tijd is hij erg agressief geworden. Hij schreeuwt letterlijk in mijn gezicht ( ik voel zijn speeksel mijn gezicht raken) of hij knijpt in mijn gezicht of bovenarmen. Ook gaat hij heel hard duwen. Laatst heb ik uit verweer geslagen en toen heeft hij me hard teruggeslagen, ik ben toen weggerend uit huis. Hij lijkt soms wel een gestoord wild dier dat mij aanvalt. Ik schaam me dood omdat de hele flat dit soort vechtpartijen meekrijgt en dan de politie belt. Het is de laatste tijd al vaker uit de hand gelopen. Ik kan niet meer en ik wil eigenlijk ook niet meer! Het lijkt alsof ik mijn eigen identiteit compleet verloren heb. Wie ben ik nou echt? Wat vind ik leuk? Wat zijn mijn hobby’s en welke vriendinnen zie ik graag? Tja als iemand overal commentaar op levert of ruzie maakt dan kijk je toch wel uit wat je doet...
Hij heeft alle kenmerken van een narcist. Baantjes houd hij nooit lang vol want tja die zijn voor onder zijn niveau zegt hij dan. T vervelende is dat hij verdomd intelligent is , wat ik helaas niet kan ontkennen en mij dus altijd 3 stappen voor is met alles. Ik heb ook het idee vaak gecontroleerd te worden met alles terwijl ik dat bij hem nooit doe. Soms dreigt hij mijn kat mee te nemen of haar te laten weglopen door de ramen open te zetten. Kortom als hij flipt, flipt hij helemaaaal en daarna weet hij er zogenaamd nog maar de helft van. Niks is te gek! Afgelopen maandag is de bom thuis gebarsten dat ik met enige regelmaat elders slaap. Heb aangegeven dat de relatie klaar is voor mij. Nu begint hij weer zielig te doen dat hij zon spijt heeft, alles begrijpt en ineens alles wil doen om het goed te maken( hulp zoeken etc). Helaas heb ik hier geen vertrouwen meer in en begin ik te beseffen dat hij mij kapot maakt... toch ben ik bang dat ik er weer ga intrappen al die mooie praatjes en beloftes... Het vervelende is dat hij anderen momenten weer erg aardig en vriendelijk kan zijn. het is heel erg verwarrend om met zo iemand samen te leven en iedere dag te moeten kijken hoe de vlag hangt.... ik ben doodmoe ik kan niet meer terugvechten en ik wil zo graag rust in mijn leven. Hoe hak ik deze knoop door?
Alle reacties Link kopieren
Doorzetten. Hak de knoop door. Het voelt heel oncomfortabel (doe ik het wel goed, ga ik hem niet missen, is het niet zielig , etc) maar: DOEN.

Kies voor jezelf. Je verdient het.
Alle reacties Link kopieren
Laat hem maar lekker zelf hulp zoeken als hij single is.
Alle reacties Link kopieren
Zoek hulp bij de mensen die je vertrouwt, je oma bijvoorbeeld. Trap NIET in de mooie praatjes van de EX-vriend. Niemand verandert als een blad aan een boom. ECHT NIET!!
Je bent jezelf volledig kwijt en het zal tijd nodig hebben om weer tot jezelf te komen.

Probeer eens 10 jaar vooruit in de tijd te kijken. Wat wil je dan zijn, waar wil je dan zijn, met wie wil je dan zijn. Dat kun toch niet bereiken door in deze ongezonde relatie te blijven zitten? Je WEET het zelf, alleen JIJ kan je toekomst voor jezelf bepalen.
carliena wijzigde dit bericht op 11-02-2018 10:40
0.48% gewijzigd
Horen, zien en .... reageren
Alle reacties Link kopieren
Ga weg bij hem! Je verdient dit niet. Het zal nu even moeilijk zijn maar over een tijdje kijk je hier op terug en zie je dat dit de beste beslissing was. Het is lastig om je los te maken van hem, zeker omdat je geen familie hebt om op terug te vallen. Maar juist daarom is het belangrijk voor jou om mensen om je heen te verzamelen die het goed met jou voor hebben.
En op het moment dat je denk dat je hem mist, ga dan goed na bij je zelf of je hem mist of dat je gewoon eenzaam bent en iemand mist.
Ga lekker wat met vriendinnen doen, ga sporten....
Wees sterk en zet hem aan de kant! Volgens mij weet je dit zelf ook maar is het nu een kwestie van doen!! Jij bent de enige die jezelf gelukkig man maken!

Go for it!
Stop met deze lul de behanger. Voor mij is 1 keer slaan al einde relatie, en weet dat bijna iedere gezonde vrouw er zo over denkt. Een partner hoort je niet zo te behandelen. Hij moet je beste vriend zijn, niet je ergste vijand. Dit is een walgelijk mens, hij maakt jou ziek, daar had je direct al afstand van moeten doen. Hoe je de knoop doorhakt? Door het gewoon te doen. Meer manieren zijn er niet.
Alle reacties Link kopieren
Dat hij soms aardig en lief kan zijn, zou voor jou helemaal niets moeten veranderen! Jij kent ook zijn andere kant. Er zijn talloze aardige, lieve mannen zónder die nare schaduwkant. En je wéét dat die terug gaat komen. Kies voor jezelf. Je hebt al zoveel doorstaan in je leven, geef jezelf cadeau dat je weggaat. Ga in therapie, neem alle rust die je nodig hebt om alles te verwerken en jezelf weer te leren kennen. Maar ZONDER hem! Verbreek alle contact, blokkeer hem en spreek hem nooit meer.
Sterkte.
je doet het zelf hoor. kies je voor een nare relatie of voor jezelf. Jouw keuze jouw verantwoordelijkheid
Kom op. Je weet zelf al dat je weg moet uit deze situatie. Je verdient beter! In het begin zal het eng zijn maar na een tijdje ga je ook voelen dat dat het enige juiste is. Zet m op!
Alle reacties Link kopieren
Praat erover met je huisarts maak een afspraak. Ga opzoek naar een blijf van mijn lijf huis en leg het daar uit. Laat je helpen met een vluchtplan en wanneer je de boel op orde hebt zet dan door.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor jullie reacties tot nu toe. Het is fijn om gesteund te worden i.p.v. nog verder de grond ingestampt te worden. Ik weet ook dat ik dit moet doen voor mezelf maar tegelijk voelt het zo moeilijk omdat ik weinig familie of vrienden heb en waarschijnlijk bang ben om alleen te zijn. Ook ben ik zelf in therapie voor mijn eigen problemen. Jullie reacties geven mij positieve kracht.
Eindje schreef:
11-02-2018 10:45
Dankjewel voor jullie reacties tot nu toe. Het is fijn om gesteund te worden i.p.v. nog verder de grond ingestampt te worden. Ik weet ook dat ik dit moet doen voor mezelf maar tegelijk voelt het zo moeilijk omdat ik weinig familie of vrienden heb en waarschijnlijk bang ben om alleen te zijn. Ook ben ik zelf in therapie voor mijn eigen problemen. Jullie reacties geven mij positieve kracht.
liever een gewelddadige relatie dan alleen zijn dus?
Alle reacties Link kopieren
to ga alsjeblieft weg bij hem. Het heeft mij 25 jaar van mijn leven gekost, tegen beter weten maar in blijven hopen dat het beter wordt en mij zelf volledig kwijt geraakt. Kies voor je zelf en de rust die je uiteindelijk gaat vinden. Hoe moeilijk het nu ook is en wordt voor je de eerste komende tijd.
Alle reacties Link kopieren
Eindje schreef:
11-02-2018 10:45
Dankjewel voor jullie reacties tot nu toe. Het is fijn om gesteund te worden i.p.v. nog verder de grond ingestampt te worden. Ik weet ook dat ik dit moet doen voor mezelf maar tegelijk voelt het zo moeilijk omdat ik weinig familie of vrienden heb en waarschijnlijk bang ben om alleen te zijn. Ook ben ik zelf in therapie voor mijn eigen problemen. Jullie reacties geven mij positieve kracht.
Liever alleen dan deze mishandeling. Wat een rust zal je krijgen. Niet meer op je tenen lopen. Niet meer rekening hoeven houden met zijn behoeftes. Geen bedreigingen meer. Jij en je kat zijn veilig. Klinkt goed. Doen!
Tja je blijft toch wel bij hem, advies geven is meestal verspilde moeite in dit soort topics.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
11-02-2018 10:45
liever een gewelddadige relatie dan alleen zijn dus?
Nee natuurlijk niet, ik vertel alleen over mijn angsten die door mijn hoofd gaan. Ik zit zelf ook niet voor niks in therapie heb EMDR net achter de rug. Ik begrijp je punt volledig hoor en dat jij er zo over denkt. Vind het alleen jammer dat je op zon aanvallende en directe manier reageert. Zovan “ eigen schuld, dikke bult”. Niet iedereen heeft hetzelfde meegemaakt en reageert en handelt daardoor op dezelfde manier toch?
Ga je vooral niet schamen tegenover de buren. Stop die energie in het jezelf gunnen van een fijner leven. Dat begint met het compleet verwijderen van dit heerschap uit alle aspecten van je leven. En dan wellicht hulp zoeken voor jezelf om te ontdekken waarom je dit toelaat en waarom je jezelf niet beter gunt.

Hij heeft ook hulp nodig, maar wat heerlijk dat dat niet meer jouw pakkie aan is!
Alle reacties Link kopieren
emmetje2 schreef:
11-02-2018 10:54
Tja je blijft toch wel bij hem, advies geven is meestal verspilde moeite in dit soort topics.
Waar baseer jij op dat ik toch wel bij hem blijf?
Alle reacties Link kopieren
Alleen zijn is zóveel beter dan met een kerel die je vernedert en mishandelt. Alleen zijn is niet erg, je bent het alleen niet gewend. Je zult zo opgelucht zijn, alleen nog met iemand die je wél kunt vertrouwen, jezelf! Dat geeft zoveel rust.
Alleen jij kunt die knoop doorhakken en je kunt het maar beter meteen doen. Trap niet in zijn praatjes, hij gaat echt niet veranderen.

Heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Eindje schreef:
11-02-2018 10:55
Nee natuurlijk niet, ik vertel alleen over mijn angsten die door mijn hoofd gaan. Ik zit zelf ook niet voor niks in therapie heb EMDR net achter de rug. Ik begrijp je punt volledig hoor en dat jij er zo over denkt. Vind het alleen jammer dat je op zon aanvallende en directe manier reageert. Zovan “ eigen schuld, dikke bult”. Niet iedereen heeft hetzelfde meegemaakt en reageert en handelt daardoor op dezelfde manier toch?
Nee, maar je kiest er wel zelf voor om steeds bij hem te blijven. Niemand of niets anders is verantwoordelijk voor jouw geluk, alleen jijzelf.
Alle reacties Link kopieren
Jullie wonen samen? Op wiens naam staat het huis? Kun jij het huis in je eentje betalen als het op jouw naam staat?

En investeer in nieuwe vriendschappen, ga iets ondernemen om andere mensen te ontmoeten. En vind jezelf aangenaam gezelschap, dan hoef je je ook niet alleen te voelen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ga met je kat naar oma toe.
Laat dit niet meer toe.
Alleen zijn moet je leren om goed in het leven te kunnen staan.
Is echt niet erg, alleen. Natuurlijk niet. Dan ben je er voor jezelf altijd!!!
Je laat jezelf nu in de steek. Niet doen.
Velen zijn je voor gegaan.
Komt er dan weer eens een relatie aan te pas dan is dat mooi meegenomen.
Dit nu is niet normaal. Bleh!
Geef jezelf eens wat meer liefde!

:hug:
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Lieve To, je bent pas 22, je staat aan het begin van een prachtige toekomst. Laat het aub niet verpesten door zo'n sukkel.

Pak je spullen en ga weg bij hem.

Of wil je de rest van je leven vernedert en geslagen worden?
Eindje schreef:
11-02-2018 10:56
Waar baseer jij op dat ik toch wel bij hem blijf?
Op de viva statistieken. Ik wacht nu op de maar, maar, hij kan zo liehieffff zijn.
Alle reacties Link kopieren
emmetje2 schreef:
11-02-2018 11:13
Op de viva statistieken. Ik wacht nu op de maar, maar, hij kan zo liehieffff zijn.
Lekker meelevend van je. TO is nog heel jong en dit is haar eerste langdurige relatie. Ze heeft een heleboel narigheid te verwerken gehad (als ze al aan verwerken toegekomen is) en is beschadigd door een akelige jeugd en door op te moeten groeien zonder een veilige omgeving met lieve ouders.

Je reageert cynisch en koud. Voel je je daar lekker bij?
case-je wijzigde dit bericht op 11-02-2018 11:21
2.83% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven