Seks met ex en nu zwanger

12-02-2018 20:55 174 berichten
Alle reacties Link kopieren
Seks gehad met mijn ex. Zonder condoom. Ben aan de pil. Dus ik begreep niet hoe dit kan. Maar ik kom er dus zojuist achter dat dit niet zo goed samen gaat met mijn St Janskruid tabletten die ik neem.

Mijn ex en ik komen niet meer bij elkaar, dat is zeker. We hebben inmiddels geen contact meer. Hoe vertel ik hem dit?

Ik vind weghalen geen optie. Ik vind dat ik deze verantwoordelijkheid moet nemen. Ben 26 jaar, hij 24. Ik heb een goede baan en een eigen (eengezins)woning. Ik begrijp dat ik het hem moet vertellen, maar ik weet niet hoe.

Nu ben ik me aan het inlezen over rechten en plichten. Stel, hij wilt het niet en weigert het te erkennen.. in hoeverre is hij dan eigenlijk verantwoordelijk voor financiële zaken? Is hij daar automatisch aansprakelijk voor?
anoniem_364437 wijzigde dit bericht op 17-02-2018 12:51
31.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hij zit nog op school zeg je, dus zoveel alimentatie zal t niet gaan worden.

Werk je zelf?
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Aha je wilt je ex een oor aan naaien als hij weigert.. Duidelijk.
Als jij het wil houden ben jij verantwoordelijk voor de financiële zaken. Kan je dat niet opbrengen, dan kan je ook niet voor een kind zorgen.

En verantwoordelijkheid nemen voor een ei. Onderbouw dit is met valide argumenten.
Moiren’ schreef:
12-02-2018 20:58
Als jij het wil houden ben jij verantwoordelijk voor de financiële zaken. Kan je dat niet opbrengen, dan kan je ook niet voor een kind zorgen.

En verantwoordelijkheid nemen voor een ei. Onderbouw dit is met valide argumenten.
Dit. Frappant ook wel dat je direct over geld begint ipv omgang o.i.d.
En hoe oud zijn jullie?
https://fiom.nl/ongewenst-zwanger/zwanger-wat-nu

Neem hiermee contact op.
Je kan altijd een tripje naar de rechtbank doen.

Maar dat gaat jouw véél geld kosten aan advocaten en je bereikt er op dit moment weinig mee, want hij heeft zowat geen cent.

Je "durft het hem niet te vertellen" maar je wil tegelijk wel dat hij gaat betalen?
Dat staat ook nogal haaks op elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Het was puur hypothetisch. Ik ga hem niet financieel lastig vallen aangezien hij op school zit. Sowieso, als hij er niets van moet hebben, is het mijn ding. Maar ik was gewoon benieuwd hoe dat zit.

En ik wil het houden, omdat ik een kinderwens heb en ik het niet over mijn hart kan verkrijgen het weg te halen. Straks raak ik om een of andere reden onvruchtbaar. Dan zou ik voor eeuwig spijt hebben.
Jouw keuze, jouw verantwoordelijkheid
Het voorkomen dat een kind opgroeit in moeilijke omstandigheden is ook je verantwoordelijkheid nemen.

Als het je zelf niet lukt, om wat voor reden dan ook, is dat iets om over na te denken.
girI schreef:
12-02-2018 21:02
Het was puur hypothetisch. Ik ga hem niet financieel lastig vallen aangezien hij op school zit. Sowieso, als hij er niets van moet hebben, is het mijn ding. Maar ik was gewoon benieuwd hoe dat zit.

En ik wil het houden, omdat ik een kinderwens heb en ik het niet over mijn hart kan verkrijgen het weg te halen. Straks raak ik om een of andere reden onvruchtbaar. Dan zou ik voor eeuwig spijt hebben.
Je bent labiel. Vind je dat serieus een goede basis om alleen een kind op te voeden?

Heb je een eigen woning?
Verdien je genoeg voor jou een een kind?
Je kunt je er het beste op voorbereiden dat jij in je eentje voor het kindje zult moeten zorgen. Ook financieel. Heb je een baan, TO?
girI schreef:
12-02-2018 21:02
Het was puur hypothetisch. Ik ga hem niet financieel lastig vallen aangezien hij op school zit. Sowieso, als hij er niets van moet hebben, is het mijn ding. Maar ik was gewoon benieuwd hoe dat zit.

En ik wil het houden, omdat ik een kinderwens heb en ik het niet over mijn hart kan verkrijgen het weg te halen. Straks raak ik om een of andere reden onvruchtbaar. Dan zou ik voor eeuwig spijt hebben.
Puur hypothetisch een nick aan maken op de viva en met zo'n openingspost geloof ik niet in.
Alle reacties Link kopieren
Oh my God! Hoezo vind je dat je deze verantwoordelijkheid moet nemen? Soms is abortus een prima alternatief hoor. Maar leuk, alleenstaand moeder worden. Een vader waar je nu al problemen mee voorziet. Een leuke omgangsregeling zal er wel niet inzitten dan. Je zit als je hiervoor kiest je verdere leven vast aan je ex, dat besef je?

http://www.advocapedia.nl/erkenning/vad ... -erkennen/

Lees dit maar eens. Maar of je dit allemaal moet willen.....Overweeg abortus.
Alle reacties Link kopieren
Kasboom schreef:
12-02-2018 20:59
Dit. Frappant ook wel dat je direct over geld begint ipv omgang o.i.d.
Ik had erbij moeten zeggen: Worst case scenario. Ik ben niet op geld uit, absoluut niet. Maar ik was benieuwd hoe het zit qua regels.
Alle reacties Link kopieren
Je wil het zelf houden of je vindt dat je het hoort te houden?
Ik snap je praten over verantwoordelijkheid niet zo. Het gaat om een bevruchte eicel, een klompje cellen, meer niet. Dat heeft nog weinig met verantwoordelijkheid van doen.

Stel je gaat het houden. Mocht je ex het kind niet willen erkennen, dan is hij financieel niets verschuldigt en heb jij juridisch geen poot om op te staan.
Alle reacties Link kopieren
Ahh je hebt een kinderwens.
Door de pil heen zwanger geworden is dus dikke bullshit.
girI schreef:
12-02-2018 21:05
Ik had erbij moeten zeggen: Worst case scenario. Ik ben niet op geld uit, absoluut niet. Maar ik was benieuwd hoe het zit qua regels.
Je googel stuk?
Je schommelt zelf met je mentale stabiliteit en dan vind je het een goed idee om een kind te laten komen?
Alle reacties Link kopieren
girI schreef:
12-02-2018 21:02

En ik wil het houden, omdat ik een kinderwens heb en ik het niet over mijn hart kan verkrijgen het weg te halen. Straks raak ik om een of andere reden onvruchtbaar. Dan zou ik voor eeuwig spijt hebben.
Een ontzettend goede reden om een kind onder slechte omstandigheden op de wereld te zetten. Succes.
Hoe oud zijn jullie?
girI schreef:
12-02-2018 21:02
Het was puur hypothetisch. Ik ga hem niet financieel lastig vallen aangezien hij op school zit. Sowieso, als hij er niets van moet hebben, is het mijn ding. Maar ik was gewoon benieuwd hoe dat zit.

En ik wil het houden, omdat ik een kinderwens heb en ik het niet over mijn hart kan verkrijgen het weg te halen. Straks raak ik om een of andere reden onvruchtbaar. Dan zou ik voor eeuwig spijt hebben.
Tuurlijk meid, en dan 'per ongeluk' zwanger geworden zeker? En van abortus wordt je niet onvruchtbaar hoor.
Ga naar een advocaat. Je kind heeft rechten.
Alle reacties Link kopieren
Tsja, je zult er zelf voor moeten zorgen. Dat het nu zo is omdat hij nog op school zit, oké, maar ik vind ook dat die verantwoordelijkheid bij jou ligt als hij straks wel een fulltime job heeft die goed betaald. Dit is jóuw keus en als hij het niet wilt en jij laat het kindje toch komen, dan vind ik niet dat je iets van hem mag eisen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven