Twijfels over leeftijdsverschil

16-02-2018 11:02 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Sinds een tijdje ben ik gescheiden. Ik heb 3 kinderen waarvan alleen de jongste nog thuis woont. We hebben het goed met zen tweetjes en ik heb heel goed contact met de twee oudsten ook. Mijn kids zijn mijn alles!
Sinds kort heb ik een ontzettende lieve man ontmoet. Lief en zorgzaam. We zijn best dol op elkaar. Ik heb echter besloten nooit meer samen te wonen, dus het zal een lat-relatie worden. Hoewel we het gezellig en leuk hebben samen is er toch een ding waar ik mee zit. Het leeftijdsverschil... Hij is 15 jaar ouder dan mij. Ik ben 43. Hij 58. Ik vind dat toch wel een dingetje. Vooral als ik verder kijk in de toekomst. Ik heb onze relatie ook nog met niemand gedeeld. Daar vind ik het ook nog iets te vroeg voor. Ik wil eerst zeker zijn van mijn zaak. Ik denk dat ik stiekem ook wel een beetje "bang" ben voor de reacties die ik ga krijgen van mijn omgeving. "Wat moet je met zo'n oude man?" Heeft iemand hier ervaring mee? Is 15 jaar heel schokkend of vinden jullie dat meevallen? Wie helpt mij van mijn twijfels af? Of stel ik me nu ontzettend aan? 🙈

Liefs,
Indra
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders schelen 13 jaar, dikke prima. Maak je niet zo druk
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
ik zie het probleem ook niet
Zoveel leeftijdsverschil is leuk als je zelf 20 bent, want leeftijdgenoten zijn dan nog echte kleuters. Maar op jouw leeftijd zou ik niet aan zo'n ouwe lul beginnen. Over 10 jaar is hij wellicht opgebrand, zeker als hij tot zo oud moet doorwerken.
Alle reacties Link kopieren
Als jij 65 bent en kunt genieten van je pensioen dan is hij 80. Moet er niet aan denken.
Ik ben 7 jaar samengeweest met een man 13 jaar ouder. Wat de omgeving vond was voor mij niet zo interessant. En iemand verliezen kan op alle leeftijden.
Natuurlijk kan dat wel, zolang je er plezier aan beleeft is het toch prima?
redbulletje schreef:
16-02-2018 11:07
Zoveel leeftijdsverschil is leuk als je zelf 20 bent, want leeftijdgenoten zijn dan nog echte kleuters. Maar op jouw leeftijd zou ik niet aan zo'n ouwe lul beginnen. Over 10 jaar is hij wellicht opgebrand, zeker als hij tot zo oud moet doorwerken.
Nee dan is het meestal minder leuk omdat het verschil in geestelijke ontwikkeling dan opvalt.
Alle reacties Link kopieren
als het NU leuk is, is het toch leuk?
Je zoekt niet meer iemand om een gezinnetje mee te stichten of mee samen te wonen. Heb het gewoon leuk nu. Als hij over vijf jaar toch wat oud blijkt, ruil je hem in voor een jonger model :)
Alle reacties Link kopieren
15 jaar kan prima. Het is jouw leven, het zijn niet de mensen die oordelen die met hem de dag door moeten brengen..

Reacties over dat hij veel eerder is opgebrand ed... Een vriend van 40 zou overmorgen in een ongeluk plots gehandicapt kunnen worden..
Ik heb anderhalf jaar een relatie gehad met een man van 16 jaar ouder. Zou het niet meer aangaan zelf, maar dat is ook omdat het niet een geweldige ervaring was zeg maar. Lag meer aan de man dan aan het leeftijdverschil, al hielp dat niet met het versterken van zijn minder leuke kanten. Het leeftijdsverschil zelf vind ik dus meevallen, maar als je al twijfels hebt gaat het wel die twijfels extra versterken is mijn ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Kit_Kat schreef:
16-02-2018 11:18

Reacties over dat hij veel eerder is opgebrand ed... Een vriend van 40 zou overmorgen in een ongeluk plots gehandicapt kunnen worden..
ja, maar die kans is wel een stuk kleiner natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt nu al twijfels en bent bang voor de reacties van anderen.
Hierdoor denk ik dat je jezelf niet genoeg kan geven.

Ik vind 15 jaar niet persé heel erg groot leeftijdsverschil. Al zal ik er zelf niet aan moeten denken.
lilalinda schreef:
16-02-2018 11:21
ja, maar die kans is wel een stuk kleiner natuurlijk.
Dat weet je dus niet en nooit. Als je al bedenkt dat 1 op de 4 mensen kanker krijgt kan jij ook net die 1 zijn.
Alle reacties Link kopieren
Het is noet zo dat jullie nog een heel gezin gaan opbouwen etc. Dat heb jij allemaal al zo'n beetje achter de rug.
Dus, wat weerhoudt jou om gewoon het leuk te hebben met deze man.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Heb het nu gewoon leuk met elkaar. Iemand van 58 kan wel veel jonger van geest zijn en fit dan iemand van 40 die elke avond met een pot bier onderuit gezakt op de bank zit.
George Clooney zou je toch ook niet laten lopen?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
16-02-2018 11:26
Dat weet je dus niet en nooit. Als je al bedenkt dat 1 op de 4 mensen kanker krijgt kan jij ook net die 1 zijn.
houd toch op.
de kans dat een oud mens ziek wordt/dood gaat is gewoon groter dan een jong mens
En Ja, je kunt onder een auto lopen en Ja, mensen krijgen kanker. Maar dan nog.
Wat wij vinden maakt niet uit, je vindt het blijkbaar zelf niet zo leuk. Zou daar mijn conclusies uit trekken.

Zo'n verschil in leeftijd is niets zolang jullie beide nog jong zijn. Als jij 50 bent en nog in de fleur van je leven heb je een gepensioneerde vent van 65. Kan je je daar iets bij voorstellen? Ik zou er niet moeten aan denken.
miekemv schreef:
16-02-2018 11:26
Dat weet je dus niet en nooit. Als je al bedenkt dat 1 op de 4 mensen kanker krijgt kan jij ook net die 1 zijn.
Of je bent één van die drie anderen en dan heb je een hele leuke tijd samen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik schelen 17 jaar en dat gaat nu al 13 jaar goed. Volgens mij wordt het pas spannend als hij met pensioen gaat, ik ben dan pas 50 en moet dan dus nog een tijd doorwerken. Dan kom je dus in een verschillende levensfase en dat zal even wennen zijn voor ons allebei. Toch heb ik dit nooit een reden gevonden om er niet aan te beginnen. Je wordt uiteindelijk verliefd op de persoon, niet op een leeftijd, toch?

Als je hem dus écht leuk vindt, gun het dan een kans. Mocht het niet blijken te werken, dan heb je het geprobeerd. Dat geldt voor iedere relatie die je in de toekomst aangaat, ongeacht wel/geen leeftijdverschil. Garantie dat het goed blijft gaan heb je vooraf nooit.
Life is a party but you must self uphanging de slingers
Nu is het leeftijdsverschil geen probleem, maar heb je zin om op je 55e de zorg op je te nemen van een man van 70, terwijl je zelf dan nog 10+ jaar moet werken? Tegen de tijd dat jij met pensioen gaat, gaat hij ongeveer dood waarschijnlijk.

Nee, ik zou hiervoor passen. Je kinderen zijn nu bijna allemaal zelfstandig, heb je niet juist zin om de komende tijd wat minder zorgtaken te krijgen? Je schrijft ook dat je 'sinds een tijdje ' gescheiden bent, waarom niet eerst eens zelf weer alles op een rijtje krijgen en je eigen leven eerst eens inrichten?
Alle reacties Link kopieren
Hadewychh schreef:
16-02-2018 11:33
Wat wij vinden maakt niet uit, je vindt het blijkbaar zelf niet zo leuk. Zou daar mijn conclusies uit trekken.

Zo'n verschil in leeftijd is niets zolang jullie beide nog jong zijn. Als jij 50 bent en nog in de fleur van je leven heb je een gepensioneerde vent van 65. Kan je je daar iets bij voorstellen? Ik zou er niet moeten aan denken.
nou dat hoeft natuurlijk niet. Ik ben 40 en een van mijn zeer goede vrienden is 75 en nog steeds zeer actief en nog steeds zelfstandig ondernemer, hij zit gewoon net zo gezellig met mij in de kroeg als leeftijdsgenoten hoor. Niet iedereen is hetzelfde en niet iedere 65 jarige gaat met pensioen.
N00R85 schreef:
16-02-2018 11:38
Nu is het leeftijdsverschil geen probleem, maar heb je zin om op je 55e de zorg op je te nemen van een man van 70, terwijl je zelf dan nog 10+ jaar moet werken? Tegen de tijd dat jij met pensioen gaat, gaat hij ongeveer dood waarschijnlijk.

Nee, ik zou hiervoor passen. Je kinderen zijn nu bijna allemaal zelfstandig, heb je niet juist zin om de komende tijd wat minder zorgtaken te krijgen? Je schrijft ook dat je 'sinds een tijdje ' gescheiden bent, waarom niet eerst eens zelf weer alles op een rijtje krijgen en je eigen leven eerst eens inrichten?
Zorg voor iemand van 70?!
Mijn (schoon)ouders zijn allen in de 70 en hebben absoluut nog geen zorg nodig hoor, die zijn nog helemaal zelfstandig. Je doet nu net of je op je 70e meteen hoogbejaard bent.
lilalinda schreef:
16-02-2018 11:32
houd toch op.
de kans dat een oud mens ziek wordt/dood gaat is gewoon groter dan een jong mens
En Ja, je kunt onder een auto lopen en Ja, mensen krijgen kanker. Maar dan nog.
Jij bent vast nog een twintiger.
Je hoeft hem toch geen eeuwige trouw te beloven. Hier en nu. De rest zie je wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven