Kwetsende afwijzing man

17-02-2018 11:33 238 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even anoniem account aangemaakt wegens herkenbaarheid...

Deze week gingen man en ik Valentijn vieren. Vriendin had gekookt (heeft traiteurzaak), lekker wijntje, ik had mij mooi aangekleed (man zei hier niets over).
We zijn hierna samen naar bed gegaan. Toen hij mijn lingerie zag, zei hij dat hij het wel grappig vond dat naarmate we langer zijn "er steeds meer van mij is om naar te kijken (terwijl hij uitbeeldde hoe dik ik ben), maar er steeds minder is om aan te zien."
Hij zei dat hij probeerde een grap te maken.
Ik ben ontzettend gekwetst door deze opmerking. Ik weet ook niet of ik hem kan vergeven. Wat moet ik hiermee?
Ik weet niet hoe ik verder kan terwijl hij mij zo heeft gekwetst.

Wat achtergrond: midden 30, 13 jaar samen, 3 kleine kinderen (< 6 j).
Mijn man heeft een chronische ziekte. Hij kreeg de diagnose toen we net een jaar samen waren. De ziekte gaat met ups en downs. In slechte periodes heeft hij last van pijn en vermoeidheid. Momenteel is alles onder controle met medicatie.
Door zijn ziekte komen veel taken van het gezin op mij terecht (financiën, huishouden, regelingen). Soms valt mij dit zwaar; ik vind dat hij zich soms onttrekt aan zijn verantwoordelijkheden. Hij wil in zijn goede periodes zijn energie niet verspillen aan schoonmaken/klusjes.
Zijn slechte periodes zijn ook slecht voor onze relatie. Er is dan weinig ruimte voor intimiteit (op welke manier ook). Ik voel mij dan vaak alleen.
Waar we al vaker over hebben geruzied is dat hij wel altijd energie genoeg heeft om te masturberen, maar weinig aandacht heeft voor mij.
Zijn afwijzing deze week valt hierdoor nog zwaarder.
Alle reacties Link kopieren
Ben je in die jaren ook erg aangekomen ? Of minder goed voor je uiterlijk gaan zorgen? Zo ja, dan snap ik de opmerking. Zo nee, wat doet hij er precies aan om zichzelf een fijne man te maken voor jou? Want hij heeft zijn ziekte al niet mee.
Als je naar fouten zoekt, gebruik dan een spiegel en geen verrekijker
lautje87 schreef:
17-02-2018 11:38
Ben je in die jaren ook erg aangekomen ? Of minder goed voor je uiterlijk gaan zorgen? Zo ja, dan snap ik de opmerking. Zo nee, wat doet hij er precies aan om zichzelf een fijne man te maken voor jou? Want hij heeft zijn ziekte al niet mee.
Ze heeft 3 kinderen, man, huishouden en financieel moet ze het zien rond te breien. Dan vind ik haar uiterlijk het minste waar hij zich bezig mee kan houden.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me voorstellen dat je erg gekwetst bent. Wat een nare opmerking.
Zei hij dat meteen toen je je uitgekleed had of nadat jullie met elkaar geslapen hadden?
Sjonge, wat een romanticus :nope:
Hij weet het wel te brengen...

Sommige mannen kunnen echt horken zijn, ziek of niet.
Wat een botte, low life, eikel van een opmerking/man.
Als hij je wat duidelijk wil maken kan dat echt wel anders.
Daarnaast heb je echt wel wat anders aan je hoofd dan er sexy uitzien voor hem omdat je een heel gezin draaiende moet houden in je eentje.
Ik zou het absoluut niet pikken!
Wat een hufter, hij gebruikt zijn ziekte als excuus.
anoniem_360662 wijzigde dit bericht op 17-02-2018 11:44
0.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je gewoon niet zo'n leuke man hebt, als ik het zo lees.

Had hij zich ook leuk aangekleed? En wie had het etentje georganiseerd?
Geen leuk grapje. Vooral niet omdat er waarschijnlijk voor hem een kern van waarheid in zit. Ik vind mensen die grapjes gebruiken om iets te zeggen erg laf.

Daarnaast is het de vraag óf hij er iets van moet zeggen, en waarom dan op zo’n moment? Je kunt dat toch ook op een ander moment bespreken.

Verder komt het op me over of alles in het teken staat van zijn ziekte. Begrijpelijk, maar op lange termijn ga jij er dan ook aan onderdoor. Kun jij bijvoorbeeld vrijuit wat over zijn veranderende uiterlijk zeggen, of kan dat niet vanwege zijn ziekte?
Alle reacties Link kopieren
lautje87 schreef:
17-02-2018 11:38
Ben je in die jaren ook erg aangekomen ? Of minder goed voor je uiterlijk gaan zorgen? Zo ja, dan snap ik de opmerking. Zo nee, wat doet hij er precies aan om zichzelf een fijne man te maken voor jou? Want hij heeft zijn ziekte al niet mee.
Dan nog is dit een totaal ongepaste opmerking. Haar figuur zal ongetwijfeld veranderd zijn na 3 kinderen, maar dan zeg je zoiets ook niet. Zij had waarschijnlijk die hele date geregeld, lingerie aangedaan. Moeite gedaan om er een leuke avond van te maken, aandacht voor de relatie en dan zoiets.
Vraag me echt af wat haar man nou verwacht had na die opmerking.
@TO, heeft hij wel meer dat soort ‘grappige’ opmerkingen?
leergierig wijzigde dit bericht op 17-02-2018 11:48
0.94% gewijzigd
Hoe kan het in zijn hoofd een grapje zijn geweest?

Ik denk dat je eens goed in gesprek moet met elkaar. Zijn chronische ziekte is naar, maar hij mag best weten wat dat met jou doet. In goede periodes moet hij er ook voor jou zijn, zijn energie niet alleen maar verspillen aan leuke dingen buiten jullie gezin.
Alle reacties Link kopieren
Dit is gewoon echt geen grappige opmerking. In geen enkele context.

Daarnaast van goede periodes tijdens ziekte zou hij juist gebruik moeten maken om jou te ontlasten. Achterstallige klusjes doen en jou het een en ander uit handen nemen omdat je in de slechte periodes alles alleen moet doen. Dát is samen zijn. Samen er het beste van maken.
Deze man klinkt zo echt niet fijn.
Ik zou eens rond de tafel gaan zitten en een goed gesprek aangaan.
Wat een enorm shit opmerking zeg, daar is echt geen enkel excuus voor.
Hork.
Alle reacties Link kopieren
Zijn chronische ziekte o.d. zijn geen excuus voor die horken opmerking.
Heb je aangegeven dat je dit ook enorm heeft gekwetst ? En dat hij maar eens moet inzien dat je genoeg doet om alles boven water te houden en dat hij daar de waarde van moet beseffen?
Alle reacties Link kopieren
De deur uit schoppen en de cilinders vervangen.
Met zo iemand wil je toch niet meer onder één dak wonen ?

Maandag meteen de scheiding aanvragen.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Dubbele post door bad gateway issues.
Alle reacties Link kopieren
lautje87 schreef:
17-02-2018 11:38
Ben je in die jaren ook erg aangekomen ? Of minder goed voor je uiterlijk gaan zorgen? Zo ja, dan snap ik de opmerking. Zo nee, wat doet hij er precies aan om zichzelf een fijne man te maken voor jou? Want hij heeft zijn ziekte al niet mee.

Ja, ik ben aangekomen (heb dan ook 2 zwangerschappen gehad). Er is 5 kg blijven plakken en alles hangt wat meer.
Hij heeft een wisselend gewicht (vooral als hij medicatie moet nemen).
Werkt hij wel? En wat voor ziekte? Is het progressief?

Dat alleen al met drie kinderen is nog al eh onhandig. Kun je geen werkster regelen of zo? Hoe zagen jullie het voor zich dan voor dat jullie aan 3 kinderen begonnen?
Alle reacties Link kopieren
Echt een hele nare opmerking! Ik snap heel goed dat je gekwetst bent, en dat heb je ook echt niet verdient. En al helemaal niet voor alles wat je (ook voor hem) doet.

Ik zou toch echt een stevig gesprek met hem erover hebben. Hem vertellen hoe het je gekwetst heeft.
Alle reacties Link kopieren
Leergierig schreef:
17-02-2018 11:42
Ik kan me voorstellen dat je erg gekwetst bent. Wat een nare opmerking.
Zei hij dat meteen toen je je uitgekleed had of nadat jullie met elkaar geslapen hadden?

Het was toen ik mij aan het uitkleden was. We hebben niet met elkaar geslapen.
Jemig, wat een douchebag. Ik verbaas me echt zo over dit soort opmerkingen, dit soort topics. Wat zijn dit voor een sukkels? :facepalm:
Je wist al dat je man chronisch ziek was toen je nog maar een jaar samen was. Waarom heb je dan zoveel kinderen genomen? Je kon op je vingers natellen dat het werk grotendeels op jou zou neerkomen en ik neem aan dat zwangerschappen ook zn sporen nalaten op je lichaam.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het respectloos. Je hebt 3 kinderen gebaard natuurlijk zie je er dan niet hetzelfde uit als 10 jaar geleden. Ik zou je man hierop aanspreken en aangeven dat je er wel klaar mee bent om als de huissloof waarvoor geen respect is behandeld te worden. Ik zou daarnaast ook een aparte slaapkamer voor jezelf nemen en aangeven dat er nog wel wat huishoudelijk taken zijn die hij vanaf nu zelf mag opknappen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Joostisandersgeaard2 schreef:
17-02-2018 11:43
Ik denk dat je gewoon niet zo'n leuke man hebt, als ik het zo lees.

Had hij zich ook leuk aangekleed? En wie had het etentje georganiseerd?

Hij had gedoucht en verse kleren aangedaan (gewone dagdagelijkse kleren). We hadden het etentje samen besproken en samen een menu uitgekozen. Het was een gezamenlijke beslissing (we doen meestal iets rond de periode van Valentijn).
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
17-02-2018 11:51
Je wist al dat je man chronisch ziek was toen je nog maar een jaar samen was. Waarom heb je dan zoveel kinderen genomen? Je kon op je vingers natellen dat het werk grotendeels op jou zou neerkomen en ik neem aan dat zwangerschappen ook zn sporen nalaten op je lichaam.
Ehm.. omdat ze van haar man houdt waarschijnlijk? en met hem kinderen wilde?
redbulletje schreef:
17-02-2018 11:51
Je wist al dat je man chronisch ziek was toen je nog maar een jaar samen was. Waarom heb je dan zoveel kinderen genomen? Je kon op je vingers natellen dat het werk grotendeels op jou zou neerkomen en ik neem aan dat zwangerschappen ook zn sporen nalaten op je lichaam.
Daar gaat het toch helemaal niet om? Het gaat om die botte hond met z'n achterlijke "grapje".
Al had ze 70 kinderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven