Vraagje aan de dames

17-02-2018 19:09 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag zou ik even wat van de vrouwen willen weten, hoe hun kijk daarop is.

Stel je komt een leuke lieve man tegen van 30+, deze woont nog thuis bij zijn ouders, heeft een klein baantje waar hij niet zelfstandig van kan wonen en heeft 2 kinderen.

Wat vinden jullie hiervan en hoe zouden jullie hierop reageren?
Zouden jullie hier doorheen kijken, of zouden jullie latten, of alleen even voor de seks enz enz enz?


Een man vertelde namelijk dit: Oke even een vraag waarom nemen mannen dan met veel en veel minder genoegen bij en met een vrouw heeft ze geen werk geen probleem heeft ze 50 kinderen en woont nog bij der ouders geen probleem is ze ongeschoold geen probleem maar omgekeerd geen werk nee ik ga hem niet onderhouden geen scholing nee ik moet een man hebben met een hogere level hij woont bij zijn ouders nee hij is niet zelfstandig dus laten we wel wezen ik vind dat oppervlakkig de situatie waarin iemand verkeerd is niet wie of wat de persoon is en als je van uit het hart van de persoon houd eerlijk en oprecht dan kan je elkaar daar brengen waar jullie kunnen en willen zijn

Ben nu heel benieuwd of dat echt zo is.
Onleesbaar wat die man vertelde. Hij klinkt te dom om te poepen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man woonde ook nog bij zijn ouders (34), maar dat kwam omdat zijn vorige vriendin net was overleden door een hersentumor en snel een nieuwe baan en huis vinden was hem een beetje teveel geworden, dus ik keek daar doorheen. Ook verdient hij veel minder dan mij (maar werkt wel keihard + fulltime).

Dat gezegd hebbende, jammer van je generalisering daarna. Ik heb twee single moeders als vriendinnen en die kunnen allebei al 10 jaar geen man vinden, dus dat gaat helemaal nergens over.

Mannen wijzen net zo goed vrouwen af om allerlei oppervlakkige redenen.
anoniem_364541 wijzigde dit bericht op 17-02-2018 19:25
3.68% gewijzigd
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Wat, wat? O_O
Alle reacties Link kopieren
Deel 1: nee.
Deel 2: watblief?
Alle reacties Link kopieren
Even los van wat die kerel vertelde, zou je een relatie aangaan met man in kwestie? Twee kids, thuis wonen bij ouders, parttime baan...
Alle reacties Link kopieren
Het ligt compleet aan de persoon en zijn situatie en motivatie. Ik ken voorbeelden in mijn omgeving waar de vrouw de man onderhoud en de man meer in het huishouden doet. Volgens mij hebben zij hier zelf geen problemen mee en wordt er in hun omgeving ook niet op neergekeken.

Maar als de man/vrouw het allemaal wel best vind en van een partner verlangt dat diegene hem of haar onderhoud zonder daar iets voor tegenover te stellen denk ik niet dat veel mensen daar zin in hebben.
Anoniempje9997 schreef:
17-02-2018 19:14
Even los van wat die kerel vertelde, zou je een relatie aangaan met man in kwestie? Twee kids, thuis wonen bij ouders, parttime baan...
Dit dus.
Nee, dan heb je mij betreft geen tijd voor een relatie want je hebt je leven totaal niet op orde en daar worden je kinderen niet beter van.
Alle reacties Link kopieren
Anoniempje9997 schreef:
17-02-2018 19:14
Even los van wat die kerel vertelde, zou je een relatie aangaan met man in kwestie? Twee kids, thuis wonen bij ouders, parttime baan...
Nee. Niet aantrekkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Mannen wijzen vrouwen net zo makkelijk af als andersom, dus dat punt is onzin.

Daarnaast: het hangt van de reden af. Woont hij bij zijn ouders omdat hij lui is en het wel best vind? Nee, natuurlijk wil ik daar niks mee. Heeft hij geen studie gedaan uit luiheid of een gebrek aan ambitie? Nee, wil ik niks mee. Werkt bij een klein baantje omdat hij niet van hard werken houdt? Wil ik niks mee. En als iemand al kinderen heeft is dat voor mij ook geen pluspunt, vooral omdat ik ze zelf nog wil. Als het puur overmacht is en een tijdelijke situatie houdt het me echter niet tegen, het zit iedereen wel eens niet mee in het leven.
Alle reacties Link kopieren
*dubbelpost*
Ik denk dat een 30+ vrouw die bij haar ouders woont met twee kinderen en een pt baan heeft eerder aan de man is dan een man in die situatie. Van de vrouw wordt dat eerder geaccepteerd, omdat Nederland nu eenmaal nog niet zo geëmancipeerd is.
Alle reacties Link kopieren
Nee. Ik vind een 30+ vrouw die bij haar ouders woont met een parttime baan net zo onaantrekkelijk.
Bij deze man krijg ik het gevoel, als ik maar weinig verdien en zeg dat ik niet eens een eigen woning kan betalen, hoef ik ook geen alimentatie te betalen. Trust me, hij wacht totdat er een vrouw komt met ee eigen woning die hem gaat onderhouden.
ik geef mn bek ook maar een douw
Anoniempje9997 schreef:
17-02-2018 19:14
Even los van wat die kerel vertelde, zou je een relatie aangaan met man in kwestie? Twee kids, thuis wonen bij ouders, parttime baan...

Nee.
Ik zou afhaken op de kinderen. Bij het thuis wonen en parttime werken hangt het ervan af waarom dat zo is. Is het uit pure gemakzucht dan is dat enorm onaantrekkelijk.
Nee, voor zowel mannen als vrouwen, vind ik dat niet aantrekkelijk.
Dat geeft teveel gedoe, kost een hoop geld en energie, en zodra er aan gewend is, verandert dat vaak ook niet, want lekker makkelijk.
Mocht ik op iemand vallen, wil ik niet per direct de nieuwe verzorger zijn, maar een gelijkwaardige partner, en op deze manier zie ik dat niet gebeuren, en ik spreek uit ervaring.

Ik vind dat je dan niet genoeg gebruik maakt van de mogelijkheden die voor handen zijn voor iedereen, en zeker als er kinderen zijn, vind ik het belangrijk dat iemand zijn of haar eigen woonruimte geregeld heeft, en een inkomen om voor de kinderen te kunnen zorgen, een vetpot hoeft het echt niet te zijn, maar die mogelijkheden zijn er, dus als iemand te laks is om dat te regelen, knap ik af.
Wachten op een leuke partner om de boel wat makkelijker te maken, en vervolgens daarvan afhankelijk te zijn, is voor mij niet aantrekkelijk.
Ik heb net even te vaak met dat bijltje gehakt, geen zin meer in.
Nee.
50 kinderen geen probleem?
Een vrouw met tig koters komt doorgaans ook niet zo makkelijk aan een man hoor.
Verder is het er denk ik zo ingesleten, vrouwen "moeten" lief en/of mooi zijn en voor mannen zijn er weer andere standaarden dat hij zijn zaakjes op orde dient te hebben bijvoorbeeld.
Ben je zelf een thuiswonende man die niet aan een vrouw komt?
Hoeft niets mis mee te zijn hoor maar dat slachtofferige gelul is weinig charmant.
Toevallig sprak ik vorige week met een droeftoet die niet wil werken, nog thuiswoont en zat te klagen dat vrouwen die een man zonder baan niet zien staan golddiggers zijn.
Ook had hij een sociaal experiment filmpje gezien op facebook waarin vrouwen wel meegingen met een gast in een dikke bak maar niet met een arme sloeber en hij sprak daar schande van.
Een man gaat ook 100x liever mee met een lekker wijf mee dan met een "lelijke" dus ik snap dat gejank nietzo.
Of het nou om uiterlijk vertoon of om materialisme gaat het is beiden oppervlakkig.
Alle reacties Link kopieren
Nee, niet aantrekkelijk

Ik zou niet gaan voor een man die
-kinderen heeft
-bij zijn ouders woont, of
-zijn eigen broek niet op kan houden

Afzonderlijk, laat staan een combi van die drie.

Kan me andersom ook niet voorstellen dat een vrouw indie situatie aantrekkelijk is.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
Nou, Boehoe...!
altijd naar een hoger level willen
gamers be like
Alle reacties Link kopieren
Zalmsnipper schreef:
17-02-2018 19:17
Nee. Niet aantrekkelijk.
+1
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er niet aan beginnen. Iemand die ouder is dan 25 en bij zijn ouders woont vind ik een afknapper, tenzij het zeer tijdelijk is en met goede reden (bv net terug na jarenlang als expat gewerkt te hebben en druk op zoek naar een woning). Parttime werken met een laag inkomen vind ik alleen aantrekkelijk wanneer iemand daarnaast bezig is met een eigen bedrijf of bv topsport. Ik heb slechte ervaringen met dates die niet zelf hun broek op kunnen houden. Dat past niet bij mij en vind ik totaal niet aantrekkelijk.
MinkeDeWit schreef:
17-02-2018 19:21
Ik denk dat een 30+ vrouw die bij haar ouders woont met twee kinderen en een pt baan heeft eerder aan de man is dan een man in die situatie. Van de vrouw wordt dat eerder geaccepteerd, omdat Nederland nu eenmaal nog niet zo geëmancipeerd is.
En als het om een man gaat die zo bij de ouders woont is het geen echte vent maar een loozer volgens vele van hier.
8102 schreef:
17-02-2018 20:32
En als het om een man gaat die zo bij de ouders woont is het geen echte vent maar een loozer volgens vele van hier.
Nou loser, nee, dat vind ik niet, er kan van alles aan de hand zijn, er zullen genoeg redenen kunnen zijn waarom iemand leeft zoals die leeft.
maar aantrekkelijk is het niet, tenminste niet voor mij.
Maar makkelijk gaat het ook niet zijn.
Zelf heb ik gewoon te vaak de ervaring gehad, dat zodra je dan gaat "meehelpen" als partner, de ander te weinig energie erin steekt om er zelf ook beter uit te komen, of zelf toch niet echt de ambitie heeft om de zaakjes voor elkaar te krijgen, waardoor ik dan toch weer voor alles op mag draaien, en dat vind ik jammer, dat maakt het ongelijkwaardig, en voor mij niet leuk meer, een loser noem ik iemand niet zo gauw, maar zo iemand zou ik persoonlijk niet meer mee in zee gaan, dat is dan misschien lullig maar het zij zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven