Is feminisme wel zo goed?

18-02-2018 03:10 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hello Allemaal.

Ik zat samen met een wat Russen in een busje, we reden een rit van ongeveer 300 km. We spraken veel over Europa en Rusland en wat de verschillen waren.


We kwamen bij het onderwerk feminisme. Volgens de man naast mij was het feminisme slecht en niet goed voor het gezinsleven.


Is dit ook niet gewoon waar in sommige gevallen? Ik bedoel, er zijn vast ook vrouwen die het fijn vinden als de man leiding geeft in het gezin. Tegenwoordig gaan veel mensen maar scheiden en dit geeft ook problemen. Er zijn natuurlijk ook gezinnen waar de vrouw de broek aan heeft. Maar botst het niet als mensen allebei de broek aan willen?

Ik weet dat als ik bepaalde beslissingen aan mijn vrouw zou over laten, dat het dan niet goed zou komen. In bepaalde gevallen moet ik gewoon zeggen 'we doen het gewoon zo, en punt uit'. Het is uiteindelijk beter voor ons allemaal. Ik vind wel dat een man goed naar zijn vrouw moet luisteren en niet zomaar zijn eigen gang moet gaan.

Wat vinden jullie?
feminisme gaat niet over wie de broek aan heeft in een gezin. kijk even op wikipedia ofzo
Alle reacties Link kopieren
Hoi gregie,

ik denk niet dat het feminisme op zich iets slechts is. Het gelijk zijn van man en vrouw vind ik niet meer dan normaal. Een mooi streven waar nog veel verbetering te behalen valt.

Terugkomend op de invloed op het gezinsleven: dat vind ik een lastige. Als beide partners de broek aan willen, dan kan dat problemen opleveren. Zolang je duidelijk met elkaar blijft communiceren (hoe cliché ook), kan je volgens mij veel problemen voorkomen. Het is net wat je wel en niet accepteert voor jezelf en voor elkaar. Twee "dominante" gezinsleiders gaat niet werken, maar in een goede relatie kom je daar volgens mij gewoon uit. Wees volwassen en verdeel de taken in het gezin met elkaar, zoals dat prettig wordt ervaren en beide partners hier goed mee kunnen leven.

Terugkomend op jouw persoonlijke verhaal: dat jij bepaalde beslissingen wil nemen en neemt, omdat je weet dat het wat minder handig uitpakt wanneer je vrouw dit op haar neemt, is niet meer dan logisch. Iedereen heeft zijn of haar sterke en minder sterke punten. Andersom zal jouw vrouw ook beslissingen maken op punten waarvan ze weet dat jij daar minder handig in bent. Maar ik neem aan dat jullie dat ook wel van elkaar weten, toch? Daar kan je best over praten. Ik denk dat het uitgangspunt echt moet zijn dat je als partners samenwerkt, je gevoel uitspreekt, eerlijk bent en duidelijke afspraken maakt voor zover dat nodig is. Volgens mij hoeft het dan ook allemaal niet zo spannend te zijn.
anoniem_364763 wijzigde dit bericht op 18-02-2018 03:48
Reden: Zo goed mogelijk trachten om een mogelijk idee, dat deze tekst insinueert dat vrouwen geen beslissingen kunnen nemen, teniet te doen.
1.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
SunnyPanda schreef:
18-02-2018 03:28
Hoi gregie,

ik denk niet dat het feminisme op zich iets slechts is. Het gelijk zijn van man en vrouw vind ik niet meer dan normaal. Een mooi streven waar nog veel verbetering te behalen valt.

Terugkomend op de invloed op het gezinsleven: dat vind ik een lastige. Als beide partners de broek aan willen, dan kan dat problemen opleveren. Zolang je duidelijk met elkaar blijft communiceren (hoe cliché ook), kan je volgens mij veel problemen voorkomen. Het is net wat je wel en niet accepteert voor jezelf en voor elkaar. Twee "dominante" gezinsleiders gaat niet werken, maar in een goede relatie kom je daar volgens mij gewoon uit. Wees volwassen en verdeel de taken in het gezin met elkaar, zoals dat prettig wordt ervaren en beide partners hier goed mee kunnen leven.

Terugkomend op jouw persoonlijke verhaal: dat jij bepaalde beslissingen wil nemen en neemt, omdat je weet dat het wat minder handig uitpakt wanneer je vrouw dit op haar neemt, is niet meer dan logisch. Iedereen heeft zijn of haar sterke en minder sterke punten. Andersom zal jouw vrouw ook best beslissingen maken waarvan ze weet dat jij daar minder handig in kan of zal zijn? Maar ik neem aan dat jullie dat ook wel van elkaar weten, toch? Daar kan je best over praten. Ik denk dat het uitgangspunt echt moet zijn dat je als partners samenwerkt, je gevoel uitspreekt, eerlijk bent en duidelijke afspraken maakt voor zover dat nodig is. Volgens mij hoeft het dan ook allemaal niet zo spannend te zijn.
Echt.... :facepalm:
Vrouwen horen helemaal geen beslissingen te nemen, het idee alleen al....
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
Een vrouw heeft, als ze intelligent genoeg is de broek aan, als mannen dat accepteren en daar genoegen mee kunnen nemen is er geen feminisme oid nodig.....
Over wat voor beslissingen heb je het dan? Mijn man en ik hebben allebei zo onze expertise, waarvan we weten dat de ander er toch niet zoveel van snapt. Daar vallen we de ander niet mee lastig. En ook niet voor ieder wissewasje natuurlijk, anders blijf je bezig.

Maar de echt belangrijke beslissingen die ons beiden aangaan, die nemen we uiteraard wel samen. Ik zou ook niet samen willen leven met een man die essentiële zaken voor mij bepaalt.

Vrouwen zijn volwassen mensen, jij behandelt je vrouw als een kind. Ik denk niet dat dit je relatie of het gezinsleven ten goede komt. Ik ken vooral vrouwen die hier erg ongelukkig van zijn geworden. En nee, dat hebben ze misschien niet direct kenbaar gemaakt, omdat de verhoudingen niet zo lagen, maar er ligt onnoemlijk veel leed achter. Niet je eigen leven kunnen vormgeven, niet autonoom zijn, dat heeft enorme impact op een mens.

Probeer je dat eens in te denken en je bewust te worden van wat je je vrouw aandoet.
Alle reacties Link kopieren
Dit topic bewijst vooral dat feminisme nog hard nodig is.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Feminisme is niet de oorzaak van al die scheidingen hoor.

Feminisme zorgt er wel voor dat vrouwen niet hoeven blijven hangen in een slecht huwelijk. Ze kunnen immers voor zichzelf zorgen.
SunnyPanda schreef:
18-02-2018 03:28
Hoi gregie,

ik denk niet dat het feminisme op zich iets slechts is. Het gelijk zijn van man en vrouw vind ik niet meer dan normaal. Een mooi streven waar nog veel verbetering te behalen valt.

Terugkomend op de invloed op het gezinsleven: dat vind ik een lastige. Als beide partners de broek aan willen, dan kan dat problemen opleveren. Zolang je duidelijk met elkaar blijft communiceren (hoe cliché ook), kan je volgens mij veel problemen voorkomen. Het is net wat je wel en niet accepteert voor jezelf en voor elkaar. Twee "dominante" gezinsleiders gaat niet werken, maar in een goede relatie kom je daar volgens mij gewoon uit. Wees volwassen en verdeel de taken in het gezin met elkaar, zoals dat prettig wordt ervaren en beide partners hier goed mee kunnen leven.

Terugkomend op jouw persoonlijke verhaal: dat jij bepaalde beslissingen wil nemen en neemt, omdat je weet dat het wat minder handig uitpakt wanneer je vrouw dit op haar neemt, is niet meer dan logisch. Iedereen heeft zijn of haar sterke en minder sterke punten. Andersom zal jouw vrouw ook beslissingen maken op punten waarvan ze weet dat jij daar minder handig in bent. Maar ik neem aan dat jullie dat ook wel van elkaar weten, toch? Daar kan je best over praten. Ik denk dat het uitgangspunt echt moet zijn dat je als partners samenwerkt, je gevoel uitspreekt, eerlijk bent en duidelijke afspraken maakt voor zover dat nodig is. Volgens mij hoeft het dan ook allemaal niet zo spannend te zijn.

Het is nog maar de vraag voor wie die beslissingen minder handig uitpakken. Voor hem, voor haar, of voor hele gezin? :lightbulb:
Andersom schreef:
18-02-2018 06:49
Feminisme is niet de oorzaak van al die scheidingen hoor.

Feminisme zorgt er wel voor dat vrouwen niet hoeven blijven hangen in een slecht huwelijk. Ze kunnen immers voor zichzelf zorgen.
Dit. En ook eens met je volgende post. Beter is nooit beter voor iedereen. Idem ‘het beste’.
Alle reacties Link kopieren
Gregie,

Wat versta jij onder feminisme? In je eigen woorden en met wat voorbeelden,

Pas nadat duidelijk is wat jij eronder verstaat, kan jouw vraag beantwoord worden.
Solomio schreef:
18-02-2018 06:37
Dit topic bewijst vooral dat feminisme nog hard nodig is.
Precies.

Al heeft to dit topic waarschijnlijk vooral geopend om de vrouwtjes op de kast te jagen. Of is het weer een viva poging wat leven in de brouwerij te brengen.
Alle reacties Link kopieren
Head schreef:
18-02-2018 07:05
Precies.

Al heeft to dit topic waarschijnlijk vooral geopend om de vrouwtjes op de kast te jagen. Of is het weer een viva poging wat leven in de brouwerij te brengen.
Ja, natuurlijk! Vind het zomaar een passend onderwerp zo op de zondagochtend, Ik denk dat TO slaapt: dan kunnen we pas verder als hij wakker is en zijn invulling van het begrip kenbaar maakt.
Je zit in Rusland begrijp ik? Daar zijn bij vele de denkbeelden totaal anders dan in Nederland.
In communistische landen hoeven mensen veel minder beslissingen te nemen, omdat de staat die taak grotendeels op zich neemt.
Alle reacties Link kopieren
PattyJupiter schreef:
18-02-2018 07:21
In communistische landen hoeven mensen veel minder beslissingen te nemen, omdat de staat die taak grotendeels op zich neemt.
Recentelijk nog een krant gelezen? Het nieuws gezien?
Dulcissime, totam tibi sibdo me...
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
18-02-2018 07:13
Je zit in Rusland begrijp ik? Daar zijn bij vele de denkbeelden totaal anders dan in Nederland.
Zeker! Vraag je Russische collega's maar eens naar hun mening over homoseksualiteit. Ik denk dan zomaar dat je nog meer leuke vintage denkbeelden hoort die je op t forum kan knallen!
Sweet_Concubine schreef:
18-02-2018 07:26
Recentelijk nog een krant gelezen? Het nieuws gezien?
Recentelijk? :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Man en ik zijn beiden dominant en hebben zelden conflicten, aangezien we heel prima samenwerken. Dus dat kan ook, als antwoord op de stelling dat twee keer dominant niet handig is.
Verder laat onderzoek zien dat gelijkwaardige relaties gelukkiger zijn en dat feminisme voor meer gelijkwaardigheid zorgt, dus ik denk dat feminisme belangrijk is en voor meer geluk zorgt.
Alle reacties Link kopieren
Tjonge jonge lekker middeleeuws weer... Vrouwen in de minderheid ik denk dat ze in Rusland gewoon nog heel anders denken dan in Nederland ik zelf hoef echt geen dominante pipo die mij de wet gaat opleggen hij kan een serieuze schop uit mijn huis krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Captain_Obvious schreef:
18-02-2018 07:45
Recentelijk? :mrgreen:
:hihi:
Alle reacties Link kopieren
Wah? Vrouwmoet, manmoet?
In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfverzekerdheid, terwijl de slimmeriken een en al twijfel zijn. B. Russell
Solomio schreef:
18-02-2018 06:37
Dit topic bewijst vooral dat feminisme nog hard nodig is.
Moet jij niet dweilen of zo?
Beste Gregie,

wat versta jij zelf onder feminisme?
Alle reacties Link kopieren
Corona67 schreef:
18-02-2018 07:59
Moet jij niet dweilen of zo?
Dat doe ik. Met de kraan open.
Straks mijn man maar aan het werk zetten, kan ik mijn broek aantrekken.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven