Vriendschappen verwateren

18-02-2018 09:17 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik merk sinds een tijd dat vriendschappen veranderen, logisch aangezien ik in de twintig ben en de meesten willen settelen.

Vrienden willen alleen afspreken als hun partner er ook bij is en stellen zelfden voor iets te ondernemen.

Nu ben ik aan het oriënteren om me aan te melden bij een vereniging om mn contacten uit te breiden aangezien ik merk dat ik de meeste weekenden gedwongen alleen doorbreng.

Merk dat ik het lastig vind dat vriendschappen die twee tot drie jaar geleden zo hecht leken nu erg oppervlakkig beginnen te worden.

Hoop dat iemand tips heeft om mn sociaal leven een boost te geven.
Alle reacties Link kopieren
Je bent single?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Klopt inderdaad
Alle reacties Link kopieren
Happy single?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Nou over het algemeen absoluut maar op het moment niet zo. Heb een super leuke baan maar mis het om leuke dingen samen te doen met vrienden zoals ik al aangaf.
Alle reacties Link kopieren
Tijd om je vriendenkring aan te passen
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Hier misschien?
Twintigers die nu al alleen willen afspreken als hun partners erbij zijn, dat zijn gewoon hele suffe, burgerlijke mensen.
Dat zijn de personen die als ze kinderen hebben alleen nog maar ingekakt thuis gaan zitten. Of die spreken alleen maar af met andere gezinnen.
Aan dit soort mensen zal je vanaf nu niets meer hebben.

Maak nieuwe vrienden. Dat kan overal; op je werk, in je straat, op de sportclub, kookclub, via een cursus, reizen. Als je er voor openstaat komen de mogelijkheden vanzelf.
Alle reacties Link kopieren
@ sinno Dank je wel voor je antwoord! Ik heb een tijd therapie gevolgd omdat ik in mn jeugd erg gepest ben waardoor ik het enorm spannend vind om in grote groepen te zijn. Heb dit bij nieuwe mensen na een tijdje wordt het Veel minder.
Ik kan mij voorstellen dat het pesten veel invloed op je leven heeft.
Je zegt grote groepen spannend te vinden. Dan ben jij wellicht veel beter in de één op één contacten. Dat is toch ook ok?
Als je wat ‘losse’ vriendschappen hebt, kan dat net zo fijn zijn als één vriendengroep. Voor jou misschien alleen maar prettiger.

Wat voor een vereniging denk je aan om je bij aan te sluiten?
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt daar haal ik ook veel energie uit. Heb op de middelbare school aan teamsport gedaan wat ik toendertijd erg leuk vond. Ga zometeen rond bellen zodat ik hopelijk nog dit seizoen kan starten.

Bedankt voor je waardevolle feedback sinno 🤗
Lattemacciato44 schreef:
18-02-2018 11:22
Ja klopt daar haal ik ook veel energie uit. Heb op de middelbare school aan teamsport gedaan wat ik toendertijd erg leuk vond. Ga zometeen rond bellen zodat ik hopelijk nog dit seizoen kan starten.

Bedankt voor je waardevolle feedback sinno 🤗
Dat klinkt goed! Sporten is heerlijk en daarbij goed voor je sociale leven.
Het team zelf zal vast leuk zijn, maar er zullen zeker ook borrels georganiseerd worden bij de sportclub? Of je zal misschien bardienst moeten doen zo af en toe? En dan kun je jezelf nog opgeven voor een bestuur, commissie, redactie etc.
Ik ben een stuk ouder dan jij TO, maar ik heb ook die verandering in vriendschappen gemerkt destijds. Ik had altijd veel contacten, maar het begon wel te veranderen. In elke levensfase vallen er mensen af, maar je neemt ook altijd wat mensen mee naar je ‘nieuwe’ fase. Het leven verandert constant. Het maakt niet uit hoe oud je bent, je kunt altijd nieuwe mensen leren kennen, daar moet je je echt geen zorgen om maken.
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel! Merkte dat ik me nogal eenzaam en afgezonderd voelde maar vind het ook erg lastig om dit bij anderen aan t geven, deels door schaamte en ook doordat stellen toch een eigen leven hebben natuurlijk.

Vind het een heel goed idee om te gaan sporten en deel te nemen aan een kookclub. Hopelijk zijn er ook leeftijdsgenoten bij de kookclub.
Alle reacties Link kopieren
Als er meer adviezen of tips zijn sta ik daar voor open.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven