Ze heeft me afgewezen maar wil echt graag vrienden blijven!

18-02-2018 17:51 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,

Misschien is het gek voor jullie dat een man/jongen hier op dit forum zit, maar zou graag jullie advies willen horen.

Een tijdje terug had ik een collega laten weten dat ik haar heel erg leuk vindt! Helaas voelden ze niet hetzelfde voor mij. Ze zei dat ik wel een goede vriend van haar was geworden in de afgelopen tijd dat we samen hadden gewerkt. Echter hebben we daar buiten nooit iets afgesproken als vrienden.

Ik was destijds ook bezig aan mijn laatste weken op het werk daar. En ik merk gewoon dat ik haar enorm mis? En wil graag vrienden blijven en haar ook (af en toe) nog eens zien. Ik ben haar laatst tijdens het uitgaan wel gewoon tegengekomen en vindt dit heel fijn maar aan de ene kant ook ongemakkelijk.

Wat kan ik het best doen? iemand tips?

bedankt
Alle reacties Link kopieren
Neem maar even afstand, Guus. Je bent nu verliefd dus 'vrienden' zijn is geen goed idee. Hoezo zijn jullie trouwens vrienden? Je spreekt haar alleen op het werk.
Als jij denkt dat je het aankunt om vrienden te zijn, go for it! Maar grote kans dat het pijnlijk gaat zijn. Of dat je toch ergens op gaat hopen.

Vriendschap op zich is heel waardevol, maar pijnlijk als het iets is waar je genoegen mee neemt terwijl je liefde wilt.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
18-02-2018 17:56
Neem maar even afstand, Guus. Je bent nu verliefd dus 'vrienden' zijn is geen goed idee. Hoezo zijn jullie trouwens vrienden? Je spreekt haar alleen op het werk.
ik sprak er alleen op het werk en af en toe chatten via snapchat
Neem dat 'vrienden blijven' maar niet te letterlijk, dat zegt ze om de afwijzing te verzachten. Dat moet je toch ook helemaal niet willen joh, een vriendschap met iemand waar je gevoelens voor hebt. Dat doet alleen maar meer pijn als ze straks een relatie krijgt met iemand anders.
Je bent verliefd dus eigenlijk kunnen jullie al geen puur vriendschappelijke relatie hebben. Wat als zij een vriend krijgt? En als je regelmatig contact met haar houdt is de kans groot dat je je niet kan openstellen naar iemand anders.
Zie het nut er niet van in, betekent enkel ellende.
Alle reacties Link kopieren
Als jullie hiervoor geen vrienden waren, dan zit vriendschap nu er waarschijnlijk ook niet in, dan zegt ze dat waarschijnlijk gewoon om de afwijzing wat te verzachten.
Alle reacties Link kopieren
Nou Guus Jansen, ik denk niet dat vriendschap werkt als de ene vriend op de andere vriend geilt en de andere vriend alleen vrienden wil zijn omdat dat de ene vriend zo lekker het ego streelt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou geen vriendschap beginnen, want je zal toch hoop houden.

Ze vindt je aardig, maar wil niks meer.
Alle reacties Link kopieren
En ik merk gewoon dat ik haar enorm mis? En wil graag vrienden blijven en haar ook (af en toe) nog eens zien. Ik ben haar laatst tijdens het uitgaan wel gewoon tegengekomen en vindt dit heel fijn maar aan de ene kant ook ongemakkelijk.
Daar moet je echt vanaf. Je moet deze gevoelens dus niet gaan cultiveren onder het mom "vriendschap" want vriendschap nadat iemand jou versmaad heeft heeft geen enkele kans.

Flinke vent wezen: jij hebt de bons gekregen en dat is niet voor niks: het is afgelopen tussen jullie. Voorgoed.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven