Ruzie over (stief)kind

20-02-2018 15:02 107 berichten
.
anoniem_364908 wijzigde dit bericht op 24-05-2018 19:01
99.81% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je beschrijft je vriend als een verantwoordelijke man, dus waarom zou hij bij het snowboarden plotseling onverantwoordelijk met je zoon omgaan dan?
Alle reacties Link kopieren
Wat mij betreft kan je gewoon eisen dat je zoon niet off piste mag. Zinnen als "vertrouw mij maar", slaan nergens op. Zelfs een Prins kan door een lawine overvallen worden.
Als hij die belofte niet kan doen, zou ik zoon thuis houden.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik vind vooral dat jouw vriend jouw mening en gevoel hierover zou moeten accepteren en daar rekening mee zou kunnen houden. Niks anders dan wanneer het wel zijn vader geweest was overigens.
Alle reacties Link kopieren
snorro schreef:
20-02-2018 15:04
Je beschrijft je vriend als een verantwoordelijke man, dus waarom zou hij bij het snowboarden plotseling onverantwoordelijk met je zoon omgaan dan?
Off piste gaan kan dodelijk aflopen?
Alle reacties Link kopieren
Jouw kind, jouw grenzen toch? Jouw nee lijkt me leidend.

En tsja, off-piste gaan kan heel goed gaan. Het kan ook heel erg mis gaan.
Waarom wil hij off piste met een kind van 9?
Alle reacties Link kopieren
Koffiehagedis schreef:
20-02-2018 15:06
Jouw kind, jouw grenzen toch? Jouw nee lijkt me leidend.

En tsja, off-piste gaan kan heel goed gaan. Het kan ook heel erg mis gaan.
Ik vind het sowieso onnodig, maar met een kind van 9 helemaal.
Alle reacties Link kopieren
Zalmsnipper schreef:
20-02-2018 15:06
Off piste gaan kan dodelijk aflopen?
Als haar vriend verantwoordelijk is, ziet hij dat ook in?
Alle reacties Link kopieren
snorro schreef:
20-02-2018 15:04
Je beschrijft je vriend als een verantwoordelijke man, dus waarom zou hij bij het snowboarden plotseling onverantwoordelijk met je zoon omgaan dan?
Dit.

Kan het niet zijn dat die een heel slecht grapje maakte en totaal niet door had hoe het bij jou viel? Of dat die niet door heeft gehad dat je eigenlijk ook maar wat zei en geen idee hebt wat je eigenlijk vroeg (omdat je geen verstand van wintersport hebt)?
Alle reacties Link kopieren
Niet off piste, punt.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Hier zou een kind van 9 ook niet mee mogen als hij deze belofte niet kan doen.

Wat is dat toch met Nederlandse wintersporters die zichzelf zo enorm overschatten?
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
Maar pas op: gevaar buiten de piste

Maar let op! Buiten de piste skiën kent vele gevaren. Denk aan de 3-eenheid: lawinepieper, schep en sonde en zorg dat je weet hoe je deze moet gebruiken. Ook een lawine airbag is geen overbodige luxe. Het inhuren van een berggids met de juiste papieren levert, naast meer veiligheid, ook meer plezier op. Een berggids weet namelijk waar de mooiste bochten te skiën zijn.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat bedoelt hij mij off-piste gaan? Is dat een hele tocht door stukken zonder piste, of bijvoorbeeld een doorsteekpaadje tussen bomen door, tussen 2 pistes in. Er zit nogal een verschil tussen.

Zelf ik als beginner ben weleens off-piste geweest kleine stukjes.

Als hij normaal heel verantwoordelijk is, lijkt mij dat hij dat ook hier prima kan inschatten. Ik kan me wel voorstellen dat hij boos erom wordt. Zo lijkt het toch alsof je hem niet vertrouwt om verantwoordelijk met zoon om te gaan.
Alle reacties Link kopieren
meringue-123 schreef:
20-02-2018 15:12
Wat bedoelt hij mij off-piste gaan? Is dat een hele tocht door stukken zonder piste, of bijvoorbeeld een doorsteekpaadje tussen bomen door, tussen 2 pistes in. Er zit nogal een verschil tussen.

Zelf ik als beginner ben weleens off-piste geweest kleine stukjes.

Als hij normaal heel verantwoordelijk is, lijkt mij dat hij dat ook hier prima kan inschatten. Ik kan me wel voorstellen dat hij boos erom wordt. Zo lijkt het toch alsof je hem niet vertrouwt om verantwoordelijk met zoon om te gaan.
Al die ervaren skiërs die hartstikke dood gaan tijdens het skiën buiten de piste zullen ook niet allemaal onverantwoordelijke horken zijn. Vaak ook zeer ervaren skiërs waarvan je zou verwachten dat het niet gebeurd, maar dat is nu net de valkuil.
Alle reacties Link kopieren
Als hij het tegen jouw zin in toch doet; is hij wel goed verzekerd ?

Zorg daarom altijd dat je een goede verzekering hebt met off piste dekking, zoals die van de Nederlandse Ski Vereniging.https://www.wintersport.nl/de-gevaren-van-off-piste/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Snap niet dat het in je opkomt om dit toe te laten.
Alle reacties Link kopieren
https://www.wintersporters.nl/weblog/be ... ersport%3F
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Is jouw vriend ook de vader van zoon?
Zo nee, dan zou ik kind niet mee laten gaan. Jouw wil is wet. (Punt)
Zo ja, dan een goed gesprek aanknopen en ook wel vertrouwen hebben dat vriend het beste voor heeft met zijn zoon.

Edit;
Optie 1 dus, niet goed gelezen.
anoniem_360662 wijzigde dit bericht op 20-02-2018 15:18
8.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gaat je vriend samen met je zoon of gaan er nog meer mensen mee?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
snorro schreef:
20-02-2018 15:09
Als haar vriend verantwoordelijk is, ziet hij dat ook in?
Blijkbaar niet aangezien hij TO niets wil beloven.
Alle reacties Link kopieren
Zalmsnipper schreef:
20-02-2018 15:20
Blijkbaar niet aangezien hij TO niets wil beloven.
Geen beloftes maken betekent niet dat hij het kind de berg afduwt. Hij kijkt het situationeel aan en schat zelf in of het kan of niet.
Maar ik snap het punt wel. Dit is denk ik ook iets waarbij de man denkt 'achjoh kan prima' en de vrouw enorm bezorgd is.
..
anoniem_364908 wijzigde dit bericht op 25-02-2018 12:10
Reden: Herkenbaarheid
99.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
20-02-2018 15:10
Niet off piste, punt.
Dit. Al zou ik het wel heel moeilijk vinden om hem daar nu nog blind in te vertrouwen, al stemt hij in. Zou heel bang zijn dat hij ja gaat zeggen om er vanaf te zijn, je bent er toch niet om het te controleren.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
maledive schreef:
20-02-2018 15:25
Het gaat sowieso niet om hele off-piste tochten. Mogelijk gebeurt het zelfs helemaal niet- hij wil alleen het vertrouwen van mij dat hij ter plekke deze beslissing kan maken.

Hij is niet de vader van mijn zoon maar wij doen in alles de opvoeding 50/50. (bio vader uit beeld). Daarnaast hebben wij samen nog een zoon, en hij behandelt beide kinderen hetzelfde. (Deze is alleen te jong om mee te gaan)

Ik denk dus niet dat ik kan zeggen 'mijn kind, mijn regels'. (Heb ik ook niet gedaan).
Dat maakt het wel anders, dan is hij gewoon de vader en zou ik voor optie 2 gaan van mijn vorige post.

Erop vertrouwen dat man zich als vader van zoon alles zal doen om kind te beschermen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven