Interessante jongen

21-02-2018 01:05 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al sinds begin dit collegejaar zit er een erg leuke jongen bij mij met colleges, maar lange tijd wist ik niet eens zijn naam. Dit kwam voornamelijk omdat hij zich afzonderde van andere mensen, maar wel altijd vriendelijk was. Toch had ik wel vaak oogcontact met hem en als we elkaar dan aankeken, lachte ik breeduit naar hem, waarna hij ook lachte. Sinds december hebben we intenser oogcontact, vaak ook secondenlang, weten we van elkaar de naam en zeggen we nu hoi tegen elkaar. (Dit zegt natuurlijk helemaal niks, maar om even de situatie te schetsen) Nu zit hij weer bij m’n afsluitende minor en volgende week is de allerlaatste keer dat we elkaar bij dat college zullen zien. Ik kan mezelf wel voor de kop slaan dat ik niet eerder een gesprek met hem ben begonnen, maar iets aan hem doet me altijd dicht klappen. Een goede vriendin van mij beaamt dat ze hetzelfde bij hem heeft, maar zegt dat hij arrogant is. Ik denk dat hij misschien eerder een beetje verlegen is, want hij komt absoluut niet onaardig over.

Mijn vraag is eigenlijk als volgt; zal ik hem volgende week uitnodigen om eens een kop koffie te doen? Hij heeft geen sociale media, dus ik zou het eventueel ook via de mail kunnen doen. Ik ben trouwens 24, totaal niet verlegen met mannen over het algemeen, maar iets aan hem zorgt ervoor dat ik niet normaal kan functioneren met hem in de buurt. Voel me ook wel een naïef schoolmeisje als ik zo m’n topic doorlees, maar ik hoop dat jullie me een eventuele schop onder de kont kunnen geven. Andere tips zijn ook welkom! Bedankt alvast!
Alle reacties Link kopieren
Waarom ga je niet gewoon naast hem zitten en begin een gesprek?
Dat lijkt me logischer dan alleen 'hoi' tegen elkaar kunnen zeggen en vervolgens hem via de mail mee uit vragen.

Klinkt ontzettend ongemakkelijk allemaal.
Those who don’t believe in magic will never find it
Alle reacties Link kopieren
Dat is wel steeds mijn plan, maar hij komt altijd vrij laat binnen waardoor ik al mensen om me heen heb zitten. Om dan nog op te staan en naast hem te gaan zitten, is ook niks. Ik weet dat het vreselijk ongemakkelijk klinkt, het is ontzettend stom.
Alle reacties Link kopieren
Jaaa, doen!!!
Dit soort topics verbaast me altijd een beetje. Hij zou ook een move kunnen doen hé? Dat doet hij dus niet, onder andere door zo laat binnen te komen. Wellicht is hij dus niet single.

Enfin, wellicht zou je hem eventjes op kunnen wachten en dan naast hem gaan zitten. Of na afloop een gesprek beginnen.
Alle reacties Link kopieren
vroeger zorgde je gewoon dat je een beetje bij de leuke man in de buurt stond en dan liet je iets uit je handen vallen, als hij het opraapte zat het wel goed

dus probeer eens
en dan zeg je erna 'hee ga je mee koffie halen, mag jij het vasthouden haha?'
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
He dat had ik ook eens!

Ben op een bepaald ogenblik gewoon naast de jongen gaan zitten, uiteindelijk mee op date geweest en mee gezoend.

Is toch niets geworden, maar wie niet waagt, niet wint. Succes!
Veritas vos liberabit
Misschien kan je iets later naar het college gaan deze week? Wellicht loop je tegelijkertijd met hem naar binnen en dan kan je direct een gesprek aanknopen en naast hem gaan zitten.
Alle reacties Link kopieren
Kasboom schreef:
21-02-2018 08:14
Dit soort topics verbaast me altijd een beetje. Hij zou ook een move kunnen doen hé? Dat doet hij dus niet, onder andere door zo laat binnen te komen. Wellicht is hij dus niet single.

Enfin, wellicht zou je hem eventjes op kunnen wachten en dan naast hem gaan zitten. Of na afloop een gesprek beginnen.
Zou kunnen, maar ik ben ook vaak omringd door anderen. Dus ik snap wel dat hij niet meteen op me af durft te stappen. Ik probeer volgende week gewoon een gesprekje met hem aan te knopen en als dat stroef verloopt, ga ik er ook geen energie meer in stoppen.
Kasboom schreef:
21-02-2018 08:14
Dit soort topics verbaast me altijd een beetje. Hij zou ook een move kunnen doen hé? Dat doet hij dus niet, onder andere door zo laat binnen te komen. Wellicht is hij dus niet single.

Enfin, wellicht zou je hem eventjes op kunnen wachten en dan naast hem gaan zitten. Of na afloop een gesprek beginnen.

Dit ook: Hij zou ook een move kunnen doen hé? Dat doet hij dus niet, onder andere door zo laat binnen te komen. Wellicht is hij dus niet single.
Wát een aanname. Totaal nergens op gebaseerd haha. Misschien durft hij ook geen move te maken? Verlegen? Misschien is zijn aansluting van het openbaar vervoer ruk, waardoor ie altijd later is?
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
21-02-2018 08:35
vroeger zorgde je gewoon dat je een beetje bij de leuke man in de buurt stond en dan liet je iets uit je handen vallen, als hij het opraapte zat het wel goed

dus probeer eens
en dan zeg je erna 'hee ga je mee koffie halen, mag jij het vasthouden haha?'
"Iets" laten vallen??? Een beetje slimme meid had hier speciale kanten zakdoekjes voor, die zij strategisch op zijn pad dropte.
En dan moest hij door de knieën om het voor haar op te rapen.

:love:
Zooo romantisch....
Ik moet helemaal niks!
Alle reacties Link kopieren
Nee heb je, ja kun je krijgen. Gewoon vragen of ie wat met je wil drinken, na college, omdat jullie elkaar altijd zien, maar nog niet kennen. Als hij met hetzelfde idee speelt in zijn hoofd, zal hij zeker ja zeggen, zelfs als je het klungelig vraagt.

Misschien zegt hij nee, maarja shit happens. Wat is het ergste dat er kan gebeuren?
.
En anders mailen, iets minder eng. Waarom niet? En wijst ie je af, dan gooi je de mail gewoon direct weg. Dan is er nooit iets gebeurd ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik zie het zo, dit zijn je worst-case-scenario's:

Als je hem uitvraagt en hij zegt 'nee' is de kans nihil dat je hem nog een keer tegenkomt denk ik. Dus dan is het even een zure afwijzing maar geen ramp.

En als je niks onderneemt is de kans ook nihil dat je hem nog een keer tegen komt, waardoor het nooit van de grond komt.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel! Ik zal volgende week proberen om een gesprekje met hem aan te knopen en dat ik hem dan uitnodig voor een kop koffie! Ik houd jullie op de hoogte.
Alle reacties Link kopieren
Ik duim! :yes:
Barnabas schreef:
21-02-2018 07:58
Dat is wel steeds mijn plan, maar hij komt altijd vrij laat binnen waardoor ik al mensen om me heen heb zitten. Om dan nog op te staan en naast hem te gaan zitten, is ook niks. Ik weet dat het vreselijk ongemakkelijk klinkt, het is ontzettend stom.
Dan loop je achteraf even snel naar hem toe. Ik zou ook niet gaan mailen als ik hem niet ooit normaal heb gesproken.
Barnabas schreef:
22-02-2018 01:55
Dank jullie wel! Ik zal volgende week proberen om een gesprekje met hem aan te knopen en dat ik hem dan uitnodig voor een kop koffie! Ik houd jullie op de hoogte.
:cheer:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven