Partner slaapt regelmatig op de bank

21-02-2018 10:25 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon met mijn vriend al twee jaar samen. De afgelopen tijd slaapt hij op de bank, omdat hij voor de tv in slaapt valt.
Ik irriteer mij hier mateloos aan, want ik was ooit gewend geraakt dat hij samen naast mij slaapt. Tegenwoordig slapen wij ongeveer 2/3x per week samen, dan ga ik naar bed en komt hij pas later naar bed toe of blijft hij op de bank slapen.
Ik heb al vaak uitgelegt hoe ik mij erover voel, maar hij doet er niks aan. Moet hij ook lekker zelf weten, maar moet ik mij erbij neerleggen dat ik elke avond alleen naar bed ga? Wat ik by the way vreselijk vind.
Ik heb meer het gevoel dat hij een huisgenoot is dan mijn partner.

Wat vinden jullie? Wat moet ik doen en zeggen?
Alle reacties Link kopieren
Is het alleen het probleem dat hij op de bank slaapt of is er een dieper probleem?
Vraag je hem als je naar bed gaat ook of hij mee naar bed gaat?
Alle reacties Link kopieren
Als hij gewoon langer op wil blijven dan jij, dan mag dat toch gewoon? Andersom kan hij ook zeggen dat hij wil dat jij maar later naar bed moet gaan zodat jullie alsnog saampjes kunnen slapen. Maar ja, dat is dan natuurlijk niet wat jij wil ;)
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft dit ook, als ik eerder naar bed ga valt hij in slaap op de bank.
Eerder gebeurde dit bijna nooit omdat we eigenlijk altijd tegelijk gingen slapen maar ik ben nu net zwanger dus wat minder energie en ga dus eerder naar bed.
Meestal word ik wel wakker en als hij er nog niet is en dan haal ik hem gewoon op, dus misschien voor jou ook een optie?
Het is namelijk lastig om iemand te verplichten eerder naar bed te gaan dan hij zelf wil.
Accepteer het maar zonde om zoveel woorden aan te verspillen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie geen probleem, maar ik ga dan ook altijd later als man. Hij is een ochtendmens, ik een avondmens.
En als je toch al slaapt wat is dan het probleem als hij op de bank in slaap valt?
Geen problemen maken die er niet zijn hoor.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
eenmeisje1993 schreef:
21-02-2018 10:28
Is het alleen het probleem dat hij op de bank slaapt of is er een dieper probleem?
Vraag je hem als je naar bed gaat ook of hij mee naar bed gaat?
In het begin deed ik dat, dan was het antwoord meestal nee ik ben bezig (facebook). Wanneer het ja was, dan met tegenzin.

Het diepere probleem is eigenlijk dat hij aan de wiet is en liever blijft doorsmoken dan dat hij met mij naar bed gaat, denk ik.
Alle reacties Link kopieren
wij gaan altijd tegelijk naar bed, man kijkt dan nog TV, ik val daarbij in slaap. Prima zo dus.

Mag /kan hij op de slaapkamer geen tv kijken?
Ik ga ook vaak eerder naar bed dan man, die volgt dan een uur later (altijd effe programma afkijken, iets op pc afmaken etc).
Hij ligt graag naast me en we slapen allebei beter als we naast elkaar liggen.
Ginger500 schreef:
21-02-2018 10:37
In het begin deed ik dat, dan was het antwoord meestal nee ik ben bezig (facebook). Wanneer het ja was, dan met tegenzin.

Het diepere probleem is eigenlijk dat hij aan de wiet is en liever blijft doorsmoken dan dat hij met mij naar bed gaat, denk ik.
Aha ik wilde al vragen of alles verder goed was.
Maak je keuzen of je nog verder wil.
Alle reacties Link kopieren
rosepudding schreef:
21-02-2018 10:32
Mijn vriend heeft dit ook, als ik eerder naar bed ga valt hij in slaap op de bank.
Eerder gebeurde dit bijna nooit omdat we eigenlijk altijd tegelijk gingen slapen maar ik ben nu net zwanger dus wat minder energie en ga dus eerder naar bed.
Meestal word ik wel wakker en als hij er nog niet is en dan haal ik hem gewoon op, dus misschien voor jou ook een optie?
Het is namelijk lastig om iemand te verplichten eerder naar bed te gaan dan hij zelf wil.
Dat heb ik vroeger gedaan, dat ik hem ophaalde, maar dan heeft hij moeite om weer in slaap te vallen. Dus doe ik dat niet meer.
Ik kan en wil hem niet verplichten, maar zit er ontzettend mee.
Alle reacties Link kopieren
Ginger500 schreef:
21-02-2018 10:37
In het begin deed ik dat, dan was het antwoord meestal nee ik ben bezig (facebook). Wanneer het ja was, dan met tegenzin.

Het diepere probleem is eigenlijk dat hij aan de wiet is en liever blijft doorsmoken dan dat hij met mij naar bed gaat, denk ik.
Dit dus.. ken er nog 1.
Ook altijd op de bank om te kunnen smoken. Heel irritant
Alle reacties Link kopieren
Dagelijks wiet?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ginger500 schreef:
21-02-2018 10:42
Dat heb ik vroeger gedaan, dat ik hem ophaalde, maar dan heeft hij moeite om weer in slaap te vallen. Dus doe ik dat niet meer.
Ik kan en wil hem niet verplichten, maar zit er ontzettend mee.

Jep en omdat ie dan moeite heeft met in slaap vallen, gaat ie zeker weer naar beneden ? Weer zn joint opsteken en dan wel in slaap kunnen vallen (beneden)

Heel vervelend.. i know
Alle reacties Link kopieren
En als hij nu geen behoefte heeft om al te gaan slapen, moet hij zich dan steeds aan jouw slaapuur aanpassen ?

Mijn vriendin gaat altijd op een bepaald uur slapen, en wanneer ik bij haar ben, ga ik mee slapen, maar wanneer ik in mijn huis ben zonder haar, ga ik pas slapen om middernacht. Ik pas mij dus ook aan haar aan, en ik doe er haar een plezier mee, maar los daarvan vind ik dat ik het recht heb om te gaan slapen wanneer ik het wil.
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
21-02-2018 10:40
Aha ik wilde al vragen of alles verder goed was.
Maak je keuzen of je nog verder wil.
Ik houd zoo ontzettend veel van hem, maar wij zijn uit elkaar gegroeid. Volgens hem zijn er genoeg problemen, maar qua relatie is het goed zo. Ik wil een relatie op een diepere niveau, wat ik en mijn vriend eerst hadden, alleen spelen er nu financiele en stressvolle factoren mee, waardoor de slechtste eigenschappen naar boven komen. Ik ben ervan overtuigt dat als dit over is wij beide weer helemaal oke zijn. Maar dat duurt denk ik nog een halfjaartje tot een jaartje.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
21-02-2018 10:44
Dagelijks wiet?
Ja dagelijks
Alle reacties Link kopieren
guppekop schreef:
21-02-2018 10:37
wij gaan altijd tegelijk naar bed, man kijkt dan nog TV, ik val daarbij in slaap. Prima zo dus.

Mag /kan hij op de slaapkamer geen tv kijken?
Dat is misschien een goede optie, ga ik zeker proberen!
Alle reacties Link kopieren
en als je hem seks belooft?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
21-02-2018 10:53
en als je hem seks belooft?
Op een gegeven moment werkt dit ook niet meer bij iemand die dagelijks wiet rookt.. en de hele dag door..
Alle reacties Link kopieren
Ik vind eigenlijk erg raar om op de bank te gaan slapen.

Als ik tv kijk ga ik daarna gewoon mijn bed in.
En ik heb geen partner die daarom vraagt.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
Ginger500 schreef:
21-02-2018 10:52
Ja dagelijks
dagelijks wiet.

Heeft hij wel werk?
Want een studeren kan zo'n zak wiet natuurlijk niet.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
draaakje schreef:
21-02-2018 10:55
Op een gegeven moment werkt dit ook niet meer bij iemand die dagelijks wiet rookt.. en de hele dag door..
gezellig
Alle reacties Link kopieren
draaakje schreef:
21-02-2018 10:45
Jep en omdat ie dan moeite heeft met in slaap vallen, gaat ie zeker weer naar beneden ? Weer zn joint opsteken en dan wel in slaap kunnen vallen (beneden)

Heel vervelend.. i know
Wat doe jij eraan? Accepteer je het?
Alle reacties Link kopieren
haarklover schreef:
21-02-2018 10:57
dagelijks wiet.

Heeft hij wel werk?
Want een studeren kan zo'n zak wiet natuurlijk niet.
Nee momenteel geen werk. Maar hij is ernaar op zoek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven