Contact met andere mannen na stappen

21-02-2018 13:41 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben erg benieuwd hoe jullie over het volgende denken:
Ik heb een goede en stabiele relatie (nu 4,5 jaar samen, we zijn beide 32) en vertrouw mijn vriendin volledig in wat zij doet.
Nu is het mij bekend dat mijn vriendin het niet erg vindt om af en toe bevestigd te krijgen dat zij leuk is, wat mij verder niet stoort. (Hebben alle vrouwen en/of mannen dat misschien ergens wel?)

Gisteren kwamen er wat verhalen over het uitgaan langs wanneer zij met vriendinnen weg is. Ik weet dat zij zo goed als altijd door mannen wordt aangesproken tijdens het stappen en dat ze daar dan ook een praatje mee maakt. Bij de gesprekken komt er soms wat geflirt kijken, maar zij gaf aan dat zij goed haar grenzen kent. We hebben het daar open over. Op zich heb ik daar ook geen problemen mee. Weten dat personen van het andere geslacht je interessant/aantrekkelijk/leuk vinden, is dan denk ik een soort van persoonlijk voldoening. Nu hadden we het terloops over het uitgaan en kwam het ter sprake dat zij af en toe nummers uitwisselt met mannen die zij ontmoet tijdens het stappen. Ze gaf aan dat ze daar dan een dag of wat na het stappen weleens mee whatsappt.

Nu stond ik daar zelf nogal van te kijken. Dat je tijdens het stappen een praatje maakt met (onbekende) mannen kan ik me nog wel in vinden, maar het daadwerkelijk uitwisselen van nummers en contact houden met mannen die je tijdens het uitgaan ontmoet (wanneer je in een relatie zit), daar kan ik me minder in vinden. De ontmoeting heeft tijdens het uitgaan toch in een bepaalde setting plaatsgevonden (mogelijk geflirt en gezellig doen met anderen) en ik kan me niet zo goed voorstellen dat de sfeer van vervolggesprekken dan anders zouden zijn. Ik snap persoonlijk niet zo goed dat als je een relatie hebt, dat je nummers uitwisselt en contact houdt met mannen die je tijdens het stappen ontmoet.

Maar... Misschien ben ik wel heel ouderwets en snap ik dit nog niet? Hoort dit bij de moderne relatie? Stel ik mij aan?
Ik hoor graag hoe jullie hierover denken, ik waardeer het :).
Alle reacties Link kopieren
Nee, zou ik ook ongepast vinden. Alsof ze even uitprobeert of er nog wat leukers is.
Alle reacties Link kopieren
Zou ik zelf ook niet vrolijk van worden als mijn partner dat zou doen...
Ik vind dat niet kunnen.
Immers, als je een relatie hebt behoor je uitsluitend aan die persoon toe en mag en kan je jezelf in contact met anderen niet meer vertrouwen. Want als je eenmaal in een relatie zit is elk contact met een ander seksueel geladen en bedreigend voor degene aan wie jij toebehoort. Ik zou dat toch wel even bespreekbaar maken met je vriendin, ze neemt echt teveel vrijheid.
Je bent niet ouderwets. Ik zou kenbaar maken dat ik er niet van gediend ben. Eerlijk gezegd zou ik ook meteen op zo iemand afknappen. Maar dat ben ik.
Alle reacties Link kopieren
Mooi, die gaat gewoon niet meer zonder jou stappen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
flirten etc is allemaal oke maar nummers uitwisselen ? Neuh, dat vind ik ook niet oke
Ongepast. Een praatje moet absoluut kunnen, maar dit gaat wel even een stap verder. Niet okay.
Nummers uitwisselen vind ik niet nodig dus ik snap je wel.
Alle reacties Link kopieren
tja... jullie relatie = jullie relatie.
Het is niet zo, dat jouw mening meer waard wordt, als het Viva-forum je massaal gelijk geeft
Blijkbaar ziet je vriendin er geen kwaad in, ze doet het niet stiekem
Een praatje maken is oke, maar nummers uitwisselen en whatsappen doe je alleen als je geinteresseerd bent in verder contact met elkaar. Ik zou het raar vinden en mijn soort partner zou het niet zijn. En dat het zo vanzelfsprekend is om de behoefte te hebben je marktwaarde wekelijks (?) te checken tijdens een avondje stappen is mij ook niet bekend. En ben niet ouderwets ofzo.
Alle reacties Link kopieren
kijk ik begrijp dat zus en zo want tenslotte niet iedereen denk ik af en toe toch :blabla:

zijn je alarmbellen stuk of waren de rode vlaggen op?
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Jij zegt dat je relatie goed en stabiel is, zij is ondertussen al aan het rond chatten of er nog beter relatiemateriaal op de markt is.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
21-02-2018 14:06
Jij zegt dat je relatie goed en stabiel is, zij is ondertussen al aan het rond chatten of er nog beter relatiemateriaal op de markt is.

Dit. En als je relatie echt goed is, hoef je niet te weten of je nog goed in de markt ligt, want je wilt alleen maar weten dat je goed bij je eigen partner ligt. Oftewel, ze vindt dat ze niet genoeg bevestiging krijgt vanuit haar eigen relatie dat ze leuk/knap/grappig/ed is of ze is gewoon al op zoek naar beter...

Misschien on topic. Gewoon een beetje met iemand praten in een kroeg, in mijn ogen best oké. Uitgaan om te flirten met anderen, niet oké. Telefoonnummers uitwisselen omdat je iets zakelijks voor elkaar kunt betekenen of jullie toevallig dezelfde gekke hobby hebben, oké. Eventueel omdat je elkaar al vaak in de kroeg hebt gesproken en gewoon vriendschappelijk met elkaar om wilt/kunt gaan buiten de kroeg, ook prima. Telefoonnummers uitwisselen om thuis verder kletsen/flirsten, niet oké, zeker niet in het bijzijn van je partner.

Maar ja, misschien ben ik ouderwets...
dianaf wijzigde dit bericht op 21-02-2018 14:19
35.20% gewijzigd
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Wat kinderachtig om om bevestiging te moeten zoeken dat je leuk bent.
Alle reacties Link kopieren
Praten oke, nummers uitwisselen is een grens over wat mij betreft en vind ik dan ook ongepast en niet kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties! Tof dat jullie er even de tijd voor hebben genomen.

Na de reacties gelezen te hebben, zegt mijn gevoel dat ik het er nog eens over moet hebben met haar. Het knaagt toch wel. Het is niet zo dat ik geen eigen mening heb en mijn mening op de reacties op het forum baseer, maar het zegt natuurlijk wel iets dat er in de meeste reacties is terug te vinden dat het niet geaccepteerd wordt. (Jullie snappen wat ik bedoel :-) )

Misschien had ik het gesprek erover al eerder moeten beginnen, maar doordat ik het zo onverwachts vond, wist ik even niet zo goed hoe ik ermee om moest gaan.
Wordt vervolgd..
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
21-02-2018 13:49
Mooi, die gaat gewoon niet meer zonder jou stappen.
Dat gaat niet werken. Als die drang er is vind ze toch een weg.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
Een ex van mij deed dit ook en vond het heel normaal. Ik niet, hij wilde er ook niet mee stoppen. Het is 1 van de redenen waarom ik 'm na 4 jaar heb verlaten.
Alle reacties Link kopieren
Nummer geven is echt
onnodig.
Alle reacties Link kopieren
Mag jij die chatgesprekken lezen? Of is ze dan beledigd dat je haar niet vertrouwt?
En als ze ze al gewist heeft, weet je dat het niet pluis is.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
21-02-2018 13:49
Mooi, die gaat gewoon niet meer zonder jou stappen.
Ja want iemand dingen verbieden en diens vrijheid inperken werkt altijd supergoed in een fijne, gelijkwaardige relatie! Daar wordt het vast een stuk gezelliger van :bonk:
Nummers uitwisselen doe je alleen als je meer wilt. Als je elkaar weer wilt zien.
En dan een beetje geil Whatsappen met teksten en foto’s. Zoiets is ze mee bezig?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook niet gepast To, ik zou bij haar aangeven dat dat over jouw grens gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ongepast en onnodig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven