Vrouw veel ouder in een relatie

21-02-2018 22:54 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Anderhalve maand geleden heb ik een vrouw leren kennen. Meerdere dates gehad en altijd heel leuk. Nu is het wel zo dat er nogal wat grote verschillen tussen ons zijn wat betreft levensfase:
- ik (man) ben 25, zij is 34
- ik studeer (met parttimebaan) en zij werkt al een aantal jaren fulltime
- zij heeft een kind

Op zich zie ik dat niet direct als grote problemen. Hoe ons contact nu is zie ik dit zeker wel iets worden, maar toch vraag ik me wel eens af hoe dit op de lange termijn gaat. Zijn hier mannen of vrouwen die een soortgelijke situatie hebben meegemaakt? Hoe ervaren jullie dan de grote verschillen in levensfase?
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan. Als jij een serieuze student bent ligt jouw leven een stuk minder ver bij dat van haar vandaan dan als je elke week drie keer dronken wordt met je dispuut. Hetzelfde geldt voor het kind: ben je daar zelf aan toe, of moet je er eigenlijk nog niet aan denken?

Je rolt met haar waarschijnlijk (ken haar niet natuurlijk)een stuk gesettelder leven in dan met een medestudente zonder kind. Maar er zijn ook genoeg mensen die een gesetteld leven midden 20 prima vinden. Als dat voor jou ook geldt is er niet zoveel aan de hand. Verschil in levensfase is meer op gevoel dan iets anders denk ik.
Als man van 40 wil je geen vrouw van 50 en als man van 50 wil je al helemaal geen vrouw van 60.
Wat moet een student met een alleenstaande moeder van over de 30, die fulltime werkt?
Vraag maar aan die andere TO van over de 30 in deze pijler, die heeft ook een knulletje van 25 aan de haak geslagen die totaal nog geen leven heeft opgebouwd. Die relatie is nogal kansloos.
Alle reacties Link kopieren
Amant schreef:
22-02-2018 00:09
Als man van 40 wil je geen vrouw van 50 en als man van 50 wil je al helemaal geen vrouw van 60.
Wat een onzin.