Vrouw veel ouder in een relatie

21-02-2018 22:54 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Anderhalve maand geleden heb ik een vrouw leren kennen. Meerdere dates gehad en altijd heel leuk. Nu is het wel zo dat er nogal wat grote verschillen tussen ons zijn wat betreft levensfase:
- ik (man) ben 25, zij is 34
- ik studeer (met parttimebaan) en zij werkt al een aantal jaren fulltime
- zij heeft een kind

Op zich zie ik dat niet direct als grote problemen. Hoe ons contact nu is zie ik dit zeker wel iets worden, maar toch vraag ik me wel eens af hoe dit op de lange termijn gaat. Zijn hier mannen of vrouwen die een soortgelijke situatie hebben meegemaakt? Hoe ervaren jullie dan de grote verschillen in levensfase?
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan. Als jij een serieuze student bent ligt jouw leven een stuk minder ver bij dat van haar vandaan dan als je elke week drie keer dronken wordt met je dispuut. Hetzelfde geldt voor het kind: ben je daar zelf aan toe, of moet je er eigenlijk nog niet aan denken?

Je rolt met haar waarschijnlijk (ken haar niet natuurlijk)een stuk gesettelder leven in dan met een medestudente zonder kind. Maar er zijn ook genoeg mensen die een gesetteld leven midden 20 prima vinden. Als dat voor jou ook geldt is er niet zoveel aan de hand. Verschil in levensfase is meer op gevoel dan iets anders denk ik.
Als man van 40 wil je geen vrouw van 50 en als man van 50 wil je al helemaal geen vrouw van 60.
Wat moet een student met een alleenstaande moeder van over de 30, die fulltime werkt?
Vraag maar aan die andere TO van over de 30 in deze pijler, die heeft ook een knulletje van 25 aan de haak geslagen die totaal nog geen leven heeft opgebouwd. Die relatie is nogal kansloos.
Alle reacties Link kopieren
Amant schreef:
22-02-2018 00:09
Als man van 40 wil je geen vrouw van 50 en als man van 50 wil je al helemaal geen vrouw van 60.
Wat een onzin.

TO, mijn man is 10 jaar jonger dan mij. Gaat prima, ligt er ook aan hoe jullie beiden qua karakter zijn. Wij merken het leeftijd verschil niet in ieder geval.
Amant schreef:
22-02-2018 00:09
Als man van 40 wil je geen vrouw van 50 en als man van 50 wil je al helemaal geen vrouw van 60.
Waarom niet? Een vrouw van gelijke leeftijd als ikzelf is natuurlijk ideaal maar ik ken verschillende vrouwen die een stuk ouder zijn dan ik en waar ik geen enkele moeite mee zou hebben hoor.
Weet je dan niet dat Amant ze het liefst zo jong mogelijk heeft?
Amant schreef:
22-02-2018 00:09
Als man van 40 wil je geen vrouw van 50 en als man van 50 wil je al helemaal geen vrouw van 60.
Die van mij klaagt ook niet hoor. :)

Ikzelf merk soms wel eens dat het voor hem niet altijd voor te stellen is hoe het is om mijn leeftijd te zijn. Andersom wel. :proud:
Wij verschillen op meer vlakken en leeftijd is wel de minst belangrijke.
Wat is het verschil als je de boel omdraait?

Toch mannen van 34 genoeg met een kind en een vriendin van 25 die nog studeert?
Dan is er niets aan de hand én omgekeerd zou dat wel zo zijn?

Ik vind het leeftijdsverschl niet zo shocking groot.

Wel zou ik eerst een hele tijd blijven LAT-ten omwille van kind.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man wil wel een vrouw van 57 hoor!
ik geef mn bek ook maar een douw
Amant schreef:
22-02-2018 00:09
Als man van 40 wil je geen vrouw van 50 en als man van 50 wil je al helemaal geen vrouw van 60.
:rofl:
Vaak wordt het moment van eventueel kinderen krijgen een probleem. Mocht zij kinderen willen, dan wordt dat waarschijnlijk in de komende paar jaar beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn partner is 9 ouder. Nooit een probleem geweest. Echter, wij zaten meer op een lijn wat levensstijl betreft. Beiden een eigen koopwoning, financiën op orde, vaste baan, geen kinderen, sociaal leven waar we elkaar in konden vinden met reizen, festivals, etentjes en vrienden. Ik ben later ook nog eens een jaar gaan studeren (wilde graag een master). Maar dat wijkt best af van jullie levensstijl. Liefde maakt alles mogelijk en leeftijd hoeft niet in de weg te staan! Realiseer je wel dat zij een kind heeft en spontane dingen als samen een lange verre reis, spontane etentjes etc lastig zijn. Het kan allemaal maar kost tijd en planning. Je moet nu wel snel van je studentenleven af een veel volwassener leven in. Bedenk je goed of je daar nu al aan toe bent. Hoewel het voor mij lang geleden is:op mijn 25e was ik volop daten, stappen, spontane weekenden weg. Wat ik bedoel is, weet je zeker dat je er aan toe bent?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet doen als ik jou was. Je rolt een redelijk degelijk leven in omdat zij een kind heeft. En straks gaat het weer uit na x jaar en dan heb jij je jonge jaren verspilt aan dit. Zonde.
Alle reacties Link kopieren
Het leeftijdsverschil op zich hoeft geen probleem te zijn - ik ken mannen van midden 20 die heel volwassen zijn en hun leven op orde hebben - misschien geen koophuis maar wel een goede baan en plannen voor de toekomst - en dertigers die in de schulden zitten en niet kunnen communiceren.

Ik denk dat je wel goed moet praten over hoe jullie de relatie gaan invullen, of jullie plannen voor de komende jaren verenigbaar zijn en jullie op een lijn zitten.

Ik heb een tijd een acht jaar jongere man gedate en op zich ging dat uitstekend, alleen ik heb al diverse malen in het buitenland gewoond (nu ook) en hij nog niet. Dat wilde hij wel, dus dan werkt het niet.
Hello, can you hear me?
Alle reacties Link kopieren
Amant schreef:
22-02-2018 00:09
Als man van 40 wil je geen vrouw van 50 en als man van 50 wil je al helemaal geen vrouw van 60.
Oh daar denkt mijn man toch echt anders over hoor.
Hij 36, ik 45.

Dus stop maar met generaliseren.

Nou willen wij beide geen kinderen anders had dat wel een ding kunnen zijn.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik denk dat dit best kan werken. Jij bent binnen afzienbare tijd afgestudeerd en dan zitten jullie een heel lange tijd in dezelfde levensfase. Tien jaar is niet zo heel veel.

Alleen heeft zij natuurlijk wel een kind om voor te zorgen, maar genoeg mannen die dit geweldig vinden en zelf ook een kinderwens hebben. Weet je of zij op den duur ook nog een kind zou willen? Als jij een kinderwens hebt is dat wel belangrijk.
diyer schreef:
22-02-2018 00:40
Weet je dan niet dat Amant ze het liefst zo jong mogelijk heeft?
Je kunt Hem zelf aanspreken hoor. Hij leest en schrijft mee.
Amant schreef:
22-02-2018 00:09
Als man van 40 wil je geen vrouw van 50 en als man van 50 wil je al helemaal geen vrouw van 60.
Deze snap ik niet. Waarom zou je dat niet willen? En omgekeerd is wel ok?
Alle reacties Link kopieren
Broer was 19 toen hij een oudere vriendin kreeg (26). Dat gaat na 15 jaar nog altijd goed. Zij hebben samen een kind gekregen.

Oud-collega had een 15- jaar jongere vriend en dat is 20 jaar goed gegaan.

Kan allebei dus.
Alle reacties Link kopieren
Belangrijk is dat je de toekomst beide het zelfde voor je ziet. Hoe zie je de komende jaren, ben je toe aan een leven met kind en alles wat daarbij komt en hoe denken jullie verder over een kinderwens? Het kan alleen op de lange termijn werken als je hier het zelfde in staat en als jij echt toe bent aan dit leven. Ondanks dat het misschien snel voelt denk ik dat je deze onderwerpen al vroeg moet bespreken.

Zelf heb ik een zelfde situatie gehad. Ik wel al jaren werkend maar 27, vriend 34, gescheiden en twee kids. Wel aan beide kanten veel "levenservaring", qua gevoel lagen we daarom erg op 1 lijn. Heel snel heel veel gepraat over hoe we de toekomst samen zouden zien en of dit echt is wat we willen. En dat is het, het werkt hier heel goed.
Alle reacties Link kopieren
Amant schreef:
22-02-2018 07:17
Je kunt Hem hem zelf aanspreken hoor. Hij leest en schrijft mee.
Fixed that. Zonder foto's weten we niet of je wel zo goddelijk bent. :biggrin:
Hier gaat het prima, ook 10 jaar beschik. Wij merken het verschil helemaal niet eens.
Alle reacties Link kopieren
Amant schreef:
22-02-2018 00:09
Als man van 40 wil je geen vrouw van 50 en als man van 50 wil je al helemaal geen vrouw van 60.
Ouderwetse slappelingen niet nee. Maar mannen met karakter gaan steeds vaker voor een oudere vrouw. Als we dan toch aan het generaliseren slaan.
MargjeM schreef:
22-02-2018 07:52
Ouderwetse slappelingen niet nee. Maar mannen met karakter gaan steeds vaker voor een oudere vrouw. Als we dan toch aan het generaliseren slaan.
Oh, geweldig dit :biggrin:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven