Ongeïnteresseerde beste vriendin?

23-02-2018 09:36 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve lezers,

Ik ken mijn beste vriendin nu 5 jaar. 1 jaar nadat we elkaar kenden zijn we huisgenootjes geworden (in een huis met nog 2 andere meiden). Dit was altijd super gezellig en we deden bijna alles samen, er was nooit gezeur. Het huis waar we in woonden hadden mijn ouders toendertijd gekocht en ik bood haar toen aan om mijn huisgenootje te worden want zij zocht nog een kamer. Na een half jaartje daar gewoond te hebben werd het zomervakantie en na de zomervakantie ging zij voor een paar maanden ergens anders studeren. Ze zei me toen dat ze voor die (korte) tijd even het huis uit ging omdat ze dus in een andere stad ging studeren voor even. Ik ging zelf op vakantie, en toen ik terugkwam hoorde ik viavia dat ze helemaal niet voor een korte tijd het huis uitging, maar dat ze er helemaal niet meer wilde wonen. Ik was toen best wel boos dat ze dit niet eerlijk heeft gezegd, en uiteindelijk hebben we het uitgepraat. Hierna zijn we nog altijd heel veel met elkaar omgegaan en zagen we elkaar iedere week.

Nu (zo’n 4 jaar later) wonen wij weer sinds kort samen in een andere stad. We hebben beide een tussenjaar: zij werkt ongeveer 50 uur in de week en ik werk ongeveer 30 uur in de week en ik reis tussendoor. Aan het begin was het echt supergezellig, maar sinds kort heb ik het idee dat ze soms boos op me is (kan echt niet achterhalen waarom). Vooral ‘s ochtends en ‘s avonds is ze heel erg kortaf, als ik dan wegga en doei zeg bijv. dan zegt ze niks terug. De volgende dag/een paar uur later is hier dan helemaal niks meer van te merken en is alles koek en ei, dus de vorige keren heb ik het daarom maar laten gaan. Als ik ook iets vertel over wat er bijvoorbeeld op mijn werk is gebeurd dan praat ze er soms overheen.

Nu ben ik sinds een paar dagen best wel ziek (longontsteking) en daarom ben ik naar mijn ouders gegaan. Ik had niks van haar gehoord, dus heb even een appje gestuurd dat ik er voorlopig niet ben omdat ik een longontsteking heb. Toen zei ze alleen: oke, vervelend. Beterschap.
Als ik van mezelf was uitgegaan en zij ziek was geweest had ik toch wel geprobeerd om langs te gaan of af en toe te vragen hoe het is, maar dat gebeurt ook niet.

Wat vinden jullie, overdrijf ik of zouden jullie dit ook niet leuk vinden van iemand die een goede vriend/vriendin is?
Hoe goed is die vriendschap?
Als ik dit zo lees zijn jullie gewoon huisgenootjes en meer niet.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
23-02-2018 09:37
Hoe goed is die vriendschap?
Als ik dit zo lees zijn jullie gewoon huisgenootjes en meer niet.
Ja, zo voelt het de laatste tijd dus wel. We zijn altijd heel goed met elkaar omgegaan, maar dat is nu dus een beetje bekoeld. Misschien doordat zij heel veel werkt en daardoor snel moe is/weinig zin heeft in andere dingen.

Overigens moet ik erbij zeggen: zij heeft veel kennissen, maar ik ben de enige die ze vaker dan 1x in de 2 maanden ziet. De rest ziet ze dus ongeveer 1x in de twee maanden.
Alle reacties Link kopieren
porpoise schreef:
23-02-2018 09:39
Ja, zo voelt het de laatste tijd dus wel. We zijn altijd heel goed met elkaar omgegaan, maar dat is nu dus een beetje bekoeld. Misschien doordat zij heel veel werkt en daardoor snel moe is/weinig zin heeft in andere dingen.

Overigens moet ik erbij zeggen: zij heeft veel kennissen, maar ik ben de enige die ze vaker dan 1x in de 2 maanden ziet. De rest ziet ze dus ongeveer 1x in de twee maanden.
Het is toch vrij logisch dat ze jou vaker ziet? Jullie zijn huisgenoten. Collega’s ziet ze ook elke dag maar dat zijn niet meteen beste vrienden.

Ik zou trouwens ook niet langsgaan bij een vriendin die redelijk gewoon ziek is.
Alle reacties Link kopieren
Verwijderd.
anoniem_360098 wijzigde dit bericht op 07-03-2018 10:17
94.90% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat jullie teveel bij elkaar op de lip zitten. Ik zou er ook niet aan moeten denken om met m'n beste vriendin te gaan samen wonen. Op een gegeven moment ga je je aan elkaar irriteren.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
23-02-2018 09:44
Het is toch vrij logisch dat ze jou vaker ziet? Jullie zijn huisgenoten. Collega’s ziet ze ook elke dag maar dat zijn niet meteen beste vrienden.

Ik zou trouwens ook niet langsgaan bij een vriendin die redelijk gewoon ziek is.
Ik bedoel meer voordat we huisgenoten werden, dus toen zag ze mij vaker dan haar andere vrienden.
Ze hoeft ook niet langs te gaan, maar ik ben denk ik gewoon een beetje teleurgesteld door alles bij elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een kennis en zij heeft het in contact met mij over vriendinnen (ik beschouw haar niet als vriendin) zij vindt mij helemaal leuk en ik vind haar mwah/gaat wel.
Als er contact is, gaat het steevast over haar, haar en haar. 90% van de tijd gaat het over haar, haar zware leven en nog meer ellende.

Soms heb je een andere kant van het verhaal nodig om er exact achter te komen wat er speelt. Maar TO, probeer goed te kijken wat jouw aandeel is in deze relatie. Misschien ligt het inderdaad wel aan haar hoor, maar probeer eens een goed gesprek aan te gaan met haar en luister eens goed naar wat zij te zeggen heeft.
Ik zou het gewoon eens vragen. Of ze naar iedereen zo kortaf doet of dat jij die speciale behandeling krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Je heb longontsteking je bent niet stervende. Dus dat ze alleen beterschap zegt lijkt mij voldoende.

Ik ben in de ochtend ook kortaf tegen mijn man. Ik hou van rust in de ochtend.
Je vraagt teveel.
Alle reacties Link kopieren
winkelfanaat schreef:
23-02-2018 09:52
Ik heb een kennis en zij heeft het in contact met mij over vriendinnen (ik beschouw haar niet als vriendin) zij vindt mij helemaal leuk en ik vind haar mwah/gaat wel.
Als er contact is, gaat het steevast over haar, haar en haar. 90% van de tijd gaat het over haar, haar zware leven en nog meer ellende.

Soms heb je een andere kant van het verhaal nodig om er exact achter te komen wat er speelt. Maar TO, probeer goed te kijken wat jouw aandeel is in deze relatie. Misschien ligt het inderdaad wel aan haar hoor, maar probeer eens een goed gesprek aan te gaan met haar en luister eens goed naar wat zij te zeggen heeft.
Dankje voor je reactie! Hier had ik idd al over nagedacht, maar onze gesprekken gaan vaker over haar dan over mij. Zij heeft het soms nogal zwaar op haar werk en daar wil ze dan graag over praten en dat vind ik prima. Het kan dat ze me door de tijd heen maar muah is gaan vinden, dat weet ik niet. Voordat we huisgenoten werden stelde zij juist vaak voor om af te spreken. Het is dus echt begonnen toen we zijn gaan samenwonen.. Ze hoeft heus niet altijd leuk tegen me te doen en ik snap wel dat als je samen in één huis woont je ook weleens je mindere kanten laat zien. Misschien dat dat het is, ik kan zelf echt niet verzinnen wat ik fout gedaan kan hebben. We zitten ook niet echt op elkaars lip want zij werkt vooral ‘s ochtends en ik vaak ‘s avonds..
To, ik zou het haar gewoon eens vragen. Misschien staan jullie beide anders in deze vriendschap of misschien zit zij wel met iets waar ze gewoon niet zo goed over kan praten. Maar stap 1 is echt vragen/praten.
Alle reacties Link kopieren
ja, je overdrijft. er wordt goed voor je gezorgd. zij werkt veel en heeft een druk leven, niet echt tijd om op ziekenbezoek te gaan.

jullie zijn geen stel en je verwacht wel veel van een huisgenootje.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
ja, je overdrijft. er wordt goed voor je gezorgd. zij werkt veel en heeft een druk leven, niet echt tijd om op ziekenbezoek te gaan.

jullie zijn geen stel en je verwacht wel veel van een huisgenootje.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Route88 schreef:
23-02-2018 09:56
Je heb longontsteking je bent niet stervende. Dus dat ze alleen beterschap zegt lijkt mij voldoende.

Ik ben in de ochtend ook kortaf tegen mijn man. Ik hou van rust in de ochtend.
Je vraagt teveel.
Volgens mij heb ik dat ook nergens gezegd of wel? Ze hoeft ook niet alles uit de kast te halen, maar door alles bij elkaar vond ik het gewoon opvallend.
Prima als dat het is, maar zo raar is het toch niet dat ik me afvraag wat er aan de hand is als ze opeens kortaf doet en een paar uur later weer helemaal blij
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
23-02-2018 09:58
ja, je overdrijft. er wordt goed voor je gezorgd. zij werkt veel en heeft een druk leven, niet echt tijd om op ziekenbezoek te gaan.

jullie zijn geen stel en je verwacht wel veel van een huisgenootje.
Oke, daar zullen jullie wel gelijk in hebben dan. Bedankt iig voor alle reacties!
TO, je gevoel is er nu eenmaal en dat kunnen wij hier niet verhelpen door jouw gelijk of juist ongelijk te geven. Praten lucht op en klaart de lucht. Echt doen hoor. Je zult zien dat het misschien allemaal heel erg meevalt en dat jullie misschien hetzelfde waarnemen, maar anders interpreteren. Ondanks dat je 'maar' huisgenoten bent, ben je ook een soort relatie. En ook daar geldt dat je moet blijven praten.
Alle reacties Link kopieren
porpoise schreef:
23-02-2018 09:57
Dankje voor je reactie! Hier had ik idd al over nagedacht, maar onze gesprekken gaan vaker over haar dan over mij. Zij heeft het soms nogal zwaar op haar werk en daar wil ze dan graag over praten en dat vind ik prima. Het kan dat ze me door de tijd heen maar muah is gaan vinden, dat weet ik niet. Voordat we huisgenoten werden stelde zij juist vaak voor om af te spreken. Het is dus echt begonnen toen we zijn gaan samenwonen.. Ze hoeft heus niet altijd leuk tegen me te doen en ik snap wel dat als je samen in één huis woont je ook weleens je mindere kanten laat zien. Misschien dat dat het is, ik kan zelf echt niet verzinnen wat ik fout gedaan kan hebben. We zitten ook niet echt op elkaars lip want zij werkt vooral ‘s ochtends en ik vaak ‘s avonds..
Samenwonen met elkaar maakt je relatie vaak heel anders dan 'gewoon' vriendinnen zijn. Dan zie je ook alle negatieve kanten van je huisgenoot en moet je daar mee leren leven, aangezien je toch samen in 1 huis woont. Ik heb heel wat relaties tussen 2 vriendinnen of vrienden zien stranden op het moment dat ze gingen samenwonen; het werkte gewoon niet. Niet alleen omdat iemand soms chagrijnig was, ook omdat de een het hele huis schoongemaakt wilde hebben en de ander dat niet nodig vond. Of omdat de een zijn/haar vriendje continu in huis was, tot ergernis van de ander. Er kan zoveel aan de hand zijn. Enige manier om erachter te komen wat, is praten.
Alle reacties Link kopieren
Bad gateway.. :roll:
pijnboompitje25 wijzigde dit bericht op 23-02-2018 10:10
98.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ze iets minder van je houdt. Misschien is ze teleurgesteld omdat je haar niet begreep of heb je iets niet voor haar overgehad. Dat zouden voor mij de puntjes zijn. Ze geeft nog om je, maar niet meer zo veelomvattend.

Bespreken helpt soms wel maar vaak ook niet, omdat het zo emotioneel en subjectief is allemaal.

Moet het allemaal zo intens dan? Zoek een ander, een man misschien? ;-)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik denk dat zij het niet als een diepe vriendschap ziet, maar gewoon als een huisgenoot.

Wat was destijds de reden dat ze niet meer in dat huis wilde wonen (toen je erachter kwam dat dat zo was)?
Alle reacties Link kopieren
Kan het ook een soort jaloezie zijn?

jouw ouders hebben dat huis gekocht.. jij werkt 30 uur, maar reist alsnog veel..
doe je meer leuke dingen dan haar? heb je meer materiële middelen etc?
Alle reacties Link kopieren
''Nu (zo’n 4 jaar later) wonen wij weer sinds kort samen in een andere stad. We hebben beide een tussenjaar: zij werkt ongeveer 50 uur in de week en ik werk ongeveer 30 uur in de week en ik reis tussendoor. Aan het begin was het echt supergezellig, maar sinds kort heb ik het idee dat ze soms boos op me is (kan echt niet achterhalen waarom). Vooral ‘s ochtends en ‘s avonds is ze heel erg kortaf, als ik dan wegga en doei zeg bijv. dan zegt ze niks terug. De volgende dag/een paar uur later is hier dan helemaal niks meer van te merken en is alles koek en ei, dus de vorige keren heb ik het daarom maar laten gaan. Als ik ook iets vertel over wat er bijvoorbeeld op mijn werk is gebeurd dan praat ze er soms overheen.
''


Ik lees niet echt iets vreemds. Kortaf zijn, tja dat zijn wel allemaal weleens? Het niks terugzeggen als je doei zegt vind ik wel een beetje apart, maar misschien zit ze dan in gedachten? Ik zou het haar gewoon eens vragen, of er iets is. En dat er later niks meer te merken is van het kortaf zijn vind ik ook heel logisch. En goh, dat ze soms over iets heen praat, jeetje dat is toch ook niet zo bijzonder? Als het nou een patroon is dan vind ik het wat anders, maar soms?

Ik heb het idee dat je erg gevoelig bent en alles heel erg op jezelf betrekt en ook vrijwel alleen vanuit jezelf bekijkt.



''Nu ben ik sinds een paar dagen best wel ziek (longontsteking) en daarom ben ik naar mijn ouders gegaan. Ik had niks van haar gehoord, dus heb even een appje gestuurd dat ik er voorlopig niet ben omdat ik een longontsteking heb. Toen zei ze alleen: oke, vervelend. Beterschap.
Als ik van mezelf was uitgegaan en zij ziek was geweest had ik toch wel geprobeerd om langs te gaan of af en toe te vragen hoe het is, maar dat gebeurt ook niet.
''


Ook hier ga je weer heel erg van jezelf uit. Op bezoek omdat je bij je ouders bent met een longontsteking, echt? En dat dan ook nog verwachten zonder dat je daar ook om gevraagd hebt? Nee, ik vind haar reactie eigenlijk wel normaal. Goed, misschien had ik wat meer doorgevraagd als vriendin zijnde (hoe het met je gaat), maar dat 'af en toe' vragen (serieus, in twee dagen?!) neuh.

Hoe is jullie vriendschap sinds jullie huisgenoten zijn? Doen jullie nog wel dingen met elkaar of zijn jullie nu juist meer huisgenoten dan vriendinnen? Ik lees niet echt een warme band eigenlijk.

Edit: en wat bedoel je met 'ik had niks van haar gehoord'? Je had verwacht dat ze je zou vragen waar je was omdat je niet 'thuis' was? Echt?
s-groot wijzigde dit bericht op 23-02-2018 10:33
3.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
23-02-2018 10:10
Ik denk dat ze iets minder van je houdt. Misschien is ze teleurgesteld omdat je haar niet begreep of heb je iets niet voor haar overgehad. Dat zouden voor mij de puntjes zijn. Ze geeft nog om je, maar niet meer zo veelomvattend.

Bespreken helpt soms wel maar vaak ook niet, omdat het zo emotioneel en subjectief is allemaal.

Moet het allemaal zo intens dan? Zoek een ander, een man misschien? ;-)
Hahaha, goede tip, al ben ik nu niet echt op zoek naar een man ;-). Ik denk dat ik met haar zal moeten gaan praten idd, bedankt voor je reactie!
Alle reacties Link kopieren
LizBakker schreef:
23-02-2018 10:13
Ik denk dat zij het niet als een diepe vriendschap ziet, maar gewoon als een huisgenoot.

Wat was destijds de reden dat ze niet meer in dat huis wilde wonen (toen je erachter kwam dat dat zo was)?
Ze vond de stad niet leuk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven