Eerste date na lange tijd

16-03-2018 20:17 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een hele lange tijd niet daten/in een relatie zitten, heb ik binnenkort weer een date.
Nu ben ik sociaal niet altijd de meest open en handige persoon haha, dus ik vind het onwijs spannend!

Dus ik ben benieuwd, hebben jullie tips en tricks? Hoe kan ik voorkomen dat er toch ongemakkelijke stiltes vallen?
Misschien andere algemene tips? Hoe pakten jullie een eerste date aan?
Zorg dat je eerst nog samen naar de date-locatie moet lopen, zodat je elkaar nog niet de hele tijd hoeft aan te kijken, en als het gesprek dan wat moeilijk op gang komt, kan je opmerkingen maken over wat je onderweg ziet.
Als je bv in een café afspreekt en je komt binnen terwijl hij/zij er al zit, dan moet je gelijk zo wham tegenover elkaar zitten en een gesprek voeren met als enige afleiding je drankje.
Alle reacties Link kopieren
Doe een leuke outfit aan waar jij je prettig bij voelt. Doe iets simpels wat niet te lang hoeft te duren als het niks aan is, gewoon wat drinken ofzo. Zorg dat je er op tijd bent. En verwacht er niet (meteen) te veel van.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon jezelf zijn is de beste tip die ik je kan geven! Als het klikt zal het niet ongemakkelijk zijn en als het niet klikt passen jullie toch niet zo goed bij elkaar denk ik! Veel plezier :-)
Eerste date gewoon een drankje doen, al het niks is dan zit je er niet al te lang mee.

Op een openbare plek afspreken, kleding aantrekken waar je je goed in voelt en bedenken dat je leven er niet vanaf hangt. Het is maar een date met een onbekende
Dina80 schreef:
16-03-2018 20:26
Zorg dat je eerst nog samen naar de date-locatie moet lopen, zodat je elkaar nog niet de hele tijd hoeft aan te kijken, en als het gesprek dan wat moeilijk op gang komt, kan je opmerkingen maken over wat je onderweg ziet.
Als je bv in een café afspreekt en je komt binnen terwijl hij/zij er al zit, dan moet je gelijk zo wham tegenover elkaar zitten en een gesprek voeren met als enige afleiding je drankje.
Goh dat vind ik best een goede tip waar ik nog nooit over nagedacht had. Ga ik onthouden, thnx :-)
Zorg dat je er als eerste bent. Zie hem binnenkomen ipv andersom
Ontspan
Ga niet voortdurend zitten denken welke indruk je maakt, of je dit of dat wel kunt zeggen, of je niet te veel of te weinig lacht of drinkt. Het is wat het is...
Hou t gesprek leuk en niet te zwaar ( bekentenissen en problemen niet op de eerste date), praat niet te veel over exen en nodig hem daar ook niet toe uit. Wees nooit nooit verbitterd over vorige liefdes,
Stel niet alleen maar vragen om stiltes te voorkomen maar wacht gewoon eens op een vraag van zijn kant. Stiltes mogen best.
Maak het niet te lang. Eerste date is kennismaking.
Als t leuk was, ontvang of stuur je nog voordat je thuis bent een appje over de volgende date.
Alle reacties Link kopieren
Wauw, bedankt voor de vele tips! Daar heb ik echt wat aan 😁

Inderdaad samen eerst wandelen is een goede, zou ik zelf ook nooit aan hebben gedacht.
We praten trouwens wel al een tijdje en dat contact is ook erg leuk. Maar dat is toch anders dan wanneer je elkaar persoonlijk spreekt haha
Dagdromer24 schreef:
16-03-2018 20:40
Wauw, bedankt voor de vele tips! Daar heb ik echt wat aan 😁

Inderdaad samen eerst wandelen is een goede, zou ik zelf ook nooit aan hebben gedacht.
We praten trouwens wel al een tijdje en dat contact is ook erg leuk. Maar dat is toch anders dan wanneer je elkaar persoonlijk spreekt haha
Ik heb ook wel eens eerst een klein stukje gewandeld tijdens de eerste date omdat die gene de omgeving niet kende hadden we bij het station afgesproken. Maar ik ben nou niet van mening dat dit zoveel toevoegde
Bjort schreef:
16-03-2018 20:42
Ik heb ook wel eens eerst een klein stukje gewandeld tijdens de eerste date omdat die gene de omgeving niet kende hadden we bij het station afgesproken. Maar ik ben nou niet van mening dat dit zoveel toevoegde
Dan ben je misschien iemand die al snel goed op gang komt?
Ik heb dat eerst wandelen bij veel van mijn dates gedaan, en ik vond het wel veel toevoegen. Het scheelde voor mij echt dat ik niet direct vol tegenover iemand zat.
Dina80 schreef:
16-03-2018 20:46
Dan ben je misschien iemand die al snel goed op gang komt?
Ik heb dat eerst wandelen bij veel van mijn dates gedaan, en ik vond het wel veel toevoegen. Het scheelde voor mij echt dat ik niet direct vol tegenover iemand zat.
Ja dat zou kunnen.
Dagdromer24 schreef:
16-03-2018 20:40
We praten trouwens wel al een tijdje en dat contact is ook erg leuk. Maar dat is toch anders dan wanneer je elkaar persoonlijk spreekt haha
Ja, dat is echt heel anders. Ik praat ook goed online of aan de telefoon, maar als ik dan tegenover iemand zit is het toch anders. Soms kan ik verlegen worden van veel oogcontact, en om dan toch door te blijven praten, vraagt toch een andere vaardigheid dan typen of aan de telefoon.
Dina80 schreef:
16-03-2018 20:49
Ja, dat is echt heel anders. Ik praat ook goed online of aan de telefoon, maar als ik dan tegenover iemand zit is het toch anders. Soms kan ik verlegen worden van veel oogcontact, en om dan toch door te blijven praten, vraagt toch een andere vaardigheid dan typen of aan de telefoon.
Dat is waar, ik heb voor mezelf daar wel iets op gevonden. Ik denk altijd gewoon het is maar een date met een vreemde, ik heb niks te verliezen
Bjort schreef:
16-03-2018 20:51
Dat is waar, ik heb voor mezelf daar wel iets op gevonden. Ik denk altijd gewoon het is maar een date met een vreemde, ik heb niks te verliezen
Dat is ook zeker waar. Alleen als je al een tijdje online contact hebt en het klikt daar heel goed, dan vind ik het zo zonde als dat teniet wordt gedaan als het offline niet zo wil vlotten. Als je elkaar al een tijdje online kent voelt het ook niet meer helemaal als een vreemde.
Dina80 schreef:
16-03-2018 20:53
Dat is ook zeker waar. Alleen als je al een tijdje online contact hebt en het klikt daar heel goed, dan vind ik het zo zonde als dat teniet wordt gedaan als het offline niet zo wil vlotten. Als je elkaar al een tijdje online kent voelt het ook niet meer helemaal als een vreemde.
Ik heb nooit zo lang online contact, ik spreek meestal snel af. Als de klik er irl niet is vind ik het zonde van mijn tijd om er lang mee online gekletst te hebben
Alle reacties Link kopieren
Precies wat je zegt Dina80, online heb ik totaal geen moeite! Maar persoonlijk vind ik het toch spannend, inderdaad door het oogcontact en dan word ik ook heel bewust van mijn houding en hoe ik over kom.

Via mijn werk leg ik makkelijk contact. Maar dat is natuurlijk met een heel ander doel haha. Ik probeer wel met diezelfde houding er op af te gaan, maar juist omdat het contact nu al zo leuk is zou ik het erg jammer vinden als het hierdoor wegvalt
Dagdromer24 schreef:
16-03-2018 22:27
Precies wat je zegt Dina80, online heb ik totaal geen moeite! Maar persoonlijk vind ik het toch spannend, inderdaad door het oogcontact en dan word ik ook heel bewust van mijn houding en hoe ik over kom.

Via mijn werk leg ik makkelijk contact. Maar dat is natuurlijk met een heel ander doel haha. Ik probeer wel met diezelfde houding er op af te gaan, maar juist omdat het contact nu al zo leuk is zou ik het erg jammer vinden als het hierdoor wegvalt
Maar als het door de houding weg valt, wat zegt dat dan over jou? Helemaal niets. Het zegt hooguit dat er geen chemie is, of dat hij het niet ziet zitten. En dat voorkom je toch niet, wat je ook doet.

Geniet er gewoon van, dan komt het vanzelf goed :)
Als je al een tijdje online contact hebt, wat is er dan op tegen om het gewoon te benoemen?
Zo van: " joh Piet, onze eerste date. Vind het toch wel spannend en ben bang dat ik dichtklap. Misschien moet je even iets te lezen meenemen voor dat geval"
Ik durf te wedden dat hij dan toegeeft net zo nerveus te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Klopt, is ook wel zo. Als hij mij niet leuk vindt om wie ik ben, is het jammer!

Heb er wel ontzettend veel zin in gekregen :)
Alle reacties Link kopieren
Goede tip Dina! Het is ook fijner om ergens samen met iemand binnen te komen.
Wat gaan jullie doen Dagdromer? Ik vind een spelletje spelen ook altijd leuk, dan hoef je niet de héle tijd een gesprek te voeren. Rummikub of zo. Als je dat leuk vindt.
Is de date dit weekend? Laat je weten hoe het is gegaan?
Alle reacties Link kopieren
Zie het vooral als plezier maken, en niet te hoge verwachtingen meteen, zoals hierboven ook gezegd werd.

Veel plezier dus en niet te veel over nadenken :daisy:
Alle reacties Link kopieren
Dymphnatam schreef:
16-03-2018 22:42
Als je al een tijdje online contact hebt, wat is er dan op tegen om het gewoon te benoemen?
Zo van: " joh Piet, onze eerste date. Vind het toch wel spannend en ben bang dat ik dichtklap. Misschien moet je even iets te lezen meenemen voor dat geval"
Ik durf te wedden dat hij dan toegeeft net zo nerveus te zijn.
Goed idee. Dit kan ook het ijs goed breken.
Alle reacties Link kopieren
Date is begin volgende week.
We weten nog niet wat we gaan doen, alleen wanneer haha!

Natuurlijk laat ik dan ook even weten hoe het ging 😁
Alle reacties Link kopieren
Zo stom, was helemaal niet zenuwachtig meer en had er heel veel zin in. Maar het komt nu erg dichtbij en word toch weer een beetje nerveus!
Waar een mens zich toch wel niet druk om kan maken haha.

We gaan heel simpel gewoon even ergens zitten. Misschien niet het beste idee om ongemakkelijke stiltes ofzo te voorkomen, maar mocht het niet goed gaan kan ik (of hij haha) weg wanneer ik wil! 😅

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven