Van friend naar lover naar friend?

19-03-2018 02:26 46 berichten
Twee jaar heb ik een relatie gehad met een van mijn beste vrienden, die ik al ruim 15 jaar ken.

Hoewel we elkaar erg lief vonden , bleken we niet bij elkaar te passen in relatie: sex klikte niet , door zijn stressvolle werk had hij een kort lontje , had daardoor geen interesse in sex , door drukke jobs geen tijd voor elkaar enz enz . Desondanks hadden we het leuk, we deden veel dingen samen , hebben o.a elkaar met elkaars verhuizingen geholpen ,gingen meubels uitzoeken met elkaar . Ieder voor eigen huis, we woonden niet samen, maar verhuisden beiden in diezelfde periode.

Hij gaf toen aan dat hij het niet erg zou vinden als ik voor de sex met iemand anders zou gaan. Hij gunde mij dat ik mij gelukkig voelde .
Dat alleen al, gaf mij een slecht gevoel over de relatie . Ik wilde geen "open" relatie of buiten onze relatie met anderen naar bed. Ik vond het niet fijn dat hij bereid was me te willen delen.
Het is dus uitgegaan. Beiden waren het erover eens: dit werkte niet.

We hebben nog heel even contact gehouden, als vrienden. Echter, onze vriendschap bleek door de mislukte relatie te zijn veranderd : we konden niet meer zo goed praten met elkaar als voorheen.

Toen ik een nieuwe vriend kreeg, verdween al het contact tussen ons. Dit is nu 3 jaar geleden .

Half januari dit jaar kreeg ik gek genoeg een sms van hem : gelukkig nieuw jaar. Ik vond dat heel apart en heb er niet op gereageerd.

Nu is mijn vraag : wat zal ik doen ?
Reageren ?

Ik mis de goede vriendschap , onze goede gesprekken die we hadden best wel .

Ik weet zeker dat ik (en ook hij) geen relatie meer wil met elkaar.

Ik heb nu geen relatie meer dus contact met hem zal geen wrijving geven.
Alle reacties Link kopieren
Sommige dingen gaan toch gewoon voorbij?
Je schrijft zelf al dat jullie vriendschap door de mislukte relatie was veranderd. Half januari krijg je een sms van hem, wat je heel apart vond en er zelfs niet op gereageerd hebt. Waarom zou je dat nu, ruim 2 maanden later, alsnog willen doen?!
Nog eentje dan!
Probeer het gewoon. Vraag hem eens op de koffie. Zit er nog een vriendschap in, merk je dat snel genoeg.
Om hem nou nog een gelukkig nieuwjaar te wensen ben je rijkelijk laat mee. Ik zou voor Vrolijk Pasen gaan. ;)
Er zijn mensen die hun hele contactenlijst dezelfde sms of hetzelfde appje sturen. Ik zou er niet te veel achter zoeken.

Als je contact met hem wilt, kun je 'm gewoon een appje terugsturen natuurlijk. Zo moeilijk is dat allemaal niet.
Het is nu 19 maart. Dus ik zou niet meer reageren.
Labalade schreef:
19-03-2018 07:30
Het is nu 19 maart. Dus ik zou niet meer reageren.
Dit. Dat komt echt heel lullig over. En ik vermoed zomaar dat je beweegredenen om te willen reageren niet helemaal zuive zijn. Anders had je dat direct wel gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Gate_Keeper schreef:
19-03-2018 07:22
Om hem nou nog een gelukkig nieuwjaar te wensen ben je rijkelijk laat mee. Ik zou voor Vrolijk Pasen gaan. ;)
Dit!
Alle reacties Link kopieren
Als ik het goed begrijp (je andere topic) heb je vorige week je relatie beëindigd en zou je daarom nu toch alsnog willen reageren op dat sms’je van je ex. Vind ik een hele slechte reden en ik vond het al geen goed plan.
Nog eentje dan!
Limonsjello schreef:
19-03-2018 08:54
Als ik het goed begrijp (je andere topic) heb je vorige week je relatie beëindigd en zou je daarom nu toch alsnog willen reageren op dat sms’je van je ex. Vind ik een hele slechte reden en ik vond het al geen goed plan.
Huh? De relatie is vorige week uit gegaan (naar voor je TO :hug: ) en je wil nu reageren op een nieuwjaars-sms van drie maanden geleden? Heb je toen niet geregeerd dan?? Ja dan snap ik je uitspraak wel, dat jullie te weinig tijd voor elkaar vrijmaakten :hihi:
Limonsjello schreef:
19-03-2018 08:54
Als ik het goed begrijp (je andere topic) heb je vorige week je relatie beëindigd en zou je daarom nu toch alsnog willen reageren op dat sms’je van je ex. Vind ik een hele slechte reden en ik vond het al geen goed plan.
Juist, dat stukje heb je wellicht bewust niet vermeld.
Je wil je oude ex gebruiken voor afleiding?
Een vriendschap met iemand waarmee je ook iets gehad hebt, kan moeilijk zijn. Je weet niet of hij nog wel ergens gevoelens heeft voor jou en een stille hoop dat het weer iets kan worden tussen jullie.

Bovendien vind ik een vriendschap niet iets wat je even uit de kast trekt op een moment dat je het zelf moeilijk hebt. Vriendschap is iets wat er gewoon is, van weerskanten. Als je elkaar geen antwoord geeft op een simpel berichtje, dan is er ook geen echte sprake van vriendschap denk ik.

Het klinkt niet zo verstandig om weer contact op te nemen in dit geval.
Hadewychh schreef:
19-03-2018 08:59
Juist, dat stukje heb je wellicht bewust niet vermeld.
Je wil je oude ex gebruiken voor afleiding?
Nee , ik heb juist geen zin om het met hem te hebben over relaties . Om zeg maar uit te huilen bij hem.

Tja , dat sms'je en dat ik er niet op gereageerd heb, houdt me nog bezig .

Of ik er inderdaad Vrolijk Pasen op moet antwoorden, in juli ofzo .
laverneb schreef:
19-03-2018 09:04
Een vriendschap met iemand waarmee je ook iets gehad hebt, kan moeilijk zijn. Je weet niet of hij nog wel ergens gevoelens heeft voor jou en een stille hoop dat het weer iets kan worden tussen jullie.

Bovendien vind ik een vriendschap niet iets wat je even uit de kast trekt op een moment dat je het zelf moeilijk hebt. Vriendschap is iets wat er gewoon is, van weerskanten. Als je elkaar geen antwoord geeft op een simpel berichtje, dan is er ook geen echte sprake van vriendschap denk ik.

Het klinkt niet zo verstandig om weer contact op te nemen in dit geval.
Dankje voor je goede advies .

Het sms'je was enkel : gelukkig nieuw jaar. Niks persoonlijks,
ook geen groetjes .

Als hij had gestuurd : hoe is het ? Of als hij aangaf dat hij weer contact wilde, had ik wel gereageerd.
Maar "gelukkig nieuwjaar" op 20 jan. vond ik apart .
MiniMe3 schreef:
19-03-2018 07:27
Er zijn mensen die hun hele contactenlijst dezelfde sms of hetzelfde appje sturen. Ik zou er niet te veel achter zoeken.

Als je contact met hem wilt, kun je 'm gewoon een appje terugsturen natuurlijk. Zo moeilijk is dat allemaal niet.
Ja, misschien dat hij inderdaad zijn hele contactlijst dat sms'je heeft verstuurd. Een halve maand na Oud en Nieuw, maar goed. Beter later dan niet .
Limonsjello schreef:
19-03-2018 08:54
Als ik het goed begrijp (je andere topic) heb je vorige week je relatie beëindigd en zou je daarom nu toch alsnog willen reageren op dat sms’je van je ex. Vind ik een hele slechte reden en ik vond het al geen goed plan.
Ja, mijn relatie is vorige week uit gegaan. Was mijn besluit .

Ik vind het ook geen goed plan want mocht het wel tot contact komen met mijn oude vriend : met het praten over hoe het gaat, ga ik het automatisch hebben over mijn gestrande relatie en hoe moeilijk het er mee heb enz . Ik wil die eerst voor mezelf verwerken.

Ik heb geen idee of die vriend nu een relatie heeft. Ik hoop het voor hem. Dat hij een fijne relatie heeft .
Het lijkt dan me leuk om zijn vriendin te ontmoeten .
Tenminste, als zij dat dan ook wil .
anoniem_349789 wijzigde dit bericht op 19-03-2018 10:54
2.28% gewijzigd
Fliefd schreef:
19-03-2018 07:03
Probeer het gewoon. Vraag hem eens op de koffie. Zit er nog een vriendschap in, merk je dat snel genoeg.
Omdat ik benieuwd ben hoe het inmiddels met hem gaat , zou ik het inderdaad kunnen vragen .

Maar ik wil nu niet op zijn schouder uithuilen want mijn relatie is net uit .

Ik zou het wel leuk vinden om zoals vroeger in onze vriendschap weer leuke dingen te doen. Weer eten met vrienden van toen enz. En als hij inmiddels een nieuwe vriendin heeft lijkt het me leuk om kennis te maken, no hard feelings.
Alle reacties Link kopieren
Julia, je spreekt jezelf zo tegen, ik kan je niet volgen.
Je vindt het zelf ook geen goed idee schrijf je, vervolgens schrijf je dat het je leuk lijkt zijn nieuwe vriendin te ontmoeten als hij die heeft. Ook schrijf je dat je eerst je verbroken relatie wil verwerken omdat je het daar met hem niet over wil hebben.

Is het eigenlijk al niet duidelijk genoeg als je op een forum vraagt of je moet reageren op een sms’je van 2 maanden geleden van een ex?

Meid, laat gaan, concentreer je op wat leukers waar je blij van wordt en niet ingewikkeld is. Ga wandelen, drink warme chocolademelk met slagroom en koop een hele grote zak van de allerlekkerste snoep.
Nog eentje dan!
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat een mooie vriendschap werd opgeblazen om met die man een relatie te beginnen; nadien terugkeren naar 'gewone' vriendschap is altijd moeilijk.

Het feit dat die man tijdens jullie relatie aangaf dat je sex mocht hebben met iemand anders, toonde toen al aan dat hij eigenlijk terug liever naar vriendschap wilde gaan.

Mocht je er toch in slagen om met hem terug een vriendschapsrelatie op te bouwen, moet je er rekening mee houden dat (eventueel latere) nieuwe partners steeds wat argwanend staan t.o.v. vriendschap tussen exen.
Julia10 schreef:
19-03-2018 09:57
Ja, misschien dat hij inderdaad zijn hele contactlijst dat sms'je heeft verstuurd. Een halve maand na Oud en Nieuw, maar goed. Beter later dan niet .
Ach, jij wil na 3 maanden nog reageren dusseh :bonk:
Miss gewoon leuke dingen gaan doen en je richten op de toekomst. Er zijn nog heel veel leuke andere mannen waar ke geen geschiedenis meer hebt? Het wordt lente, hop naar de kapper en leuk jurkje aan. En dan een leuke nieuwe vent zoeken :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Limonsjello schreef:
19-03-2018 05:36
Sommige dingen gaan toch gewoon voorbij?
Je schrijft zelf al dat jullie vriendschap door de mislukte relatie was veranderd. Half januari krijg je een sms van hem, wat je heel apart vond en er zelfs niet op gereageerd hebt. Waarom zou je dat nu, ruim 2 maanden later, alsnog willen doen?!
Dit. Wat vreemd dat je je half maart afvraagt of je zal reageren op een bericht van half januari. Je kunt gewoon iets terug sturen, hoor, hij is toch geen stalker die je dient te negeren.
Als je er behoefte aan hebt, nodig je hem uit voor een vriendschappelijk kopje koffie. Geen probleem, toch?
Gemalto schreef:
19-03-2018 11:48
Jammer dat een mooie vriendschap werd opgeblazen om met die man een relatie te beginnen; nadien terugkeren naar 'gewone' vriendschap is altijd moeilijk.

Het feit dat die man tijdens jullie relatie aangaf dat je sex mocht hebben met iemand anders, toonde toen al aan dat hij eigenlijk terug liever naar vriendschap wilde gaan.

Mocht je er toch in slagen om met hem terug een vriendschapsrelatie op te bouwen, moet je er rekening mee houden dat (eventueel latere) nieuwe partners steeds wat argwanend staan t.o.v. vriendschap tussen exen.
Ja, ik vind het heel jammer dat de vriendschap voorbij is . Ik mis hem , als goede vriend .

Spijt van de relatie hebben wil ik niet zeggen want we waren wel echt verliefd op elkaar, we wilden op dat moment meer voor elkaar zijn dan alleen vrienden . We brachten veel tijd door met elkaar en ook met elkaar slapen ging er bij horen en nader kennismaken met familie etc. Maar ja, helaas werkte het niet .

Dat het niet heeft gewerkt was pijnlijk, maar we zijn niet in ruzie uit elkaar gegaan : we waren het over eens dat het beter was . Na afloop hebben we er beiden niet echt liefdesverdriet over gehad .

Toen ik hem vertelde over mijn nieuwe vriend toen, deed hij er luchtig over en wenste me veel geluk . Oprecht .

Het meest pijnlijke was dan ook dat de vriendschap na de relatie ook over was.

Ik begrijp goed dat mocht hij een nieuwe vriendin hebben, dat zij het niet zondermeer leuk zal vinden als ik ineens weer in zijn vizier ben. Zou ik ook moeite mee hebben, als mijn vriend ineens weer contact heeft met een ex uit het verleden.

Maar voor mij is het duidelijk dat er tussen hem een relatie of een opleving van amoureuze gevoelens niet meer in zit .
Ik wens hem (en zijn evt. nieuwe vriendin) alle geluk toe.

Ik had in januari niks met het sms'je gedaan omdat ik toen dacht : ach , stelt niks voor, verlaat algemeen O&N berichtje. We hadden elkaar vorige jaren geen gelukkig O&N hadden gestuurd; onze vriendschap was compleet verwaterd.

Maar nu denk ik er over na: waarom stuurde hij een gelukkig nieuw jaar bericht op 20 jan. ?
Zoek nu gewoon een ander TO..

Of ben je 14 ofzo ;)
Labalade schreef:
19-03-2018 12:45
Zoek nu gewoon een ander TO..

Of ben je 14 ofzo ;)
Ha, nee ik wil helemaal geen ander .

Ik wil voor de eerstkomende langere tijd geen relatie . Of een fling. Of een FWB. Of een scharrel. Niets in die strekking wil ik . Ik wil single zijn .

Ik zou het denk ik wel fijn vinden om weer die goede vriendschap terug te hebben met deze man . Maar misschien is dat een illusie .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven