Wat moet ik hiermee?

19-03-2018 09:25 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

4 dates heb ik nu gehad met een man met wie het geweldig klikt. Als we elkaar zien is het ontzettend gezellig, we kletsen uren en ik word ook een beetje week in mn benen als hij me zoent. We hebben nog geen seks gehad.
Nu begint hij steeds meer te hinten dat hij me echt ziet zitten voor een serieuze relatie. Vraagt ook of ik anderen zie, appt me dat hij me mist. En dat gevoel is eerlijk gezegd wederzijds. Fijn dus, maar:
Hij tikt de 40 aan en heeft nog geen relatie gehad die langer dan 3 jaar duurt. Wel eens samengewoond, maar hij zei dat hij vaak, tot nu in zijn relaties, na een paar jaar weer ‘verder’ keek. Hij heeft een behoorlijke rits aan relaties gehad, variërend tussen een jaar en 3 jaar, waarvan hij echter in meer dan de helft gedumpt is, dus het is ook weer niet dat hij altijd de relatie verbreekt. Ik weet dat ik er niet teveel over na moet denken, maar schrok hier toch wel wat van en dacht uiteraard ‘stel dat wij een relatie krijgen, ga je dan ook na een paar jaar weer verder kijken?’
Ik zoek namelijk (misschien naïef) wel iemand waar ik bij wijze van, oud mee wil worden.
En daar wringt het: ik vind deze man geweldig, hij mij ook. Maar door zijn uitspraak begin ik nu dus ineens te twijfelen en me als het ware al in te dekken voor eventuele pijn in de toekomst.
Terecht, of zou ik er beter wat losser in kunnen staan?(ik ben best getekend door verdrietige en heftige ervaringen eerder op liefdesgebied)
kuikenspons wijzigde dit bericht op 19-03-2018 09:27
7.49% gewijzigd
Begrijp waar je ongerustheid vandaan komt. Niet onterecht denk ik.
Aan de andere kant is hier niemand die je gaat kunnen voorspellen of dat deze keer ook zo gaat zijn.
Alle reacties Link kopieren
niet te veel over nadenken. Wie weet ga jij over een paar jaar wel "verder kijken". Sonde om je daar zorgen over te maken.
Zulke mannen ken ik ook. Altijd relaties, maar nooit echt langdurig. De meeste zijn nu halverwege de 40 en modderen nog steeds aan op die manier.
Ik begrijp je twijfels.
Misschien was hij er eerder nog niet aan toe en liep het daarom stuk.

En stel dat hij twee lange relaties van 12 en 8 jaar had gehad, dan is het perspectief eigenlijk hetzelfde, met dit verschil dat je dan 10+ jaar verder zou zijn voordat het afloopt. Ook geen prettig idee.

Kortom, het maakt niet uit. Kijk gewoon hoe het loopt. Daar kun je na 4 dates sowieso nog niet veel over zeggen.

PS: bedoel je met “verder kijken” vreemdgaan? Dat is natuurlijk weer een ander verhaal.
anoniem_350483 wijzigde dit bericht op 19-03-2018 09:41
10.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben begin 30 en heb juist geen relaties gehad de afgelopen 7 jaar laat staan langdurige. Daardoor twijfelen dates ook regelmatig aan mij.

Zo is het altijd wat. Kijk gewoon Hoe het loopt.
Alle reacties Link kopieren
Wees blij dat zijn eerdere relaties zijn gestrand, anders was hij nu niet beschikbaar..

Als dit het enige is, zou ik me geen zorgen maken. Garantie dat iemand voor altijd bij je blijft zul je nooit krijgen, tenzij je hem opsluit in je kelder natuurlijk.
kennis is knowledge
Alle reacties Link kopieren
Je zou het met hem kunnen bespreken en kijken wat zijn reactie daarop is.
Alle reacties Link kopieren
Als je hem zo leuk vindt, gewoon doen. Maar je leert iemand pas kennen na een jaar of 2. Ga eerder niet samenwonen of houd je eigen (of zijn) huis nog aan
Alle reacties Link kopieren
Jouw relaties hebben in het verleden toch ook geen stand gehouden. Wat dat betreft ben jij net zo goed niet perfect.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me niet zo druk maken als hij echt de moeite waard is.

Zelf heb ik ook tot in mijn veertiger jaren aangemodderd. Gewoon, omdat de juiste er niet tussen zat.

Nu heb ik die wel en al twee jaar rustig en blij en dat bevalt me prima.

Geef hem een kans.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties! Divers, maar zetten me wel aan het denken.
Wat me ergens wel ‘geruststeld’ is dat hij met 1 van zijn exen (3 jaar samen) trouwplannen had (hij wilde haar ten huwelijk vragen) maar dat zij de relatie verbrak.
Ik neig voorlopig naar go with the flow en het een kans geven, misschien heeft hij ook gewoon ‘pech’ gehad. Maar toch, ik hou ergens ook een slag om de arm en stort me er niet zomaar in
Alle reacties Link kopieren
Dicht bij je gevoel blijven TO.
Alle reacties Link kopieren
Kuikenspons schreef:
19-03-2018 11:40
Maar toch, ik hou ergens ook een slag om de arm en stort me er niet zomaar in
Dat is altijd een goed idee. Rustig aan, dan breekt het lijntje niet. En dat soort tegeltjeswijsheden.
kennis is knowledge
Lijkt mjn ex wel. Hij werd ook meestal gedumpt maar dat kwam doordat hij elke keer als hij genoeg van iemand had eerst zorgde dat hj een andere vriendin had en uitprobeerde of dat een betere catch was.
Tja, als je daar dan achter komt dan maak je het uit....
Jouw vriend is wel eerlijk over zijn relaties ed en dat was de mijne niet. Ik hoorde van andere mensen die ik leerde kennen toen we samen gingen wonen. (Woonde bijna aan de andere kant van het land) hoeveel vrouwen mij waren voorgegaan.
Mij was hij na 3 jaar zat en heeft nog in datzelfde jaar 2 vrouwen bedonderd.
Leer voor mij was om nooit meer alles op te geven voor een man.
Ik kon helemaal opnieuw beginnen.
Alle reacties Link kopieren
eenmeisje1993 schreef:
19-03-2018 09:42
Je zou het met hem kunnen bespreken en kijken wat zijn reactie daarop is.
Dat zou ik persoonlijk niet doen. Wat kan hij daarmee? Wat zou een 'goede ' reactie moeten zijn dan?
Ik zou ervoor gaan. Jullie vinden elkaar leuk genoeg, en garantie heb je toch nooit.
Alle reacties Link kopieren
Dus, omdat deze man het keer op keer probeert om een goede relatie te krijgen, denk jij dat jij dus niet geschikt bent om een relatie met hem aan te gaan?

Hij is tenminste wel zo reeel dat hij na een adequate kennismakingsperiode, 1 a 2 jaar, de knoop door hakt, of laat doorhakken, wanneer blijkt dat het niet werkt. Beter dan aanmodderen en dan meerdere jaren samen ongelukkig zijn en daar dan ook nog een kind erbij die daar de dupe van is.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Ik had ooit een hele goede vriendin, die me een keer verteld had dat ze vriendinnen na een paar jaar zat was en er dan niet meer mee omging. Dat zal bij ons echt niet gaan gebeuren dacht ik, we deden alles samen, onze kinderen waren vriendinnen, ik wist alles van haar en zij van mij. En toch was het ineens voorbij, en ik had dat never nooit niet verwacht. Dus ik denk dat het verleden een goede graadmeter is.
Het hangt er vanaf wat jij wilt. Zie je een toekomst samen terwijl jullie latten of wil je graag huisje boompje beestje, met binnen niet al te lange tijd ook kinderen? Dan zijn jullie toekomstverwachtingen erg verschillend. Ik zou niet zo snel een huis kopen of aan kinderen beginnen met iemand die bijna 40 is en snel op iemand uitgekeken is.
Veel vrouwen denken altijd 'oh maar bij MIJ zal hij wel veranderen.'
Of de man in kwestie nu bindingsangst heeft, agressie- of verslavingsproblemen...

Vaak kan JIJ hem ook niet veranderen.
Maar daar kom je pas veel later achter (als je het in wilt zien tenminste).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven