Bang om hem te kwetsen

19-03-2018 18:30 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ik ben nu ongeveer 3 maanden aan het daten met een man van bijna 30.
Met name de eerste dates waren erg leuk, waardoor ik telkens toch benieuwd was naar meer en hem beter wilde leren kennen.
Eigenlijk vanaf het begin liet hij duidelijk blijken me leuk te vinden en deed veel om me te zien. Ook had hij een wellnessweekend betaalt en krijg ik bijna elke keer dat ik hem zie wel een cadeautje. Dat is heel lief maar ik voel me er steeds meer ongemakkelijk bij. Helemaal omdat ik dus steeds minder zeker weet of ik hem leuk vind. Nu vroeg hij vorige week al of we elkaar 3x per week konden zien. Hij appt elke dag wel even iets liefs.
Superlieve man dus en ik heb ook een tijdje gedacht dat ik wel verliefd op hem zou worden, maar helemaal na onze laatste date ben ik er achter dat ik niet meer wil. Ik heb ook meteen wel eerlijk gezegd dat ik nu nog niet toe ben aan een vaste relatie.
Ik wil hem niet aan het lijntje houden en eigenlijk denk ik er steeds meer aan om het af te kappen. Ik weet alleen niet goed hoe ik dit tactvol kan doen zodat ik hem zo min mogelijk kwets. Hij heeft inmiddels ook wel honderden euro’s aan mij besteed voor cadeautjes en etentjes.. het moet dus echt stoppen maar ik wil eerst weten hoe ik dat het best aan pakken. Wat zouden jullie doen?
Vertel hem gewoon dat je het allemaal wat te snel vind gaan. Misschien is hij bereid om je meer ruimte te geven en het wat rustiger aan te doen. Zo niet, dan gewoon eerlijk vertellen dat de klik er niet is en dat het niet gaat werken
Gewoon zeggen en aanbieden de kadootjes terug te geven. Ik zou me daar zelf heel bezwaard bij voelen, als een man in de datingfase al zoveel geld uit geeft aan zulke dingen.

Maar niet aangeven hoe het voor jou zit om die reden, lijkt me helemaal geen goed plan. Dus gewoon aangeven hoe je je voelt, dat is voor iedereen het eerlijkst lijkt me.
Hij heeft je niet gekocht hoor.
Waarom neem je al die cadeautjes aan? En waarom split je niet de rekning met uit eten gaan? Maar dat is even ter zijde

Gewoon eerlijk zijn, zeggen dat je het niet ziet zitten om met hem verder te gaan. En hij heeft er zelf voor gekozen zoveel geld aan je uit te geven dus daar zou ik me ook niet al te druk om maken als ik jou was
Alle reacties Link kopieren
Wat ik niet snap is dat jij voor honderden euro's kadootjes aan neemt.
Ik zou me daar ontzettend bezwaard door voelen.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Kan je de helft van het wellnessweekend terugbetalen.
Ik vind het erg grote cadeaus zo.
Alle reacties Link kopieren
Dat heb ik denk ik een beetje verkeerd geschreven; ik denk dat hij zo’n 100eu aan cadeautjes heeft gegeven en dat nam ik aan omdat ik het heel lief vond en toen nog aan het aftasten was en wel iets voor hem voelde (pril). Dat wellnessweekend heeft hem ongeveer 200eu gekost. Ik heb toen wel een deel betaalt (1x eten) maar de rest wilde hij perse betalen.
Ik ben het ook niet gewend dat een man zo snel al cadeau’s geeft dus ik was er een beetje van overdonderd.
Dat snap ik wel. Daarom nu zo snel mogelijk afkappen, zodat hij niet nog meer kado's voor je koopt.
Daar hoef je je niet schuldig om te voelen verder, je hebt er niet om gevraagd toch.
Alle reacties Link kopieren
Hoe zouden jullie het aanpakken?
Persoonlijk gesprek? Bellen?
Ik had het er met een vriendin over en die zei dat ik het best kon appen (omdat we nog geen relatie hebben en elkaar kort kennen) maar dat vind ik wel erg bot.
Hij kiest er zelf voor deze dingen voor je te kopen dus daar hoef je je niet schuldig over te voelen.

Maar als ik jou was zou ik het wel zo snel mogelijk duidelijk maken dat je niet verder wil met hem
Alle reacties Link kopieren
Gewoon netjes opbellen.
Zeg Karel, ik vond het gezellig met je de afgelopen weken maar een verliefdheid zit er aan mijn kant niet in.

(Enne....voor €100 kan je echt niet een paar keer mee uit eten nemen en kadootjes hebben gekocht hoor. Dus of je jokt nu, of je jokte eerder. )
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Dit is waar je afhankelijke opstelling je brengt, TO. Leermomentje.
Zowiezo dit: liefde is niet te koop.
Alle reacties Link kopieren
.
eidde wijzigde dit bericht op 19-03-2018 18:58
Reden: Niet gelezen
99.60% gewijzigd
I wanna live my life with the volume full!
Naadie schreef:
19-03-2018 18:45
Hoe zouden jullie het aanpakken?
Persoonlijk gesprek? Bellen?
Ik had het er met een vriendin over en die zei dat ik het best kon appen (omdat we nog geen relatie hebben en elkaar kort kennen) maar dat vind ik wel erg bot.
Ik zou appen, maar ik bel nooit. Het is maar net hoe je er zelf in staat, an sich is het sociaal geaccepteerd dit soort dingen via de app te doen. Als je wel vaker met hem belt en het zelf niet prettig vind te appen zou je kunnen bellen inderdaad. Ik zou het niet face to face doen, omdat het geen relatie was.
Alle reacties Link kopieren
Summerdance: 100 eu aan cadeautjes, 200eu aan wellnessweekend, en dan nog een aantal etentjes
Amant: wat bedoel je? Ik zie mezelf absoluut niet als afhankelijk. Ik vond het ook leuk, zolang als het duurde. Maar nu denk ik erover na hoe ik het kan eindigen zonder drama, vanuit empathisch oogpunt.
Naadie schreef:
19-03-2018 18:58
Summerdance: 100 eu aan cadeautjes, 200eu aan wellnessweekend, en dan nog een aantal etentjes
Amant: wat bedoel je? Ik zie mezelf absoluut niet als afhankelijk. Ik vond het ook leuk, zolang als het duurde. Maar nu denk ik erover na hoe ik het kan eindigen zonder drama, vanuit empathisch oogpunt.
Je laat je aanleunen dat hij van alles voor je betaalt en nu je niet verder met hem wilt vind je dat opeens wel een probleem. Word eens wakker en kijk naar je eigen gedrag, stel ik voor.
Naadie schreef:
19-03-2018 18:58
Summerdance: 100 eu aan cadeautjes, 200eu aan wellnessweekend, en dan nog een aantal etentjes
Amant: wat bedoel je? Ik zie mezelf absoluut niet als afhankelijk. Ik vond het ook leuk, zolang als het duurde. Maar nu denk ik erover na hoe ik het kan eindigen zonder drama, vanuit empathisch oogpunt.
Gewoon in 1 ruk, net als met een pleister.

Bel hem op en zeg dan zoiets als Hoi .... ik heb een leuke tijd gehad, maar ik zie af van verder contact.
Amant schreef:
19-03-2018 19:00
Je laat je aanleunen dat hij van alles voor je betaalt en nu je niet verder met hem wilt vind je dat opeens wel een probleem. Word eens wakker en kijk naar je eigen gedrag, stel ik voor.
Ja ach het is een leermomentje voor TO, niet zomaar zoveel cadeau's en etentjes aannemen van je (nieuwe) vriend.
Ik vind er een punt achter zetten door te Appen een beetje laf. Ik zou een gesprek met hem aan gaan en zeggen dat je niet verliefd bent geworden maar dat je hoopte dat het nog zou komen maar helaas.
Alle reacties Link kopieren
Naadie schreef:
19-03-2018 18:58
Summerdance: 100 eu aan cadeautjes, 200eu aan wellnessweekend, en dan nog een aantal etentjes
Amant: wat bedoel je? Ik zie mezelf absoluut niet als afhankelijk. Ik vond het ook leuk, zolang als het duurde. Maar nu denk ik erover na hoe ik het kan eindigen zonder drama, vanuit empathisch oogpunt.
Ik zou me zelf wel afhankelijk voelen.
Als je een paar keer uit eten gaat pak je, in mijn ogen, om beurt de rekening op.
En ook dat wellness weekend had ik echt niet volledig laten betalen. Ik had erop gestaan de helft te betalen.
Zeker als ik niet zeker zou weten dat ik ook hotel de botel was en ik hem in de toekomst ook nog eens zou trakteren.

Ik zou me gekocht voelen op die manier
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Blondie456 schreef:
19-03-2018 19:04
Ik vind er een punt achter zetten door te Appen een beetje laf. Ik zou een gesprek met hem aan gaan en zeggen dat je niet verliefd bent geworden maar dat je hoopte dat het nog zou komen maar helaas.
Dit. Ik zou inderdaad afspreken, live vertellen en die rekening dan betalen.
Verder je niet te schuldig over voelen. Wat hij niet kwijt kan geeft hij niet weg en tenzij je nu in een wellnesshotel woont omdat je niet meer zonder kan en ook niet meer zonder cadeautjes kan en etentjes ben je niet afhankelijk hoor.
Leuke mensen krijgen leuke dingen, je hebt het niet afgetroggeld en het is een volwassen man.
Als je je er onprettig bij voelt kun je aanbieden het terug te geven.
Je kwetst altijd iemand als je het uitmaakt. Dat kun je niet voorkomen.
Wees dus heel duidelijk.

Ik zou me trouwens ontzettend ongemakkelijk voelen als ik steeds cadeaus zou krijgen van iemand.

Hoe hij zal reageren, daar heb je geen invloed op. Je kunt de boodschap niet zacht brengen en niet iedereen kan even goed omgaan met afwijzing (teleurstelling, boos reageren, of begripvol). Dat je hem kwetst, dat gaat dus gebeuren, maar het is geen reden om het niet te doen. Ik zou bellen.
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk zeggen dat je het contact niet wil voortzetten liefst face to face
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven